nils_anders Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Hej. Spelat poker i 2 år sisådär har rulle på strax under miljonen dollar. Kommer spela uteslutande NLT, spelar helst 4+ handed. Blir mest 25/50 och 50/100 lir som gäller nu i början iaf. Mitt mål från och med idag är att vara värd 20 miljoner SEK och dra sig tillbaka från nätpoker. Sätter ingen tidsbegränsning på målet utan det för ta den tid det tar. Planerar att även ge bort en viss procent till välgörenhet, vilket kan dra ut på det hela lite också. Kommer posta handhistorik, månadsresultat etc. Just varit på downswing så kanske börjar mjukt vad gäller stakes. AUGUSTI: -6K Drog fram lite stats, är väl nån sån här winrate man snittat på 25/50. Kanske släpper lite mer detaljerade stats längre fram. Sammanfattning av pokerkarriären fram tills idag 2005 Snappar upp intresset för poker tack vare olika pokerprogram på TV. Man hörde talas om spelare som Moneymaker, amatörer som gått o blivit mångmiljonärer. Kändisarna spelade på TV. Alla verkade digga poker. Bestämde mig för att sätta in 50 dollar. Jag hade väl egentligen ingen aning om vad jag sysslade med (och kanske fortfarande inte har idag), men jag lärde mig väldigt snabbt koncept som att semibluffa med hyffsade drag, spela bra händer hårt, utvidga ens callingrange när många drag missat och utöva pottkontroll med TP i vissa lägen. Jag tror att jag ganska snabbt snappade upp en del viktiga grundkoncept som fortfarande lever med mig idag, tack vare diverse pokerlitteratur. Hursomhelst växte dom där pengarna ganska snabbt främst genom cashgame-spel. Tog väl lite över ett år innan man hade sin första miljon SEK och grindade 10/20. Runt den här perioden, när man började snitta $1000+ om dagen började jag inse hur mycket poker egentligen kunde förändra mitt liv så fortsatte att satsa stenhårt. 2006-2007 Sen ett år tillbaka har man hoppat lite mellan 10/20 och 50/100, samt 100/200 skottet. Vet inte vad framtiden bär med sig, förhoppningsvis så fortsätter klonket. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerpewe Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Lycka till vilka limits/klienter håller du till på? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JensNi Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 du kan väl släppa vilka blinds du kmr spela och vilken sajt/-er? GL! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 du kan väl släppa vilka blinds du kmr spela och vilken sajt/-er? GL! Blir nog mestadels 25/50, 50/100. Just nu har jag ingen lust att tänka på högre nivåer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JensNi Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Nej, gå inte för högt, du gör helt rätt i att spela på lite "lägre" blinds så som 25/50 och 50/100... snackar vi dollar? isf kan du väl inte komma mkt högre=) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 prima? stars? ftp? bara no limit holdem? lycka till iaf...hur lång tid tror du det tar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 prima? stars? ftp? bara no limit holdem?lycka till iaf...hur lång tid tror du det tar? gl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alund1 Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 gl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 gl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 gl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 prima? stars? ftp? bara no limit holdem?lycka till iaf...hur lång tid tror du det tar? Bara NL holdem ja, klienter blir alla som har mycket spel igång. Kanske 2 år om jag har flyt som sista året och tokgrindar. Hela poängen var dock att inte känna tidspress Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 gl QFT etc osv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Lust att posta lite stats och sånt förresten? Hur stor edge tror du att du har på ett genomsnittligt 25-50 bord? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Bara NL holdem ja, klienter blir alla som har mycket spel igång. Kanske 2 år om jag har flyt som sista året och tokgrindar. Hela poängen var dock att inte känna tidspress Skulle va intressant att höra från dig som verkar ha spelat högt länge hur du tror onlinepokerns framtid ser ut kommande åren? Har värdet däruppe försämrats MYCKET senaste månaderna/åren? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 får hoppas att framtiden ser ljus ut för att hinna med målet...pokerns lönsamhet minskar förmodligen i framtiden frågan är hur snabbt. Det är tex vääldigt stor skillnad i dagens läge jmf med när nätpoker var nytt för en 5-10 år sedan. Den dagen bottar slår igenom stort så kommer highstakes helt dö ut... får skynda o grinda medans man kan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Skulle va intressant att höra från dig som verkar ha spelat högt länge hur du tror onlinepokerns framtid ser ut kommande åren? Har värdet däruppe försämrats MYCKET senaste månaderna/åren? fan skrev sen radera jag ..fitta IMHO så tycker jag inte värdet har försämrats så mycket faktiskt på högre nivåer.. (men jag spelar sällan dom högsta dollarsiterna) jag tycker skillnaden jmf med när jag började spela är mest påtaglig på typ 5/10nlhe..fler som har märkt man kan göra göra pengar på poker..(och några som har märkt att andra kan göra pengar tror dom kan göra det själva) en grej med högsta stakes som erbjuds är att gamblers med tjock plånbok oftast söker sig dit. Därför kan det vara bättre värde på högsta stejksen än näst högst. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Svarar på lite frågor imorrn, ett delmål är att hädanefter ha en någolunda dygnsrytm vilket innebär att inte gå upp senare än runt 9. Natt på er grinders Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2007 Svarar på lite frågor imorrn, ett delmål är att hädanefter ha en någolunda dygnsrytm vilket innebär att inte gå upp senare än runt 9. Natt på er grinders ja den har jag försökt sen jag hoppade av skolan... har inte lyckats än gl Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 2 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2007 ja den har jag försökt sen jag hoppade av skolan... har inte lyckats än gl Misslyckades första dagen, morrn på er! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2007 Mycket intressant. Hoppas på många handanalyser. Lycka till! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 2 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2007 ANG det där med edge på höga nivåer och om det blir tuffare etc, Ja, det blir det nog. Alla som är duktiga hänger väl oftast kvar så den spelarbasen utökas väl hela tiden. Det var nog ganska mycket lättare för ca 10 månader sen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 2 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2007 Lust att posta lite stats och sånt förresten? Hur stor edge tror du att du har på ett genomsnittligt 25-50 bord? Stats kanske kommer. Hur mäter man edge? Tror jag har edge på så gott som alla 25/50 bord som är 4handed+, oftast finns det ju nån weak spot om inte annat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hemdhes Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2007 Stats kanske kommer. Hur mäter man edge? Tror jag har edge på så gott som alla 25/50 bord som är 4handed plus, oftast finns det ju nån weak spot om inte annat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TomSelleck Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2007 Ser ut som att det här kan bli en rolig tråd När börjar pajerna flyga? Min gissning är att helvetet brakar lös inom fyra timmar. GL. Edit: Syftningsfel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2007 Intressant givetvis, lycka till! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts