Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)

Recommended Posts

Postad

Antingen har ni lässvårigheter? eller så har ni inte läst igenom posterna. Att förlora på dåligt spel är en sak och att stoppa in pengarna och förlora som stor favorit tex 35 flopp A24 vs Ak all in flopp att förlora fler sådanna än vunna tycker jag är skumt att det kan hända i 3 veckors tid likaså tycker dom som kollat när jag lirat. Så bemödar ni er inte att läsa posterna bättre så förstår jag inte riktigt vad ni vill. Chepplin du är uppenbarligen bara ute efter att provocera på internet och jag hoppas det ger dig nåt. Att det var efter första timmen var det i början nu verkar det inte spela någon roll, hela poängen med min första post var att jag förlorar pengar som favorit hitills i januari och undrade om någon upplevt liknande fenomen. Sen så är det svårt att diskutera någonting om ni ska förlöjliga det jag skrivit.

• Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

visst, du har 3 veckors av förlorande där du förlorat konstant mot ridiculous utdrag, men JAG har faktiskt torskat 25 fyrtal idag, 8 färgstegar och 17 nötfärger mot straightflush. så det så

Postad
Antingen har ni lässvårigheter? eller så har ni inte läst igenom posterna. Att förlora på dåligt spel är en sak och att stoppa in pengarna och förlora som stor favorit tex 35 flopp A24 vs Ak all in flopp att förlora fler sådanna än vunna tycker jag är skumt att det kan hända i 3 veckors tid likaså tycker dom som kollat när jag lirat. Så bemödar ni er inte att läsa posterna bättre så förstår jag inte riktigt vad ni vill. Chepplin du är uppenbarligen bara ute efter att provocera på internet och jag hoppas det ger dig nåt. Att det var efter första timmen var det i början nu verkar det inte spela någon roll, hela poängen med min första post var att jag förlorar pengar som favorit hitills i januari och undrade om någon upplevt liknande fenomen. Sen så är det svårt att diskutera någonting om ni ska förlöjliga det jag skrivit.

Provecera nä..men däremot förlöjliga!! Sen köper jag inte för fem öre att du "alltid" förlorar": Gör så här: Under 1 veckas tid så skrev ner exakt alla all in preflopp etc och bokför resultatet. t ex överpar mot underpar dvs 80-20 lägen,och alla 65-35 lägen etc samt hur många 5 %-are du åker dit på på river, alltså när din motsåndare har två outs! Gör det och kolla resultatet. Man kommer alltid ihåg sina egna sjuka utdragningar och bad beats men glömmer allt för ofta när man själv är den lyckliga

Jag undrar också när du kommer med avslöjande fakta på att riggen finns. För hittills är det bara..ursäkta mig..men massa gnäll om utdragningar etc

Och om du nu förlorar allt å hela tiden så får du väl gå ner i nivå så din bankrulle håller annars kommer du snart vara tom..eller nä just det..riggen ja...glöm det...du är körd...

Postad

Jag tror dig till 100 % och jag har varit i din situation oxå, så jag vet vad du går igenom...

Här stångar man sig lätt blodig i onödan pga alla idioter som vägrar att inse min huvudpoäng

Pokersiterna har absolut INGENTING att förlora på att rigga eftersom utan rigg vinner de som är bra dvs de som går in med alla pengarna som favoriter. Vad händer då jo de bra vinner och cashar ut kvar blir då bara bra spelare med allt mindre pengar i omlopp. Med konsekvens att pokersiterna på sikt dör ut. Det som folk inte fattar är alltså att utan rigg dör siterna med rigg tjänar de grymma pengar, ehhhh vad tror ni att de väljer??? Läs vad jag skrivit från sidan 187 eller 189 eller nåt sånt skriver inte längre pga alla puckon som vrider o vänder på det man säger, jag har förklarat på de sidorna hur det är riggat och nej det finns ingen uttagningsrigg eller nån annan mongorigg förutom den jag har beskrivit punkt.

Mitt råd är alltså att anpassa ditt spel till riggen...

Postad

Pokersiterna har absolut INGENTING att förlora på att rigga eftersom utan rigg vinner de som är bra dvs de som går in med alla pengarna som favoriter. Vad händer då jo de bra vinner och cashar ut

Aaah, så i nuläget finns det inga spelare som vinner? Och om dom gör det så cashar de ut allihopa iaf? clueless...

sen verkar du ju inte kunna stava till "allting"

Postad

Precis chepplin håller med att det bara är en massa gnäll jag ville bara veta om någon upplevt liknande scenario. Har aldrig haft som syfte att försöka bevisa någon rigg eller dylikt. Kollar ofta mina händer efter att jag spelat dom men jag antar att det är oflyt.

Postad
Precis chepplin håller med att det bara är en massa gnäll jag ville bara veta om någon upplevt liknande scenario. Har aldrig haft som syfte att försöka bevisa någon rigg eller dylikt. Kollar ofta mina händer efter att jag spelat dom men jag antar att det är oflyt.

Passive-aggressive much Sourzie? Nej jag menar inte i pokertermer. Så länge du bara kommer med vad du tycker utan har någon konrekt signifikant data så är det ju ingen mening att whina.

Postad

Det har jag redan förstått så finns ingen anledning att kommentera det, har redan skrivit att det inte finns någon mening med att jag skriver något om att sajten skulle vara riggad....

Postad
Aaah, så i nuläget finns det inga spelare som vinner? Och om dom gör det så cashar de ut allihopa iaf? clueless...

sen verkar du ju inte kunna stava till "allting"

Egentligen är det meningslöst att besvara efterso du inte läst vad jag skrivit, men här kommer det igen... Jo det finns gott om spelare som vinner, men de vinner betydligt mindre än vad de ska göra pga riggen som fördelar ut pengarna till de som är dåliga, vilket i sin tur innebär mer rejk och att siterna kan fortsätta frodas... vad är det som är så svårt o förstå?

Postad
Läs någon av Softish FL-trådar så får du en del av förklaringen.

Tycker också det är jäkligt märkligt att folk som tror att slumpgeneratorn är manipulerad alltid, alltid, alltid hävdar att deras motståndare får större fördel av detta...

Givetvis för att riggen gynnar dåliga spelare, och väldigt få kan väl erkänna för dem själva att de är dåliga spelare. Eller rättare sagt, att riggen inte gynnar dem är ju ett tecken på att de är bra spelare...

Postad

Undra om folk är medvetna om att man inte alltid vinner med t ex AA. Det är pokerns natur så att säga..

Att påstå att folk som vinner borde vinna mer om det inte var för riggen är ju ytterst märkligt! Och jag tolkar det som att folk inte kan acceptera att den med sämst hand vinner ibland..det ligger liksom i pokerns charm!

Super-Mange!!..om du nu är så j-la säker på att riggen finns och att vi andra bara är naiva dumskallar som inte fattar det..varför anmäler du inte siterna? Eller det finns en rigg för det också?? Ni har ju faktiskt inte några som helst bevis utan bara lite lösa trådar som knyts ihop lite godtyckligt.

"Liksom ibland vinner dom mindre stackarna för att hålla pengarna inne på kontot" Pengar sätts väl in hela tiden på siterna av ständiga lyckosökare. Jag GISSAR på att kanske 5-10 % av onlinepoker-spelare går plus i långa loppet, större eller mindre belopp, resten förlorar i långa loppet

Det hade var intressant att höra vad en känd duktig onlinepoker-spelare med 100 000-tals kr inspelade har att säga om rigg-snacket!

Postad
Undra om folk är medvetna om att man inte alltid vinner med t ex AA. Det är pokerns natur så att säga..

Att påstå att folk som vinner borde vinna mer om det inte var för riggen är ju ytterst märkligt! Och jag tolkar det som att folk inte kan acceptera att den med sämst hand vinner ibland..det ligger liksom i pokerns charm!

Super-Mange!!..om du nu är så j-la säker på att riggen finns och att vi andra bara är naiva dumskallar som inte fattar det..varför anmäler du inte siterna? Eller det finns en rigg för det också?? Ni har ju faktiskt inte några som helst bevis utan bara lite lösa trådar som knyts ihop lite godtyckligt.

