Gå till innehåll

Cykla full?


sulla

Recommended Posts

Blev stoppad av die Polizei efter en fest i Tyskland. Risken för detta kan ha ökat pga att de redan varit och försökt lugna festen två gånger efter att grannar klagat. Fick höra nästa dag att det tydligen var ganska vingligt på den cykelfärden. Poliserna var ganska tuffa och jag fick blåsa i alkomätare vilket enligt dem gav väldigt högt utslag. -Du får följa med till sjukhuset för blodprov, visar det likadant kommer du bli av med körkortet. Lite overkligt kändes det allt. Tur att tiden går fort när man är packad. Vet inte om de var schyssta, om jag lyckades charma dem på fyllan med skoltyskan eller om de insåg att det inte var mödan värt att försöka få ett utländskt körkort indraget, men efter lite snack på sjukhusets parkeringsplats skjutsade de hem mig. Kommer ihåg att de släppte av mig strax före vi kom fram till kvarteret där jag bodde. Uppskattade att de inte körde hela vägen och till allmän beskådan följde mig till dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*OT*

 

jag skjutsade hem min sambo på cykeln en kväll för ca ett och ett halvt år sedan, var iofs inte full, men hade varken lysen, nån TÖNTIG cykelhjälm (eller annan hjälm) och skjutsade som sagt, det var vinter.

 

Då och bara då ser man polisbilar ta mig fan överallt, och så även denna gång. En polisbil kommer rakt emot oss och tvärnitar när de kommit fram jämsides med min kära gamla bettan (cykeln) Mannen bakom ratten lägger i backen, och backar rätt in i en snödriva, varpå vi stannar cykeln...

 

Konstapeln "vevar" ner fönsterrutan.

 

-Jaha, och hur går det här då?

-Jo som jag ser det är det tre fel.

-Tre fel?!?!?!? (mycket frågande)

-Ja, dels så skjutsar jag, och det får man ju inte, sen har jag inga lysen på cykeln, och det måste man ju ha, och sen är det uppenbarligen en helt felplacerad snödriva.

-*lol* ja du, ok då, vi låter väl udda mot udda vara jämt, men gå nu snälla.

-ok *fniss*

 

Med andra ord så är poliser oxå människor, (dvs klantiga varelser) som för det mesta oxå har känslor, så pratar man med dom så löser sig det mesta... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*OT*

 

 

Med andra ord så är poliser oxå människor, (dvs klantiga varelser) som för det mesta oxå har känslor, så pratar man med dom så löser sig det mesta... ;-)

 

Berätta det till han som gav mig 800 i böter för att ha stannat i en parkeringsficka längs landsvägen då jag fick paniktrötthet och var på väg att somna framför ratten.

 

Eller han som gav mig 1300 i böter för att ha kört fel mot enkelriktad gata som de bytt på 2 dagar innan. Har alltid varit tvungen att svänga vänster men helt plötsligt bytt till bara rakt fram. Och när jag förklara att jag ska rakt fram gav han ändå böter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med helt och hållet.

Whats happening!? Är det NÅGON här som blivit stoppad på cykel, och sen straffad för det? en "polare" räknas inte, då dessa historier har allt från 0-5% sanningsenlighet i sig.

 

Om det mot förmodan är någon som blivit stoppad på cykel här, har det varit ett standard-alkoblås-stopp farbror blå ställt upp och då fått den sjuka idén att stanna alla cyklar också?

Mer troligt att som någon skrev man blivit inblandad i en olycka, har gått bra långt om man ska behöva ta promillevägarna med cykeln va!?

 

Bara för att risken är liten är den 0? Hur många gånger har du själv åkt fast för rattfylla i bil. "Kompis" räknas inte för det tror jag inte på.

 

Försök läsa igenom frågeställningen, skulle jag mot förmodan åka fast även om det bara är 0,1% risk, blir jag av med jobbet och kommer ha tufft att hitta ett nytt under tiden jag är utan körkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i studentstaden Lund har jag aldrig sett ngn bli tagen för ”cykelfylla” (ett ihärdigt rykte för några år sedan gjorde gällande att det kallades för ”styrstångsfylla”. Ngn som kan verifiera?) Dock var det en (kvinnlig) student som för några år sedan blev dömd för att ha kissat i en undanskymd buske en sen och blöt lördagsnatt.

 

Så visst kan man åka dit om man har otur. Men då ska det vara en sjuhelsikes otur också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta det till han som gav mig 800 i böter för att ha stannat i en parkeringsficka längs landsvägen då jag fick paniktrötthet och var på väg att somna framför ratten.

Lite OT, men hur kan man få böter för att man stannat i en parkeringsficka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...