Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick bra respons på satte-handen i separat tråd, blev väldigt lärorikt för mig iaf så ignorera det inlägget om ni så vill :)

 

Blev ett jätteback igår igen, börjar bli rutin dessvärre. Gjorde ett par riiiiiktigt kalla spel som gjorde förlusten större än vad den behövt bli, tveklöst. Spelar stundtals uruselt och ger bort pengarna, vilket inte är nån höjdaridé givetvis.

 

Gårdagen landade på dryga 3000$ i hålet. Månadsresultatet är nu troligen negativt.

 

 

Spelat en session nu på dagen iaf, och hittat ett plus. Inledde med att tappa två inköp men jobbade träget på och plussade väl 1,5 inköp till slut, vilket känns som en jättevinst med tanke på hur det har sett ut senaste tiden. Blir pingisträning, följt av ytterligare en session framåt kvällen.

 

Note to self: Håll skärpan uppe, sluta spela om du spelar dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens session var åter igen riktigt tung. Den visade verkligen vilket sjukt spel poker är. Eftermiddagssessionen idag slutade med ungerär 600 dollar, ett par spewiga och ett par rentav dåliga spel till trots.

 

Kvälls/nattsessionen slutar med ett back på 1400$, trots att jag för första gången på riktigt riktigt länge är väldigt nöjd med mitt spel. Det var helt enkelt jättekallt. Pokern är oerhört tung just nu, men man måste ta det onda med det goda helt enkelt, nedsvingar är ju en del av livet som pokerspelare så det är bara att bita ihop, mata på och hålla spelet uppe så bör det ju rimligtvis vända för eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, då har jag haft ett par dagars break nu igen, matat DC och CD-videos istället så nu känner jag mig lite stärkt och hoppas att det ska gå bättre framöver.

 

Ska sätta mig ner och alldeles strax spela 800$ satten till Barcelona och då lär det bli ett par bord vid sidan av. Förhoppningsvis kommer det upp lite intressanta händer jag kan posta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wiiiiiiiihuuuuuuuuuuu! Plus-session! Känns som det var evigheter sen, så det var en väldigt trevlig omväxling. Har ändrat spelstilen lite för att dra ner lite på högvarians-spel tills dess att jag känner att formen verkligen infunnit sig igen. Sätter mig i jobbiga beslut OOP ibland så nu har jag reraisat lite mindre OOP, men istället reraisat lite mer IP. Föll helt ok ut så fortsätter nog så ett litet tag till iaf, kanske tom för alltid : ) Vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nopp, busto på 14:e plats. Lyckades jobba upp mig till 16k (har jag för mig) under pengabubblan.... Gjorde sedan en något brant push med K4o som fick syn av JJ som höll. Kanske är en dålig push men kände att jag inte hade något att förlora direkt, låg sist (möjligen näst sist) och behövde klart mkt mer marker för att komma nånvart. Trist men så kan det gå :)

 

Fick iaf 800$ att spela live-satten för nere i Barcelona så man får väl glädjas åt det antar jag.. orkar nog inte spela "last chance" satten på onsdag, men ska väl aldrig säga aldrig iofs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar här på flop en linje som frångår standard. Tänker för mig själv att "här kommer jag inte vara sugen på att vika nån gata". Turn/river kommer ju inga höjdarkort, och niten inom är lite sugen på att vika river. Samtidigt kommer jag aldrig ha en tia här, och utan en tio är det ju lite jobbigt för mig att syna, och det antar jag att FI vet om. FI kan ju i princip ha vad som helst och två färgdrag missar ju faktiskt. Känns exploaterbart att vika topp2 här faktiskt, iom att jag tagit en så vek linje där jag aldrig kommer ha triss, möjligen en nia men den donkar jag väl kanske med ibland. Så summa sumarum, fi vet att jag är svag, alltså kan han försöka få av mig från min hand.

 

PokerStars Game #20015068284: Hold'em No Limit ($2/$4) - 2008/08/30 - 12:52:49 (ET)

Table 'Eurydike V' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: fujiman99 ($411.10 in chips)

Seat 2: HERO ($480.25 in chips)

Seat 3: VolkovDenis ($520.05 in chips)

Seat 4: PrnceImrahil ($742.50 in chips)

Seat 5: occyoccy ($306.25 in chips)

Seat 6: la kaper ($162.60 in chips)

HERO: posts small blind $2

VolkovDenis: posts big blind $4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of SpadesQueen of Spades

PrnceImrahil: folds

occyoccy: folds

la kaper: folds

fujiman99: folds

HERO: raises $12 to $16

VolkovDenis: calls $12

*** FLOP *** Queen of Diamonds10 of Clubs10 of Diamonds

HERO: checks

VolkovDenis: bets $24

HERO: calls $24

*** TURN *** Queen of Diamonds10 of Clubs10 of DiamondsJack of Clubs

HERO: checks

VolkovDenis: bets $76

HERO: calls $76

*** RIVER *** Queen of Diamonds10 of Clubs10 of DiamondsJack of Clubs8 of Hearts

HERO: checks

VolkovDenis: bets $157

HERO: calls $157

*** SHOW DOWN ***

VolkovDenis: shows 5 of Clubs3 of Clubs (a pair of Tens)

HERO: shows Jack of SpadesQueen of Spades (two pair, Queens and Jacks)

HERO collected $543 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $546 | Rake $3

Board Queen of Diamonds10 of Clubs10 of DiamondsJack of Clubs8 of Hearts

Seat 1: fujiman99 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: HERO (small blind) showed Jack of SpadesQueen of Spades and won ($543) with two pair, Queens and Jacks

Seat 3: VolkovDenis (big blind) showed 5 of Clubs3 of Clubs and lost with a pair of Tens

Seat 4: PrnceImrahil folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: occyoccy folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: la kaper folded before Flop (didn't bet)

När du checkar flopp reppar du typ inget, så jag spelar nog likadant efter floppcheck.