"Liksom ibland vinner dom mindre stackarna för att hålla pengarna inne på kontot" Pengar sätts väl in hela tiden på siterna av ständiga lyckosökare. Jag GISSAR på att kanske 5-10 % av onlinepoker-spelare går plus i långa loppet, större eller mindre belopp, resten förlorar i långa loppet

Det hade var intressant att höra vad en känd duktig onlinepoker-spelare med 100 000-tals kr inspelade har att säga om rigg-snacket!

Om det räcker med några 100 000-tals kr inspelade för att uttala sig så kan jag säga att jag håller med Mange till 100%. Siterna gynnar loosers så att de torskar saktare.

Postad
Antingen har ni lässvårigheter? eller så har ni inte läst igenom posterna. Att förlora på dåligt spel är en sak och att stoppa in pengarna och förlora som stor favorit tex 35 flopp A24 vs Ak all in flopp att förlora fler sådanna än vunna tycker jag är skumt att det kan hända i 3 veckors tid likaså tycker dom som kollat när jag lirat. Så bemödar ni er inte att läsa posterna bättre så förstår jag inte riktigt vad ni vill.

Vad vill du själv när du skriver i rigg-tråden? Är det seriös pokerteori du vill diskutera? I så fall är du nog i väldigt fel tråd...

Du fick rådet om att bokföra dina händer. Gör det. Troligen visar det sig sen att det 1) är ditt selektiva minne som spökar, eller 2) att du helt enkelt spelar dåligt. Men presentera dina bokförda poster i någon annan tråd om de nu inte skulle vara det slutliga beviset på rigg, men det håller jag för ganska otroligt.

Postad
T ex vart bevisen är någonstans? Men du kanske kan upplysa mig?

Detta är ju "the holy grale" så att säga, problemet som jag ser det är att de oberoende revisionsföretagen som granskar slumpgeneratorer med mer kontrollerar bara att alla saker händer så ofta som de skall, exempelvis floppat set, flush osv osv osv.

Självklart stämmer det för det är det enkla att kontrollera men det är inte så det är riggat utan det är riggat på så sätt som jag säger. Personligen har jag ingen databas för jag använder inte PO, PT längre. Men om det skulle gå att kontrollera shortstacks alternativt dåliga spelare, hur sannolikheten ser ut när de spelar om en STOR pott och DESSUTOM går in som underdog så är jag 100 % säker på att sannolikheten är KRAFTIGT förhöjd att de ska träffa. Kan någon kolla på detta så bör allt vara löst. Det är inte enkelt att kolla men fullt möjligt..

Postad

Hej,

Jag vill passa på att säga att de som spelar på PokerStars kan beställa alla sina handhistorer, samt en lista över alla sina all-in-händer. Man kan då med hjälp av handnumrena ta fram dessa händer ur databasen och kontrollera stackstorlekar och vilka händer/vinstchans respektive spelare har för att göra en analys av detta.

Det finns även ett statistikprogram som heter PokerEV som kan vara till hjälp vid en sådan analys.

Hälsningar,

Martin K

PokerStars Support Team

Postad
Jag vill passa på att säga att de som spelar på PokerStars kan beställa alla sina handhistorer, samt en lista över alla sina all-in-händer. Man kan då med hjälp av handnumrena ta fram dessa händer ur databasen och kontrollera stackstorlekar och vilka händer/vinstchans respektive spelare har för att göra en analys av detta.

Det finns även ett statistikprogram som heter PokerEV som kan vara till hjälp vid en sådan analys.

Hälsningar,

Martin K

PokerStars Support Team

Menar du att man kan få en lista där NI har sorterat ut alla ALL-IN händer man någonsin spelat ?

Postad
Detta är ju "the holy grale" så att säga, problemet som jag ser det är att de oberoende revisionsföretagen som granskar slumpgeneratorer med mer kontrollerar bara att alla saker händer så ofta som de skall, exempelvis floppat set, flush osv osv osv.

