Gå till innehåll

NLT 2,5/5kr, Blir fyrbetad med JJ, djudpa stackar


Recommended Posts

Fi är 54/19/1.1 och har inte gjort några speciella moves. Jag sätter honom på QQ-AA. Stackarna är som sagt djupa men har jag implicita odds att syna hans fyrbet? :roll: Jag är relativt säker på att han vill hamna allin då han inte varit så aggro innan.

 

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, Aug 9, 15:14:55 ET 2007

Table Diana 26 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Viridis ( $1853.13 )

Seat 2: Gymats ( $215 )

Seat 3: ymmot ( $897.67 )

Seat 4: iMan ( $566.31 )

Seat 5: Davstah ( $1723.76 )

ymmot posts small blind [$2.5].

iMan posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Viridis [ Jc Jd ]

Davstah raises [$15].

Viridis raises [$50].

Gymats folds.

ymmot folds.

iMan folds.

Davstah raises [$235].

Viridis calls [$200].

** Dealing Flop ** [ Ts, 2c, Jh ]

Davstah bets [$500].

Viridis is all-In.

Davstah is all-In.

** Dealing Turn ** [ 7c ]

** Dealing River ** [ Tc ]

Viridis shows [ Jc, Jd ] a full house, jacks full of tens.

Davstah shows [ Kh, Kd ] two pairs, kings and tens.

Viridis wins $129.37 from side pot#1 with a full house, jacks full of tens.

Viridis wins $3440.02 from the main pot with a full house, jacks full of tens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enda anledning du av någon anledning alls skulle vilja syna preflop är ju om du även har med ak i hans range och foldar (syn annars) om a,k kommer...

 

seriöst, du är ju hästlängder ifrån att få implicita odds och om du tänkte folda om du ej träffade knekt känns ju spelet om möjligt ännu sämre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt så illa spelat är det väl inte om jag "vet" att fi pushar alla floppar här och jag bara synar när jag träffar set? Då går jag väl några hundralappar plus i långa loppet?

 

eller inte? som sagt så träffar man set ca 1 av 7 ggr.

om du då synar ca 40bb varje gång för att träffa set så spenderar du 40*7=280bb för att kunna vinna 100bb vilket ger en förlust på 180bb... så tyvärr ser detta i långa loppet väldigt mörkt ut...

eller tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller inte? som sagt så träffar man set ca 1 av 7 ggr.

om du då synar ca 40bb varje gång för att träffa set så spenderar du 40*7=280bb för att kunna vinna 100bb vilket ger en förlust på 180bb... så tyvärr ser detta i långa loppet väldigt mörkt ut...

eller tänker jag fel?

 

Fi sitter med över 300bb.

 

Klar syn där pre sålänge du foldar floppen JKA =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han betalar 280bb för att vinan drygt 300bb. Detta om fi stackar av varje gång och aldrig drar ut, vilket såklart är långt ifrån sanningen.

 

Högvarians spel med negativt värde.

 

Oj, ja, missade lite o se på stackarna ordentligt =)

Ber om ursäkt för mina tidigare svar, som vart grundade på fel fakta då jag missade en viktig punkt.

Jo, om det ser ut så varje gång man tar den synen så ändras saken en del...

Dock tycker jag fortfarande det är fel o syna då jag läste nånstanns att för set så ska man bara ta syn PF på max ca 8% av FI's stack för att det i längden skall vara värt, dock är jag inte hundra på hurvida detta stämmer så vore nice om nån kunde kommentera det lite...

med ca sådant PF bet och ca sådanna stackar så verkar det dock som att man skulle plussa ca 0-100$ om man sätter den 1/7 ggr och FI är beredd o stacka av den gången man träffar, därmed får man hoppas att FI inte träffar den gången eller att han sitter på KK och A kommer upp så att han backar ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Davstah bets [$500].

Viridis is all-In

 

det där lurade mig med måste jag säga :P nåja, med det stackdjupet går det ju att ta syn pre iofs, men känns som att det mer eller mindre endast ger större variation och inte särskilt mycket ev+. Men är ju bara att sätta dig ner å räkna :P Dock så kommer du väl knappast ALLTID ta hans stack, kommer flopp AQJ eller så (eller bara QJ) så kanske han kan komma ifrån. För att inte tala om när floppen kommer 258 och du bara "måste" ta en syn på flopp :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...