 

Siiiiiiiiiiiick... vad fan gör jag här? Det känns som jag typ alltid kommer vara uppe emot nötterna... Samtidigt har jag nästnöt och fyra outs till i princip nöt, samt en BD-färg.

 

What to do?

 

Full Tilt Poker Game #7866844662: Table Oak Bay (6 max) - $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi - 18:04:28 ET - 2008/08/30

Seat 1: IfeelLuckyFish ($178.15)

Seat 2: HERO ($263)

Seat 3: Ezmann ($349.80)

Seat 4: RussThom ($200)

Seat 5: thebear666 ($183.85)

Seat 6: kickingtires ($484.35)

thebear666 posts the small blind of $1

kickingtires posts the big blind of $2

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of ClubsQueen of Clubs10 of Diamonds8 of Diamonds

IfeelLuckyFish calls $2

HERO raises to $9

Ezmann calls $9

RussThom raises to $41

thebear666 folds

kickingtires folds

IfeelLuckyFish calls $39

HERO calls $32

Ezmann calls $32

*** FLOP *** Jack of Hearts10 of Clubs9 of Spades

IfeelLuckyFish checks

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO checks

Ezmann bets $70

RussThom has 15 seconds left to act

RussThom folds

IfeelLuckyFish folds

HERO has 15 seconds left to act

HERO has requested TIME

HERO ????

Skeppa, eller möjligvis syna för att slowspela, fold är superkasst imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då sitter man här och försöker återfå syre till hjärnan.

 

Fick igår ett samtal av allas våran svenska mästare i onlinetexas, sportcafet. Div6 laget i fotboll, Vallerstad, saknade spelare till sitt b-lag och eftersom jag spelade fotboll när jag var sådär 12-13 år så var jag ett givet alternativ ;P Har gjort ett par inhopp i deras b-lag förut men detta var första gången för den här säsongen, jag minns allvarligt talat inte när jag tog ett löpsteg sist.

 

Jag dyker upp på idrottsplatsen i sådär lagom god tid, 30 minuter före matchstart (det var villkoret för att jag skulle spela, inga jäkla samlingar 90 minuter innan matchstart här inte, det är b-lagsfotboll för tusan) och snörde på mig skorna som jag lånat.

 

Då båda lagen saknade spelare bestämdes det att vi skulle spela med 8 utespelare var, vilket innebar att vi faktiskt hade en avbytare. d.v.s. jag.

 

Dröjde dock inte länge innan en av våra bästa spelare fick gå av planen och åka ambulans då han vridit till knät och inte kunde spela mer. Så där var man, fullständigt otränad springandes på en plan med massiva ytor, i nästan 90 minuter.

 

Matchen gick oväntat bra för min del, och laget lyckades vinna med 3-2 efter att sportcafet dunkat in två bollar, den första på frispark efter att jag blivit fälld och motståndarlaget hade fullt sjå med att ställa upp en mur. Ingen hade begärt avstånd så sportcafet rullade kyligt in bollen i det hörnet där målvakten inte stod. Hans nästa mål var på straff efter att jag på nytt blivit kapad så han får faktiskt tacka mig lite för sina mål ;)

 

Det var riktigt roligt så det kan bli mer fotboll framöver, ledarna ville ha med mig nästa helg men då står det troligen pingis och bakfylla på schemat då jag arrangerar 20-årsfest på fredagen, så det känns myyyyycket tveksamt.

 

Ikväll blir det nog lite turrar... inte överlycklig över att stars har gjort om warm-up till en 2x chance, kan bli så att jag skiter i den och testar på ladbrokes söndagsturre istället. Primas lär det väl bli som vanligt. Håller även på med två sattar till Sunday Million samt 500$ freezen på stars. I övrigt lär det dunkas en del cg, så jag återkommer med mer skrivande under aftonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarade ena satten, den till kvällens 500$ freeze som startar 23:30. Är också anmäld till million som startar 22.30

 

Lirar just nu Primas 175k guaranteed, ladbrokes 100k guaranteed samt rankingturneringen :D Därutöver spelas två cg-bord som har börjat kasst, dessvärre :) Men vi har en lång afton framför oss, bara jobba jobba jobba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahaa omg omg omg omg jag skrattar så jag kramp.

 

Jag har jobbat upp en fin stack på prima och ser chansen att jobba in lite extra marker på bubblan. Blinds 1k/2k och jag har stulit hem tre potter i rad när följande utspelar sig.

 

Fold till mig på CO. Hittar KQo och ställer in mina dryga 70k (effektiva stackar här är mindre, riskerar inte ens halva stacken)... Fold till BB som sitter med 20k bakom sin bb, som steker, timebankar, foldar och visar TT.

 

Har nu 79k i stack iaf, heja heja heja!

 

Har 34k i million och 10k i 500freezen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...