Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

Spelade btw in en video igår när där jag 4-tablar 3/6-5/10 på ongame. Tror det kan vara bra av en himlans massa anledningar. Just den här gången är planen att spela in ett par videos, ta med till San Remo och utbyta med mina resekamrater, ska bli härligt att få smaka på Butabis gigantiska såg.

 

Tror dock även det kan vara bra för ens eget spel att helt sonika spela in sig själv och sedan bara själv se över sessionerna i efterhand, man tenderar ju att kanske tänka lite klarare när man sitter i efterhand och har lagt känslor, stress osv åt sidan och kan fokusera enbart på just den givna situationen istället för tre situationer till som sker samtidigt.

 

 

Skall även göra en version till av videon där jag själv kommenterar i efterhand till min lilla test-protege Widde. Har aldrig riktigt gjort nån instruktionsvideo sådär, så det ska bli intressant att se vad han tycker :) Hyllar han mig ganska jag startar upp "PRO-PER POKER" och konkurrerar ut Pokercampus på en vecka, EZ GAME ;)

 

Du vet att förväntningarna är höga och du kommer få slita för ett högt betyg..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade btw in en video igår när där jag 4-tablar 3/6-5/10 på ongame. Tror det kan vara bra av en himlans massa anledningar. Just den här gången är planen att spela in ett par videos, ta med till San Remo och utbyta med mina resekamrater, ska bli härligt att få smaka på Butabis gigantiska såg.

 

Tror dock även det kan vara bra för ens eget spel att helt sonika spela in sig själv och sedan bara själv se över sessionerna i efterhand, man tenderar ju att kanske tänka lite klarare när man sitter i efterhand och har lagt känslor, stress osv åt sidan och kan fokusera enbart på just den givna situationen istället för tre situationer till som sker samtidigt.

 

 

Skall även göra en version till av videon där jag själv kommenterar i efterhand till min lilla test-protege Widde. Har aldrig riktigt gjort nån instruktionsvideo sådär, så det ska bli intressant att se vad han tycker :) Hyllar han mig ganska jag startar upp "PRO-PER POKER" och konkurrerar ut Pokercampus på en vecka, EZ GAME ;)

Svårt att formulera det mkt bättre än sådär.

 

Och dja dagboken kan behöva ett nytt namn. Vad sägs om SuperBaz, TurreDonken och den ständigtbackandeochwhajnandeshahinarenClementzita.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skäms lite för min dåliga språkanvändning på sistone, ni har helt rätt. Min lathet har lyst igenom.

 

 

Angående nytt dagboksnamn kan vi väl be forumets eminenta medlemsskara om lite hjälp där? Kom med lite förslag på bra dagboksnamn så får vi se vart vi landar.

 

SB:s förslag förkastar jag som dagbokens överhuvud omgående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade btw in en video igår när där jag 4-tablar 3/6-5/10 på ongame. Tror det kan vara bra av en himlans massa anledningar. Just den här gången är planen att spela in ett par videos, ta med till San Remo och utbyta med mina resekamrater, ska bli härligt att få smaka på Butabis gigantiska såg.

 

Tror dock även det kan vara bra för ens eget spel att helt sonika spela in sig själv och sedan bara själv se över sessionerna i efterhand, man tenderar ju att kanske tänka lite klarare när man sitter i efterhand och har lagt känslor, stress osv åt sidan och kan fokusera enbart på just den givna situationen istället för tre situationer till som sker samtidigt.

 

 

Skall även göra en version till av videon där jag själv kommenterar i efterhand till min lilla test-protege Widde. Har aldrig riktigt gjort nån instruktionsvideo sådär, så det ska bli intressant att se vad han tycker :) Hyllar han mig ganska jag startar upp "PRO-PER POKER" och konkurrerar ut Pokercampus på en vecka, EZ GAME ;)

 

Gör ofta detta för egen del, måste man förklara sitt spel i olika situationer måste man också tänka efter. Bra att studera i efterhand när man inte är exalterad över att ha vunnit flera inköp eller sur för att man förlorat flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag igen, då blir det lite spel såklart. Skär ner lite på turneringar idag, blir PF-bountyn nu på Red Kings, Primas 60r, en satellit och kanske någon mer på stars senare.

 

Dagens första cg-pass var speglat av medrigg. Två ordentliga suckouts blev det och för tillfället ett fint plusresultat för dagen. Det hade jag förvisso min senaste speldag också soch det försvann på en session så jag orkar inte ta ut nån i förväg idag heller :)

 

Snart Remo! Ska bli skitkul! Satte till San Remo på RK om sju minuter, skynda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker, $5.00/10.00 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Button: $1,012

UTG: $3,660

SB: $1,152

BB: $1,000

CO: $1,281

 

Dealt to BB A:club: T:club:

 

Pre-flop:

CO raises to $35, (2 folds), SB calls $30, BB calls $25

 

Flop: ($105) 8:diamond: K:club: Q:diamond: (3 Players)

SB checks, BB checks, CO bets $70, SB calls $70, BB raises to $300, (1 folds), SB calls $230

 

Turn: ($775) 9:club: (2 Players)

SB checks, BB bets $665, SB calls $665

 

River: ($2,105) 2:club: (2 Players)

 

Results:

BB Showed A:club: T:club:

SB Showed J:diamond: T:diamond:

BB wins $2,102

 

Alla som är luckboxes say heeeeeeeeeeeeeo.

