skalle88 Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Har inte spelat något på ett antal dagar nu efter att jag kände att jag spelade dåligt. Har umgåtts med kompisar och jobbaT i väntan på Professional No-Limit Holdem: Volume 1. Har någon läst boken? Har inga gigantiska förväntingar men varför inte. Kommer snart posta ett inlägg/artikel där jag presenterar lite teorier och tankar kring psykologin bakom image och dynamik som jag gärna ser att ni kommenterar/sågar/fyller ut:) hade det bra Citera
skalle88 Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 , Spelade mot två Fi's idag varav jag tänkte återge 2 mer intressnta händer. TY77 är en ovanligt duktig motståndare som jag inte efter kanske 60 händer hitta något speciellt exploaterbart på. Jag har spelat ganska sansat ABC då jag inte tror mig kunna tilta honom eller vinna en större edge över Fi genom att vara överaggressiv. Jag har inte tagit honom med en bluff på bar gärning men tror mig veta att han kan bluffa ganska sofistikerat. Anledningen till att jag synar ner är att jag känner att han antingen har floppat en straight eller bluffar mig. Och ett antal saker säger mig att det är en bluff. Fi sitter OOP och jag undrar vilka händer han tar denna linjen med annars? Han verkar inte slowspela och mjölka som den större majoriteten. Kallsyn på floppen och en stor c/r på turn låter lite falskt. ------------------------------------- NL $0.10/$0.20 Texas Hold'em Table Vienna 2-max (Real Money) Seat 1 is the button Total number of active players : 2 Seat 1: Skalle88 ( $20.78 ) Seat 2: TY77 ( $22.82 ) Skalle88 posts small blind [$0.10] TY77 posts big blind [$0.20] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Skalle88 calls [$0.10] - Har raisar lite väl mkt på knappan så jag väljer att limpa istället. TY77 checks ** Dealing Flop ** [ , , ] TY77 checks Skalle88 bets [$0.36] TY77 calls [$0.36] ** Dealing Turn ** [ ] TY77 checks Skalle88 bets [$0.90] TY77 raises to [$3] Skalle88 calls [$2.10] ** Dealing River ** [ ] TY77 bets [$7.12] Skalle88 calls [$7.12] ** Showdown ** TY77 shows [ , ] high card Ace Skalle88 shows [ , ] a pair of Eights ** Hand Conclusion ** Skalle88 wins $20.36 from main pot with a pair of Eights -------------------------------- Pokerjoe121 är en relatvit lättläst och dålig motståndare som envisas med att slowspela låga toppar på dragiga brädor på alla möjliga sätt och donkar ut svaga händer. Han foldar ganska lätt varpå jag har kört över honom en del på sistone. Anledningen till att jag raisar turn är för att jag inte tror att Fi har en bra hand utan är trött på att bli överkörd eller semibluffar ganska osofistikerat. I efterhand ser jag att min raise var lite väl stor om jag skulle bluffa bort honom från en knekt eller ett drag. Tyckte att han syn på turn skrek drag eller svaghet eftersom han inte pushade. Därav min riverbluff. Antar att han blev stressad av alla draws och inte vill låta mig checka bakom nu i efterhand, fattar dock ändå inte hur han kunde donka turn så stort och starkt med tvåpar när han 9/10 ggr försöker slowspela Q2o här liksom. ------------------------------- NL $0.10/$0.20 Texas Hold'em Table Vienna 2-max (Real Money) Seat 1 is the button Total number of active players : 2 Seat 1: Skalle88 ( $22.33 ) Seat 2: Pokerjoe121 ( $16.99 ) Skalle88 posts small blind [$0.10] Pokerjoe121 posts big blind [$0.20] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Skalle88 raises to [$0.52] Pokerjoe121 calls [$0.32] ** Dealing Flop ** [ , , ] Pokerjoe121 checks Skalle88 bets [$0.60] Pokerjoe121 calls [$0.60] ** Dealing Turn ** [ ] Pokerjoe121 bets [$2] Skalle88 raises to [$7.20] Pokerjoe121 calls [$5.20] ** Dealing River ** [ ] Pokerjoe121 checks Skalle88 bets [$10] Pokerjoe121 calls [$8.67] Pokerjoe121 goes all-in Returning uncalled bet [$1.33] to Skalle88 ** Showdown ** Skalle88 shows [ , ] high card King Pokerjoe121 shows [ , ] two pair, Jacks and Sevens ** Hand Conclusion ** Pokerjoe121 wins $32.98 from main pot with two pair, Jacks and Sevens Citera
Zumsar Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hand 1 (78): Personligen limpar jag aldrig från knappen. Därefter tycker jag att du spelar bra på flopp och turn. Jag hade nog dock fegat ur och foldat mot hans bet på river eftersom han inte verkar vara den som bluffar speciellt mycket, nice call. Hand 2 (T2): Jag tycker att du spelar handen bra med tanke på vilken read du har på honom fram till river. Här ger jag oftast upp handen och checkar bakom. Dock kan ditt färgdrag spelas på många olika sätt, vilket som är bäst får man helt enkelt känna efter och försöka anpassa till motståndaren och "psykologin" vid bordet. Citera
Kalleballe Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hejsan, färgdraghanden: Jag brukar inte höja på turn i det läget. Ett av de vanligaste nybörjarmisstagen är att syna allför mkt på en höjning. Det kan man ofta utnyttja, bla. genom att fortsätta sin bluff (talar allmänt nu) på nästa gata. En vanlig och ganska lönsam bluffsekvens är alltså, bet-raise-syn, check-bet-fold. I den här handen är det lite annorlunda. Fi tar initiativet efter en satsningsrunda, då han var passiv. Turnbettet här säger ganska mycket, säger såklart inte att fi alltid kommer syna, men det skvalrar ändå rätt mkt information. Riverbluffen, jag skulle varit redo att riskera halva min stack om han check-synat turn, vilket är MYCKET svagare spel än bet-syn på turn. och... hmmm ... ... fattar dock ändå inte hur han kunde donka turn så stort och starkt med tvåpar när han 9/10 ggr försöker slowspela Q2o här liksom. du verkar inte helt van vid att bli utdragen? Så småningom kommer du få en sekvens med 50 sånahär på rad. Minst. Första handen: Min standard linje här är att folda, trots att jag rankar ett toppar som riktigt bra. Först efter en riktig read (som du verkar ha här) skulle jag överväga att fortsätta spelet. Du är knappast någon stor favorit, men vinsten var 'tveeggad', du vann en stor pott + du hämmar hans spel i framtida potter. Ha det Citera
skalle88 Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hejsan, färgdraghanden: Jag brukar inte höja på turn i det läget. Ett av de vanligaste nybörjarmisstagen är att syna allför mkt på en höjning. Det kan man ofta utnyttja, bla. genom att fortsätta sin bluff (talar allmänt nu) på nästa gata. En vanlig och ganska lönsam bluffsekvens är alltså, bet-raise-syn, check-bet-fold. I den här handen är det lite annorlunda. Fi tar initiativet efter en satsningsrunda, då han var passiv. Turnbettet här säger ganska mycket, säger såklart inte att fi alltid kommer syna, men det skvalrar ändå rätt mkt information. Riverbluffen, jag skulle varit redo att riskera halva min stack om han check-synat turn, vilket är MYCKET svagare spel än bet-syn på turn. du verkar inte helt van vid att bli utdragen? Så småningom kommer du få en sekvens med 50 sånahär på rad. Minst. Ha det Hej kul att du kommenterar lite, alltid kuol med input! Måste bara fråga hur du tänker när du säger att bet/syn på turn är starkare än check/syn av en Fi som notoriskt slowspelar allt? Menar du att han inte kommer släppa lika ofta iom att han har investerat mer i potten? Men lite onödigt av mig att bluffa rivern men trodde han satt med missat draw eller något annat svagt. Ville inte se honom vinna med A högt;) Ang. utdragningar så kan jag bara säga att jag spelat lowstakes sen januari och är allt för bekant med fenomenet:D hade bra/Arvid Citera
skalle88 Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hand 1 (78): Personligen limpar jag aldrig från knappen. Därefter tycker jag att du spelar bra på flopp och turn. Jag hade nog dock fegat ur och foldat mot hans bet på river eftersom han inte verkar vara den som bluffar speciellt mycket, nice call. Jag kände bara att jag höll på att bli lite outta line i min aggressivitet så jag valde att limpa eftersom jag kände på mig att Fi skulle utmana mig när som heslt och slå tillbaka. Ang. riverspelet så är det mkt möjligt att jag borde ha foldat eftersom Fi inte bluffade med jättestor frekvens samt att det inte var något direkt bluffläge heller för den delen. Men Fi's linje är ju verkligen floppad stege/bluff eftersom jag inte trodde riktigt att han hade instapottat rivern med något annat på en så jobbig bräda faktiskt. Tyckte bara att Fi's linje inte stämde alls här. Men egentligen så tror jag att det hade varit rätt att kasta rivern här. Tack för inputen och lycka till! Citera
Kalleballe Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 okey, jag läste igenom vad du skrivit om killen, jag hade inte det i tankarna så mycket i förra inlägget. Du har sett han slowspela låga toppar, och tror nu det finns chans han tröttnat på dina bluffar och ger tillbaks. Det som är relevant här är om han bluffar mycket (det skrev du inget om tror jag) samt om du har sett honom göra en sån här relativt stark bluff tidigare. Jag menar, han kanske mest kommer med småbluffar först in på floppen? Du har fram till turn inte laggt in så mycket pengar i potten, men om du ska fortsätta efter hans pottbett på turn skenar insatsen iväg. Det är väl inte fel att göra en sån här långbluff ibland, men eftersom den är så dyr bör man inte göra den alltför ofta, bara man väljer ett bra tillfälle. Nu har du ett färgdrag, men jag föredrar att spela det starkt på floppen, inte turn, pga av oddsen (1/3 chans att sätta den om du hamnar allin på floppen, 20% chans att få den om du spelar den på turn). Det här med att han slowspelar toppar... han behöver väl inte slowspela ALLT för det. För det mesta vet man inte riktigt hur en ny fi spelar händer högre än par, därför att de kommer så sällan. Generellt tycker jag att även en passiv motståndare ofta brukar frångå sin passivitet om han har en hand > par. Någon gång under den potten tar han ett eget initiativ. Synen han gjorde på turn tycker jag också är rätt typisk. Han vågar inte 3betta för han är rädd att mista dig. Han kanske själv inser att hans spel skulle bli genomskinligt då. Har han överhuvedtaget 3bettat dig någon gång förut, eller skulle det här bli första gången för honom? Jag tycker det låter som han faller in under en ganska stor grupp av vek-passiva spelare. Han välkomnar dit första bet, nu fick han lite betalt för sitt par, sen synar han det andra bettet, men det tredje på river får han kalla fötter för och foldar. Jag tycker mig ha märkt att just långbluffen check-bet-syn, check-bet-syn, check-litemindreänpottjättestortkamikazebet-tänk-tänk-FOLD fungerar rätt bra. Det är nog därför jag tycker check-syn på turn är så mycket svagare i jämförelse med bet-syn. Citera
hockeyliran Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 tjena kalle, snart kan ju hela pokervärlden ditt sätt att spela poker på Citera
Katt3n Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Jag tror att du ger dina motståndare för mycket cred många gånger. Jag menar att NL20HU är ju inte raketforskarnivå direkt. När jag spelar HU så är det oftast på NL50-NL200 och då använder jag mig inte direkt av några högnivåspel. Jag bara raisar det mesta och ser till att få in pengarna med bästa handen. Du kan m a o ganska lugnt räkna med att rätt många av dina motståndare har en linje som är ungefär såhär: "tjo, jag fick två kort, dom betar vi" preflop "Yay, jag träffade ett par eller ett drag, det kör vi på" på flop "Wackawacka, jag har fortfarande ett par, vi synar och betar om fi inte gör nåt" på turn och river. Citera
Zumsar Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Hur går det för dig, tagit ett break eller? Hoppas att du inte har tankar på att lägga ner dagboken, du skulle bara våga! Ha det bra! Citera
skalle88 Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 Hur går det för dig, tagit ett break eller? Hoppas att du inte har tankar på att lägga ner dagboken, du skulle bara våga! Ha det bra! Hej! Jag har spelat en del SH NL50 och NL100 på sistone med och gått plus men inte lika mkt som jag hade hoppats på. BR ligger väl på 2300 something nu. Mkt av den uteblivna "rushen" har jag mig själv att tacka för eftersom jag inte spelat mitt A-game tillräckligt ofta, har spelat halvtiltat, subjektivt och stereotypt (och sen badbeats förstås:lol: ). Förmodligen har jag spelat för mkt och inte förberett mig på de ökade svängar i SH mm. Så nu ska jag dra ner på spelandet och försöka utveckla mitt spel lite med papper och penna typ:-) Jag kommer återuppta dagboken snart men då med lite SH spel också. Jag ber om ursäkt för att jag inte har skickat nån session än men det kommer snart! Hade det bra! Citera
skalle88 Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 Tänkte starta en diskution om boken Professional No Limit Texas Volume 1 här i dagboken snart. Jag har läst den två ggr nu men vet fortfarande inte vad jag ska säga riktigt.. Citera
skalle88 Postad 21 September , 2007 Författare Rapport Postad 21 September , 2007 Några händer Salavas verkar raisa en del händer preflop och men inte ha en riktigt LAGs hänslynslöshet postflop för att kunna få det att funka ordentligt. Händerna mot Salavas utspelar sig inom en 20hands period. Seat 2 is the button Total number of active players : 4 Seat 1: tjwins ( $0 ) Seat 2: ogga ( $53.28 ) Seat 3: jamrejamre ( $48.43 ) Seat 4: raindancer ( $15.60 ) Seat 5: Skalle88 ( $50 ) Seat 6: Salavas ( $29.55 ) jamrejamre posts small blind [$0.25] raindancer posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Salavas raises to [$1.75] ogga folds jamrejamre calls [$1.50] raindancer folds ** Dealing Flop ** [ , , ] jamrejamre checks Salavas checks ** Dealing Turn ** [ ] jamrejamre bets [$0.50] Salavas folds Fi raisar ur CO 4handed. Underbar flopp att Cbetta och en majoreitet av aggressiva spelare bettar alltid här i stort sett. Detta gör att jag drar slutsatsen att Fi antingen inte är så aggressiv att han alltid Cbettar tom eller att Fi2 är såpass jobbig att spela mot i form av synande och motbluffar. Eller att Fi i allmänhet blivit negativt betingad igällande Cb's. Att Fi instafolda mot Fi2's lead på turn är väl inte så konstigt om han är tom men många aggressiva spelare hade försökt sno potten här. Seat 2 is the button Total number of active players : 6 Seat 1: Semtex111 ( $25 ) Seat 2: ogga ( $35.18 ) Seat 3: staker71 ( $12 ) Seat 4: raindancer ( $28.95 ) Seat 5: Skalle88 ( $49.50 ) Seat 6: Salavas ( $29.35 ) staker71 posts small blind [$0.25] raindancer posts big blind [$0.50] Semtex111 posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Skalle88 folds Salavas calls [$0.50] Semtex111 checks ogga folds staker71 folds raindancer checks ** Dealing Flop ** [ , , ] raindancer bets [$0.80] Salavas raises to [$4.15] Semtex111 folds raindancer calls [$3.35] ** Dealing Turn ** [ ] raindancer checks Salavas checks ** Dealing River ** [ ] raindancer goes all-in raindancer bets [$24.30] Salavas folds Fi openlimpar UTG vilket antyder att han inte är speciellt duktig, och han raisar Fi2's lead på en torr flopp med en Fi bakom sig. Detta kontrasterar till handen innan. Fi ger upp vid synen och foldar riverpushen. Detta säger inte mkt om Fi's hand eftersom han foldar många händer vid push men vi vet iaf att han är kapabel att raisa en hand på floppen som han inte förljer upp med på turn och viker river vilket visar på antingen bluff eller SDvärde. Bluff känns troligare eftersom det inte finns draws på brädan men samtidigt kan man inte uppesluta SDvärde då han limpar UTG. Att han ens försöker bluffa eller raisa SDvärde här med en Fi bakom sig tycker jag ofta är ett svag spel. Utspelar sig i en liten pott. Fi raisar Fi2's relatvit lilla bet pott btw. Ser Fi ett litet lead som svaghet? Fi gör raisen IP vilket är ganska bra ändå, han frågar Fi2 om han vill spela om stacken på floppen. Dock känns raisesizen lite spewig. Fi2 verkar dessutom ganska tight och detta borde Fi veta, varpå hans raise känns ändå ganska tiltad eller okunnig. Fi bör efter denna handen anpassa sig efter sin image men det är osannolikt att han kommer göra det efter denna handen med tanke på hans UTGlimp och spel i denna handen. Jag fattar dock fortfarande inte hur han inte Cbettar HH1 och bluffar denna? Negativt betingad för CB's eller history mot Fi i HH1... Seat 3 is the button Total number of active players : 6 Seat 1: Semtex111 ( $24.50 ) Seat 2: ogga ( $35.18 ) Seat 3: staker71 ( $11.75 ) Seat 4: raindancer ( $33.85 ) Seat 5: Skalle88 ( $49.50 ) Seat 6: Salavas ( $24.70 ) raindancer posts small blind [$0.25] Skalle88 posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Salavas raises to [$1.75] Semtex111 folds ogga calls [$1.75] staker71 folds raindancer folds Skalle88 calls [$1.25] ** Dealing Flop ** [ , , ] Skalle88 bets [$4.80] Salavas calls [$4.80] ogga folds ** Dealing Turn ** [ ] Skalle88 checks Salavas bets [$15.10] Skalle88 folds Foldar här för att jag inte tror att han pottar något jag slår. Vekt måhända. Men stekfoldar iaf. Jag tycker visserligen att Fi's spel med floppsyn och turnpottning klingar falskt men, de flesta madehands borde ha raisats på floppen med stege som undantag kanske och set. Så det enda jag slå är väl ett K här. Seat 3 is the button Total number of active players : 6 Seat 1: Semtex111 ( $24.75 ) Seat 2: ogga ( $33.18 ) Seat 3: staker71 ( $11.95 ) Seat 4: raindancer ( $33.10 ) Seat 5: Skalle88 ( $49.75 ) Seat 6: Salavas ( $33 ) raindancer posts small blind [$0.25] Skalle88 posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Salavas calls [$0.50] Semtex111 folds ogga folds staker71 folds raindancer folds Skalle88 checks ** Dealing Flop ** [ , , ] Skalle88 bets [$0.90] Salavas raises to [$3.95] Skalle88 calls [$3.05] ** Dealing Turn ** [ ] Skalle88 checks Salavas bets [$9.15] Skalle88 calls [$9.15] ** Dealing River ** [ ] Skalle88 checks Salavas checks ** Showdown ** Skalle88 shows [ , ] two pair, Nines and Deuces Salavas shows [ , ] three of a kind, Deuces Mitt lead här måste klinga vekt efter QJ handen + att jag vet att Fi är kapabel att som bluff eller iaf utan stål. Borde jag reraisa floppen istället? Det borde få alla sämre A och bättre 9or att folda plus att jag chargar alla hjärter. Dock tror jag inte att Fi gärna raisar AT här tex. Denna handen påminner mkt om hans senaste floppriase IP. Frågan är om jag har tillräcklig stor del av potten OOP? Egentligen känns det som att Fi borde vara negativt betingad av detta spelet men samtidigt kan det väl slå över i att han skjuter turn oftare istället och inte bryr sig om att han nyss blev busted med liknande bluff. Jag synar turn också eftersom jag tror att det är ett måste om jag synar floppen här. Rviern däremot c/f jag eftersom jag inte tror att Fi kommer betta nåt jag slår med flushen ute när jag har synat två gator. De gemansamma faktorerna i båda Fi's bluffar är att de har utspelat sig i limpade potter där nån har ledit semisvagt och Fi har pottraisat IP. I båda potterna har inte Fi's motståndare något specielltstark i sin HD. Vad säger denna handen om handen vi foldade nyss? Hade Fi vunnit på bluff hade han förmodligen varit mindre sannolik att göra en sånt här tiltat flopspel? Vad säger detta om hur Fi kommer raisa mina CB's och hur många skott han kommer kunna skjuta tom? Varför pottar Fi turn med en nötstylehand? Han känner att han inte fick betalt senast och vill gärna ha betalt nu, han är rädd för hjärter. Han utnyttjar sin image och tror inte att jag kommer släppa ett A (mindre sannolikt). Han raisar floppen för att han tror att jag är avag men bettar turn som om jag skulle varit semistark...Tror att turnbettet är ganska tiltat. Vissa kanske vill folda men jag resonerar från att vi vill fortsätta. Seat 1 is the button Total number of active players : 5 Seat 1: Semtex111 ( $23.25 ) Seat 2: ogga ( $30.68 ) Seat 3: Conehead ( $0 ) Seat 4: raindancer ( $32.35 ) Seat 5: Skalle88 ( $49.75 ) Seat 6: Salavas ( $49.15 ) ogga posts small blind [$0.25] raindancer posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Skalle88 raises to [$2] Salavas folds Semtex111 folds ogga calls [$1.75] raindancer folds ** Dealing Flop ** [ , , ] ogga checks Skalle88 bets [$3.50] ogga raises to [$7] Skalle88 folds Ogga har spelat ganska löspassivt hela tiden men jag ser inget annat en en inforaise eller bluff jag slår här. Seat 1 is the button Total number of active players : 5 Seat 1: Semtex111 ( $23.65 ) Seat 2: ogga ( $38.53 ) Seat 3: Conehead ( $50 ) Seat 4: raindancer ( $31.10 ) Seat 5: Skalle88 ( $49.75 ) Seat 6: Salavas ( $46.90 ) ogga posts small blind [$0.25] Conehead posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] raindancer folds Skalle88 raises to [$1.90] Semtex111 calls [$1.90] ogga folds Conehead folds ** Dealing Flop ** [ , , ] Skalle88 bets [$3.50] Semtex111 calls [$3.50] ** Dealing Turn ** [ ] Skalle88 checks Semtex111 checks ** Dealing River ** [ ] Skalle88 checks Semtex111 checks ** Showdown ** Skalle88 shows [ , ] a pair of Fours Semtex111 shows [ , ] two pair, Sevens and Fours Många hade betta turn eller river i Fi's kläder men han checkar ner... Vad säger detta om Fi? Är en Fi som är selektiv i sin aggression mer också selektiv i sitt synande? Varför bettar han inte turn eller river? Turn måste väl vara av rädsla eller viljan att inducera en riverbluff av mig. Dock har det kommit ett par drag på brädan plus att nästan alla kort är scarecards för honom. Jag ser sällan Fi's så kalla att de checkar bakom för att inducera riverbluff här. På rivern vet jag inte alls men antar att det handlar om rädslan för att bli repoppad om han bettar svag+plus att han inte får syn av sämre händer om han bettar större? Hur har spelaren blivit betingad? Förmodligen hamnat i obekväma sitsar med liknande hände tidigare. Kanske blivit c/r på turn eller river eller haft väldig otur. Hans linje är iaf antislaksig så att säga. Jag tror att denna spelaren inte är överdrivet aggressiv och vakren pre eller post. Checkar gärna med SHvärde och bettar mest med bra händer hlet enkelt. Respektera hans bets mao. Han verkar prioritera PK framför skydda sin hand mot draws osv. Säger detta nåt om hur han spelar stakra händer? 6 händer senare. Seat 4 is the button Total number of active players : 4 Seat 1: Semtex111 ( $30.20 ) Seat 2: ogga ( $38.28 ) Seat 3: Conehead ( $49.25 ) Seat 4: raindancer ( $31.10 ) Seat 5: Skalle88 ( $50.75 ) Seat 6: krist10 ( $0 ) Skalle88 posts small blind [$0.25] Semtex111 posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Conehead folds raindancer folds Skalle88 raises to [$1.70] Semtex111 calls [$1.20] ** Dealing Flop ** [ , , ] Skalle88 bets [$2.40] Semtex111 calls [$2.40] ** Dealing Turn ** [ ] Skalle88 bets [$6.40] Semtex111 calls [$6.40] ** Dealing River ** [ ] Skalle88 bets [$21] Semtex111 folds Detta är väl långt ifrån standard särskilt OOP när 9T drag gick in på turn. Men jag flyter lite på vår senaste hand där Fi verkade ganska oslaskig och där han fick se att jag raisa T9s preflop. Detta betyder att han relatvit light kan syna flop och turn tror jag även om det motsäger hans selektiva sida. Så jag skjuter river för att jag inte tror att Fi kommer kunna syna eftersom han inte raisade turn. Dock har jag lite problem med va fan jag ska reppa när jag pottar rivern... Nedsidan av att skjuta flera skott mot denna Fi är att han inte nödvändigtvis raisar semistarka händer på flopp eller turn även om han kanske synar ned. Dock kanske inte i detta exemplet. Målet är 1: Försök efter den bristfälliga infon i HH's ge dra slutsatser om Fienderna. 2: Kritisera mitt spel. Citera
