Gå till innehåll

Sorkens dagbok >>>> LÅS! <<<<


sorkenkk

Recommended Posts

Tja igen alla haters och turbögar! Nu tänkte jag börja skriva igen heheheh.

 

Kör inte fullt så seriöst med skrivandet nu. Det blir ofta så att jag sätter upp för mycket mål som jag aldrig pallar hålla och sen ger jag upp skrivandet. Drar igång denna dagbok främst för att jag vill få kritik på mitt spel i form av HH's. Kanske även spelar in nån film om det finns intresse för det.

 

Jag spelar just NL200 efter att ha tagit klivet upp för cirka två veckor sen. Det har börjat riktigt bra och jag är väl plus cirka 20-25 inköp under tiden. Nu känner jag att jag vill ha hjälp med att lyfta mitt spel till en högre nivå och hoppas att ni kan hjälpa mig med det.

 

Målet är att spela NL400 inom 1-2 månader och NL1K vid årsskiftet. Vissa av er kanske skrattar nu men det skiter jag i :D. Jag tror på mig själv och det är viktigaste.

 

Jag tänker aldrig säga vad jag har i BR. Tänker inte heller säga vad jag har för krav för att gå upp på vissa nivåer. Det blir som jag känner för det. Så fråga inte.

 

Den här månaden hade jag tänkt vinna cirka $10K på spelet och klämma in minst 50K händer. Inga omöjligheter direkt. Jag kommer att rapportera resultat dag för dag.

 

Givetvis räknar jag med att ni läsare kommer med åsikter hela tiden om dagboken så att jag kan göra den så bra som möjligt. ;)

 

Sajten som gäller för tillfället är NoiQPoker på iPoker. Mitt alias just nu är OMGICumOnUrTits, men det går rykten om att jag måste byta det snart. :cry:

 

 

Till sist så vill jag att ni aldrig använder "the R-word". Det är ett ord på fyra bokstäver som börjar på bokstaven r och slutar på g. Ni vet nog alla vad jag menar. Ser jag att någon nämner det så kommer jag att rapportera det till en Moderator direkt. Det ska inte förekomma i min dagbok, ok?

 

GL ME!!! :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 226
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad jag har förstått så är folk här lite förjusta i grafer. Så jag tänkte inleda dagboken med att posta en graf över hur månaden gått so far.

 

t_rtLbDCohu.gif

 

Ingen vidare start direkt som ni ser. Lyckades dock styra upp det igår mot några weekend warriors som inte hade något emot att donera lite. Ett bra exempel finner ni nedan:

 

Seat 1: OMGICumOnUrTits ($391.05 in chips)

Seat 3: haschbabian ($303.80 in chips)

Seat 6: Tsastis ($47.30 in chips)

Seat 8: tursampe ($394.15 in chips)

Seat 10: bjoern1 ($480.60 in chips) DEALER

OMGICumOnUrTits: Post SB $1.00

haschbabian: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to OMGICumOnUrTits King of ClubsKing of Hearts

Dealt to tursampe 6 of Diamonds6 of Spades

Tsastis: Fold

tursampe: Raise $8.00

bjoern1: Fold

OMGICumOnUrTits: Raise $27.00

haschbabian: Fold

tursampe: Call $20.00

*** FLOP *** 3 of Clubs5 of Spades8 of Spades

OMGICumOnUrTits: Bet $43.00

tursampe: Call $43.00

*** TURN *** 3 of Diamonds

OMGICumOnUrTits: Bet $77.00

tursampe: Call $77.00

*** RIVER *** 7 of Clubs

OMGICumOnUrTits: Bet $243.05

tursampe: Call $243.05

*** SUMMARY ***

Total pot $781.10 Rake $3.00

OMGICumOnUrTits: wins $781.10

 

 

Förresten, är det någon som har en sjyst HH-converter för iPoker? Som jag kan använda på forumet alltså. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså det är du. Reagerade direkt på ditt nick och tyckte det var väldigt märkligt att sajten tillät det :) Har drygt 100 händer på dig varav det verkar som bara tre gått till showdown :shock:

 

GL, vi lär ses mer på borden.

Det där med showdowns verkar inte vara något som jag är bra på att få :D. Har bara 23,31% i WTSD och det är många som har klagat på det. Vettofan varför jag inte får mer showdowns faktiskt. =)

 

Edit: Tack förresten. Du med Mogge. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med showdowns verkar inte vara något som jag är bra på att få :D. Har bara 23,31% i WTSD och det är många som har klagat på det. Vettofan varför jag inte får mer showdowns faktiskt. =)

 

Edit: Tack förresten. Du med Mogge. :)

 

Har nästan exakt samma siffra som dig. Bara 8K händer i mitt PT dock, kommer inte ihåg hur det såg ut innan. Har dig iofs på 18/15, om du är så tight i vanliga fall kanske din siffra är i lägsta laget. Om man ens kan tänka så. Gahh.

Har fortfarande inte riktigt förstått exakt hur man ska gå tillväga för att påverka de dära siffrorna. VPiP och PFR är ju aaaningen lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nästan exakt samma siffra som dig. Bara 8K händer i mitt PT dock, kommer inte ihåg hur det såg ut innan. Har dig iofs på 18/15, om du är så tight i vanliga fall kanske din siffra är i lägsta laget. Om man ens kan tänka så. Gahh.

Har fortfarande inte riktigt förstått exakt hur man ska gå tillväga för att påverka de dära siffrorna. VPiP och PFR är ju aaaningen lättare.

Hehe, riktigt så tight är jag inte. Ligger väl runt 21/17/3.60 sen jag började köra NL200.

 

En grej som jag tror kan bidra till min låga WTSD% är min Turn AF. Den ligger bara på 1.89. Jag har tom högre på AF på rivern. Tror att jag har tänkt lite väl mycket på det här med pot control på slutet. Vet inte varför jag har fått in det tänket i huvudet. Antar att det enda sättet jag kan få bort det är genom att studera hur andra spelar. Får väl börja nöta CardRunners-filmer igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl uppdatera med lite resultat då. Jag växlar mycket med min dygnsrytm så det blir svårt att få fram i PT varje dag hur har det har gått. Så för enkelhetens skull så kör jag från 00:00 varje dag till 23:59. Orkar inte hålla koll på hur jag har varit vaken exakt varje dag.

 

 

Cashgames augusti

 

1/8: 2081 händer -$188

2/8: 3199 händer -$893

3/8: 4115 händer +$1,397

4/8: 1547 händer +$674

 

Totalt: 10942 händer +$990

 

 

Månadsmål augusti

 

$3,600 / $10,000 vinst på NL200 (inkl. juli)

10,942 / 50,000 cashgamehänder

+$990 / $10,000 vinst i cashgames

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag har förstått så är folk här lite förjusta i grafer. Så jag tänkte inleda dagboken med att posta en graf över hur månaden gått so far.

 

t_rtLbDCohu.gif

 

Ingen vidare start direkt som ni ser. Lyckades dock styra upp det igår mot några weekend warriors som inte hade något emot att donera lite. Ett bra exempel finner ni nedan:

 

Seat 1: OMGICumOnUrTits ($391.05 in chips)

Seat 3: haschbabian ($303.80 in chips)

Seat 6: Tsastis ($47.30 in chips)

Seat 8: tursampe ($394.15 in chips)

Seat 10: bjoern1 ($480.60 in chips) DEALER

OMGICumOnUrTits: Post SB $1.00

haschbabian: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to OMGICumOnUrTits King of ClubsKing of Hearts

Dealt to tursampe 6 of Diamonds6 of Spades

Tsastis: Fold

tursampe: Raise $8.00

bjoern1: Fold

OMGICumOnUrTits: Raise $27.00

haschbabian: Fold

tursampe: Call $20.00

*** FLOP *** 3 of Clubs5 of Spades8 of Spades

OMGICumOnUrTits: Bet $43.00

tursampe: Call $43.00

*** TURN *** 3 of Diamonds

OMGICumOnUrTits: Bet $77.00

tursampe: Call $77.00

*** RIVER *** 7 of Clubs

OMGICumOnUrTits: Bet $243.05

tursampe: Call $243.05

*** SUMMARY ***

Total pot $781.10 Rake $3.00

OMGICumOnUrTits: wins $781.10

 

 

Förresten, är det någon som har en sjyst HH-converter för iPoker? Som jag kan använda på forumet alltså. :D

Ehh? Spelar tursampe alla nivåer eller? Sett han på 5/10 å 2/4 lol.

 

GL

 

EDIT: R*gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh? Spelar tursampe alla nivåer eller? Sett han på 5/10 å 2/4 lol.

Den handen var faktiskt lite skämtsam. Vi har spelat en del mot varann och har lite historia. Brukar snacka med honom på IRC en del. Han körde väl mest NL400 förra månaden och lite grann på högre nivåer med. Kör NL200 nu för att han åkte på någon jobbig downswing eller vad det nu var han skyllde på. :D

 

GL

Tack :]

 

EDIT: R*gg

Jag skojar inte. Ge fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl uppdatera med lite resultat då. Jag växlar mycket med min dygnsrytm så det blir svårt att få fram i PT varje dag hur har det har gått. Så för enkelhetens skull så kör jag från 00:00 varje dag till 23:59. Orkar inte hålla koll på hur jag har varit vaken exakt varje dag.

 

fortsätter att spamma din dagbok då..

 

du kan ju ändra på tiden i pt, alltså när ett nytt dygn börjar och så.

blir mycket lättare o hålla reda på hur mycket man spelat varje dag mm

 

kl 05 börjar det nya dygnet för mig :-P

 

 

förresten har du spelat nått mot maxwell89 ? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fortsätter att spamma din dagbok då..

