Othello Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 "all-in expected outcome vs real outcome" Var i pokeroffice hittar man detta? http://www.pokerevsoftware.com om man kör PT/PTO. I PokerOffice tror jag dock inte funktionen finns, men jag kan självklart ha fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 http://www.pokerevsoftware.com om man kör PT/PTO. I PokerOffice tror jag dock inte funktionen finns, men jag kan självklart ha fel. Finns även med som standard i holdemmanager: http://holdemmanager.net/ Analysen funkar inte för sajter som inte sparar håkorten vid showdown (t.ex. Microgaming) så ta inte sådana grafer som bevis på motrigg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Roland du skriver först ett sätt sen två...förstår inte riktigt.Ja självklart, oftast så påverkar ens framgång vid bordet hurvida folk synar bredare men inte där jag spelar. Bortsett från idag strater räknade inte med dom...mitt misstag. Idag har jag förlorat 5 samt vunnit 2. det blir alltså 37 stycken sammanlagt. favorit i 30 och vunnit 17/30 överlägen som varit minst 75/25, oftast större. Du kan ju se det positivt också. När turen jämnar ut sig så ska du ju vinna en 150 raka inköp. Om det är slumpmässigt alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Du kan ju se det positivt också. När turen jämnar ut sig så ska du ju vinna en 150 raka inköp. Om det är slumpmässigt alltså... Nä nu blir jag bara mer och mer förvirrad. Är riggen slumpmässig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Nä nu blir jag bara mer och mer förvirrad. Är riggen slumpmässig? Ja, slumpen skall vara slumpmässig ja, så serier på 150inköp under det förväntade förväntas inte fortsätta särskilt länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gulapa Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Om slumpen alltid närmar sig ett medelvärde du kan räkna ut innan..... är det verkligen slump då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Jämnar turen alltid ut sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Jämnar turen alltid ut sig? ett kvalificerat ja (har med standardavikelser att göra...) Om slumpen alltid närmar sig ett medelvärde du kan räkna ut innan..... är det verkligen slump då?? ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 "all-in expected outcome vs real outcome" Var i pokeroffice hittar man detta? . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MAC Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Finns även med som standard i holdemmanager: http://holdemmanager.net/ Analysen funkar inte för sajter som inte sparar håkorten vid showdown (t.ex. Microgaming) så ta inte sådana grafer som bevis på motrigg. Fungerar det här programmet för sng? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 "all-in expected outcome vs real outcome" Var i pokeroffice hittar man detta? Verkar som jag hade fel (kör själv enbart PT). Trodde det var PO som hade den funktionen, har sett andra på forumet posta grafer av den typen efter mindre trevliga perioder. Kan kanske ha varit från något av de mindre kända programmen? Ber om ursäkt för fakta-felet isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Bra inlägg tight...vet att mitt gnäll är önödigt och inte bidrar tillnågonting... Blev riktigt less när jag tappade så sjukt mycket på kort tid. Det är sant att det är ett skevt urval men jag kan bara utgå ifrån vad jag vet. Visst kan du plussa även fast riggen finns men det viktigaste måste väl ändå vara för siterna att få in mycket rake. Jag tror att även om du är riggad så vinner du i längden mot de sämre spelarna även fast dom har en oegentelig fördel som innebär fler stora potter och mycket mer i rakeintäkter. Tack, hoppas du hittar ett sätt att fokusera på annat än rigg/beats. Som sagt, mjukvara är JÄVLIGT bra. GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 ett kvalificerat ja (har med standardavikelser att göra...) ja... Så du menar att alla människor har lika mycket tur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Boosted2Boobs Postad 27 April , 2008 Rapport Share Postad 27 April , 2008 20 euro insatta upp till 150 ner till 0 av dessa var 120 allins där jag gick in som favorit och 30 som jag tiltade bort pga den förbannade riggen 100 euro betalat i rake undrar vem som vann på det hela första handen som gjorde mig riktigt förbannad AA och reraisar får syn av QJ flopp KQ9 moståndare ställer in Vi vet nu att det kommer att komma en tia eftersom han har lilla stacken på turn Q OK jag hade visst fel, boosten gjorde det till triss istället och på river 10 Jag spelade i 8 timmar och inte en enda gång vann storstacken en preflop allin som underdog. Den sista handen som gulade mig var: 10 10 höjer får syn av A 4 floppen 5 2 9 motståndare ställer in och där kom esset jag räknade till att jag förlorade 10 allins som favorit idag två st 90 10 två st 75 25 och sex 55 45 och så vann jag en som 45 55 men då hade jag mindre stack än min motståndare och gick allin med ett flushdrag till cheppliin skapa ett konto på 24hpoker eller martinspoker eller 10betpoker och se om du slipper bad beats in början och sedan åker på dem obs spela bara då och då för sitter du och spelar dagarna i ända generar du ju mycket rake och är då värdefull en sådan vill man inte reta upp för mycket med för många osannolika