Självklart stämmer det för det är det enkla att kontrollera men det är inte så det är riggat utan det är riggat på så sätt som jag säger. Personligen har jag ingen databas för jag använder inte PO, PT längre. Men om det skulle gå att kontrollera shortstacks alternativt dåliga spelare, hur sannolikheten ser ut när de spelar om en STOR pott och DESSUTOM går in som underdog så är jag 100 % säker på att sannolikheten är KRAFTIGT förhöjd att de ska träffa. Kan någon kolla på detta så bör allt vara löst. Det är inte enkelt att kolla men fullt möjligt..

Men vad lämpligt... För annars hade vi ju bara kunnat använda dina HHs för du är väl en vinnande spelare(bortsett rigg!)? Det innebär ju att den klara majoriteten du möter är betydligt sämre än dig och med andra ord klart förfördelas i stora potter enligt dig.

Postad
Menar du att man kan få en lista där NI har sorterat ut alla ALL-IN händer man någonsin spelat ?

Tror du på fullaste allvar att världens största pokersida skulle ha råd att chansa mot sina kunder på detta sätt?

Postad

"Det är inte enkelt att kolla men fullt möjligt" skriver du!!!

Men vad väntar du på då??? Gör det då om du nu är så väldigt övertygad!!! Men då finns det ju en chans att du kommer fram till att det du är säker på faktiskt inte visar sig stämma! För det är faktiskt så att bevisbördan ligger hos er som "tror" på riggen..vi andra behöver inte bevisa något eftersom jag tror på att det går rätt till.

Det enda denna tråd består av är massa handhistorik, t ex 2 händer av ca 12 734 747 miljoner som spelas varje dag online samt massa spekulerande. INTE ETT ENDA BEVIS finns för att riggen finns..och det vet ni själva om!

Ja jag vet att det kan vara för jävligt med poker ibland när man blir utdragen så att det gör fysiskt ont. Men jag säger det igen..har din motsåndare 1 outs inför rivern så betyder det inte att den ALDRIG kommer utan att det inte sker 98 % av gångerna. Ja ok om det händer 2-3 gånger i rad..det suger för jävligt..men bevisar det någon rigg. Nja knappast.

Jag säger det igen..alla ni som är säkra på riggen..ANMÄL!!! annars kan ni sluta posta ex på er utdragna händer och er godtyckliga spekulerande

T ex anmäl SvS för deras välkända SvS-river-rigg..den e ju välkänd! Det blir lite motsägelsefullt annars..om man är säker på att något är fel men inte anmäla för det. Tänk vilken publicitet det skulle få!!!

"Extraordinära påstående behöver extraorinära bevis"

Postad

Ja, du kan få en lista av oss med de händer* där du, eller din motståndare, har varit all-in i en pott. Listan innehåller handnummer, dina hålkort, motståndarens håkort, fullständiga brädan, samt en bock för vem som vann. Med hjälp av handnumret kan man sedan kontrollera i handhistorien vem som var shortstack och när pengarna åkte in.

*Händer som har arkiverats kan vi tyvärr inte erbjuda i det här formatet, utan bara som vanliga handhistorer. Händer arkiveras ungefär varannan månad.

Programmet som också kan vara till nytta vid en sådan analys heter "Poker EV Software".

Hälsningar,

Martin K

PokerStars Support Team

Postad
Ja, du kan få en lista av oss med de händer* där du, eller din motståndare, har varit all-in i en pott. Listan innehåller handnummer, dina hålkort, motståndarens håkort, fullständiga brädan, samt en bock för vem som vann. Med hjälp av handnumret kan man sedan kontrollera i handhistorien vem som var shortstack och när pengarna åkte in.

*Händer som har arkiverats kan vi tyvärr inte erbjuda i det här formatet, utan bara som vanliga handhistorer. Händer arkiveras ungefär varannan månad.

Programmet som också kan vara till nytta vid en sådan analys heter "Poker EV Software".

Hälsningar,

Martin K

PokerStars Support Team

Ja nu är det upp till bevis alla som förespråkar rigg med konto på PokerStars!!!