Gå till innehåll

Tredje året med DrD


HTDrD

Recommended Posts

Avslutade augusti med ytterligare en minus session på ca -2k. Var inte helt stabil de två sista veckorna och tappade nog lite pengar där. Totalt slutade månaden med praktsuccé och +55k$. Allt vunnet på 5/10 och egentligen mer än så eftersom jag hade den där svarta måndagen förra veckan när jag tappade 22k$ på en galen 2-timmars session. Tappade också ca 15k sek på den enda live sessionen för månaden.

 

Nu tar jag nya tag och hoppas på att september blir lyckad. Jag brukar sällan kunna hålla vinstperioder speciellt länge och nu är det dags att klara av det.

 

 

 

RESULTAT AUGUSTI: +55k$ online, live -15k sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 191
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SEPTEMBER har börjat sisådär. Var uppe 3k$ online igår innan en vilde tog allt detta ifrån mig. Han proklamerade stolt att han startade dagen med 50$ på kontot och när han hade dragit ut mig med två runnerrunner färger satt han på 3k. Grattis till honom och en +0 session för mig.

 

På kvällen var det dags för en livesession, den första sedan tiltfiaskot för ett par veckor sedan. Både dessa sessioner visar väl hur tokigt och slumpmässigt poker kan vara. Förra gången postade jag UTG första handen och floppade set. Blev utdragen och gick på fettilt. Bara att åka hemmåt efter ca 30 minuters spel på 50/50 och 15000 fattigare. Igår låg jag +2500 när sista handen annonserades ut. Lika illa som att posta utg synade jag en raise till 350kr med QJo i SB. Flopp K104r och jag checkraisade två spelare allin på floppen. En man synade och vek upp AK varav en av de andra runt bordet förkunnade att han lagt 99. Jag hann inte börja räkna outs (4st) innan en 9:a föll på turn. En minut senare växlade jag ut 15k för en vinst på 10k. Så kan det vara och som pokerspelare får man se det mest osannolika kombinationer av händelser utspelas.

 

Hittills idag ser det illa ut. -1,8k$ efter en kort session där mina tre all-ins med 10+ outs alla missade. Jag spelar numera drag stenhårt och när jag tappar ett par irad blir det oundvikligen förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, Imponerade resultat på 5-10!

 

Varför har du valt att spela på siter utanför EU?

 

Vet om att det går att hitta något fiskigare siter där, men skulle inte tycka om att bli granskad av skatteverket, efter något stort uttag till banken.

 

GL

Beachhouse

 

Är inte pkr i EU? Nåja, har fattat det som om det inte blir skatt på cashgamespel i vilket fall. Tacka för det föresten, måste ha vunnit fantasisummor sammanlagt (och förlorat nästintill lika stora summor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är lätt.. Wow, jag borde sluta jobba och bara vinna. Kolla vad lätt det är när man är bra!!!

 

1)

 

and #45623248-3115 at Ramona (No Limit Hold'em)

Started at 03/Sep/07 04:37:24

 

cash_369 is at seat 0 with $3657.50.

tiehand is at seat 1 with $2570.50.

mocked is at seat 2 with $3682.50.

DannyKK is at seat 3 with $2532.

1luckbox1 is at seat 4 with $2465.

_-Legend-_ is at seat 5 with $630.

The button is at seat 5.

 

cash_369 posts the small blind of $10.

tiehand posts the big blind of $25.

 

cash_369: -- --

tiehand: -- --

mocked: -- --

DannyKK: Ah Ad

1luckbox1: -- --

_-Legend-_: -- --

 

Pre-flop:

 

mocked folds. DannyKK raises to $85. 1luckbox1

calls. _-Legend-_ folds. cash_369 folds. tiehand

calls.

 

Flop (board: Ac 4s 7d):

 

tiehand checks. DannyKK checks. 1luckbox1 checks.

