Gå till innehåll

Vad gör er lyckliga? En onlinegrinders funderingar


nils_anders

Recommended Posts

Börjar mer o mer förstå klyschan "pengar gör en inte lycklig" delvis är sann.

 

Samtidigt ger det väl mer möjligheter till att känna sig lycklig om man har möjlighet att bo fint osv, om man drar det långt så kan man väl iaf dra slutsatsen att medelsvensson mår bättre än t.ex alla hemlösa i valfritt U-land.

 

Men vad gör er lyckliga, frågan riktad till er som känner er nöjda med vardagen?

 

Måste man hitta en partner som kompletterar en? Utmanande jobb? Stor umgängeskrets?

 

Även om man har allt det så drabbas man ju av tristess och vill ha variation, göra nåt som får en att känna sig levandes, hur mättar man det behovet till vardags?

 

Att åka till vegas, vara ständigt berusad och ha sex med alla möjliga är en beprövad metod, kanske funkar sålänge man är ung? Samtidigt ger det en bitter eftersmak.

 

Vad måste man göra för att livet ska kännas meningsfullt, skaffa en familj att försörja? Bestämma sig för att det inte finns nån mening och vi alla bara dör i slutändan ändå?

 

Det känns som allt bottnar i att ha ett varierande liv och en stor familj/vänner som man kan lita på i vått och torrt, samtidigt som man alltid hittar nya utmaningar som får en att växa.

 

Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När min grabb på 3 månader ler och skrattar lite lätt, blir jag lycklig.

Detta är ett slags rus som kan hålla i sig hela dagen :)

 

Underbart. Sen krims krams som en underbar fru gör inte saken sämre.

Trodde inte livet skulle se ut så här när jag var 18, nu är man 28.

Sen är man frisk och kry också, utan hälsan är man inget! Då kvittar 14 miljoner på banken...

 

Peace :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror ärligt att jag skulle ha svårt att känna mej lycklig om jag inte vetat att det INTE finns nån mening med livet..

kan låta lite keffat, men det är så jag känner, skulle nog inte palla med om det fanns nån mening,

jag är nog ganska egoistikt, men får jag åka runt o se massa bra band, dricka lite pilsner med polarna o bara ha det gött så är jag jättenöjd...

 

edit: kanske skulle nämnt oxå att jag är stomiopererad o vart nära att dö i bukhinne-inflamation 2 ggr o vart nära på morfinberoende några ggr..

så jag har blivit lite såndär ta varje dag som den kommer o bara kör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att få vara frisk.

 

Har själv en kronisk hjärtsjukdom och jag kan säga som så när man väl blir sjuk så betyder ingenting i närheten av så mycket som en god hälsa skulle göra.

 

tjing.

 

Jag vet hur du menar, har något med halsen som kan ge mig typ 1 månads halsinfektioner när jag dricker alkohol samt gör att jag knappt kan springa.

 

Att ha en normal hälsa är så sjukt underskattat. Att min hals skulle bli normal skulle göra mig lycklig i varenda cell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...