skalle88 Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 2 punker jag ska förbättra HU: Öppna upp min raise HD postflop en hel del IP. - Höja när jag har hygglig anledning att ha bästa handen för att straffa drag och balansera min värderaises utan att det är semistål/draws varje gång. . Sluta hjältesyna ner 3 gator. - "okej han tröttnade på mitt hjältande och värdebettade lite lightare..." Citera
skalle88 Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 Man skördar vad man sått och jag hade dansat runt på åkern och skelandes kastat vete, havre och skit åt alla möjliga håll den sista halvtimmen. Seat 2 is the button Total number of active players : 2 Seat 1: Skalle88 ( $28.89 ) Seat 2: 1250 ( $19.20 ) 1250 posts small blind [$0.10] Skalle88 posts big blind [$0.20] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] 1250 calls [$0.10] Skalle88 raises to [$0.48] 1250 calls [$0.28] ** Dealing Flop ** [ , , ] Skalle88 bets [$0.60] 1250 calls [$0.60] ** Dealing Turn ** [ ] Skalle88 bets [$1.80] 1250 calls [$1.80] ** Dealing River ** [ ] Skalle88 goes all-in Skalle88 bets [$26.01] 1250 calls [$16.32] 1250 goes all-in Returning uncalled bet [$9.69] to Skalle88 ** Showdown ** Skalle88 shows [ , ] three of a kind, Queens 1250 shows [ , ] two pair, Kings and Eights Citera
skalle88 Postad 5 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2007 För er som är nyfikna på hur jag byggt min rulle ska ni få ett smakprov Seat 1 is the button Total number of active players : 2 Seat 1: Skalle88 ( $107.37 ) Seat 2: cekataa ( $21.82 ) Skalle88 posts small blind [$0.25] cekataa posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ 7c, 9s ] Skalle88 calls [$0.25] cekataa raises to [$1.50] Skalle88 calls [$1] ** Dealing Flop ** [ , , ] cekataa bets [$3] Skalle88 calls [$3] ** Dealing Turn ** [ ] cekataa bets [$9] Skalle88 raises to [$36] cekataa calls [$8.32] cekataa goes all-in Returning uncalled bet [$18.68] to Skalle88 ** Showdown ** Skalle88 shows [ , ] cekataa shows [ , ] ** Dealing River ** [ ] ** Hand Conclusion ** Skalle88 wins $42.64 from main pot with full house, Sevens full of Nines Seat 1 is the button Total number of active players : 2 Seat 1: Skalle88 ( $68.77 ) Seat 2: cekataa ( $30.20 ) Skalle88 posts small blind [$0.25] cekataa posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Skalle88 raises to [$1.30] cekataa calls [$0.80] ** Dealing Flop ** [ , , ] cekataa checks Skalle88 bets [$1.80] cekataa raises to [$8] Skalle88 goes all-in Skalle88 raises to [$67.47] cekataa calls [$20.90] cekataa goes all-in Returning uncalled bet [$38.57] to Skalle88 ** Showdown ** Skalle88 shows [ Qd, Kc ] cekataa shows [ , ] ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] ** Hand Conclusion ** Skalle88 wins $59.40 from main pot with a Flush Seat 1 is the button Total number of active players : 2 Seat 1: Skalle88 ( $71.77 ) Seat 2: cekataa ( $46.50 ) Skalle88 posts small blind [$0.25] cekataa posts big blind [$0.50] ** Dealing down cards ** Dealt to Skalle88 [ , ] Skalle88 raises to [$1.30] cekataa raises to [$3.90] Skalle88 calls [$2.60] ** Dealing Flop ** [ , , ] cekataa bets [$5.60] Skalle88 raises to [$24.60] cekataa calls [$19] ** Dealing Turn ** [ ] cekataa goes all-in cekataa bets [$18] Skalle88 calls [$18] ** Showdown ** Skalle88 shows [ , ] cekataa shows [ , ] ** Dealing River ** [ ] ** Hand Conclusion ** Skalle88 wins $92 from main pot with two pair, Kings and Deuces Schack matt bitches Citera
Recommended Posts