 

du kan ju ändra på tiden i pt, alltså när ett nytt dygn börjar och så.

blir mycket lättare o hålla reda på hur mycket man spelat varje dag mm

 

kl 05 börjar det nya dygnet för mig :-P

 

 

förresten har du spelat nått mot maxwell89 ? ;)

Jo det vet jag att man kan göra. Men när jag ändrade i PT blev det inte rätt för hur många händer jag spelat den här månaden. La bara till på en av dagarna då. Nu kör jag "6 AM" där. :)

 

Har spelat en del mot maxwell89 ja. Nit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som uppfattar att resultatet i PT ofta inte stämmer? Som nu nyss när jag spealde så står det i PT att jag vann $208. Men räknar jag i klienten så blir det bara $151. Jag fick samma fel igår. Det diffade cirka $60-70 då.

 

Nå väl. Här har ni en hand ni kan få kommentera:

 

Hate/love? Jag har inga speciella reads på Fi. Tanken är givetvis bluffinduce på både flop och turn. Tar en chansning genom att checka turn på trefärgad bräda, men jag tror att det är värt det. Tycker inte att jag kan folda set i det här läget när det har trebettats preflop.

 

Seat 1: OMGICumOnUrTits ($206.00 in chips)

Seat 3: Grundbo ($248.25 in chips)

Seat 5: zlxkcjab1 ($555.06 in chips)

Seat 6: flunt ($315.45 in chips) DEALER

Seat 8: IamaHaddock ($235.30 in chips)

Seat 10: ByrnKincaid ($194.75 in chips)

IamaHaddock: Post SB $1.00

ByrnKincaid: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to OMGICumOnUrTits 6 of Hearts6 of Diamonds

OMGICumOnUrTits: Raise $8.00

Grundbo: Fold

zlxkcjab1: Raise $25.00

flunt: Fold

IamaHaddock: Fold

ByrnKincaid: Fold

OMGICumOnUrTits: Call $17.00

*** FLOP *** 6 of ClubsJack of ClubsKing of Clubs

OMGICumOnUrTits: Bet $33.00

zlxkcjab1: Call $33.00

*** TURN *** 3 of Hearts

OMGICumOnUrTits: Check

zlxkcjab1: Bet $497.06

OMGICumOnUrTits: Allin $148.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard för dig att syna trebet pre oop med lågt pp med 100bb?

 

Jag tycker att det är bra att du betar in i pf-raisaren på floppen men på turn tycker jag att du ska skjuta igen, jag tror att många spelare gärna checkar bakom där med många händer du inte vill ska göra det, vilket kan sätta dig i en jobbig sits på river. Man kan fråga sig vilka händer han vill kallsyna din bet på floppen på trefärgad bräda och sedan inte vill checka bakom på en blank turn.

 

Nu när du checkar och han trycker tycker jag att det är syn som gäller.

 

 

Angående PT tror jag också att min missar lite händer här och där, tänkte titta på lite större händer i sitens spelhistorik och jämföra med PT's för att se om det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard för dig att syna trebet pre oop med lågt pp med 100bb?

I regel, ja. Det beror på lite vem det är som gör 3-beten. Är det en nit med jättelåg AF så kanske det inte är så värst "profitabelt". Men ska jag vara ärlig så har jag ingen riktig koll på vad det är som gäller matematiskt räknat för att man ska kunna ta en syn.

 

Jag tycker att det är bra att du betar in i pf-raisaren på floppen men på turn tycker jag att du ska skjuta igen, jag tror att många spelare gärna checkar bakom där med många händer du inte vill ska göra det, vilket kan sätta dig i en jobbig sits på river. Man kan fråga sig vilka händer han vill kallsyna din bet på floppen på trefärgad bräda och sedan inte vill checka bakom på en blank turn.

Jo, standardspelet känns som att man skjuter igen på turn. Jag hade dock uppfattat som tillräckligt aggressiv för att kunna floata i det här läget. Det kändes som att jag får en all-in i ryggen ofta. Egentligen är det väl bara färgen man bör vara rädd för? Alltså att den kommer på rivern.

 

Angående PT tror jag också att min missar lite händer här och där, tänkte titta på lite större händer i sitens spelhistorik och jämföra med PT's för att se om det stämmer.

Okej, jo det kan ju bero på det. En orsak kan väl ofta vara att anslutningen dör någon gång under sessionen. Då är det ganska självklart att det blir fel i PT då händerna inte blir avslutade. Men jag har märkt att det blir fel ofta även när man har varit ansluten hela sessionen och inte missat en enda hand.

 

Tack för åsikterna. :mrgreen:

 

Tack även till er som har önskat mig lycka till som jag inte har hunnit tacka än. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så drygt att man måste byta namn när man hittar på såna där kluriga. Jag hette I_EAT_UR_CUM men då closa dom mitt konto rätt fort :(

Hehe, så värst fyndigt är det väl kanske inte :D. Nicket som jag har nu har jag faktiskt inte valt själv. Jag sa till en polare på MSN att han fick bestämma vad jag skulle heta så fick jag det svaret efter fem sekunder typ. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I regel, ja. Det beror på lite vem det är som gör 3-beten. Är det en nit med jättelåg AF så kanske det inte är så värst "profitabelt". Men ska jag vara ärlig så har jag ingen riktig koll på vad det är som gäller matematiskt räknat för att man ska kunna ta en syn.

 

Ingen bra regel. 66 är väldigt lätt fold preflop där med såna stackar OOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...