 

 

Turn (board: Ac 4s 7d 5h):

 

tiehand checks. DannyKK bets $265. 1luckbox1 folds.

tiehand raises to $690. DannyKK calls.

 

River (board: Ac 4s 7d 5h 5s):

 

tiehand bets $1150. DannyKK goes all-in for $1757.

tiehand calls.

 

 

 

Showdown:

 

DannyKK shows Ah Ad.

DannyKK has Ah Ad Ac 5h 5s: full house, aces full of fives.

tiehand shows 7h 7s.

tiehand has 7h 7s 7d 5h 5s: full house, sevens full of fives.

 

 

Hand #45623248-3115 Summary:

 

$3 is raked from a pot of $5159.

DannyKK wins $5156 with full house, aces full of fives.

----------------------------------------------------------------

 

 

2)

 

Hand #45622864-17017 at Onalaska (No Limit Hold'em)

Started at 03/Sep/07 05:36:42

 

scott86 is at seat 0 with $5292.75.

1luckbox1 is at seat 2 with $1803.

wbfinist is at seat 3 with $910.60.

DannyKK is at seat 5 with $1000.

The button is at seat 2.

 

wbfinist posts the small blind of $5.

DannyKK posts the big blind of $10.

 

scott86: -- --

1luckbox1: -- --

wbfinist: -- --

DannyKK: Ah Ad

 

Pre-flop:

 

scott86 raises to $20. 1luckbox1 folds. wbfinist

folds. DannyKK re-raises to $65. scott86 calls.

 

Flop (board: Qh 3h Qc):

 

DannyKK bets $135. scott86 calls.

 

Turn (board: Qh 3h Qc 7h):

 

DannyKK checks. scott86 bets $200. DannyKK calls.

 

 

River (board: Qh 3h Qc 7h As):

 

DannyKK goes all-in for $600. scott86 calls.

 

 

 

Showdown:

 

DannyKK shows Ah Ad.

DannyKK has Ah Ad Qh Qc As: full house, aces full of queens.

scott86 mucks cards.

(scott86 has Jh 8h.)

 

 

Hand #45622864-17017 Summary:

 

$2 is raked from a pot of $2005.

DannyKK wins $2003 with full house, aces full of queens.

----------------------------------------------------------------

 

3)

Sparade tydligen inte HH. kort resume; 5k pott. Jag vinner med fyrtal. 22 mot AK allin på Kx2x2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började finfint idag. In med 5k på UB och klonkade upp det till 12k på 2 timmar. Väl hjälpt av medrigg om man uttrycker sig försiktigt. Är hemma och vabbar idag och det blev lite fixning med det ett par timmar innan jag satte mig på pkr precis. Ned 3k på 20 minuters spel. Förlorade första stacken mot runner runner kåk. Fem minuter senare var det set mot set och ytterligare fem minuter senare triss mot kåk Q8 mot 89 på brädan K889. Dags att logga av. Poker kanske inte är så lätt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man tillbaka på even igen.. Trist.

 

-------------------------------------------------------------

 

Hand #45630444-11273 at Mississauga (No Limit Hold'em)

Started at 03/Sep/07 10:44:41

 

piejay is at seat 0 with $2690 (sitting out).

Ellis Burks is at seat 1 with $5047.

CloseUrEyes is at seat 3 with $15490.85.

DannyKK is at seat 5 with $6842.

The button is at seat 1.

 

CloseUrEyes posts the small blind of $25.

DannyKK posts the big blind of $50.

 

Ellis Burks: -- --

CloseUrEyes: -- --

DannyKK: Qd 9d

 

Pre-flop:

 

Ellis Burks raises to $175. CloseUrEyes folds.

DannyKK calls.

 

Flop (board: Qc 8d 6d):

 

DannyKK checks. Ellis Burks bets $325. DannyKK

raises to $1350. Ellis Burks re-raises to $2375.

DannyKK goes all-in for $6667. Ellis Burks goes

all-in for $4872. DannyKK is returned $1795

(uncalled).

 

Turn (board: Qc 8d 6d Ac):

 

(no action in this round)

 

 

River (board: Qc 8d 6d Ac 7c):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

DannyKK shows Qd 9d.

DannyKK has Qd 9d Qc 8d Ac: a pair of queens.

Ellis Burks shows 6h 6s.

Ellis Burks has 6h 6s Qc 6d Ac: three sixes.

 

 

Hand #45630444-11273 Summary:

 

$1 is raked from a pot of $10119.

Ellis Burks wins $10118 with three sixes.

----------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man minus för dagen. Sköna potter.

 

---------------------------------------------------

 

Hand #45630444-11324 at Mississauga (No Limit Hold'em)

Started at 03/Sep/07 10:54:56

 

piejay is at seat 0 with $2690 (sitting out).

CloseUrEyes is at seat 3 with $15533.85.

DannyKK is at seat 5 with $3439.

The button is at seat 3.

 

CloseUrEyes posts the small blind of $25.

DannyKK posts the big blind of $50.

 

CloseUrEyes: -- --

DannyKK: 5d 6d

 

Pre-flop:

 

CloseUrEyes raises to $150. DannyKK calls.

 

Flop (board: 4s 3h 6c):

 

DannyKK checks. CloseUrEyes bets $250. DannyKK

calls.

 

Turn (board: 4s 3h 6c Jh):

 

DannyKK checks. CloseUrEyes bets $700. DannyKK

calls.

 

River (board: 4s 3h 6c Jh 3c):

 

DannyKK checks. CloseUrEyes goes all-in for

$14433.85. DannyKK goes all-in for $2339.

CloseUrEyes is returned $12094.85 (uncalled).

 

 

 

Showdown:

 

CloseUrEyes shows 5s 7h.

CloseUrEyes has 5s 7h 4s 3h 6c: straight, seven high.

DannyKK shows 5d 6d.

DannyKK has 6d 3h 6c Jh 3c: two pair, sixes and threes.

 

 

Hand #45630444-11324 Summary:

 

$1 is raked from a pot of $6878.

CloseUrEyes wins $6877 with straight, seven high.

----------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en sista session för dagen och den slutade upp ca 500$ vilket blev slutresultatet för dagen. Känns surt iom de stora potter jag tappade och om jag har räknat (och kommer ihåg) rätt har jag nu spelat 7 potter på över 10k i hela min pokerkarriär. Har vunnit 2 av dessa. Surt.

 

 

Kvällens största hand. Kändes inte helt bekvämt när pengarna åkte in.

 

 

njmb is at seat 0 with $3819.50.

Laststriker21 is at seat 1 with $1387.

MaxMeise5 is at seat 2 with $975.

trambopoline is at seat 3 with $2380.

wynn1365 is at seat 4 with $2580.

DannyKK is at seat 5 with $2475.

The button is at seat 4.

 

DannyKK posts the small blind of $10.

njmb posts the big blind of $25.

 

njmb: -- --

Laststriker21: -- --

MaxMeise5: -- --

trambopoline: -- --

wynn1365: -- --

DannyKK: Th Ks

 

Pre-flop:

 

Laststriker21 calls. MaxMeise5 folds. trambopoline

folds. wynn1365 calls. DannyKK calls. njmb

checks.

 

Flop (board: 8s Ts Td):

 

DannyKK checks. njmb checks. Laststriker21 checks.

wynn1365 checks.

 

Turn (board: 8s Ts Td 4d):

 

DannyKK bets $100. njmb folds. Laststriker21 calls.

wynn1365 raises to $380. DannyKK re-raises to

$1340. Laststriker21 folds. wynn1365 goes all-in

for $2555. DannyKK goes all-in for $2450. wynn1365

is returned $105 (uncalled).

 

River (board: 8s Ts Td 4d 3c):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

wynn1365 shows Tc Qc.

wynn1365 has Tc Qc 8s Ts Td: three tens.

DannyKK shows Th Ks.

DannyKK has Th Ks 8s Ts Td: three tens, king kicker.

 

 

Hand #45631943-20364 Summary:

 

$3 is raked from a pot of $5100.

DannyKK wins $5097 with three tens.

----------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet och begrundar gårdagens pokeräventyr. Återigen blev det förluster i de största potterna och det känns riktigt riktigt surt. Jag har svårt att värdera hur bra jag egentligen är på poker. Ibland känns det som om jag är en världsspelare (yeah right) och ibland som en kass fisk. Oavsett kan jag konstatera att hittills har det saknats det där lilla extra i min pokerkarriär.

 

Jag har varit het många gånger, men aldrig på de högsta nivåerna och varenda försök att kliva över 5/10 har misslyckats (är antagligen break even på 10/25 i karriären över ett par tusen händer). Kanske delvis för att de stora potterna mestadels har förlorats. Givitvis också p g a att jag inte har rulle för högre än 5/10, men det har liksom inte hindrat vare sig mig eller andra tidigare. Det gäller att vara het på rätt plats och det har jag aldrig lyckats med än så länge. Nåja, jag kommer att försöka vidare och det återstår att se om jag någonsin kommer att lyckas kliva uppåt och bli bofast på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är poker är ett märkligt spel och det går egentligen inte riktigt att förutsäga vad som kommer att ske, iaf inte när det gäller mitt spel. Jag har en månad kvar till turneringsäventyret på Aruba och grundmålet fram till dess är helt klart att inte tappa rullen. För närvarande har jag 45k$ i spel på olika siter och jag har planerat att åtminstone ta med mig 10k$ till cashgames under Arubaveckan. För att sätta ett enkelt mål siktar jag därför på att vinna 10k$ i september. Men som sagt inte ens jag kan förutse hur mitt spelande kommer att se ut på kortsikt och jag får själv hålla tummarna för att det inte skall brinna till i huvudet och stora summor förloras.

 

 

Mål september: +10k$

 

3/9: +500$ online, +10k sek live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ganska enkelt sätt att inte förlora hela rullen på är att

 

1. Spela på en nivå där man har råd att förlora (eg. Money Management)

 

2. Spela på en nivå där man är bekväm.

 

3. Ta hem en stor del av vinsten och kunna säga till sina nära och kära att man "är/var" en vinnande pokerspelare.

 

Du, liksom de flesta andra, är de som försörjer den lilla skara som tjänar mycket pengar på pokern. Inte för att du är dålig, utan för att du spelar på nivåer där du inte klarar den normala varians som de facto förekommer i poker. Har du ett par dåliga dagar på 25/50, vilket alla har, så är du Gul.

 

"Jag ÄR vinnande Egentligen" är förmodligen det vanligaste tankesättet hos spelare som vunnit stort och sen förlorat lika stort igen. "Skulle jag inte skottat så...."

 

Se på dig själv, se på "Hajen" här på pf, se på 99% av alla pokerspelare (som är förlorande i längden). Lär er poker och skynda långsamt så kan ni säker tillhöra den unika skara som klarar er i längden.

 

300.000 svenska kronor är väldigt mycket pengar. Med din nuvarande rulle och med ditt nuvarande spel har du självklart chansen att "träffa en running good" period och utöka den rullen. Du löper dock risken att förlora dessa 300.000:- också. Sannolikheten för detta är dock högre då du helt enkelt inte klarar av den fullt normala, men ack så elaka, variansen.

 

När man läser hur du beskriver din relation till ditt pokerspelande så låter det nästan som att det är högre makter som kommer avgöra ditt framtida pokeröde. Bara det borde vara en varningsklocka för dig att allt inte står rätt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att man själv sitter och grindar NL400 och stundtals NL600 med en större rulle än $45k. Detta hindrar mig säkerligen från att vinna större pengar, och även utvecklas som pokerspelare. Är ganska säker på att jag klarar mig bra på högre nivåer, men jag antar att jag är för rädd om mina pengar. Tack vare detta kommer jag dessutom aldrig någonsin gula. Jag skulle vilja säga att det är 0% chans för den händelsen. Det finns helt enkelt inte.