händelser Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 27 April , 2008 Rapport Share Postad 27 April , 2008 Så du menar att alla människor har lika mycket tur? då "tur" egentligen inte finns i ordets definition utan förklaras med sannolikhetslära och varians så ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 27 April , 2008 Rapport Share Postad 27 April , 2008 20 euro insattaobs spela bara då och då för sitter du och spelar dagarna i ända generar du ju mycket rake och är då värdefull en sådan vill man inte reta upp för mycket med för många osannolika händelser aha! En ny rigg som ja inte hört om förut och snarare motsäger de andra riggsen menmen... "Regular-grinders är för värdefulla för att våga riggas-riggen" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sourzie Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 svenskaspel är ett skämt. På svenskaspel träffar motståndaren alltid en parad bräda... vilken slump! Jag ska också börja syna med lägsta paret på bordet för runner runner kåk _ska_ jag få fler gånger än jag ska missa den om det ska vara rättvist. En stor kram till svenskaspels anställda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sandis84 Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 rigg whine whine HAHAHAHAHAHA :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
perK69 Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 Riggade sajter eller inte, det finns sajter som använder egna botar. Detta mejl är skickat från en pokermanager till en programmerare. Sajten det handlar om är en liten sajt som verkar inom ett halvstort/litet nätverk. Jag hoppas snart kunna presentera hela historien. Dear XXXXXXX, I am contacting you regarding the "botproblem". In hole, they have bin working good, but I wish you could help us with some minor improvements. The biggest issue is to make them able to chat: Just program them to communicate very basic frases in the chat, like "nice hand", "fish", "lol" and so on. At the moment we are running around 55 bots right now, and hope to increase the number so we will have around 100. But as you know, its a very risky business if you do it the wrong way, thats why we need your help. Please call me back at my usual number so we can discuss this issue closer. Best regards, XXXXXXXXX, pokermanager. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sandis84 Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 perK69, det blir inte roligt om du har så många stavfel med i brevet. Gör om, gör rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joson_ Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 Riggade sajter eller inte, det finns sajter som använder egna botar. Detta mejl är skickat från en pokermanager till en programmerare. Sajten det handlar om är en liten sajt som verkar inom ett halvstort/litet nätverk. Jag hoppas snart kunna presentera hela historien. Var det inte du som skulle komma med nåt stort avslöjande i somras? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 Riggade sajter eller inte, det finns sajter som använder egna botar. Detta mejl är skickat från en pokermanager till en programmerare. Sajten det handlar om är en liten sajt som verkar inom ett halvstort/litet nätverk. Jag hoppas snart kunna presentera hela historien. haha! Snyggt jobbat! En del stavfel plus då ett litet tankefel. Finns väl inte någon som är dum nog att skicka ett sådant mail till någon? Särskilt inte när man uppenbarligen har nummer till varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
five_star Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 Klart sajterna är riggade... kan säga exakt vilket kort som komma skall på rivern på Svenska spel. Lyckades med detta 4 ggr i rad, haha!! När jag sen synar fullt inköp på rivern och träffar hålstegen får jag världens utskällning. Men det var nog min enklaste syn någonsin. Jag visste ju... SS är otroligt förutsägbart och därför vinner man där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sourzie Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 Håller med five... Blir utdragen för lika mycket jag tjänar trots att jag borde tjäna mycket mer. Att slumpen följer ett regelmessigt schema är helt slumpmässigt enligt svs. På svenskaspel träffar motståndaren en parad bräda 8/10 minst och har jag tur så vinner jag ett 80/20 läge av 30. Så uppenbart riggat att jag mår illa. Continutionbetta fungerar inte på svs eftersom jag träffar floppen 1/20 medans mina motståndare sitter på omahakortelekar och träffar 10/10 och när de inte träffar synar de gärrna med högt kort och drar ut. Jag vinner ena dagen bra för att sedan bli utdragen för exakt lika mycket dagen efter, oftast mer. Limpsyna är ett väldigt effektivt sätt att vinna pengar på svenskaspel. Regel nummer ett : limpsyna gärna utg med händer som troligtvis är dominerade av andra...Du drar procentuellt oftare ut din motståndare så det är värt det i längden. Nummer 2: Syna gärna en cont bet med lägsta paret, usel kicker för du kommer att bli belönad med minst triss/kåk när din motståndare redan laggt in halva stacken med top2 så han blir ännu mer frustrerad. /mvh svs slumpgenerator. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 2 Maj , 2008 Rapport Share Postad 2 Maj , 2008 snälla snälla säg att du levlar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts