sorkenkk Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Kan någon ge mig en guide för hur man slår lös-passiva idioter? Säg att det sitter 2-3st såna "idioter" med fulla stackar på alla bord. De klonkar hem pott efter pott och har allt självförtroende i världen. De ska ingenstans med ett enda par eller drag. Deras stats ligger på 50/12/1.5 i snitt. Hur maximerar man värdet i dessa games? Själv tar jag efter lite av deras spel och börjar limpa mer och spela ännu mer passivt då mitt vanliga 21/17/3.8-spel inte funkar mot dom. Det slutar oftast med monkeytilt och att jag stackar av med typ AQ på 559QT-brädet när fi sitter och bettar hårt turn och river med turnad färg. ("KAN JU INTE SLÄPPA TOPPAR TOPKICKER MOT DEN IDIOTEN") Jag brukar inte ha problem med vanliga "nitiga" games. Spelar oftast bra och tiltfritt där då jag inte behöver ta något personligt då jag själv får styra gamesen. Men det känns som att jag måste kunna krossa de lösa maniac-gamesen med då det borde finnas mycket mer värde att hämta där än mot nitsen. Men i slutet har det snarare varit så att det är i de gamesen jag har backat medans jag har krossat nitsen.
sorkenkk Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Yow Flyttade in i lägenheten i lördags. Skitnice är det. Men har inte fått internet där än så har inte kommit igång med grinden. Hoppas jag får det imorgon. Sitter och steker på ett IT-café i stan nu men tveksamt om man vågar logga in på pokersajterna här.
sorkenkk Postad 1 September , 2007 Författare Rapport Postad 1 September , 2007 Har fått mitt internet nu så är igång och grindar ordentligt igen. Men känner inte att den här dagboken ger mig något just nu. Jag är nere i skiten och harvar igen efter att det har gått rakt utför förra månaden. Tänker grinda mig igenom det som vanligt tänkte jag. Återkommer med skrivandet här igen när jag är uppe på nivåer som betyder något. Nu ska jag bara tokgrinda tills jag har BR igen. Det är synd, men har man tiltproblem så har man...
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Hej alla. Jag har efter påtryckningar från ett par medlemmar här på forumet bestämt mig för att börja skriva här igen. Dessutom ryktas det om att det går bra för de flesta som skriver dagbok den här månaden. Förra månadens downswing plus flytt tog hårt på min BR. Jag klev först ner till NL100 men det fortsatte gå tungt där och jag var inte speciellt bra rullad för den nivån heller så bestämde mig för att gå ner och slakta NL50 ett tag. Lite skämmigt javisst, men det får jag ta. Jag vet vad jag går för och jag tror att bara jag har den rätta viljan och lyckas dodgea tilten så kan jag snart vara uppe på de nivåer där jag hör hemma (NL200/NL400). Den största anledningen till att jag tar upp skrivandet igen är för att få bättre struktur över spelandet. Jag ska sätta upp grindmål som ska klaras så att jag spelar tillräckligt mycket och inte börjar slappa. Jag lever i princip på pokern just nu så jag kan inte maska med spelandet. Det måste tryckas in många händer. Speciellt när jag spelar så lågt som jag gör just nu. Förmodligen kommer det inte att postas så mycket händer framöver förrän jag har kommit upp i nivå. Jag spelar i princip ett tight ABC-spel nu då det bara är dumt att försöka sig på massa avancerade spel mot tomtarna på NL50. Men jag ska försöka göra dagboken så intressant som möjligt ändå. Jag håller på med en reloadbonus på Everest som jag snart är färdig med. Sen vet jag faktiskt inte vart jag ska ta vägen. Jag anser att det bara är dumt att fortsätta spela på Everest utan bonus/rakeback i ryggen, även ifall motståndet är väldigt trevligt. Någon som har något tips över någon hyffsat lättclearad bonus (minst $100) som jag kan plocka? Mål skulle sättas upp ja. Har kommit fram till att ett mål jag måste ha är ett grindmål över hur mycket som ska spelas ungefär varje dag. Sen vet jag inte riktigt vad jag mer ska ha för mål. Ett vinstmål brukar jag aldrig klara och blir oftast besviken när jag inte gör det, så det hoppar jag . Aja, det får bli dessa så länge: Mål för resten av månaden: Spela 34000 händer (2k/dag under veckan, 3k/dag helg) Läsa Sklanksy's NL Holdem Teori och Praktik en gång till + Your Worst Poker Enemy Inte spela en enda MTT-jävel (för egna pengar) Inte spela en enda SNG-jävel (för egna pengar) Undvika tilten så gott som går INTE STÄNGA NER DAGBOKEN! Jag vet inte exakt hur mycket jag har spelat eller hur jag ligger till för månaden hittills. Sitter just nu på min laptop hemma hos päronen i Hällefors. Men skulle uppskatta att jag är plus cirka $500 och har spelat bortåt 23000 händer so far. När jag tänkt att gå upp i nivå igen har jag ingen aning om. Just nu flyter spelet på väldigt bra på NL50 (håller 15-20bb/100 stadigt), så jag tror att jag blir kvar där ett bra tag. Skulle tro att mitt psyke behöver en rejäl rulle (bortåt 50 inköp) innan jag kan ta upp steget till NL100 igen. Varför jag behöver det kan ni beskåda nedan. Tror ni förstår att jag blir tiltad ganska lätt om jag kör den nivån och möter på motgång. Kommer med en BR-update imorgon.