 

Ta åt dig av det omduvoresomjag skrev. Du vet ju hur du kan plussa på NL1k. FÖrstår inte vad du ska upp på NL5k att göra över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två riktigt bra inlägg ovan, tack för dessa.

 

Jag tror att det är flera anledningar till att jag söker mig uppåt. En är att jag alltid vill försöka bli så bra som möjligt på det jag håller på med och då är det upp i nivåerna som gäller. Jag tror att det kommer att bli svårt, nästintill omöjligt att klara av, men jag har tidigare klarat liknande saker så jag ger mig inte förräns det är helt kört.

 

En annan anledning är att jag inte är heltidsproffs. Jag förstår givetvis att försörjer man sig helt på poker behöver man ta ett helt annat ansvar för sitt spelande och dra in pengarna. Själv känns det dock nästan motbjudandet att ligga kvar på en för låg nivå en man klarar och försörja sig på de massvis av dåliga spelare som finns där. Det är ett dilemma jag har med mitt pokrande, jag tycker det är betydligt roligare att spela mot bra spelare än mot dåliga.

 

I övrigt så tror jag att det kommer bli svårt för mig att nå högre nivåer utan medflyt och det är därför som jag hoppas att det kommer vid några av mina framtida försök att etablera mig högre upp. Jag är övertygad om att flera som har nått högre hade tur vid rätt tillfälle och hittills har jag inte haft det (iaf inte på 10/25+). Statistiskt sätt borde det också komma en period när det blir medrigg vid ett av dessa försök om jag bara fortsätter.

 

Som det är nu så verkar det dock finnas ganska bra förutsättningar att inte tappa det jag byggt upp eftersom det är omöjligt att ta skott på pkr eftersom de har 5/10 som högsta nivå. Jag kommer fortsätta chansa med UB-rullen och hittills har det inte fungerat. Jag har gulat en 3k och en 5k insättning senaste tiden, varav 5k insättningen var uppe i 22k som mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg dig skotta på UB igår...

Har du någonsin funderat över om bankrullen kanske har att göra med hur vinnande man är på NL5k? Kan det vara så att de som är regulars där är det för att de tål svängningarna och därför kan fortsätta på samma nivå och slå de övriga på sikt?

 

Bara en tanke och lycka till på Aruba, jag ska själv dit lite senare (november) dock inte med poker som huvudändamål...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två riktigt bra inlägg ovan, tack för dessa.

 

Jag tror att det är flera anledningar till att jag söker mig uppåt. En är att jag alltid vill försöka bli så bra som möjligt på det jag håller på med och då är det upp i nivåerna som gäller. Jag tror att det kommer att bli svårt, nästintill omöjligt att klara av, men jag har tidigare klarat liknande saker så jag ger mig inte förräns det är helt kört.

 

En annan anledning är att jag inte är heltidsproffs. Jag förstår givetvis att försörjer man sig helt på poker behöver man ta ett helt annat ansvar för sitt spelande och dra in pengarna. Själv känns det dock nästan motbjudandet att ligga kvar på en för låg nivå en man klarar och försörja sig på de massvis av dåliga spelare som finns där. Det är ett dilemma jag har med mitt pokrande, jag tycker det är betydligt roligare att spela mot bra spelare än mot dåliga.

 

I övrigt så tror jag att det kommer bli svårt för mig att nå högre nivåer utan medflyt och det är därför som jag hoppas att det kommer vid några av mina framtida försök att etablera mig högre upp. Jag är övertygad om att flera som har nått högre hade tur vid rätt tillfälle och hittills har jag inte haft det (iaf inte på 10/25+). Statistiskt sätt borde det också komma en period när det blir medrigg vid ett av dessa försök om jag bara fortsätter.

