Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ni som spelar sngs/tourneys på Stars:

Hur ser er otur ut på den siten. Kommer den klumpvis där ni absolut inte kan vinna en hand lr mer en normal fördelning.

Personligen kommer den normalfördelat 3av4 dar sen kan jag inte vinna en hand lr så åker jag på en badbeat på bubblan.

Kommer den klumpvis för många andra så kanske man borde spela ett set med sngs och har man oflytet så lägger man ner.

Postad
Ni som spelar sngs/tourneys på Stars:

Hur ser er otur ut på den siten. Kommer den klumpvis där ni absolut inte kan vinna en hand lr mer en normal fördelning.

Personligen kommer den normalfördelat 3av4 dar sen kan jag inte vinna en hand lr så åker jag på en badbeat på bubblan.

Kommer den klumpvis för många andra så kanske man borde spela ett set med sngs och har man oflytet så lägger man ner.

All statistik klumpar sig. Det innebär inte att det är riggat, och det innebär inte att det går att förutspå nästa hand. Sorry.

Postad
All statistik klumpar sig. Det innebär inte att det är riggat, och det innebär inte att det går att förutspå nästa hand. Sorry.

inget rigg snack tack, sånt ä för känsligt.

Jag vill bara veta hur oturen ter sig för er på stars.

Postad

Här verkar du vara något stort på spåren! Funkar förmodligen bra även på rouletten ... Bomba rött och så let it ride och sluta så fort det blir svart. :-P

Postad

Om man tycker man har otur i poker borde man titta på hur det gick för Daniel N. när han blev utdragen gång på gång på gång i High Stakes Poker säsong 1 & 2. Det gjorde riktigt ont att se.

Den som tror på riggade siter borde kolla på vad som kan hända i live spel.

"Sådant händer bara online" har aldrig varit så fel ;)

Lite Matematik:

Att vinna 4st 50/50 gör man c:a 6% av gångerna.

Att vinna 4st 60/40 gör man c:a 13% av gångerna.

Att vinna 4st 90/10 gör man c:a 66% av gångerna

Så otur är relativt.

Postad
Om man tycker man har otur i poker borde man titta på hur det gick för Daniel N. när han blev utdragen gång på gång på gång i High Stakes Poker säsong 1 & 2. Det gjorde riktigt ont att se.

Den som tror på riggade siter borde kolla på vad som kan hända i live spel.

"Sådant händer bara online" har aldrig varit så fel ;)

Lite Matematik:

Att vinna 4st 50/50 gör man c:a 6% av gångerna.

Att vinna 4st 60/40 gör man c:a 13% av gångerna.

Att vinna 4st 90/10 gör man c:a 66% av gångerna

Så otur är relativt.

Inte riktigt. Han degade in med sämsta handen också ett antal gånger.

Bl a 3 megapotter mot Elezra, Ted Brunson och Antonio S. 2 Av dom vann han

Postad
Inget off topic, om ni inte vet hur er otur ter sig på stars så kolla i PT lr PO lr skriv inget tack.

Kan du sluta sprida din metafysikaliska smörja på forumet?

Du har undermålig förståelse av slump och sannolikheter, och är ett levande skolexempel på selektiv perception.

Postad
Kan du sluta sprida din metafysikaliska smörja på forumet?

Du har undermålig förståelse av slump och sannolikheter, och är ett levande skolexempel på selektiv perception.

Va gör du i min tråd, vad har tidigare gett dig intrycket att jag vill ha en konversation med dig.

Postad

MacDaddy,

Anta att vi approximerar vinsten/förlusten i varje situation som en gaussisk process (d.v.s. normalfördelad och okorrelerad, a.k.a. vitt brus) med ett visst väntevärde och varians. Detta är en rätt dålig modell, men skit samma för tillfället.

Din totala vinst efter N händer är ju då summan av resultatet för alla situationer, d.v.s. integralen av det vita bruset. Den nu uppkomna processen, ditt resultat, är då en s.k. random walk-process, som har större variationer ju lägre frekvens du tittar på, teoretiskt helt utan nedre gräns. Alltså kommer resultatet svänga ganska långsamt och man upplever good- och bad-streaks. Lägg också till att du förmodligen spelar bättre när det går bra och sämre när det går dåligt, så förstärks det här beteendet.

Det behövs alltså ingen rigg eller liknande för att "oturen/turen" ska komma i sjok, det är en inbyggd egenskap i summerat/integrerat brus.

Klart?

Postad
Dö i en fettbrand.

Men jezuzzz.... Oavsett er tidigare relation här på forumet skriver man väl bara inte sånt här skit. Vuxna människor....pffff. Blir mer o mer förvånad över otrevligheterna som haglar här.

Blir skrämd när, som jag har fått uppfattningen av, välbildade och intelligenta personer som dej kastar ur sej sån här smörja där man önskar en annan människa död pga skiljaktiga meningar på ett forum.

Postad

Exakt, ju mer man spelare desto större blir "klumparna".

Postad

Tack för alla föreläsningar i matematik och inte minst Eurys o Conspiracys gamla vanliga spam men enda frågan jag ville ha svar på här är hur turen artar sig för er på stars.

För mig är den:

vanlig

vanlig

HELT UPPÅTVÄGGARNA

Min otur på stars är dessutom dagsbaserad. Det är aldrig så att turen helt plötsligt vänder en dag. Alltså att en ny hand=nya möjligheter.

Vill veta om det är så för några andra här på forumet på stars och det är det enda jag vill veta tack.

Postad
Tack för alla föreläsningar i matematik och inte minst Eurys o Conspiracys gamla vanliga spam men enda frågan jag ville ha svar på här är hur turen artar sig för er på stars.

För mig är den:

vanlig

vanlig

HELT UPPÅTVÄGGARNA

Min otur på stars är dessutom dagsbaserad. Det är aldrig så att turen helt plötsligt vänder en dag. Alltså att en ny hand=nya möjligheter.

Vill veta om det är så för några andra här på forumet på stars och det är det enda jag vill veta tack.

men hur tro du att du ska kunna få seriösa svar på en så oherhört idiotisk fråga? alla föreläsningar i matematik är just dom enda svaren som går att ge dig, eftersom dom förklarar hur "turen" fungerar. om du inte förstår detta förstår jag inte hur du överhuvudtaget kan klara av att spela poker

Postad

Du vill inte snacka om att det är riggat, bara att Stars manipulerar händerna så att man har massa otur vissa dagar. Fattar du inte själv att det är exakt samma sak som att säga att det är riggat?

Postad

Du har missupfattat de här med otur/tur, det är alltid 50% man vinner, varje dag, oberoende av spel. Endera vinner man eller så vinner man inte, fifty-fifty. Resultatet av detta är ju att man inte ska spela poker eller andra bettingspel med små vinster, då chansen att vinna stort på tex lotto är lika stor.