b0bb4n Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Du är inte ensam om att ha det tufft. Lycka till!!
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Jag har för övrigt kärat ner mig i Nicole Scherzinger. Helt galet vad snygg hon är. Tycker även det är sjukt sexigt med tjejer som kan sjunga bra. http://www.youtube.com/watch?v=cVeMvny6_6I Edit: Dålig kvalitét på klippet. Vet inte om det är lagligt att dela med sig av en rip med bättre kvalle, så ni som vill ha det får leta själva.
boman Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 hej robin varför är det "skämmigt" att spela nl50?
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Du är inte ensam om att ha det tufft. Lycka till!! Tack. Du med! hej robin varför är det "skämmigt" att spela nl50? För mig är det skämmigt när jag har spelat högre och definitivt hör hemma på högre nivåer. Det är inte direkt första gången det dalar neråt till den här nivån för mig BR-mässigt. Antar att folk anser mig vara en riktig tomte när det händer igen, vilket jag skäms för då det delvis stämmer. Men kunskapsmässigt hör jag IMO hemma på NL200/NL400. Det är väl upp till bevis nu. gl thx
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 Måste förresten tumma på ett av mina mål. Jag får spela MTT's/SNG's så länge jag inte köpt in i dem för egna pengar.
boman Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 oj, filåt, glömde glglglglglglgl.
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 oj, filåt, glömde glglglglglglgl. Ty! Givetvis kommer all min sportsbetting att tas upp här. Spelade på ett par matcher idag som gick skit så har bestämt mig för att bara spela på Champions League och NHL nu. Men förmodligen kommer Mr. Boman lura på mig några spel som är surebets i hans ögon. Kanske bra som utfyllnad då det inte spelas mycket CL och det är ett tag kvar tills NHL börjar.
boman Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Ty! Givetvis kommer all min sportsbetting att tas upp här. Spelade på ett par matcher idag som gick skit så har bestämt mig för att bara spela på Champions League och NHL nu. Men förmodligen kommer Mr. Boman lura på mig några spel som är surebets i hans ögon. Kanske bra som utfyllnad då det inte spelas mycket CL och det är ett tag kvar tills NHL börjar. jag slutade till och med upp idag =) omsatte kring 3000 svenska, slutade på 3100, skills? ---- Mr. JagBetarSexlingarMedBaraSerieAMatcher
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 jag slutade till och med upp idag =) omsatte kring 3000 svenska, slutade på 3100, skills? Skapligt. Kanske borde lyssna mer på dig då. Mr. JagBetarSexlingarMedBaraSerieAMatcher Hahahahahaa... Såg fan efteråt att det blev en femling då jag glömt Romas match. Men det bättrade ju inte på antalet rätt direkt. =D
boman Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 du ser, du KAN ju inte ens beta. okej. vi tävlar nhl, startkassa 1000sek, säsongen ut. oknp?
