Gå till innehåll

Dublin $100k


jinxad

Recommended Posts

Hallå...

 

Är det någon som är seriöst intresserad av dettta evenemang?

 

Jag tycker det låter som en rolig resa för inte allt för stor peng!

 

1500kr i buyin är ju inte direkt saftigt å då jag inte har råd att köpa in till turneringar som EPT kanske detta skulle vara ett roligt alternativ (även om det absolut inte går att jämföras med EPT på något sätt)...

 

Flyg med Ryan Air från Västerås till Dublin går just nu på ca 1000kr ToR, helt ok pris!

 

Sen borde ju inte hotell heller vara allt för dyrt, sen är de ju alltid kul å spela poker i andra länder än Sverige!

 

Flyg, Buyin samt hotell bode kunna gå på ca 3500-4000kr totalt...

 

Om nån har mera info om detta så kan ni ju gärna dela med er.

 

Strukturen på turneringen såg ju också bra ut, samt dealers på alla bord.

(Är ju ändå 700spelare de räknar med)

 

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10,000 starting stack and a 40 minute clock.

2 Day Event.

Fully dealer dealt.

Registration is open and all details of the tournament are here.

All registration will be online and all players must be paid up before Oct 1st for this tournament.

Standard payout structure will be used (ie approx top 10% paid)

 

Start på 25-50 blinds

 

Jag är helt klart intresserad. Så, som jag ser det är det fritt fram att regga sig till turren via Mermaidpoker, €150 tot, och dyka upp på plats innan 4e oktober. Regg stänger 1 okt.

 

Onlinesats ska tydligen dyka upp också. Låter riktigt värt. Undra om man kan hitta någon t/r-resa ink boende i närheten redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag kommer troligen att åka om det inte krockar med två andra event jag ska spela i oktober!

 

Jag kommer troligen boka flyg med ryan air och hotell via, http://www.hotels.com

Bokar ofta via dom å de funkar hur bra som helst!!!

 

då va flyget bokat, hyfsat pris var det iaf, 2 kr t/r (skämtar inte). bokningsavgifterna räknar jag inte med. :)

 

får nog möta upp grabbarna och skotta upp inköpet på it-café sen är det ju klart. hittade något hotell på hotels.com med 4 stjärnor -- 3 man, 5 nätter, 3700kr.

 

blir en snärt liten resa. ska trycka upp lite sköna team t-shirts med lite svensk klang... undra om de har sidegames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glid in på hotels.com. vårt datum är 03/10 fram till 08/10 (dvs åker på torsdagen, turren börjar fredag, slutar på lördag, vi drar hem på måndag).

 

fyll i dublin och högst upp ligger ett 4/5 stjärnorshotell som heter Clarion Hotel Liffey Valley för 752kr/natt. vi är 3 och tog 1 rum, blir 3705,-

 

officiell turneringssajt är som någon annan länkade till, http://www.pokerireland.ie/index.php/tournaments/tournament_entry/national_poker_open/

 

samma med ryanair, från Sthlm (Västerås) till Dublin, den 03/10, returresa den 8/10:

Adult Reg Fare 1.00 SEK

 

Wed, 03 Oct 07

Flight FR 963

22:00 Depart Stockholm Vasteras (VST)

23:45 Arrive Dublin (DUB)

 

verkar som att det bara var dit-resan och att returresan kostar 299:

 

Reg fare Adult Reg Fare 299.00 SEK

 

Mon, 08 Oct 07

Flight FR 962

17:55 Depart Dublin (DUB)

21:35 Arrive Stockholm Vasteras (VST)

 

ändå inga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ok, det va precis samma som jag kollat på (flyget alltså)...

Vi har också hittat ett hotell så de är grönt.

 

Dock kan jag påpeka att Turneringen spelas Lördag - Söndag, INTE fredag - lördag!

 

"The tournament will take place in the Shelbourne Hall in the RDS on October 6th, starting at high noon, 12 midday."

 

Så vi kommer att åka från Västerås på fredag kl 22.00 och hem på måndag!

 

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

sådär...

 

Nu var allt bokat.

 

Vi blev till slut fem pers och åker ut från Västerås på fredagen och hem på måndagen. Priset hade stigit lite, till 1500kr tror jag. ToR med alla skatter och avgifter!

 

Boende hittade vi för 280kr/natten på ett gryyymt hostel mitt i city med perfekt läge!

 

Rekommenderar verkligen fler att boka och åka...

 

En weekend i dublin är aldrig fel + att strukturen i turneringen verkar riktigt skön!!!

 

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej de tror jag absolut inte...

 

Flyg går ju att boka, så de är ju det minsta problemet.

 

Till turneringen reggar du dig via Mermaid Pokers klient, det finns plats för 1000 spelare och ca 250 är nu reggade... (kommer ju dock´öka kraftigt mot slutet av reg tiden) Du kan regga dig tom 31/9!!!

 

Hostel bokade vi via http://www.hosteldublin.com/

Där är det bara att välja å vraka bland alla hostel, dock börjar det bli fullt på många... Om man då inte vill bo i gemensamt sovrum för typ 12-16 pers.

Men kolla om de finns nåt bra!

 

See you in Ireland then!

 

/Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
STORT PROBLEM!!!!!

 

Nån som vet till 100% när denna turnering börjar???

 

Nu står det 5:e på mermaids klient, men på alla andra ställen står det 6:e?

 

Vi har ju bokat flyg till 6e så vi har ca 2 timmar på oss att hinna med sista planet idag om vi måste åka ikväll..

 

///Henrik

 

anledningen till att det står 5:e i klienten måste ju vara för att det är då reggen slutar. calm easy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...