Gå till innehåll

NLT, 0.1/0.2, floppat fyrtal möter dryg river


Recommended Posts

En hand från igår.

 

(nej, det är inget badbeatwhine från min sida, vill höra ärliga åsikter om hur korkat det är att syna här).

 

Jag har 50 dollar, Fi har 45. Han har bara spelat i 20 minuer vidbordet, o då har jag lirat aggressivt de händer jag lirat, o jag har fått visa en misslyckad bluff i en allin mot en shortie (dock "bara" 7-8 dollar eller så, men ändå visad bluff). han har lirat många händer, och haft flyt. Dubblade när han check - raisade allin på turn med 10-högt färgdrag (mot en floppad triss), givetvis satt färgen på river.

 

Jag sitter på knappen, får 77. Alla lägger sig fram till mig.

 

Jag, bet 0.80

small blind fold

Fi (bb) syn.

 

Pot 1.70

 

Flop 7 7 A (två spader, om nu det spelar nån roll)

 

Floppar fyrtal alltså. Eftersom jag lirat aggressivt, så bestämmer mig för att betta.

 

Fi check

Jag, bet 1.5

Fi syn

 

pot 3.7

ett till ess kommer på turn...

( 7 7 A A)

 

Fi check

Jag bet 3

Fi syn

 

Pot 9.7

 

på rivern kommer A.

(7 7 A A A)

 

Fi allin, typ 40 dollar.

 

 

Åkej, när han synar turn är jag i princip säker på att han har ett A, och när det tredje A kommer på river så drar han allin. Första tanken är att han satt fyrtalet, men sen så börjar det klia i synfingret. Han kan ju föröska bluffa tll sig potten, sitta på ett pp över 7 o räkna med att jag synar för split om jag inte har A, eller...

Mitt problem är att jag sätter honom på exakt den spelare som synar på BB där med vilket A som helst. Samt att han också är den spelartypen som är tillräckligt galen för att bluffa i den oan givna situationen.

 

Ja, är det smart att syna för två inköp? Gråtande fold eller? Jag har bara lagt in fem dollar, trots allt.

 

EDIT: Ingen badbeatjackpot på denna site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en tung fold. vad skulle puckot ha synat med om inte ett A, liksom. Även om det tog emot o inse att han hade det.

I alla fall så visade han korten, o mycket riktigt så visade han A (A 3 o hade han).

 

Sjukaste handen jag spelat på två års poker i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...