Gå till innehåll

Rädda berg kvar i blåvitt!!!


tommie88

Recommended Posts

Klart grabben ska ut och testa sina vingar i Europa!

Ja så småningom men han borde vänta iaf en säsong till. Blåvitt har nått stort på gång nu med sitt unga lag och Hysén på ingång.

 

 

Tror inte det spelar så stor roll om han är kvar, tror inte ni kommer ta guldet ändå, ligger lite långt bakom...

Jag hoppas han skriver på, kan nog gynna honom:)

Ja 4 poäng är ju jättelångt bakom.

 

Annars tar vi det 2008!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt hur denne kille blivit så bra. Han hade inte ens varit med i Värmlands dirtriktslag om det inte vore för kontakter. Visar lite hur bra man kan bli bara man får chansen och rätt träni9ng.

 

Har nog mycket att göra med självfortroende, han var inte något speciellt i fjol heller. Vi hade ju Arne då och det var nog många självförtroenden som fick sig en rejäl "torn" mtp hans ledarstil (Kunde stå och fullkomligt skrika åt enskilda spelare i halvtid osv.)

 

Mycket mer avslappnad stämning numera, vilket man inte minst märker uppe på kamratgården. Tror det är en av nyckelorsakerna till hans "explosion" i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog mycket att göra med självfortroende, han var inte något speciellt i fjol heller. Vi hade ju Arne då och det var nog många självförtroenden som fick sig en rejäl "torn" mtp hans ledarstil (Kunde stå och fullkomligt skrika åt enskilda spelare i halvtid osv.)

 

Mycket mer avslappnad stämning numera, vilket man inte minst märker uppe på kamratgården. Tror det är en av nyckelorsakerna till hans "explosion" i år.

 

Erlandsen hävdade väl redan i slutet av 2005 att Marcus Berg skulle bli landslagsspelare bara han blev mer träningsvillig.

 

Nu säger jag inte att Erlandsen är en bra ledare men spelar man fotboll på heltid och tjänar 40-50k i månaden bör man tåla kritik om man är rädd för bollen p g a dåligt självförtroende. Det är typiskt svenskt att gnälla på ledarstilen och inte ta något eget ansvar för man spelar värdelöst. Inte fan gick det bättre när Arne avgick/fick sparken förra hösten. Då gick det ju katastrofalt dåligt. Sedan är det väl i och för sig mycket tveksamt att som Erlandsen gjorde offentligt såga spelare på presskonferenser efter matcherna men man kan ju förstå att han blev frustrerad när hela Erlandsens spelidé bygger på "bevegelse" och inte en jävel sprang utan boll.

 

Rent ut sagt tycker jag det är löjligt hur media prisar IFK's spel nu när Rehn/Olsson håller i taktpinnen medan de toksågade när Erlandsen var tränare. Visst, IFK spelar lite mer genom det centrala mittfältet nu men det beror ju också på tillgängliga spelare. Visst, IFK klarar av att föra och vinna matcherna mot de usla lagen nu. Men, till skillnad från Erlandsens IFK är laget oförmöget att vinna mot de bra lagen och försvaret är lika stabilt som jello.

 

Det är ju inte konstigt att Erlandsen blev bitter när han blev lovad att IFK skulle konkurrera om guldet men verkligheten blev att man sålde av stjärnorna.

 

Jag är ju tveksam till att ledarstilen i IFK allmänt sett är så bra. Ett exempel från fjolåret: Tommy Lycén blev utlånad till Umeå för hela säsongen. Enligt Lycén själv hörde INGEN i IFK av sig under hela säsongen.

 

EDIT: Det var väl först i fjol som han egentligen fick en del speltid så det är väl inte så konstigt att det tog honom ett dussintal matcher eller så på elitnivå innan han började prestera på allvar och han såg ut att ha rätt så dåligt självförtroende innan han gjorde de första målen för säsongen i år också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det här känns ju lite konstigt faktiskt. Ordningen i Göteborg är att Blåvitt ta fram bra backar och ÖIS fixar de offensiva spelarna. Va fan hände egentligen??? Jaja, ordningen är återställd om ett år när vi exporterar nästa storstjärna Ken Fagerberg. Den killen kommer bli helt sjukt bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det här känns ju lite konstigt faktiskt. Ordningen i Göteborg är att Blåvitt ta fram bra backar och ÖIS fixar de offensiva spelarna. Va fan hände egentligen??? Jaja, ordningen är återställd om ett år när vi exporterar nästa storstjärna Ken Fagerberg. Den killen kommer bli helt sjukt bra...

 

Då menar du att han spelar i någon av de största europeiska ligorna(England, Spanien, Franrike eller Tyskland) eller vad? För du menar väl inte att någon som spelar på fotbollens bakgård och spelmässiga baksida(Allsvenskan-) kan kallas storstjärna? :-P Obs! Ingen kritik mot spelaren ifråga då jag inte ens vet vem han är, mest kritik mot Svensk klubbfotboll pga att jag är uttråkad, och då blir det dessvärre ni/den som får lida för det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då menar du att han spelar i någon av de största europeiska ligorna(England, Spanien, Franrike eller Tyskland) eller vad? För du menar väl inte att någon som spelar på fotbollens bakgård och spelmässiga baksida(Allsvenskan-) kan kallas storstjärna? :-P Obs! Ingen kritik mot spelaren ifråga då jag inte ens vet vem han är, mest kritik mot Svensk klubbfotboll pga att jag är uttråkad, och då blir det dessvärre ni/den som får lida för det...

 

 

Vad pratar du om? Inlägget gäller en potentiell storstjärna, en spelare som spelar i Superettan och som skulle exporteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då menar du att han spelar i någon av de största europeiska ligorna(England, Spanien, Franrike eller Tyskland) eller vad? För du menar väl inte att någon som spelar på fotbollens bakgård och spelmässiga baksida(Allsvenskan-) kan kallas storstjärna? :-P Obs! Ingen kritik mot spelaren ifråga då jag inte ens vet vem han är, mest kritik mot Svensk klubbfotboll pga att jag är uttråkad, och då blir det dessvärre ni/den som får lida för det...

 

 

hahaaa, är du nykter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pratar du om? Inlägget gäller en potentiell storstjärna, en spelare som spelar i Superettan och som skulle exporteras.

 

Jag menar att när han blivit storstjärna och exporterats, spelar han i en av de större europeiska ligorna då? Eller spelar han i Allsvenskan? Räknas man som storstjärna om man spelar i Sverige? Är Anders Svensson en storstjärna?

 

Fast mest yrade jag bara, då som nu... :-)

 

Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...