Elitloppet Postad 17 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2008 Back idag igen trots den här läckra handen: ANTES/BLINDS mauri04 posts small blind ($5), Zajbruc posts big blind ($10). PRE-FLOP ragnUts10 bets $33, Fabrizio4 folds, HERO bets $122, mauri04 calls $117, Zajbruc folds, ragnUts10 calls $89. FLOP [board cards: ,, ] mauri04 checks, ragnUts10 checks, HERO checks. TURN [board cards: ,,, ] mauri04 checks, ragnUts10 checks, HERO bets $255, mauri04 calls $255, ragnUts10 folds. RIVER [board cards: ,,,, ] mauri04 bets $411, HERO bets $2,401 and is all-in, mauri04 calls $1,990. SHOWDOWN HERO shows [ , ] mauri04 shows [ , ] HERO wins $5,685 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 17 November , 2008 Rapport Share Postad 17 November , 2008 "-Buhuhu jag har inge flyt på 5/10$". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 18 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2008 "-Buhuhu jag har inge flyt på 5/10$". Skulle kunna lägga upp typ 1000 händer där jag är på den kalla sidan i en setup men orka förpesta min annars så väldigt aktiva DB med whine Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morr Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Är det bara Robin som läser denna dagboken? Jag läser den varje morgon när jag dricker te och varje kväll när jag sitter på toa efter jobbet, laptop i knät. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 18 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2008 lögn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Låter som namn på stadsdelar, men flygbolag brukar ju inte skriva ut sånt så jag vette tusan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 18 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2008 Låter som namn på stadsdelar, men flygbolag brukar ju inte skriva ut sånt så jag vette tusan. Mmm använde mina google-skills och fick lite klarhet i det hela. Verkar som det ena är namnet på distriktet och det andra på staden typ. Flyga til PUERTO Vallarta ska man nog göra iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Najz, jag har alltså läsare! Sick!!!!!!!!!!!! Då kan jag glädjande meddela att jag av en slump kvalade in till LAPT Nuevo Vallarta inatt. Hade en polare här som var kvar i en turre sent efter att jag avslutat min cg-session (PLUS!!!!) så jag drog igång en sån där sjuk 11$ 3x-turbo rebuy direkt in till turren. Ett antal klonkar senare var det klart, var drygt 200 spelare med och det blev två paket, varav jag tog det ena. Har antagligen förbrukat min stars-tur för flera år framöver nu Skoj skoj i vilket fall!! Eventet äger rum den 5-7 december. Håller på o kollar upp flyg o så men hittar bara till Puerto Vallarta, vilket jag också inledningsvis fick för mig att staden hette. Nu verkar det ju som att den heter Nuevo Vallarta, och dit hittar jag inga flyg överhuvudtaget ;P Inbillar mig att det är samma städer dessa två men med olika namn? Någon som kan reda ut? Jag läser också även om jag inte skrivit något förrän nu Gratulerar till paketet! Va e de för turre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 18 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2008 Jag läser också även om jag inte skrivit något förrän nu Gratulerar till paketet! Va e de för turre? Härligt, får jag försöka uppdatera lite mer frekvent då Tackar tackar, är en turnering i Latin American Poker Tour. http://www.lapt.com/tournaments/nuevovallarta/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Gz! Nice med Mexiko också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morr Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 'Puerto' är ju hamn, som i någonstans du anländer, flygplatsen t.ex.. Så, det är dit du ska Fett grattis! Spelat mycket live? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 18 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2008 Gz! Nice med Mexiko också. Ska bli rätt nice, kul att se världen lite 'Puerto' är ju hamn, som i någonstans du anländer, flygplatsen t.ex.. Så, det är dit du ska Fett grattis! Spelat mycket live? Tack för den lilla språkkursen Och tack för gratulationerna Spelat en del, 5k-event i Swedish open, 500€ turre i Barcelona, 300€ turre i Dublin och sen live-cg 1/2€-5/10€, 50/50 SEK på alla dessa ställen. Inget livepro direkt... Har lite problem med tålamodet ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 19 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2008 Andra raka plusdagen..... faaaaantastiskt. Bara 12k$ från ath, lol. Inget jätteplus med andra ord, 2BI. Spelade dock väldigt stabilt och bra idag tycker jag så ser med tillförsikt på framtiden. Stor del av downswingen är helt mitt eget fel då jag spelat fruktansvärt dåligt. Känns väldigt skönt att vara tillbaka på rätt spår igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 19 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 November , 2008 Booooooyaaaaaaaaaaaaaaaah ANTES/BLINDS HERO posts small blind ($3), monikawojcik posts big blind ($6). PRE-FLOP r4ndomr4gs bets $21, bill.nimmo folds, HERO bets $72, monikawojcik folds, r4ndomr4gs calls $54. FLOP [board cards: ,, ] HERO bets $87, r4ndomr4gs calls $87. TURN [board cards: ,,, ] HERO checks, r4ndomr4gs bets $210, HERO calls $210. RIVER [board cards: ,,,, ] HERO checks, r4ndomr4gs bets $750 and is all-in, HERO calls $628.25 and is all-in. SHOWDOWN r4ndomr4gs shows [ , ] HERO shows [ , ] r4ndomr4gs wins $121.75, HERO wins $2,004.50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Brukar ju uppdatera på söndagar så får väl bli så idag igen... Små plusdagar gångna veckan, idag blev det en liten större sådan. Riktigt skönt måste jag säga. Fick dra ut lite idag, nötfärgdrag emot toppset i 3k pott och färgdrag+hålpipa emot par+högre färgdrag osv. Gottgott. Kanske tom är uppe på plus för månaden nu. Biljetter o hotell ska vara bokat till Nuevo nu iaf. Åker redan den 1:a för att få ett par dagars semester. Får med mig justcall också, vilket känns jävligt bra. Trist att vara själv på en så lång resa och till ett så fint resmål som det verkar vara. Bara hoppas att Stars fixar extranätterna men hotellet har ju 650 rum så borde vara lugna pannkakor. Får besked om det den 28:e iaf. Någon annan från forumet som ska dit? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 Souuuuuulread kallas det... Hehe låter verkligen som en grym pokerresa, synd man aldrig orkar engagera sig med att spela tråkiga sattar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Souuuuuulread kallas det... Hehe låter verkligen som en grym pokerresa, synd man aldrig orkar engagera sig med att spela tråkiga sattar Haha onekligen en fet soulread. Jo den blir nog riktigt nice faktiskt, skönt att komma bort ifrån äckelkylan här hemma. Inget som stör dig där borta iofs : ) Just den här satten pröjsade jag ju 30$ för, en sån där sjuk rebuy på stars. Var inte alls planerat..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 Så fort man börjar planera så går det åt pipan, bättre att hitta late reg i nån liten rebuy på stars, då klonkar man troligen Ha det så trevligt där nere iaf och se till att skeppa rubbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 24 November , 2008 Rapport Share Postad 24 November , 2008 Haha onekligen en fet soulread. Jo den blir nog riktigt nice faktiskt, skönt att komma bort ifrån äckelkylan här hemma. Inget som stör dig där borta iofs : ) Just den här satten pröjsade jag ju 30$ för, en sån där sjuk rebuy på stars. Var inte alls planerat..... Snart tillbaka i kylan iofs Känns ju sådär minst sagt men den sjuuuuka jävla riggen jag alltid åker på här ska det bli ett sant nöje att lämna. Har nog fan aldrig någonsin plussat här...borde fullföljt planen och tagit semester sista två veckorna med. Aja, GL klonka fett, osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 24 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2008 Så fort man börjar planera så går det åt pipan, bättre att hitta late reg i nån liten rebuy på stars, då klonkar man troligen Ha det så trevligt där nere iaf och se till att skeppa rubbet. Haha ja lite så är det faktiskt, planerar man får man förväntningar och då låser det sig och man spelar piss. När jag lirade den här satten var jag så jävla trött att jag knappt var vid medvetande, är nog the way to go. Min polare som satt bredvid var mer nervös än jag, när det var klart så var han typ "Fan vad gött då, Mexico!!". Jag var mer "Jaja, jag ska sova nu" Snart tillbaka i kylan iofs Känns ju sådär minst sagt men den sjuuuuka jävla riggen jag alltid åker på här ska det bli ett sant nöje att lämna. Har nog fan aldrig någonsin plussat här...borde fullföljt planen och tagit semester sista två veckorna med. Aja, GL klonka fett, osv Fan låter segt... vad är egentligen att föredra, pissväder och kyla med normalrigg eller underbart klimat med mongorigg? Troligen det förstnämnda, motrigg är fan mer psykologiskt påfrestande än man tror om den håller i ett tag. Hoppas det vänder på hemmaplan iaf. Tyty, och detsamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 30 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 November , 2008 Ikväll bär det av neråt Lund där min resekamrat Tobias "justcall" möter upp. Blir grindnatt hos honom innan vi tar oss till Köpenhamn imorn bitti och sedan flyger iväg emot Mexico. Framme måndag kväll mexicansk tid så tidig tisdag svensk tid. Ska bli riktigt härligt. Ruschade lite online förra veckan, byggt upp ett riktigt stabilt månadsplus nu, bara hoppas det inte förstörs av kvällens grind Vore skönt att kunna notera en sexsiffrig månad igen (i kronor obv) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 30 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 November , 2008 Ingen mer PF:are som ska över till LAPT-turren ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 no offence, men sexsiffrig månad i SEK? $12500..? E inte det rätt lite för att spela nl1k ? gl i mechiko Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 30 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 November , 2008 no offence, men sexsiffrig månad i SEK? $12500..? E inte det rätt lite för att spela nl1k ? gl i mechiko Jo det är det absolut, är dock min första månad på Nl1k så har inte jättehöga mål ännu, försöker mer stabilisera mig. Har uppat ungefär 18k men hade ett par pissdagar när jag spelade riktigt illa, så borde varit mer. Skulle jag snitta 18k i månaden vore jag nog hyfsat nöjd på 5/10 dock Tytyty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
widde_f Postad 30 November , 2008 Rapport Share Postad 30 November , 2008 Ha en bra resa och GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts