Gavve Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 20/40 bord uppe, 4 handed. Detta är min första hand vid bordet, men alla vet vem jag är och vi har låång historik med varandra. Fi som jag möter är SB här, han har en tendens att gärna spela all in poker. Lägger 3x potbet på riv, ibland med nötter, ibland tom. Väldigt aggresiv, när han känner svaghet är han inte sen att dunka på med stora bets. Så, till handen. HERO 9d7d UTG Folds BUTTON Folds SB Calls 20$ HERO Raises 120$ To 160$ SC Calls 120$ Flop JsTh9c SB Checks HERO Bets 280$ SB Calls 280$ Turn 7c SB Checks HERO Checks (Lägger ni nånsin ett bet här, eller är ni rädd för en ev KQ/8x stege? Sätter dock inte fi på KQ, för den raisar han alltid i sb, Q8, och 8x är deämot mycket möjliga. River 9s SB Bets 3554$ And Is All In HERO?? Viker ni nånsin här? Ser inte en hand FI kan ha limpat som ska slå mig. Förutom en ev T9/J9. Var denna FI jag mötte i NL10k handen jag postade för några dagar sen. Där överpottade han riv med JT på KQQA5 bräda. Citera
Hnk Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Svårt att ge tips. Allting beror på read. Tycker ibland att det inte är värt att syna stora överbet såhär eftersom det troligtsvis kommer ett bättre läge. Mitt tips är att han hade J9 och du var slagen. Finns en hand som du slår när han gör det här spelet: Q8. Altså förespråkar jag en fold men skulle själv synat Citera
Vinden Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Går ju inte att vika här. Allt du har gjort är en standarhöjning pre och en standard CB på floppen. Fi har ju inte en möjlighet att ana att du är stark, inget tyder på det. Han kan ju lätt betta Q8 eller KQ här för värde. Sannolikheten för en bluff är ju också rätt stor, särskilt med tanke på att du betalat av i en föregående hand vilket han säkert minst. Det faktum att han är väldigt aggressiv när han anar svaghet talar ju också för en syn. Kan inte se en enda hand som har dig slagen. J9 och J10 och alla floppade set borde rimligtvis spelat tillbaks på floppen. Edit pga synfel. Citera
nils_anders Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Jag synar ner, tror du inte ser kåk hos fi så ofta så du kan lägga där. Citera
LuckyStar5.1 Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Vinner oftare än du loosar... Bara att syna ner och va glad oavsett resultat ! Citera
Recommended Posts