Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Till Mange:

 

Om vi utgår ifrån att alla bara gör en insättning kan det ju stämma (lol). Hur reagerar riggen vid en fisks andra insättning? Eller om två fiskar möts i en pott? Om två icke-fiskar möts? Blir det autodisconnect när ngn har nötterna?

.

 

 

Siten vill naturligtvis anvanda riggen sa lite som mojligt sa att sannolikheten ar storre att sa fa som mojligt drabbas. De som drabbas ar de vinnande spelarna, det finns ingen anledning att blanda in riggen nar tva loosers mots saklart. Riggen anvands som jag sagt i de STORA potterna dar en vinnare moter en forlorare. Pa sa satt minimeras antalet utsatta samtidigt som stora pengar byter agare pa ett snyggt satt. Kom ihag en sak, raken tas jefligt snyggt, riggen ar annu snyggare. Varfor forneka detta, det ar sa det ar, det kan omojligen finnas tvivel kring detta.

 

Nar tva ickefiskar mots finns det ingen anledning att fordela pengarna ytterliggare eftersom bada ar vinnande och oavsett vem som vinner sa kommer riggen omfordela pengarna till forlorarna.

 

Jag forstar inte vad antalet insattningar har for betydelse faktiskt, det som det handlar om ar summan man forlorar inte antalet ganger man satter in. Ju mer du forlorar desto samre ar du o ju mer behover du riggen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riggen anvands som jag sagt i de STORA potterna dar en vinnare moter en forlorare. Pa sa satt minimeras antalet utsatta samtidigt som stora pengar byter agare pa ett snyggt satt. Kom ihag en sak, raken tas jefligt snyggt, riggen ar annu snyggare. Varfor forneka detta, det ar sa det ar, det kan omojligen finnas tvivel kring detta.

Om det här nu är din teori som du tycker att folk bör hålla med om kanske du ska fundera på att presentera någon sorts fakta som stödjer den. Det skulle kunna vara som du säger, men är det inte lite märkligt att det inte finns något som tyder på det förutom rena konspirationsteorier och resonemang om att siterna eventuellt skulle kunna tjäna på det? Utan något som helst faktaunderlag är ditt påstående likvärdigt med att gourmetrestaurangerna skulle stoppa knark i maten för att få folk att komma tillbaka. Restaurangbranchen är ju helt klart skum och det sker ju ingen direkt kontroll av vad som ramlar ner på tallrikarna. Det kan omöjligen finnas tvivel kring detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är turneringspoker origgat då eller? Annars vill jag att du förklarar hur folk kan ha ROI på -50% efter 3000+ spelade...

 

Tss, alla vet väl att det är admins som har speciellt rigg-konto bara för att lura folk att sajten inte är riggad :P

 

Och billig knark sponsrad av den lokala dealern i maten är väl standard, win-win situation med inget att förlora?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siten vill naturligtvis anvanda riggen sa lite som mojligt sa att sannolikheten ar storre att sa fa som mojligt drabbas. De som drabbas ar de vinnande spelarna, det finns ingen anledning att blanda in riggen nar tva loosers mots saklart. Riggen anvands som jag sagt i de STORA potterna dar en vinnare moter en forlorare. Pa sa satt minimeras antalet utsatta samtidigt som stora pengar byter agare pa ett snyggt satt. Kom ihag en sak, raken tas jefligt snyggt, riggen ar annu snyggare. Varfor forneka detta, det ar sa det ar, det kan omojligen finnas tvivel kring detta.

 

Nar tva ickefiskar mots finns det ingen anledning att fordela pengarna ytterliggare eftersom bada ar vinnande och oavsett vem som vinner sa kommer riggen omfordela pengarna till forlorarna.

 

Jag forstar inte vad antalet insattningar har for betydelse faktiskt, det som det handlar om ar summan man forlorar inte antalet ganger man satter in. Ju mer du forlorar desto samre ar du o ju mer behover du riggen...

 

Hur mycket krävs för att riggen ska veta vem som är vinnare och vem som är förlorare då? Kan man vara vinnare i längden även om man drabbas av riggen.

 

Alltså ditt resonemang är ju så långsökt att jag är ganska säker på att du är ett troll nu. Om, jag säger OM, det hade funnits ngn rigg hade den ju naturligtvis inte gjort skillnad på olika potter. Det hade säkert varit olika frekvens men pottens storlek hade ju definitivt inte varit en faktor. Den hade heller inte gjort ngn skillnad på vinnande och förlorande spelare eftersom den då endast hade drabbat ett ytterst litet antal av spelarna. Låt säga att 5%-10% av spelarna är vinnande i längden. Dessa spelare spelar också på ett stort antal sajter, vilket gör att det skulle ta extremt lång tid för riggen att identifiera sina offer.

 

Nej, det är så dumt att jag blev lite arg på mig själv för att jag orkade kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det här nu är din teori som du tycker att folk bör hålla med om kanske du ska fundera på att presentera någon sorts fakta som stödjer den. Det skulle kunna vara som du säger, men är det inte lite märkligt att det inte finns något som tyder på det förutom rena konspirationsteorier och resonemang om att siterna eventuellt skulle kunna tjäna på det? Utan något som helst faktaunderlag är ditt påstående likvärdigt med att gourmetrestaurangerna skulle stoppa knark i maten för att få folk att komma tillbaka. Restaurangbranchen är ju helt klart skum och det sker ju ingen direkt kontroll av vad som ramlar ner på tallrikarna. Det kan omöjligen finnas tvivel kring detta.

 

Du har förmodligen inte sett programmet 60 minutes gjorde om McDonalds där de "kryddade" maten för att få kunderna att komma tillbaka. Och det var inte Kockens kryddor de talade om. McDonalds ville inte heller inte tala om vad det var för ämnen. Inte heller ville de diskutera de heltidsanställda psykologerna som var anställda för att undersöka barns beteende och se till att så många som möjligt drog dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har förmodligen inte sett programmet 60 minutes gjorde om McDonalds där de "kryddade" maten för att få kunderna att komma tillbaka. Och det var inte Kockens kryddor de talade om. McDonalds ville inte heller inte tala om vad det var för ämnen. Inte heller ville de diskutera de heltidsanställda psykologerna som var anställda för att undersöka barns beteende och se till att så många som möjligt drog dit.

Nej, det har jag förmodligen inte och du har förmodligen inte fattat poängen med min liknelse.

 

Sen skulle jag nog inte klassa donken som ett gourmetställe, men det är väl en smakfråga.

 

Och ännu mer OT, exakt vad är problemet med att studera barn för att ta reda på vad de lockas av? Det låter som ett ganska givet move om man har en restaurang som till stor del besöks av barnfamiljer och ungdomar. 60 minutes är ibland så vinklat att man ramlar av stolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har jag förmodligen inte och du har förmodligen inte fattat poängen med min liknelse.

 

Sen skulle jag nog inte klassa donken som ett gourmetställe, men det är väl en smakfråga.

 

Och ännu mer OT, exakt vad är problemet med att studera barn för att ta reda på vad de lockas av? Det låter som ett ganska givet move om man har en restaurang som till stor del besöks av barnfamiljer och ungdomar. 60 minutes är ibland så vinklat att man ramlar av stolen.

 

 

Oj det var visst viktigt för liknelsen att det var gourmet.

 

Jag trodde liknelsens poäng var att locka och behålla kunder på ett oschysst sätt, då missförstod jag totalt.

 

Klassar du 24hpoker, Pacific och Absolute poker som gourmetställen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde liknelsens poäng var att locka och behålla kunder på ett oschysst sätt, då missförstod jag totalt.

Alltså, poängen är att en restaurang inte per automatik stoppar knark i maten bara för att man kan argumentera för att det skulle kunna vara gynnsamt på samma sätt som att en pokersite inte självklart riggar till fiskens fördel bara för att det skulle kunna vara gynnsamt. Att utan faktaunderlag hävda att nätpokern är riggad är likvärdigt med att peka på en godtycklig restaurang och tvärsäkert hävda att de häller crack i kotletterna bara för att man fått för sig att det är lönande för ägaren. Fakta som stödjer er riggtomtars påståenden har efterfrågats sen trådstarten, men det finns fortfarande ingen. Det närmaste nån har kommit var att länka till en site som hade gjort någon sorts (iofs inte optimal) undersökning som ju när allt kom omkring tydde på att det inte verkade vara något lurt.

 

Det är inte toklätt att tjäna märkbara pengar på nätpoker. Det är i princip omöjligt att ha en rakt uppåtgående resultatkurva. Det är ännu mer omöjligt att inte bli utsatt för helt sjuka utdragningar dagligen om man spelar regelbundet. Jag tror att de flesta som gnäller i den här tråden har missat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en kille som gillar att spela poker och har en väldigt stark känsla för att det ska vara rättvist. Jag spelar mest på B2B för jag tycker bäst om den klienten, men kan vara borta i dagar när jag får för mig att det är ”riggat”. Jag har läst 30 poäng Statistik på universitet plus hur många mer ämnen som helst, men det är inte viktigt i sammanhanget. Jag är också utbildad programmerare så jag har bra känsla för hur svårt eller lätt det är att programmera en slumptalsgenerator och en eventuell rigg. Jag äger också en hel del aktier i 24hpoker så om det som jag anar är sant om slumptalsgeneratorn kommer fram och beläggs så förlorar jag förmodligen en hel del pengar.

 

Jag är övertygad om att slumptalsgeneratorn är ”kryddad” eller ”boostad”. Jag har inga stora mängder testdata som jag kan verifiera detta med, men då jag gjort stickprov då och då på 30 till 40 potter i rad har det bekräftat vad jag tyckt mig ana.

 

Efter ett antal månader av spel började jag fundera på varför jag vann i långa loppet när jag spelade händerna till river men förlorade väldigt ofta (mer än 50 %) när det var preflop allins och jag var megafavorit. Eftersom jag var ganska feg i början gick jag bara allin mot små stackar och med bra kort och på så sätt upptäckte jag denna rigg som har blivit mitt ultimata hatobjekt.

Jag kallar den Small Stack Rig. Och det är en rigg som också är logisk när man tänker efter.

 

Säg att en kille har nästan spelat ned hela sitt inköp och i frustration slänger in korten, eller att en nybörjare eller en dålig spelare sätter sig vid bordet. Vad tjänar pokersiten på att han förlorar sina pengar direkt, inte ett smack. 1. Bolaget får inte mera rake 2. Nybörjaren blir kanske förbannad och skiter i pokern i framtiden om han aldrig fått smaka segerns sötma (om han inte är lika tjurskallig som jag och ska bevisa att han är minsann ingen sopa).

 

Hur då göra. Ja ett sätt är att boosta händer i början av en session för shortstackade och när potten är stor för den shortstackade och speciellt då han är allin och inte har mer pengar på kontot. Hur många gånger har man inte sett en shortstack slänga in skitkort i ren desperation och träffa mirakel och dubbla upp och sedan kunna spela, spela ett bra tag till, till slut förlora och aldrig ladda mer. Jag har spelat väldigt lite senaste tiden för det jag sett har fått mig att tänka till mera.

 

Jag tog mig namnet Boost2Boob för att visa vad jag tycker. För er som inte kan dessa orden så betyder Boost förbätta och boob betyder klant eller dumskalle. Precis så kände jag att slumptalsgeneratorn fungerade, den förbättrade oddsen för klantskallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är alla preflop allins som blev synade när jag spelade igår.

Ska vi se om lilla stacken har en fördel och om händerna är boostade.

 

1. Jag har QQ och den lilla stacken den andre har 55, ingen träffar jag vinner.

 

80 20 för lilla stacken

 

Game 713295116

Dam-Sex is all-in (935)

Aktinium is all-in (1,615)

Aktinium shows a pair of fives

Dam-Sex shows a pair of queens

Dam-Sex wins (1,995) with a pair of queens

 

2. Lilla stacken går preflop allin med KJ i klöver. Tre motståndare. På bordet kommer fyra klöver.

 

36 64 för lilla stacken

 

Game 713295489

csdream is all-in (420)

csdream shows a flush, ace high

ildaneso shows a flush, ace, king and jack high

csdream wins (1,440) with a flush, ace high

 

 

3. Jag har minst stack och går preflop allin ess tio mot 2 4. Jag träffar en tia och ett ess, killen med

24 är ett kort från stege.

 

65 35 för lilla stacken

 

Game 713295614

Dam-Sex is all-in (930)

kristian5 shows a pair of nines

Dam-Sex shows two pairs, aces and tens

Dam-Sex wins (2,260) with two pairs, aces and tens

 

4. Lilla stacken träffar triss och går allin postflop. Kåk till slut. Obs ej preflop hand.

 

Game 713295655

ildaneso, you have 8 seconds left to respond.

ildaneso is all-in (1,023)

ildaneso shows a full house, nines full of jacks

csdream shows a pair of nines

ildaneso wins (2,846) with a full house, nines full of jacks

 

 

5. Jag går allin QQ mot lilla stackens 10 10 och skriver 10 i chatten.

Givetvis kommer en 10a. Lilla stacken vinner 20 80.

 

Game 713305879

Dam-Sex is all-in (3,691)

csdream is all-in (2,824)

Dam-Sex shows two pairs, queens and fives

csdream shows a full house, tens full of fives

csdream wins (7,898) with a full house, tens full of fives

 

6. Potten därefter jag har minst stack går allin 22 mot 93.

lilla stacken förlorar 53 45

 

 

Game 713305890

kristian5, you have 8 seconds left to respond.

kristian5 did not respond in time

Dam-Sex is all-in (117)

Dam-Sex shows two pairs, fives and deuces

ildaneso shows a straight, seven high

ildaneso wins (734) with a straight, seven high

 

Stege med 9 3, fantastiskt slumpmässigt! Och precis efter den andra preflop allin-potten som visade kåk. Bra händer här på B2B!

 

 

7. Preflop allin lilla stacken 4 7 mot ess sju.

 

Jag skriver 4 i chatten, för det är det enda kort som räddar lilla stacken. Vad kommer på river. Jo, se en 4. Vad konstigt!

 

lilla stacken vinner 25 72

 

Game 713305914

ildaneso is all-in (1,435)

kristian5 shows high card ace

ildaneso shows a pair of fours

ildaneso wins (3,870) with a pair of fours

 

8. Nästa preflop allin ess dam mot knekt nio. Lilla stacken har knekt nio. Oj stege med nian.

 

lilla stacken 35 64

 

Game 713305923

ildaneso is all-in (3,620)

ildaneso shows two pairs, aces and fives

csdream shows a straight, nine high

csdream wins (7,740) with a straight, nine high

 

9. Kung knekt mot ess fem sista potten och där träffar äntligen stora stacken en femma på river.

 

lilla stacken är 42 57

 

Game 713306028

csdream is all-in (3,522)

csdream shows a pair of queens

kristian5 shows two pairs, queens and fives

kristian5 wins (8,444) with two pairs, queens and fives

Player csdream is eliminated from the tournament.

 

 

Lilla stacken vinner 6 av 8.

Åtta preflop allins gav 3 par, 2 tvåpar, en stege, en flush och en kåk för lilla stacken.

På åtta händer preflop ser vi som bästa hand 1 kåk, en 1 flush, 2 stegar, 2 tvåpar resp 2 par.

 

Lilla stacken vinner fem gånger som underdog och en gång som favorit.

Lilla stacken förlorar två coinflips, 45 55 underdog.

 

Stora stacken vinner noll gånger som underdog och vinner två coinflips som 55 45 favorit.

 

 

De två gånger lilla stacken förlorar är sista potten och när jag går allin, uppenbarligen känner programvaran av att jag har mycket haj i mig.

 

Vad kan man dra för slutsats av dessa händer. Inget, men det lilla som syns här lutar ju åt ett håll som jag har hävdat i chatten i ett år nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den frenesi du motargumentar allt som vågar tycka att det är fullt rimligt att en site kan tänka sig att trixa undrar jag om du arbetar för någon pokersite.

 

Jag har en liten fråga. Jag har spelat roulette på nätet en gång (det räckte). Jag började med lite playmoney sedan började jag spela med riktiga pengar. Jag hade 75 dollar på en site.

 

OK första kulan.

1 dollar på rött - svart

2 dollar på rött - svart

5 dollar på rött - svart

10 dollar på rött - svart

25 dollar på rött - svart

32 dollar på rött - svart

 

Sex gånger fick jag spela.

 

Jag berättade detta för en kompis, men han trodde inte på mig och han provade på en annan site.

 

5? dollar på svart - rött

dubbelt på svart - rött

dubbelt på svart - rött

dubbelt på svart - rött

dubbet på svart - rött

 

Pengarna slut.

 

Då kan man fråga sig. Tror du att siten kände av om en person körde taktiken att dubbla och dubbla, eller var det slumpen? Vad konstigt att vi inte vann 11 gånger i rad!

 

Sedan vad gäller publicerandet av handhistorik så tog jag det senaste jag hade då du var så snabb på att svara. Vad gäller B2B och den rapport de skickar ut om slumpmässighet så är den från 2005 och den mäter inte om lilla stacken vinner oproportionellt mycket som underdog. Och så länge det inte finns någon rapport som motbevisar min tes så kan väl du Herr Duktig ta fram bevis för att den lilla stacken inte har större fördel på denna site.

 

Eller ännu bättre, ring till B2B och be dem stänga av boostkranen så man kan våga gå allin mot lilla stacken när man har KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den frenesi du motargumentar allt som vågar tycka att det är fullt rimligt att en site kan tänka sig att trixa undrar jag om du arbetar för någon pokersite.

Det är en jävla skillnad på att en site kan tänka sig att trixa och att de faktiskt gör det. Jag har ALDRIG sagt att rigg är omöjligt, otänkbart eller att det definitivt inte existerar någonstans. Jag påstår däremot att ingen i denna tråd har lyckats presentera någon som helst data som på något sätt visar på rigg.