 

Som det är nu så verkar det dock finnas ganska bra förutsättningar att inte tappa det jag byggt upp eftersom det är omöjligt att ta skott på pkr eftersom de har 5/10 som högsta nivå. Jag kommer fortsätta chansa med UB-rullen och hittills har det inte fungerat. Jag har gulat en 3k och en 5k insättning senaste tiden, varav 5k insättningen var uppe i 22k som mest.

 

Kaibuxxe på FTP är ju en kille som lyckades väldigt bra med en skottning, men även han åkte på den berömda variansen, och har nu fått ta ett break, men vad som är lika viktigt och väldigt många bortser ifrån, är att ha en färdig plan om skottningen lyckas, 90% får hybris och stannar kvar på den alltför höga nivån el tom flyttar upp en nivå till, så resultatet blir iaf detsamma, bara att det tar längre tid- du blir gul!. Poängen med att skotta är väl att få en rusch i din rulle, lyckas du med skottningen så kliv sedan ner igen på en nivå där du är bekväm, och bygg vidare tills det att du kan göra en trygg övergång till nästa nivå, men det bästa tipset är väl som föregående talare säger, skotta inte överhuvudtaget!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O mama. 10-8 :d: är en bra och dålig hand. Mina andra och tredje största potter någonsin.

 

 

 

Hand #45630444-13630 at Mississauga (No Limit Hold'em)

Started at 04/Sep/07 15:17:00

 

boy is at seat 1 with $5778.50.

DannyKK is at seat 2 with $8262.

stevedar is at seat 3 with $2559.80.

irateSloth is at seat 4 with $2898.

Mkind0516 is at seat 5 with $7026.10.

The button is at seat 3.

 

irateSloth posts the small blind of $25.

Mkind0516 posts the big blind of $50.

 

boy: -- --

DannyKK: 8d Td

stevedar: -- --

irateSloth: -- --

Mkind0516: -- --

 

Pre-flop:

 

boy folds. DannyKK raises to $175. stevedar folds.

irateSloth folds. Mkind0516 re-raises to $650.

DannyKK calls.

 

Flop (board: Kh 7d Ad):

 

Mkind0516 bets $950. DannyKK calls.

 

Turn (board: Kh 7d Ad 6d):

 

Mkind0516 checks. DannyKK bets $2800. Mkind0516

goes all-in for $5426.10. DannyKK calls.

 

River (board: Kh 7d Ad 6d 3d):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

Mkind0516 shows As Qc.

Mkind0516 has As Qc Kh 7d Ad: a pair of aces.

DannyKK shows 8d Td.

DannyKK has 8d Td 7d Ad 6d: flush, ace high.

 

 

Hand #45630444-13630 Summary:

 

$2 is raked from a pot of $14077.20.

DannyKK wins $14075.20 with flush, ace high.

----------------------------------------------------------------

 

 

Hand #45630444-13730 at Mississauga (No Limit Hold'em)

Started at 04/Sep/07 15:47:40

 

boy is at seat 1 with $6347.90.

DannyKK is at seat 2 with $23713.50.

Mkind0516 is at seat 5 with $5547.

The button is at seat 2.

 

Mkind0516 posts the small blind of $25.

boy posts the big blind of $50.

 

boy: -- --

DannyKK: Td 8d

Mkind0516: -- --

 

Pre-flop:

 

DannyKK raises to $175. Mkind0516 folds. boy calls.

 

 

Flop (board: Qd 4c 7d):

 

boy checks. DannyKK checks.

 

Turn (board: Qd 4c 7d 4d):

 

boy bets $250. DannyKK raises to $500. boy

re-raises to $1625. DannyKK re-raises to $5250. boy

goes all-in for $6172.90. DannyKK calls.

 

River (board: Qd 4c 7d 4d 9d):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

boy shows 7s 7c.

boy has 7s 7c 4c 7d 4d: full house, sevens full of fours.

DannyKK mucks cards.

(DannyKK has Td 8d.)

