Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
vad jag menar är att det är svårt.

Förstår inte hur du menar. Att det är en snabb struktur?

Om man inte gillar det så är det väl bättre att spela på en sajt med långsammare struktur. Typ Stars eller UB.

• 1 month later...
Postad

Håller med. Struktuern på SVS:s SnG:s suger. Främsta orsaken är de små stackarna man startar med i förhållande till blindsen. Har för övrigt inget emot en snabb struktur. UB:s turbo är perfekta. 5 min blinds och en startstack på 1500. Synd bara att den sidar har så dålig SnG-traffik på de högre nivåerna.

Postad

HU är startstackarna 2000, vilket jag tycker är helt okej.

I SH är det 1000, tycker jag är ok. Ialf på standad 50+5/100+10 nivå. Man kan fortfarande spela mkt tight första blindperioden. Man sedan får man börja spela lite hårdare även på lägre blinds, men man är oftare först in och kan stjäla. Sedan gör sämre spelare lättare misstag så de åker ut fortare.

Men FR, med stack 1000 är (nästan) helt omöjligt, tycker jag.

Postad

SvS är väl som de flesta andra siter tycker jag. Bortsett från dem, redan nämda, siter som har ganska långsam struktur. Och det är ju en smaksak. Vissa lirar ju bara Turbo turneringar i alla fall...

• 4 weeks later...
Postad

Tycker svenska spels sngs är skit. Ingen action (kanske på 20 krs) och när det väl blir action så är det på "Blixtarna" får fan ångest och håller mig till Unibet istället:mrgreen: :roll:

• 1 month later...
Postad

Problemet är ju inte att strukturen är snabb, vilket den inte är för de reguljära, utan att det är få mörknivåer med stora hopp.

Eller, förresten är inte det problemet. Problemet är att avgiften är 9-10% även för blixt-turneringarna utan några procent tillbaka.

Postad
Eller, förresten är inte det problemet. Problemet är att avgiften är 9-10% även för blixt-turneringarna utan några procent tillbaka.

För övrigt tycker jag strukturen är helt okej. Passar mig bra att börja med 1000 i FR. Någon som vet någon mer site som startar med 1000 förutom PRIMA? De har ju otyget för sig att öka blinds var 10:e hand. :-(

Postad
För övrigt tycker jag strukturen är helt okej. Passar mig bra att börja med 1000 i FR. Någon som vet någon mer site som startar med 1000 förutom PRIMA? De har ju otyget för sig att öka blinds var 10:e hand. :-(

Vad är dåligt med det? Lite grann gillar jag att de ökar efter x händer.

Vad jag ogillar är när hoppen är stora. 50/100 och 100/200 kan innebära en gigantisk skillnad. Man kan ha en snabb men mjuk struktur. Stars och Full Tilt har det.

Om nån sajtansvarig läser har en idé om en SnG-struktur där man börjar med 10.000 marker och blindsen 100/50 och ante på 10. Sen går mörkarna aldrig upp men allas stack minskar med x procent efter varje hand. Det vore ett sååååå sweet format.

• 5 weeks later...
Postad
Sen går mörkarna aldrig upp men allas stack minskar med x procent efter varje hand. Det vore ett sååååå sweet format.

Så den som har störst stack ska bli straffad med att få se sin stack minskad mest i antal marker?

Postad
nån mer som tycker svspels sngs ä svåra med så små stackar o även blindsen

Nej!

95% tomtar på SnG på just svs, bara o lita på postflopspelet och ta ut dom, otroligt nog funkar det, till skillnad från CG på svs där man blir nersynad av bottenpar .. hehe

• 2 weeks later...
Postad

lirar en del sit n go på svs men har tröttnat nu på deras höga rake,

söker nu några siter med liknande struktur och med möjlighet till RB,

har kikat lite på prima men där tycker jag blinstrukturen är för snabb och tar för stor "steg" läste ovan att start o full tilt har liknande. Nån som vet fler ?

Känner någon till vad Full tilt tar för rake på deras 20 dollars sit n go ?

Postad
lirar en del sit n go på svs men har tröttnat nu på deras höga rake,

söker nu några siter med liknande struktur och med möjlighet till RB,

har kikat lite på prima men där tycker jag blinstrukturen är för snabb och tar för stor "steg" läste ovan att start o full tilt har liknande. Nån som vet fler ?

Känner någon till vad Full tilt tar för rake på deras 20 dollars sit n go ?

$20+2 på regular och $22+2 på turbo.

Edit: klonk! inlägg 1000!