Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

dubblade första handen... limpade JTs i mellan pos, raise till 3 bb direkt bakom mej å 2 syn... jag synade med och floppen kom TT6 regnbåge... jag bettar halv pott och två syn... turn är låg... jag bettar lite igen och en av fi ställer och jag blixt synar... han har 99...

några händer senare får jag TT och raisar till 6 bb när många limpat... blir endå 4 syn... flopp T85 med flushdrag... liten bett och 2 syn... turn är T... check från mej, check och bet av en annan... jag synar efter tvekan... och syn av den andre fi:n... value bettar rivern och får en syn...

blev precis chiplead... har sjuk flyt med träffarna...

• Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

fin första timmme... ligger runt 40:e plats... har haft sjukt högt kort snitt(men bara fått höga par 2 ggr varav en förlust) men har fått AK och AQ hur många gånger som helst... har även träffat bra och haft otur i rätt läge...

Postad

torskade precis en pott på 61 k, vi är 3 st all in, TT, AQ och AK för mej... bra sidpott oxå mellan mej och han med AQ... tyvärr inga K och på turn kommer Q... hade varit top 3 vid vinst av den... är nu monster short

Postad

kämpar mej tillbaka och åker på en sjuk hand, hade verkligen inte turen när det gäller dom stora potterna idag:

Dealt to HERO :Ac::As:

Pyorrhoea: raises 4000 to 8000

Digitaria: folds

MessyDog: raises 56775 to 64775 and is all-in :Jc::Jh:

itzfayt: folds

ZePequenio: folds

Freddieo: folds

HERO: calls 39054 and is all-in

Pugsley06: folds

croalzag: folds

Pyorrhoea: calls 40318 and is all-in :Ad::Ah:

*** FLOP *** :Qh::7d::7c:

*** TURN *** :Qh::7d::7c::3d:

*** RIVER *** :Qh::7d::7c::3d::Js:

kom strax över 60:e plats

hade vi splittat den hade båda legat top 15...

Postad

Har hittat en nya favvo turre. 20k$ garantin som börjar kl 6. Verkar passa min spelstil ganska bra... lirat den några dagar i rad nu och har kommit runt 70 plats som bäst, brukar vara lite över tusen som lirar. Har haft en ruggig oflyt de senaste dagarna med alla möjliga typer av utdragningar... trots det har det ekonomiskt gått ungefär jämt upp.

Kikade lite på WCOOP-5 finalen idag... AB(som vann) hade en ruskig flyt i HU spelet... annars var väl dagens garv när det skulle göras deal i HU spelet, dialogen gick nåt i stil med:

Dealer: chipcount based deal, ab: xxxx$ and takt: xxxx$

ab: how do you calculate those figures?

dealer: I just made them up

Postad

Detta spelet är ju så underbart och ibland så vidrigt på samma gång.

20 k$ garantin på stars. Har en kille till höger som har större stack än mej som lirat ganska aggressivt och bluffat en del mot mej, jag har dock antingen bluffat tillbaka eller haft bästa handen ett antal gånger och jag verkligen känner att han börjar bli irriterad på att inte vinna nån pott mot mej.

Får :Ks::Kd:, nån limpar i tidig pos och killen till höger raisar till 200(4bb), jag re-raisar honom, mest igentligen för att jävlas, i normala fallet hade jag synat här.

Hur som helst, re-raise till 600, foldar av alla utom han till höger som blixt synar.

flopp: :Qh::9h::5s:

han checkar, jag bettar 2/3 pott och han ställer efter lite lite funderande och jag blixtsynar givetvis.

han har :Qs::Th:

Är naturligtvis jätte nöjd att jag tvingat fram en tilt hos motståndaren...

turn :3h:

river :Ah:

och han vinner på runner runner flush... grattis wp

• 4 weeks later...
Postad

Var ett tag sen jag skrev nu, men det beror inte på utbeblivna framgångar... snarare tvärt om...

Har mitt sidoprojekt på svenska spel där jag lirar lite emllanåt för att kunna spela bort pengarna på tipset... satte förra veckan 24 kr på bomben och detta gav i vinst 4200...

Dessa pengar har sen investerats i pokern och idag lyckades jag via en sattellit kvala in till SM! Visserligen är det ju "fusk sm" men det ska endå bli kul att lira en så pass stor turnering :-)

Har även nåt finalbordet i en 20 k$ turnering... vann visserligen inga större pengar eftersom jag åkte ut först... men alltid lika kul att se hur ens pokerteorier fungerar i praktiken

• 3 weeks later...
Postad

Laddar för fullt för sm imorrn genom att försöka spela bra. Har lirat unibets vegas resa grej under veckan å det har gått hyfsat, tyvärr känns det som att man ska ha extremt mycket "med rigg" för att lyckas, strukturen är turbo med 10 min blinds tider och det passar inte mej så jätte bra, känns som att det blir skapligt lotto på slutet.