 

 

Hand #45630444-13730 Summary:

 

$1 is raked from a pot of $12720.80.

boy wins $12719.80 with full house, sevens full of fours.

----------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unreal spel av han med AQ ju. Herregud

 

Andra handen är väl svår att komma ifrån, men miniraisar du turn eller förstår man bara fel av HH?

 

Ska jag vara ärlig så är nog mitt spel i hand 2 sämre än det motståndaren visar i hand 1. Spelade inte bra i slutet på sessionen igår heller och var ett tag uppe i 23k$ på ett 25/50 bord vilket är den största stack jag någonsin haft på ett enskilt bord. Sessionen slutade sedan +8,5k vilket är grymt bra, men jag känner mig lite självkritisk och skulle kunnat vara uppe säkert 5 till om jag hållt ihop spelet.

 

 

Resultat September: +9k$ online, +10k live

 

Ser riktigt bra ut direkt, men det är lite svajigt och det var tilt på slutet igår (som tur var bara på 5/10).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sista handen är tuff "boy" (mats gavatin) är en bra spelare,antar att det är på UB?

fold\call är inte fel där men du kanske inte har nån read\note på han..?

 

Han är riktigt bra och det såg ut som om han jagade mig uppe på 25/50 oxå (han satt ut efter jag satt ut). Jag spelade inte bra i den här handen och först checken på floppen och sedan miniraisen på turn gjorde att det såg ut som om dels jag var svag och dels att han bluffade. Hade jag istället bettat på flopp eller raisat mera på turn hade jag kunna lägga handen med gott samvete. Känns lite surt att det var min största förlustpott någonsin och jag hade kunnat slinka undan om jag spelat bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens lista

 

1) Omaha är ett turspel

2) Tilt är inte bra

3) Black jack är inte bra

4) ??????

5) –10k$

 

 

Fy fan vad onödigt och surt att jag brände 10k$+ igår. Attans. Spelade Svitens frirulle till Aruba. Åkte ut som 18/29 eller så när mina 15 outs missade. Gårdagen var sannerligen en sådan där dag när inte ens 51 outs var nog. Satte mig därefter på ett 10/10 PLO-bord och det borde ju vara omöjligt att förlora så speciellt mycket där. En timme senare lämnade jag –13000 efter att ha missat alla drag och motståndarna satt sina. Jättekul. Motståndaren som synade ner all-in på flopp med AAxx utan något drag passade dessutom på att tacka mig efter att han träffat A på river i en 10k+ pott. Snällt och trevligt minst sagt.

 

Halvtiltad begrundade jag mina alternativ på hemvägen och försökte övertala mig själv att det inte var läge att försöka vinna tillbaka pengarna online. Jag tog inte mitt eget råd och satte igång. Efter 15 minuter spel på 5/10 PLO var jag upp 2k$ och sålunda plus för dagen. Tyvärr slutade det inte så och jag gav mig ca 2 timmar senare på –3k$. Tilten var nu ett faktum och ytterligare 6k tappades på black jack (dåligt) varpå jag cashade ut de återstående 10k jag hade på kontot (bra). En sak är minst sagt märklig; jag kan optimal BJ-strategi och då har man runt 48-49%s EV och det är påfallande hur ofta det trots detta slutar med katastrof. Det låg ju iof helt i linje med resten av dagens spel när ingenting fungerade. Nåja, det positiva resultatet i september är nu historia och nu blir det rast vila som gäller ett tag.

 

Resultat September: -500$ online, -3k sek live

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge fan i blackjacken för helvete. Vad är det som driver dig till att fortsätta tilta bort pengar på skiten? Förstår inte

 

HTDrD

Vad håller du på med? Blackjack. Det enda BJ du ska befatta dig med, det handlar om något helt annat...

 

Du har inte funderat på att anställa en söt 20 årig tös som kan slå dig på fingrarna när du funderar på Blackjack? Betala henna 2k$ i månaden och du har igen det snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...