Heeeeeeeeo.

 

 

*Gratulationer för dina 1000inlägg Puni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ett back under kvälls-sessen, landar på 1k upp på ongame för dagen men ungefär even totalt. Rätt nöjd med spelet ändå.

 

Lyckades inte klonka in mig i Unibet Open, fick in allt med AKs vs AJ, floppade färgdrag men blev ändå utdragen. Hela turneringsdagen var riktigt motriggad, inte mkt att göra åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PartyPoker, $5.00/10.00 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

SB: $1,000

UTG+1: $1,000

BB: $1,000

Button: $5,510.75

UTG: $1,352

 

Dealt to UTG K:diamond: 9:diamond:

 

Pre-flop:

(1 folds), Button calls $10, UTG raises to $50, (2 folds), Button calls $40

 

Flop: ($115) 9:club: 8:spade: 5:diamond: (2 Players)

Button bets $85, UTG calls $85

 

Turn: ($285) K:spade: (2 Players)

Button checks, UTG bets $240, Button calls $240

 

River: ($765) 3:spade: (2 Players)

Button checks, UTG bets $977, Button calls $977

 

Results:

UTG Showed K:diamond: 9:diamond:

Button Showed 7:spade: 2:spade:

Button wins $2,716

 

Poker is hard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är pga spel som nedan, som Furax666 är en mkt tänkande och mkt underskattad spelare. Bevisar även vilken POW jag verkligen är, suck.

 

 

Hand #1

PartyPoker, $5.00/10.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

furax666 (SB): $990

BunnySuit (BB): $1,002

SpadeNeuterU (CO): $1,129

Pocahontaz (Button): $1,175

kjanther (UTG): $1,020

 

Dealt to BunnySuit A:club: J:club:

 

Pre-flop:

(3 folds), furax666 raises to $30, BunnySuit calls $25

 

Flop: ($70) 4:heart: K:club: 6:heart: (2 Players)

furax666 bets $41, BunnySuit calls $41

 

Turn: ($152) A:diamond: (2 Players)

furax666 checks, BunnySuit bets $120, furax666 calls $120

 

River: ($392) Q:spade: (2 Players)

furax666 checks, BunnySuit bets $300, furax666 raises to $794, BunnySuit calls $494

 

Results:

BunnySuit Showed A:club: J:club:

furax666 Showed A:heart: Q:club:

furax666 wins $1,977

 

 

 

Hand#2

PartyPoker, $5.00/10.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

ULchris82 (CO): $1,000

xMaRIoAAx (Button): $1,199

BunnySuit (UTG): $2,241

furax666 (SB): $997

pschme (BB): $1,705.75

 

Dealt to BunnySuit 6:diamond: 5:club:

 

Pre-flop:

(2 folds), BunnySuit raises to $35, furax666 calls $30, pschme calls $25

 

Flop: ($105) 6:spade: 3:spade: 2:club: (3 Players)

furax666 checks, pschme checks, BunnySuit bets $85, furax666 raises to $250, (1 folds), BunnySuit calls $165

 

Turn: ($605) 8:club: (2 Players)

furax666 bets $712, BunnySuit calls $712

 

River: ($2,029) 2:heart: (2 Players)

 

Results:

BunnySuit Showed 6:diamond: 5:club:

furax666 Showed 9:club: 9:diamond:

furax666 wins $2,026

 

 

 

Hand#3

PartyPoker, $5.00/10.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

furax666 (BB): $1,603.35

SpadeNeuterU (CO): $470

BunnySuit (Button): $1,982.20

dairrXm (UTG): $1,043

spiderpiq123 (SB): $1,270.75

 

Dealt to BunnySuit A:heart: 7:spade:

 

Pre-flop:

(1 folds), BunnySuit raises to $35, (2 folds), furax666 calls $25

 

Flop: ($75) 8:spade: 6:heart: 9:spade: (2 Players)

furax666 bets $55, BunnySuit calls $55

 

Turn: ($185) Q:diamond: (2 Players)

furax666 checks, BunnySuit checks

 

River: ($185) K:spade: (2 Players)

furax666 checks, BunnySuit bets $150, furax666 raises to $625, BunnySuit raises to $1,742.20, furax666 calls $888.35

 

Results:

BunnySuit Showed A:heart: 7:spade:

furax666 Showed A:spade: Q:spade:

furax666 wins $3,208.70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You have received an infraction at Pokerforum

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hej stevebutabi2,

 

Detta är en varning från Pokerforum.

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1228212

 

Anledning:

-------

Olämpligt språkbruk

 

Du kan ju tycka det om du vill. Men att säga "två gulingar" på PF är inte direkt nått som uppskattas.

 

Ängeln 17

Moderator

-------

 

För denna förseelse har du mottagit 1 straffpoäng som kan innebära att du blir av med rättigheter eller avstängs tills den förfaller. Allvarliga förseelser förfaller inte.

 

Med vänliga hälsningar,

Pokerforum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...