crillux Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Och så var vi tillbaka med tjatet om handhistorier igen... Öppna en gnälltråd i Resultatdelen av forumet i stället. Jag har varit i båda ändarna av nötkåk mot fyrtal. Shit happens! Citera
oleby Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Kommer att regga ett nytt. Tror ni det kommer att gå sämre än minus 30 på två timmar? Och så avslutar vi med den här och summerar till från + 15 till minus 30. Det var ju tråkigt att jag hade en sådan "otur" idag, och på detta kontot också. Game 755349426 bamby4aa is all-in (€3.60) bamby4aa shows two pairs, tens and eights Mikza20 shows two pairs, jacks and eights Mikza20 wins (€11.70) with two pairs, jacks and eights Will wait 7 seconds for rebuys... Game 755349454 Mikza20 is all-in (€42.63) Boost2Boob is all-in (€7.43) Mikza20 shows a flush, ace high Boost2Boob shows three of a kind, nines Mikza20 wins (€25.26) with a flush, ace high En med historisk vinst på 700, 170 på kontot, det var det i början. En med historisk vinst på 40, 80 på kontot. Vem hade mest "tur" Gör så här: Om du har tex $2000 på ett konto, tappa ner till ca 200 för att få riggen i ryggen. När du sedan är medriggad spelar du upp det till $2200. Här kommer tricket: ta ut $200 dollar innan du tappar ner till 200 igen. Upprepa... Citera
Klyka Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Allvarligt talat, Boosted2Boobs, nu räcker det. Du tar gång på gång upp enskilda händer som "bevis". Det bavisar ingenting. Du har fått det påpekat gång på gång, men du slutar ändå inte. Enskilda HHs och övrig begränsad data är att anse som OT i denna tråd, då det inte för tråden vidare. Allmänna resonemang och relevant, omfattande statistik är det som gäller. Har du inget sådant att presentera, så ska du inte posta i denna tråd. Om du trots detta postar skräp i denna tråd, så får du infraction för upprepat nonsens / onödigt OT. Detta har sagts förut, men det är visst dags att ta fram pekpinnen igen. Citera
Boosted2Boobs Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jag har hört att det finns dom som har flera tusen dollars på sina konton och vinner. Men det måste ju vara rena lögner. Alla som är vinnande har naturligtvis bara 5dollar på kontot och byter sida HELA tiden. Till exempel en sån som durrr, han kutar ju omkring överallt o spelar för 5 dollar. Jag vet inte om jag har sagt att 100/200 på FullTilt är riggat. Jag tror inte det för jag har bara spelat playmoney där i en timme. Jag har inte heller sagt att man inte kan vinna. Vad jag säger är att när "turen" kan avgöra har den som sätter mera på spel, har mindre på kontot och mindre historisk vinst, mera "tur". Om man ser på 24hpoker så finns det ett maxtak för rake, rätta mig om jag har fel. Så en pott på 40 000 euro ger inte mer rake än en pott på 60 euro. Då är vi nere på 1/2 och 2/4 och dessa bord är väsentligt många fler än de högre upp. Sedan har de bästa spelarna bättre avtal och bidrar ännu mindre med sin rake. Så vilka är det man tjänar pengar på när det gäller rake. Sex spelare som spelar 10 20 eller hundratals som spelar 0.10 till 2/4. Att göra en glasklar rigg på dessa nivåer (100/200) skulle vara ganska idiotiskt, intelligentare spelare och lite att vinna. Jag spelade på ett konto igår som jag inte spelat på på länge. 240 historisk vinst, 40 på kontot. Upp och ner hela tiden och slutar på 39. Varierar mellan 15 och 55. Under dessa sex timmar jag spelade, betalade jag 16 euro i rake. Mitt inköp var 10. Tala om att bli sönderrakad. Eftersom jag aldrig kommer upp till 500 vip någon månad så får jag ingen rakeback. Så vilka spelare är det som man tjänar pengar på? Den stora massan nötter som aldrig kommer upp i 500 vip per månad, eller sex som spelar 10/20 och som dessutom har specialavtal? Så var är det viktigast att pengarna skyfflas fram och tillbaka? Snittpott 10/20 250 euro ger 3 euro i rake (1 bord, 1 spelare när jag kollar) Snittpott 5/10 120 euro ger 3 euro i rake (3 bord, 15 spelare) ger 9 euro per pot Snittpott 3/6 90 euro ger 3 euro i rake (1 bord, 3 spelare) ger 3 euro per pot Snittpott 2/4 60 euro ger 3 euro i rake (6 bord, 32 spelare) ger 18 euro per pot Snittpott 1/2 30 euro ger 1.5 euro i rake (13 bord, 70 spelare) ger 19.5 euro per pot Snittpott 0.5/1 15 euro ger 0.75 euro i rake (10 bord, 55 spelare) ger 7.5 euro per pott Snittpott 0.25/0.5 9 euro ger 0.45 euro i rake (27 bord, 160 spelare) ger 12,15 per pott Snittpott 0.1/0.2 3.5 euro ger 0.175 euro i rake (20 bord, 111 spelare) ger 3,5 per pott Det sista bara för att visa på vilka nivåer man bör satsa på att folk skyfflar runt sina pengar så mycket som möjligt. Citera
Boosted2Boobs Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Allvarligt talat, Boosted2Boobs, nu räcker det. Du tar gång på gång upp enskilda händer som "bevis". Det bavisar ingenting. Du har fått det påpekat gång på gång, men du slutar ändå inte. Enskilda HHs och övrig begränsad data är att anse som OT i denna tråd, då det inte för tråden vidare. Allmänna resonemang och relevant, omfattande statistik är det som gäller. Har du inget sådant att presentera, så ska du inte posta i denna tråd. Om du trots detta postar skräp i denna tråd, så får du infraction för upprepat nonsens / onödigt OT. Detta har sagts förut, men det är visst dags att ta fram pekpinnen igen. OK uppfattat om du förklarar, Varför jag har sådan "otur" på det konto jag har vunnit mest historiskt och varför jag gick plus på de konton jag använt minst. Citera
Klyka Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 OK uppfattat om du förklarar, Varför jag har sådan "otur" på det konto jag har vunnit mest historiskt och varför jag gick plus på de konton jag använt minst. Det kan jag inte förklara. Otur är otur, den drabbar blint. Utan anledning. Men tro inte att det är ovanligt att saker slumpar sig på ovanliga sätt. Det är faktiskt regel, snarare än undantag, hur konstigt det än låter. Dessutom är poängen med att förbjuda den typen av poster inte att jag vill tysta dig därför att du har fel. Visserligen tror jag verkligen att du har fel, men det är inte anledningen. Du får gärna argumentera för din tes. Men bara med relevanta argument. "Titta, slumpen gick emot mig en gång till" är inte ett relevant argument. "Titta, jag förlorade 100 000 av 101 000 coinflips", DET är relevant. Citera
Boosted2Boobs Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Gör så här: Om du har tex $2000 på ett konto, tappa ner till ca 200 för att få riggen i ryggen. När du sedan är medriggad spelar du upp det till $2200. Här kommer tricket: ta ut $200 dollar innan du tappar ner till 200 igen. Upprepa... Poängen är att ha lite på kontot inte 2000 dollar. Om jag har 2000 dollar på mitt konto och spelar 0.10 skulle jag garanterat förlora för där finns ju att ta av. Jag kommer att regga ett nytt konto och så får vi se om jag har "tur" eller jag har "otur", eller om jag spelar "bra" eller spelar "dåligt". Citera
Klyka Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jag kommer att regga ett nytt konto och så får vi se om jag har "tur" eller jag har "otur", eller om jag spelar "bra" eller spelar "dåligt". Ja, och resultatet av det experimentet kan du dela med dig av till notepad. Vi vill inte se det här iaf, remember? Citera
mr_telefon Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 OK uppfattat om du förklarar, Varför jag har sådan "otur" på det konto jag har vunnit mest historiskt och varför jag gick plus på de konton jag använt minst. Fan vad sjukt, det hände mig live. Det homegamet där jag spelat mest och vunnit mest hade jag sjuk otur på, torska också med kåk mot fyrtal, snacka om rigg. Sen när man spelar med ett helt nytt gäng där vann jag Citera
Boosted2Boobs Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Fan vad sjukt, det hände mig live. Det homegamet där jag spelat mest och vunnit mest hade jag sjuk otur på, torska också med kåk mot fyrtal, snacka om rigg. Sen när man spelar med ett helt nytt gäng där vann jag Och på det sättet fick arrangören in mer rake, eller? Citera
Klyka Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Och på det sättet fick arrangören in mer rake, eller? Nej, men på det viset bevisades det att det kan hända utan att det är nån rigg som ligger bakom, vilket bevisar att dina "bevis" inte är vatten värda. Citera
Boosted2Boobs Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jag ser att trådens rubrik är: Konspiration : Vad tror ni om riggade siter. Så varför skulle min lilla undersökning vara bannad. De flesta här gör inga undersökningar alls. Om jag tolkar rubriken rätt, så får vem som helst tro vad han vill och göra inlägg. Men starta gärna en ny tråd KONSPIRATION: Riggade siter vet vi är bara skitsnack, endast poster med statistikt säkerställda resultat på 150 k händer eller mer tillåtna. Citera
MikeTime Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Nej, men på det viset bevisades det att det kan hända utan att det är nån rigg som ligger bakom, vilket bevisar att dina "bevis" inte är vatten värda. Kan du bevisa det? Citera
elvis77 Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jag ser att trådens rubrik är: Konspiration : Vad tror ni om riggade siter. Så varför skulle min lilla undersökning vara bannad. De flesta här gör inga undersökningar alls. Om jag tolkar rubriken rätt, så får vem som helst tro vad han vill och göra inlägg. Men starta gärna en ny tråd KONSPIRATION: Riggade siter vet vi är bara skitsnack, endast poster med statistikt säkerställda resultat på 150 k händer eller mer tillåtna. :lol: Citera
Stormen_Per Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Ja, och resultatet av det experimentet kan du dela med dig av till notepad. Vi vill inte se det här iaf, remember? Och du ska vara moderator =\ Låt han hålla på om han vill. Citera
chepplin Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jag ser att trådens rubrik är: Konspiration : Vad tror ni om riggade siter. Så varför skulle min lilla undersökning vara bannad. De flesta här gör inga undersökningar alls. Om jag tolkar rubriken rätt, så får vem som helst tro vad han vill och göra inlägg. Men starta gärna en ny tråd KONSPIRATION: Riggade siter vet vi är bara skitsnack, endast poster med statistikt säkerställda resultat på 150 k händer eller mer tillåtna. Intressant sätt att föra diskussion! Göra narr av dina antagonisters efterfrågan på det viktigaste i hela sammanhanget, nämligen ett digert dataunderlag. Sen har du inte gjort några undersökningar...du har gjort enstaka och sporadiska iaktagelser! Citera
crillux Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Intressant sätt att föra diskussion! Göra narr av dina antagonisters efterfrågan på det viktigaste i hela sammanhanget, nämligen ett digert dataunderlag. Sen har du inte gjort några undersökningar...du har gjort enstaka och sporadiska iaktagelser! QFT! Citera
Stormen_Per Postad 19 Februari , 2008 Rapport Postad 19 Februari , 2008 Jag ser att trådens rubrik är: Konspiration : Vad tror ni om riggade siter. Så varför skulle min lilla undersökning vara bannad. De flesta här gör inga undersökningar alls. Om jag tolkar rubriken rätt, så får vem som helst tro vad han vill och göra inlägg. Men starta gärna en ny tråd KONSPIRATION: Riggade siter vet vi är bara skitsnack, endast poster med statistikt säkerställda resultat på 150 k händer eller mer tillåtna. Bra skrivet! Citera
Klyka Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Jag ser att trådens rubrik är: Konspiration : Vad tror ni om riggade siter. Tråden heter så för att vi diskuterar vad vi tror. Den heter inte så för att vi diskuterar vad vi tror utifrån irrationella, irrelevanta och fullständigt intetsägande data. Rubriken "Konspiration : Vad tror ni om riggade siter" betyder lika lite att "jag såg en gång en italienare vinna en pott där han var all in för sina sista pengar" är ett gott argument som rubriken "hur tror du man ska spela AA preflop" innebär att "en gång förlorade jag med AA, alltså ska man lägga sig pre flop" är ett bra argument. Du är fruktansvärt välkommen att diskutera, lägga fram teorier, etc. Ingen har bett dig om några bevis, bara rimliga argument. Tex "det skulle inte förvåna mig om siterna gör så här, för det finns incitament för dem att göra så", "det finns kraftiga bestraffningsmekanismer som borde avskräcka dem" etc. Och om du har bevis (nej, du har inte bevis, det har vi alla förstått vid det här laget) så är du välkommen att lägga fram dem. Men du får skriva om dina iaktagelser av italienare lika lite som jag får skriva om den Western Terrier som fanns i mitt föräldrahem när jag växte upp. Det är OT, eftersom det inte är intressant. Sluta tjaffsa om det nu, det är också OT. Och du ska vara moderator =\ Låt han hålla på om han vill. Bra skrivet! Jag antar att du skämtar. Citera
Stormen_Per Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Den heter inte så för att vi diskuterar vad vi tror utifrån irrationella, irrelevanta och fullständigt intetsägande data. Och vem är du att bestämma det? On topic: Förlorade nyss 1 styck $800 flipp med 88 mot AK, det var riggat som fan! (på Full Tilt, var annars, på Stars hade jag vunnit den). --- Verkar onödigt att BE om infractions.. (rubr. "Onödigt trams") /Klyka Citera
Matfrid Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 OK uppfattat om du förklarar, Varför jag har sådan "otur" på det konto jag har vunnit mest historiskt och varför jag gick plus på de konton jag använt minst. Problemet här är att du inte har bevisat det du önskar få förklarat. Det behövs inte någon jättestor statistik. Du har ju redan hypotesen klar, så det räcker med några intressanta stickprov som bekräftar hypotsen för att vi ska höja på ögonbrynen. Men du har ingen klar redovisning, utan bara enskilda handhistorier och enskilda dagsresultat. Ska det vara på det viset så är det kanske bättre att lägga ned hela projektet om att redovisa resultat, och gå tillbaka till att snickra på något roligare, som en ny vansinnig rigghypotes. Citera
chepplin Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Och vem är du att bestämma det? On topic: Förlorade nyss 1 styck $800 flipp med 88 mot AK, det var riggat som fan! (på Full Tilt, var annars, på Stars hade jag vunnit den). vi vet att du skämtar!! Citera
LazarusS Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Om två år tror jag poker är stendött faktiskt pyramidspel dör alltid ut så är det faktiskt mvh Ouiii. Hur stor är chansen att jag nästan på dagen, 2 år efter dessa väl genomtänkta rader skrevs, skulle ha sån otrolig motrigg i mitt liv att det mest konstruktiva jag lyckas åstadkomma är att kasta mig mitt i en tråd om rigg..? Var det bara ren flax eller är det någon form av rigg i görningen här också? Makes one think, eller hur? Nu ska jag återvända till mitten av riggens rike och läsa vidare. Det har blivit som ett gift, som en bok man bara inte kan lägga ifrån sig... Fan! Om inte riggen hade funnits hade jag ju inte behövt öda mer tid på detta men det går ju inte... Allt är tammejfan tokriggat!!! Med vänliga hälsningar: Bengt "Helväckbäng" H-sson Larsson Danderyds Psyiatriska Avdelning 18 Citera
Klyka Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 Mest intressant av allt i denna tråd är ju ändå sammanställningen av antalet inlägg: Användarnamn Inlägg elvis77 208 cheunce 189 Svinto 142 Jennez 92 Ving 87 TotalFarsa 81 crillux 75 Boosted2Boobs 75 gdaily 74 chepplin 68 Gahlster 68 Hjort 67 Myssion 66 Komodo 57 Hel-gul 54 Cleburne 53 DrRoland 50 Lassis 43 Eddie88 42 Fido 39 majorj 37 Sourzie 33 Nickefik 33 Fordie 32 baller 31 Klyka 30 Av egocentriska skäl så klipper jag framställningen vid mig själv. Citera
crillux Postad 21 Februari , 2008 Rapport Postad 21 Februari , 2008 Mest intressant av allt i denna tråd är ju ändå sammanställningen av antalet inlägg: crillux 75 Ooh fan, har jag skrivit så många?! Man har tydligen inget liv... Fast på vilket sätt det är intressant förstår jag inte. Citera
Recommended Posts