Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bust på 24:e plats i Primas multi. Fruktansvärt segt att komma så nära ett FT men ändå inte räcka till. Men men, bara bryta ihop o komma igen :) Mkt nöjd med mitt spel turneringen igenom iaf.

Bust i 500$ freezen, 46k i million.

• Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Bust i million nu. Cashade men misslyckades sedan med en stop n go så sen var det slut på det hela. Troligen rätt dålig bräda för en stop n go men orkade inte ändra planen. ITM i 2 av 4 turrar ikväll iaf, alltid nåt.

Postad

Jahopp, är var det september då.

Augusti var en dålig pokermånad, men jag tror faktiskt att jag lyckades undvika ett rött resultat. Summering av Augusti kommer under dagen.

I September ska jag försöka sätta upp lite målsättningar, dock inga som har med resultat att göra. Däremot skall jag iaf hinna med:

-15k händer NLHE (Nl400+)

-5k händer PLO (PLO200)

Inga jättekrav på händer direkt, men dels spelar jag faktiskt inte alltid jättemycket och dels så bär det ju av till Barcelona en vecka och där kanske det finns annat som lockar än nätgrind, vill iaf inte känna mig tvungen att pressa in händer när jag är där. Blir det grind så blir det :)

Nu ska jag jobba ut min träningsvärkade kropp i köket för att inta frukost. Återkommer som sagt med resultatrapport av Augusti!

Postad

Kvällens session i NLHE har inletts katastrofalt. Har inte ens lirat en timme men har redan hunnit torska KK vs AA, AKs vs AA, QQ vs AK, AK vs JJ.

Varit en enda jävla all-in maraton som inleddes med att jag shippade A8o preflop efter att ha blivit repoppad för många gånger. Fick in allt emot AQ som höll. Har en något retarderad image efter det så det har varit blixtinstop med AK osv, men har sprungit in i stål hela jävla tiden och har inte lyckats vinna ett flip. Enda potten jag lyckats vinna var när jag såsade in på turn med nötterna som faktiskt lyckades hålla. Ligger ungefär 1600 euro back just, allt på 2/4 DOLLAR. Kul inledning :)

Postad

Okeeeeeeej.. Sessionen äntligen slut.

Blev en svängig sådan. Efter min tidigare omnämnda pisstart lyckades jag hitta medriggen och helt plötsligt var jag den som hade AA emot KK och inte tvärtom. Jobbade mig upp till ett par hundra plus, innan det åter vände och jag var nere på ett ett par hundra euro back. Nötte på ett tag till, vände till ett lillplus på cirka 100 euro innan jag nu stängde ner borden då ögonen typ blöder.

Ska se om jag kan pilla in lite händer i PT2 som jag nu installerat, men har lite problem med importeringen till Prima. Ska se vad jag kan göra åt saken.

Är även kvar i 33r 6-handed på stars (26/50) så det blir väl till att avrunda kvällen med den och nån video nånstans.

Edit: Blev en kort avrundning. Springer in i KK med JJ (btn vs sb) det första jag gör efter att ha postat inlägget. God natt

Postad

Afton forumiter.

Blev en omaha-session tidigare idag igen. Tyvärr blev den bara 211 händer lång då jag var tvungen att inhandla livsmedel samt vara pingistränare (jag vet, jag skäms ;))

Lyckades tom plussa idag, nästan 300$.

Postad

Det är noterat pez :)

Sitter här och känner att jag är lite sugen på att starta upp nån liten studiecirkel eller nåt sånt. Antingen det, eller möjligen coacha nån som spelar på något lägre nivåer men som vill kliva uppåt. Jag har aldrig coachat förut så det vore en rolig grej att testa på, tror nog att jag skulle kunna vare en hyfsad coach iaf.

Annars som sagt, en form av studiegrupp på spelare som lirar NL400-NL1k som går ihop över MSN eller nåt liknande och diskuterar händer, spelare eller bara poker allmänt. Kanske till och med göra sweat-sessions eller gå igenom andras spelare hela sessior osv. Vill man vara riktigt seriös kan man ju göra videos av sitt eget spelande som man sedan utbyter och ger tankar/kritik på de andras spel.

Känner att jag stått o stampat på NL400-600 lite för länge och skulle gärna ta steget upp till NL1k inom en relativt snar framtid, då behövs nog att man kritiskt analyserar sitt spel och tätar de luckor som garanterat finns.

Om inte annat är det ju alltid trevligt att lära känna nya pokernördar.

Om någon är intresserad av något av ovanstående, antingen att bli coachad (spela då minst på 0.5/1$) eller nån form av gruppanalys osv så hör gärna av dig via antingen PM eller ett inlägg här i DB:N.

Nu ska jag grinda vidare.

EDIT: Kom på att jag ju ska lära mig Omaha också. Så om nån vill lära sig Omaha tillsammans med mig är jag öppen för det också :)

Postad

Dåså, då var dagens spelande avklarat. Blev en riktigt fin dag vilket kändes skönt efter en tung månad.

Har fått bra respons på coachandet iaf, så det blir säkert till att styra upp nåt roligt där. Vidare har jag fått tips om en studiecirkel för PLO, ska ta kontakt med nån person för att ruska lite liv i den, men det tar vi nog imorgon, är rätt trött faktiskt :)

Läge att lägga sig i sängen med lite "Lightsabers" tror jag :)

Dagsresultat:

NLHE: 635€

PLO: 583$

Postad
Kolla så att du sparar historiken i engelskt text och inte svensk, tror det kan vara felet :-)

Hmm ok, var kollar jag detta? Kollade under preferences och hand history men där fanns inget jag kunde ändra. När jag valde en hand-historik att titta på därifrån var den för övrigt på engelska.

Postad

Tycker din omaha ser bra ut, de senaste händerna du postat spelar ju iofs sig själv nästan men bra att du inte krånglar till det.

Angående handen du postade igårnatt så är den som sagt standard. du leder på flopp där. det som inte är standard är ju att dra ut på river. iaf inte i mitt fall. ;)

Lycka till

Postad
Hmm ok, var kollar jag detta? Kollade under preferences och hand history men där fanns inget jag kunde ändra. När jag valde en hand-historik att titta på därifrån var den för övrigt på engelska.

Jag vet inte, men hade liknande problem på FTP i början och då var det språket som var felet, annars har jag ingen aning. sorry

Postad
Jag vet inte, men hade liknande problem på FTP i början och då var det språket som var felet, annars har jag ingen aning. sorry

Inget att be om ursäkt för givetvis, tacksam för all hjälp jag kan få och det var ju värt ett försök :)

Postad
Tycker din omaha ser bra ut, de senaste händerna du postat spelar ju iofs sig själv nästan men bra att du inte krånglar till det.

Angående handen du postade igårnatt så är den som sagt standard. du leder på flopp där. det som inte är standard är ju att dra ut på river. iaf inte i mitt fall. ;)

Lycka till

Härligt härligt, börjar få lite grepp om det trots allt tror jag, har dock alldeles för få händer för veta om jag är vinnande på 1/2 ännu, men jag tror mig vara tills vidare iaf :)

Postad

Hög tid att summera den gångna pokerdagen.

Lyckades hitta ett positivt resultat på Prima ikväll, ungefär 360€. Är dock inte helt nöjd med mitt spel skall sägas, gjorde några onödiga riversyner och spewade bort en del slantar här o var. Dock skönt att kunna boka in plussessioner även när man inte är helnöjd med spelet.

Fått liv i PT nu också, alltid najzzz.

Här spewar jag bort ett inköp totalt. Wilbur är ny på bordet och jag har inget på honom sedan tidigare. Sätter honom på en relativt tight synrange eftersom han rimligtvis inte bör veta ngt om min 3-bet frekvens. Floppen landar och jag pangar en standard c-bet. SYN

Sätter honom här på framför allt alla par mellan 77-JJ. Känner mig relativt säker på att han degar AQ här, troligen även KQ men med viss reservation för den senare. QQ och 77 kan inte heller räknas bort, mkt möjligt att han slowspelar dessa trots att färgdraget finnes där. På turn plockar jag upp en liten hålpipa, och väljer att ställa in då jag tror jag att kan folda ut alla par under Q, vilket jag ansåg vara en betydande del av hans range. Blev snapsynad av en hand jag inte väntade mig att se, nämligen AQ. Total misread från min sida, så kontentan av det hela:

Gör inte stora bluffspel emot spelare du inte vet ett skit om :)

** Game ID 2162164916 starting - 2008-09-04 00:24:04

** These Three Words [Hold 'em] (2.00|4.00 NL - $ Cash Game) Real Money

- sjokko sitting in seat 2 with $1398.20

- Wilbur45 sitting in seat 3 with $400.00 [Dealer]

- Sevcon83 sitting in seat 4 with $88.77

- juniorpoker sitting in seat 5 with $571.51

- caku3 sitting in seat 6 with $396.50

juniorpoker posted the small blind - $2.00

caku3 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to juniorpoker: 2 of d, A of d

sjokko folded

Wilbur45 raised - $16.00

juniorpoker raised - $56.00

caku3 folded

Wilbur45 called - $56.00

** Dealing the flop: Q of s, 7 of h, 3 of h

juniorpoker bet - $72.00

Wilbur45 called - $72.00

** Dealing the turn: 4 of c

juniorpoker went all-in - $443.51

Wilbur45 went all-in - $272.00

** Dealing the river: J of h

juniorpoker shows: 2 of d, A of d

Wilbur45 shows: Q of c, A of c

Wilbur45 wins $801.00 from the main pot

End of game 2162164916

Funderar för övrigt på att ändra inriktning lite på dagboken, av flera anledningar. Kommer i sådana fall att rikta in skrivandet här mer på mitt Omaha-spel, då jag givetvis har så otroligt mkt att lära där och det är väl det en dagbok är till för :) Mkt möjligt att det blir så.

Alldeles för lite off-topic i min DB för övrigt, börja snacka lite skit nu!!

Nedräkningen till Barcelona har officiellt börjat. Den 9:e smäller det!!

Dagsresultat:

NLHE: 364€

PLO: 759$

Lite sick att jag idag tjänat mer pengar på mitt "lärospel" än på mitt "bread n butter"-spel :) Visar väl på variansens kraft om inte annat. Tar man det sett över månadsresultat ligger ju NLHE långt före så det är väl inga konstigheter egentligen :)

GN

Postad

Operation "storstädning inför morgondagens 20-årsfest" får anses som i princip avslutad. Städade så jag blev svettig.. usch

Min blomma i mitt sovrumsfönster har dött... Kanske blir så när man glömt att vattna sedan.... ja när jag fick den...

Nu har jag en lucka på ett par timmar innan jag ska hämta flickvännen, då får det allt bli lite Omaha-grind!