sorkenkk Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Postad 16 September , 2007 du ser, du KAN ju inte ens beta. Kommer på nu att det kom upp ett felmeddelande när jag skulle göra bettet. Var ju ute i sen tid, då de flesta matcher precis skulle starta. Av någon anledning fick jag inte med Romas match medans det gick okej med de andra trots att de startade samtidigt. lol? okej. vi tävlar nhl, startkassa 1000sek, säsongen ut. oknp? Jag är på . Hade faktiskt tänkt ha 1000kr som startkassa där så. =)
boman Postad 16 September , 2007 Rapport Postad 16 September , 2007 Kommer på nu att det kom upp ett felmeddelande när jag skulle göra bettet. Var ju ute i sen tid, då de flesta matcher precis skulle starta. Av någon anledning fick jag inte med Romas match medans det gick okej med de andra trots att de startade samtidigt. lol? riggligan. Jag är på . Hade faktiskt tänkt ha 1000kr som startkassa där så. =) hahaha ja jag har ju redan vunnit, du kommer gula på peeens. ska förövrigt sätta mig och skriva lite terms and conditions för vadet, vad spelar vi om?
sorkenkk Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Postad 17 September , 2007 riggligan. lol hahaha ja jag har ju redan vunnit, du kommer gula på peeens. LOL! Kommer du inte ihåg det sjuka systemet jag snackade om? ska förövrigt sätta mig och skriva lite terms and conditions för vadet, vad spelar vi om? Fan lär komma på något bra. FBK-match + krogrunda + något mer? Resa får du fan stå för själv. Vet att du planerat att komma ner hit minst EN gång i vinter.
boman Postad 17 September , 2007 Rapport Postad 17 September , 2007 LOL! Kommer du inte ihåg det sjuka systemet jag snackade om? ja, nog kommer jag ihåg ditt jagvillgula-system. mitt system går ut på att jinxa dig varje match. Fan lär komma på något bra. FBK-match + krogrunda + något mer? Resa får du fan stå för själv. Vet att du planerat att komma ner hit minst EN gång i vinter. haha ja det har man planerat, men blir nog inte förrän slutspelet börjar du. lät sjukt roligt. jag står för min resa och du står för boende oavsett, gl!
sorkenkk Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Postad 17 September , 2007 ja, nog kommer jag ihåg ditt jagvillgula-system. mitt system går ut på att jinxa dig varje match. Hur vet du att det är så dåligt? Har ju inte ens sagt hur det funkar än. haha ja det har man planerat, men blir nog inte förrän slutspelet börjar du.lät sjukt roligt. jag står för min resa och du står för boende oavsett, gl! Japp, det blir bra. Hade tänkt att det skulle bli under slutspelet med. Sen så håller ju NHL på längre än Elitserien så vi får väl lägga ut själva så länge eller något före det. :>
boman Postad 17 September , 2007 Rapport Postad 17 September , 2007 Hur vet du att det är så dåligt? Har ju inte ens sagt hur det funkar än. Japp, det blir bra. Hade tänkt att det skulle bli under slutspelet med. Sen så håller ju NHL på längre än Elitserien så vi får väl lägga ut själva så länge eller något före det. :> japp, det ordnar sig nog
sorkenkk Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Postad 17 September , 2007 Lycka till! Tack. Spelade en kort session nyss för att bli färdig med $100-bonusen på Everest. Vann $32.30 efter 256 händer. Bra start på dagen. Nu ska jag iväg till tandläkaren sen blir det lunch med familjen och bussresa hem till Karlstad. Mer grind ikväll förhoppningsvis. Fortfarande är jag väldigt klyven över vart jag ska ta vägen nu när jag inte har några bonusar kvar på Everest. Tror att jag blir kvar där tills jag hittat någon ny soft bonus att cleara. Så kom med tips nu! Söker en bonus som ligger på minst $100 och är snäppet bättre än vanlig rakeback på NL50 (minst värd ~40-50% i rakeback). Nätverk som jag helst undviker är Boss och B2B. Laters.
Gäst Postad 17 September , 2007 Rapport Postad 17 September , 2007 Tack. Spelade en kort session nyss för att bli färdig med $100-bonusen på Everest. Vann $32.30 efter 256 händer. Bra start på dagen. Nu ska jag iväg till tandläkaren sen blir det lunch med familjen och bussresa hem till Karlstad. Mer grind ikväll förhoppningsvis. Fortfarande är jag väldigt klyven över vart jag ska ta vägen nu när jag inte har några bonusar kvar på Everest. Tror att jag blir kvar där tills jag hittat någon ny soft bonus att cleara. Så kom med tips nu! Söker en bonus som ligger på minst $100 och är snäppet bättre än vanlig rakeback på NL50 (minst värd ~40-50% i rakeback). Nätverk som jag helst undviker är Boss och B2B. Laters. Legatopoker har en €2k bonus som de erbjuder, där kommer du åt både Boss och B2B.
Recommended Posts