Det är alltid tragiskt med mord och man ska inte skämta om det men kunde inte låta bli att se en klar likhet med en känd pokerspelare och följande händelse, visst är pappan ganska lik en känd svensk pokerprofil?

http://www.expressen.se/nyheter/1.910357/maddies-kropp-lag-i-hyrbilen

Postad

Lirar sm på svs just nu och det går som förväntat. Har haft ett enormt missflyt i 2 dagar nu.

Jobbade upp stacken till 6 k med mycket bra spel och tajmade bluffar. Tappade sen halva stacken med TT på låg flopp mot set, spelade handen halvkasst men men...

Har just nu strax över 2500

Åkte tidigt i unibets vegas resa grej oxå... samma sak där, absolut inget flyt

Postad

Ja! går ju bra det här, har ökat markerstacken med 500(!) den senaste timmen. Har varit riktigt illa ute och coinflippat mej kvar... får inga händer alls, fick QQ på BB och det var den enda gången det rundfoldades till mej. Är iaf kvar som sagt och får väl vara nöjd med det... har runt 3000 chips

Postad

Å fy fan vilken hemsk upplevelse detta var. Pokerterror när det är som värst... ingenting i spelet fungerade utan så fort man fick lite marker och kunde raisa med en hyfsad hand så vart man antingen re-raisad eller som oftast callad och få se en flopp utan träff eller drag och när man väl träffade kunde man ge sig f-n på att man var uppe mot nåt bättre. Hade lite flyt och lyckades vinna ett antal 70/30 händer när jag var all in men nåt normalt spel var det inte tal om...

Ute runt 700:e plats

Postad

Jag brukar inte gnälla på badbeats men ibland så får man psykbryt. Lirar unibets vegas resa grej och man kan väl lungt påstå att riggen är emot en.

Bad beat nr 1:

Tidigt i turneringen får jag :Ac::As: i mellan pos, raisar 5 bb mot en fisk som synat med det mesta... får en syn till.

Flopp: :6h::7h::9s:

Bettar pott och fisken ställer, jag blixt synar och fisken visar :8s::Tc:

Nr 2:

Sitter på :Ks::Kc: och flopp :6h::8h::Jc:

Bet av spelare 1, re-raise av mej och all in av spelare 2, spelare 1 foldar och jag blixtsynar såklart. Han har :Qh::Kh:, resten kan ni räkna ut, wp!!!

Och den bästa kommer sist.

En helt ok spelare som är short ställer i första pos, jag hittar :Qd::Qc: och ställer även jag in, en spelare till som har mindre än 1 bb kvar ställer även han in och jag täcker båda även om jag inte har jätte mycket fler marker.

Spelare 1 har: :7c::7h:

Spelare 2 har: :7d::As:

Floppen är: :Ah::7s::4d:

• 2 weeks later...
Postad

Soffan får betraktas som ingrindad dock inte inköpt eftersom jag ska flytta till storstan. Så nästa mål får bli att grinda en lägenhet, jag ser det som i princip omöjligt men vi ger det ett försök... började spela nätpoker igen för ganska exakt ett år sen och har sen dess förvandlat en hundring på svs till runt 15-20kkr, har jag den procentuella utvecklingen har jag ungefär 2,5 mille om ett år dvs en skaplig lägenhet =)

Postad
Soffan får betraktas som ingrindad dock inte inköpt eftersom jag ska flytta till storstan. Så nästa mål får bli att grinda en lägenhet, jag ser det som i princip omöjligt men vi ger det ett försök... började spela nätpoker igen för ganska exakt ett år sen och har sen dess förvandlat en hundring på svs till runt 15-20kkr, har jag den procentuella utvecklingen har jag ungefär 2,5 mille om ett år dvs en skaplig lägenhet =)

:mrgreen: GL med detta :-D Håller tummarna att det fortsätter lika stabilt hela vägen :-)

Postad

Så, då är man registrerad... kom på att när jag klonkar sm på fredag så är jag ju faktiskt redan nu nästan halvvägs till dom där 2,5 miljonerna efter endast en vecka :-)

ska man vara lite realistisk så åker jag nog ut strax efter sportspegeln ikväll...

nu ska det laddas ;-)