Gå till innehåll

NL200 QQ mot trebet pre


Recommended Posts

Hej igen. Jag UNDRAR:

 

Du har alltid en plan säger du. Hur ser den ut när du synar floppen? Synar du igen på turn om det kommer ett ofarligt kort och han skjuter $85?

 

Betar du om han checkar turn?

 

Om båda checkar turn och det kommer en blank på river och han betar $60, synar du då?

 

Checkar du bakom om han checkar rivern eller värdebetar du då?

Förmodligen fold på turn om han bettar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska alla micro spelare försöka sig på att analysera stakes dem aldrig spelat eller är det verkligen så mycket värde på 200 NL kanske jag borde gå ner i nivå till 200 NL...

 

Jag antar att du är personen som whinar i chatten om hur dåliga alla är.

Jag antar att du är personen som tror sig vara bättre än Antonius.

 

Alltid kul med folk som tror sig veta allt, sry mate slutade spela micro 2004.

Sen fattar jag inte varför du antyder att folk som spelar på micro nivån är dåliga och inte _får_? hjälpa eller försöka hjälpa folk.

Kan du inte be någon admin att fixa hans topic till "Endast medelnivå snubbar får kommentera"

 

Personer som du får mig att lämna sidan illa kvickt, påminner mig om nån tuff liten fragbite unge som tror sig veta.

Tacka gud att det finns andra sidor där vettiga personer kan föra en disskusion utan att försöka hacka ner på folk som försöker lära sig spelet eller vill bli bättre.

 

my bad att jag gick offtopic, men Lill_Erik129 här gör mig lite förbannad.

ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag UNDRADE fler saker. Fortsätt...

Gillar inte riktigt när du tar den tonen...

 

Men i alla fall. Checkar han turn checkar jag nog bakom. Blankar rivern så är det väldigt svårt att säga om jag synar en bet. Det beror nog på hur stor den är. Får helt enkelt gå på magkänslan i det läget. Checkar han blank river så betar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid kul med folk som tror sig veta allt, sry mate slutade spela micro 2004.

 

Vem sa något om din kommentar? Det var två stycken efter dig som jag reagerade på.

 

Bryr mig dock inte vad du tycker dig veta om vem jag är. Du kan forsätta fantisera.

 

edit: om jag postar en hand vill jag inte försöka gissa mig på vilka som kan något och vilka som är microlirare, du kan få gärna diskutera med dem men jag tror inte man kan lära sig något från dem. Dock kan dem gärna få fråga något om dem inte fattar men skippa ge förslag för olika linjer hur en hand ska spelas på nivåer långt över dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacka gud att det finns andra sidor där vettiga personer kan föra en disskusion utan att försöka hacka ner på folk som försöker lära sig spelet eller vill bli bättre.

På andra sidor så är iaf jag van vid att sämre spelare snarare ställer frågor till de bättre spelarna än att säga till dom att spela på ett visst sätt som att det vore hur självklart som helst. De kommer in i en tråd där folk diskuterar en hand från en högre nivå för att lära sig, inte för att lära ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte riktigt när du tar den tonen...

 

Det var du som angav tonen, strax efter att du hade kokat. Ett microtroll på NL200-nivån ska UNDRA och inte ha en ÅSIKT. Men OK, jag ska sluta skriva med versaler att jag undrar. Det var onödigt övertydligt. Ber om ursäkt.

 

Jag vill ju lära mig av dig. Du verkar jätteduktig. Jag har problem med QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara säga en sak angående mångas ilska över att microlimit spelare lägger sej i Midanalyser. Själv spelar jag mest FR på denna nivån men vill bli bättre på SH. Jag skriver ofta åsikter och förslag i dessa analyser just för att få mothugg (schysta) eller medhåll för att lära mej spelet bättre. Men det man kanske lär sej mest på är att själv sitt å fundera på en hand, skriva ett kanske puckat inlägg, för då har du i teorin blivit en erfarenhet rikare i just en sådan situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt svår att lägga preflop, möjligt att det går om en kille med 10/1/0 3bettar mig men annars är det nog syn.

 

skulle nog också synat flopp, turn blir svår.. då börjar readsen spela störst roll. brukar den här killen skjuta turn tom? brukar han alltid göra CB osen checka turn om han inte har träff?

 

skjuter han turn skulle jag dock, beroende på read då, antagligen folda. men så är jag ganska weaktight också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, syna för information :-D

 

Förstår inte riktigt detta, är det sarkasm över att syn inte ger nån info och därmed är kass? Syn ger ju betydligt mer info än raise nämligen, eftersom raise comittar oss och därmed har absolut noll infovärde. Om man nu tvunget ska försöka mjölka info på flopp i en trebettad pott.

 

På turn foldar jag för nytt skott om Fi inte visat någorlunda bluffvilja tidigare, isf ställer jag (om inte A eller K fallit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...