 

Vilken skämtskola har du läst statistik på förresten? De flesta lärare jag träffat skulle nog gråta blod om de visste hur du misshandlar ämnet.

 

Den som tvekar att ställa in mot lillstacken i i stort sätt alla CG-situationer med KK är 100% dum i huvudet, det går inte ens att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en jävla skillnad på att en site kan tänka sig att trixa och att de faktiskt gör det. Jag har ALDRIG sagt att rigg är omöjligt, otänkbart eller att det definitivt inte existerar någonstans. Jag påstår däremot att ingen i denna tråd har lyckats presentera någon som helst data som på något sätt visar på rigg.

 

Vilken skämtskola har du läst statistik på förresten? De flesta lärare jag träffat skulle nog gråta blod om de visste hur du misshandlar ämnet.

 

Den som tvekar att ställa in mot lillstacken i i stort sätt alla CG-situationer med KK är 100% dum i huvudet, det går inte ens att diskutera.

 

På vilket sätt har jag misshandlat ämnet statistik?

 

Har jag på något sätt sagt att jag har bevis.

 

Jag har däremot skrivit att jag är helt övertygad om att händerna är boostade för den lilla stacken på B2B. Det är en väsentlig skillnad. Du har övertygelsen att ingen site är boostad. Har du några bevis för det?

 

Så jag tackar för den respekt du visat mig när du kallar min utbildning för skämtskola och konstaterar att du förmodligen är anställd av någon pokersite för att sitta hela nätterna och bevaka denna tråd eller så är du helt enkelt bara en oförskämd kretin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan givetvis argumentera för att en turnering som tar slut efter 10 potter är mycket bättre för då kan folk köpa in i en ny turnering. Men vilket minne har folk av den turneringen. Spännande. Knappast.

 

 

1. Vid cashgame. Om den som har minst pengar på bordet förlorar dem meddetsamma finns det ganska snart inga pengar kvar att skyffla fram och tillbaka och som kan generera rake. Kan däremot de som köper in för 25 % dubbla upp finns det desto flera möjligheter att få in rake.

 

När man möter en person första gången, är de första sekunderna väldigt viktiga. Säkert är också uppfattningen om ett pokerspel avgörande av de första händerna. Därför får de nyregistrerade och nyanlända smallstackarna bra kort i de första potterna.

 

2. Vid funmoney, turneringar och microlimit poker. Nybörjare kommer in. Oj var det så lätt att vinna. Oj var det så lätt att träffa flush. Det här var ju ett jätteroligt spel. När jag går allin så får jag stege, flush eller kåk hälften av gångerna. Inga problem att vinna med A9 mot AK, bara att fortsätta att spela löst så löser allt sig. Med lösare spel och boostat för lillstacken så blir det ännu mera rake i framtiden då man lärt upp folk till en viss träffnivå.

 

Så varför boosta. Svaret är pengar.

 

1. Rake 2. Rake 3. Skapa action och med det lösare och mera spännande spel i längden. Lösare spel ger mer rake. Om man vänjer spelare vid en viss träffnivå som är högre än det normala får man säkerligen lösare spel.

 

Om vi säger att man låtit den största stacken vinna som underdog 6 ggr i stället vid preflop allins hur lång och spännande turnering hade det blivit?

 

Man hade säkert inte ens kommit upp i 6 preflop allin potter om stora stacken fick vinna hela tiden förrän turneringen var slut.

 

Den jag redogjorde för ovan innehöll 8 preflop allins och lilla stacken vann sex av dessa och de flesta som underdog. Hur lång och spännande hade turneringen blivit om man riggade till storstackens fördel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vänder på resonemanget.

 

Vi startar en pokersite, men vi gör tvärtom. Vi riggar till storstackens fördel.

 

Varje lillnisse som laddar in hela sin rulle blir genast av med hela sin stack så fort han går allin. Har han ett drag ser vi till att han alltid missar det, har han en färdig hand låter vi storstacken träffa mirakeldrag.

 

Kommer denna kille att tycka att det var kul och spännande med poker när han blir av med pengarna nästan genast?

 

Vi säger att han är en envis rackare och ännu inte upptäckt big stack rig och laddar in nya pengar och kommer tillbaka nästa dag.

 

Då kan man fråga sig. Kommer han att spela lösare eller kommer han att spela tightare denna dag och hur mycket rake kan vi vänta oss av honom.

 

Raskt riggar vi så att han blir av med sina pengar. OK vi kan ha en förprogrammerad spelare som tar hans pengar och göra en snabb vinst. Men antalet nyanlända spelare skulle snart torka ut. Vad vi vill ha en källa med evighetslångt kassaflöde, inte en liten snabb vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...