Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Tjena soffgrindarn.

Blir det någon starsturre ikväll? Tänkte själv köra Daily fifteen grand och ev 3$ rebuy. Behöver ju också soffa snart:-)

tjena.

tyvärr, jobbar till 22.30 så tyvärr kan man inte lira fifteen granden denna veckan... men en sattellit till sunday million blir det ikväll... sen när jag klonkat sunday million bör jag ha råd med den där lite dyrare soffan :mrgreen:¨

gl med ditt soffgrindande!

• Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

update från sattelliten... den spelas i dubbel shooutout format dvs man spelar först en vanlig sng och den som vinner den avancerar till nästa bord och de som kommer(i detta fallet) top 3 vinner sattelliten.

Har precis vunnit fösta bordet. Spelat halv kasst men har haft vårdslös flyt, bla när jag hade :Ah::2s: och floppen :7s::7d::2c: och jag synade en annans all in, han hade :9c::9s:, turn :2h:...

Postad

Var ett lite halvskumt finalbordsspel. Började ganska löst och fick återigen skärpa till mej på allvar för att inte tilta. Det lyckades bra, gick över att bara lira elit händer och fick en del bra träffar oxå. Mest minnesvärt följande hand, notera betten på floppen

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO :Qc::Qd:

HERO: raises 100 to 150

1fine49: folds

sstfc: folds

stefan_ppp: calls 150

flexmasterNL: folds

chipie111: calls 125

MC96er: folds

*** FLOP *** :8c::Qh::7c:

chipie111: checks

HERO: bets 250

stefan_ppp: calls 250

chipie111: folds

*** TURN *** :8c::Qh::7c::Jh:

HERO: bets 1250

stefan_ppp: calls 950 and is all-in

*** RIVER *** :8c::Qh::7c::Jh::2s:

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows :Qc Qd: (three of a kind, Queens)

stefan_ppp: shows :As::Ad: (a pair of Aces)

HERO collected 2900 from pot

Hade det riktiga flytet och hade framförallt inte nån nämnvärd otur och stod till sist som segrare i sattelliten och ett inköp till Sunday Million som jag istället tar ut som 215T$! kanske kan bli en soffa endå :)

Postad

Efter att ha tillbringat fredan på en bättre restaurang med trevligt sällskap och ätit ett alldeles utmärkt kyckling och lamm grillspett samt sköljt ner det med ett lagom bra röd tjut så är det nu dags att ta sig tillbaka till verkligheten. 180 pers 10$ sng väntar runt hörnet...

Känner mej fortfarande lite nöjd efter gårdagen... vet inte hur det kommer sig men hittills har sattelliter till sunday million varit grymt inkomstbringande... kanske passar min spelstil bra?

Postad

vann precis den klassiska coinflippen QQ mot AKs, hade damerna och 30 bb(var all in)... känndes som en onödig risk att ta så tidigt i turneringen... men ibland måste man ju... i samma veva vart jag sugen på ostbågar...

Postad

Inger poker på lördan(om man inte räknar spelet natten fre-lördag.

Idag live poker vilket jag inte lira på omkring 2 månader.

Runt 30 spelare, de flesta hyfsade, några riktigt bra.

Första nivån börjar ok, får AK 2 gånger, vinner en pott. Ligger kvar runt startstacken(10 k) till jag på knappen limpar med 56o och floppen kommer 667 som tyvärr blir utdragen mot stegen, lirade iofs handen halvkasst.

Nån nivå senare kommer dagens mest intressanta hand.

7 spelare, utg raisar 3bb, utg+2 synar, nästa spelare re-raisar all in(runt 20 bb) och han har ganska exakt lika mycket som mej. Tittar på korten och får se AKo, funderar en stund och lägger dom, senare berättade all innarn att han hade AA, igentligen hade han kunnat ha vad som helst, känndes verkligen som fel läge för en i bästa fall coinflipp.

Handen därpå hittar jag 78o, limpar med i bra pos, floppar 2 par, all in av färgdraget och jag synar efter lite funderande.

Efter det börjar jag kunna spela ut mer och använda min tighta image till att stjäla en del potter, får inga vidare händer eller träffar men lyckas få upp stacken till dubbla startstacken vilket innebär att jag ligger ungefär top 5 i första breaket vilket jag naturligtvis är grymt nöja med.

Andra timmen kommer så kollapsen, träffar inget och lyckas inte övertyga mina motspelare att jag träffat trots att jag fortsatt spelar ganska tight och väljer mina lägen ganska väl. Sitter på BB med A3o och det är fold till SB som limpar, jag raisar till 3 bb och han synar. Naturligtvis ingen flopp träff och han checkar. Gör vanliga standard betten och känner mej nästan helt säker på att han kommer att vika sig. Naturligtvis får jag en all in emot mej och för en sekund är jag nära att syna av ren ilska bara för att jag för femielfte gången blivit re-raisad men jag besinnar mej och efter lite vettigt övervägande viker jag naturligtvis handen och han visar settade 7or...

Får några händer senare AQo med 13 bb kvar och raisar 3 bb, syn av en helt ok spelare som jag har hyfsad koll på och vet att han troligen har viss respekt för mitt tighta spel. Flopp 6TT regnbåge, han checkar, sätter han på pockets och vet att check raisen väntar runt hörnet om jag går med, så check, turn 2, check check, och river 3, check check å den andre visar pocket 7or...

Blindsökning och situationen börjar bli desperat med 7 bb kvar ställer jag med Q9s i första pos, alla foldar och bb surrar nåt om kicker problem, visar A och foldar. Direkt efter det kommer handen som jag åker med men som jag funderade på ett annat sätt att spela, sitter på BB med JTo, 4 limpers och jag checkar, floppar toppar, ställer, får syn av settet och det är slut. Funderar istället på att jag kanske skulle ha ställt direkt på BB, då hade han som fick settet och resten troligen foldat och skulle jag få syn av en dominernade hand så har jag endå en bra vinst chans + att även om jag checkat så hade jag fått samma dominansproblem på floppen...

Slutade nånstans i mitten och jag tyckte jag spelade betydligt bättre andra timmen när jag knappt vann en pott än den första timmen

Postad

Har lirat 180 pers 10$ sng idag, gick samma öde tillmötes i båda. Ganska tidigt i turneringen, QQ raisat pre flopp, låg flopp utan realistiska drag eller flushdrag, in med degen på flopp eller turn eller nåt(river kanske?) och syn av KK... två gånger som sagt!

Postad

180 pers 10$ sng igår med. Spelade kasst och ofokuserat, skulle naturligtvis sen lira en 27 pers 5$ sng för att ta revanch. Spelade urkasst första timmen och är typ sist med 11 pers kvar. Skärper till mej i breaket, tar några lagom stora risker, riskerar dock aldrig min plats i turneringen och tar mej till finalbordet som chiplead :). Väl där fortsätter jag spela helt ok och tar mej till HU.

Jag och fi har i princip lika mycket marker och en av dom första händerna som kommer är att det kommer 3 spader på floppen, jag saknar spader, check check på flopp, turn och på rivern har vi båda dragit in en runner runner stege. Han bettar, jag raisar och sån tur är synar han bara för att visa sin stege med K hög som slår min Q höga stege, där kunde jag lätt åkt ut. Jobbar mej iaf tillbaka in i matchen och trappar han tillsist lite fint med AT och floppat 2 par där jag ställer in på turn och får syn av QT (par i T) med flushdrag.

Postad

... och slutar till sist 1:a! vilket dock är en sanning med modfikation... jag vann men vi gjorde en deal när vi var heads up, vilket gjorde att jag fick 420$ och den andre 480$... skönt att han inte visste vilken kass HU spelare jag är...

Har spelat riktigt bra ikväll, haft bra tålamod, läst bordet sönder och samman och verkligen utnyttjat min image.

Kvällens bästa hand ser ut så här, som i princip gjorde hela turneringen, vi var c:a 15 pers kvar och jag var på väg ut...

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO :8h::8c:

HERO: raises 2000 to 3000

Diesel Jon: folds

Marshall707: folds

Valerio P.: calls 3000

fatpac: folds

cal414: calls 2000

*** FLOP *** :Jc::6s::Qs:

cal414: checks

HERO: checks - 2 överkort mot 2 motståndare... en träff är ju endå trolig

Valerio P.: checks

*** TURN *** :Jc::6s::Qs::3h:

cal414: checks

HERO: bets 3000 - halv fisk bet men har grym respekt för han bakom mej

Valerio P.: calls 3000

cal414: folds

*** RIVER *** :Jc::6s::Qs::3h::7h:

HERO: checks

Valerio P.: bets 10000 - vilket ställer mej i princip all in

HERO: calls 10000

*** SHOW DOWN ***

Valerio P.: shows :Tc::Kh: (high card King)

HERO: shows :8h::8c: (a pair of Eights)

HERO collected 36100 from pot

Postad

Grattis!

Har du snart soffan då. Själv har jag inte haft ett pp över knektar senaste två kvällarna jag kört turrar:lol: blir lite segt till slut.

Provade dock lite cashgame ikväll 0.10/0.20 och plötsligt var korten och timingen tebax, bordet som gick bäst gick jag från med $158, ombyte förnöjer:-)

GL

Postad
Grattis!

Har du snart soffan då. Själv har jag inte haft ett pp över knektar senaste två kvällarna jag kört turrar:lol: blir lite segt till slut.

Provade dock lite cashgame ikväll 0.10/0.20 och plötsligt var korten och timingen tebax, bordet som gick bäst gick jag från med $158, ombyte förnöjer:-)

GL

Tackar!

Kul att det släppte lite för dej med... nu har du iaf ett par snygga kuddar till din soffa ;-) får hoppas det håller i sig

Postad

Ingen poker varken fredan eller lördan, däremot ett IKEA besök på fredan, var inplanerat sen länge och hade inget med torsdagens vinst att göra, var dock lite segt att gå upp vid 8 när man lirat till 3:30...

Det är bara att konstatera att IKEA har sk-t soffor, Karlstad går fet bort, gillade den inte alls, en som däremot var en positiv överraskning så var det Tylösand men naturligtvis så fanns den inte i grått(men typ 378 andra färger och mönster).

Åkte primärt till IKEA för att köpa ram ribba med svart kant, den var naturligtvis slut men det fanns i färgerna vit, grå, metall och typ 3 olika träslag... klonkade dock 2 korv med bröd å cola för 15:- vilket alltid känns som EV+

Ikväll blir det daily fifteen grand på stars...

Postad

Brukar du köra $3.30r 25k garantin på stars? Tycker det är bra värde i den, mycket fiskig även om den är lite seg första timmarna. Har haft två finalbord där och och iallafall ITM hälften av gångerna skulle jag tro så med tanke på vicken fisk jag är borde den ju klassas som väldigt lätt turre.

Även $11 45k men den går ju lite senare.

Postad
Ingen poker varken fredan eller lördan, däremot ett IKEA besök på fredan, var inplanerat sen länge och hade inget med torsdagens vinst att göra, var dock lite segt att gå upp vid 8 när man lirat till 3:30...

Det är bara att konstatera att IKEA har sk-t soffor, Karlstad går fet bort, gillade den inte alls, en som däremot var en positiv överraskning så var det Tylösand men naturligtvis så fanns den inte i grått(men typ 378 andra färger och mönster).

Åkte primärt till IKEA för att köpa ram ribba med svart kant, den var naturligtvis slut men det fanns i färgerna vit, grå, metall och typ 3 olika träslag... klonkade dock 2 korv med bröd å cola för 15:- vilket alltid känns som EV+

Ikväll blir det daily fifteen grand på stars...

De gör mycket bra saker men soffor har aldrig varit deras starka sida, jobbade i möbelbranschen tidigare.

De har urtråkig designer och modeller, och när man väl sitter i en så är den hård som gatan eller så sjunker du ner till marken ;-)

Vill man ha en bra soffa, skippa IKEA och vänd dig till MIO eller liknande. De är dyrare men du blir garanterat om du slänger in några tusen x-tra.

Du skulle grindat ihop soffan under sommaren då de har stora Reor innan katalogerna kommer i augusti. Köpte en själv förra året kostade 14tusen, när rean var betalade jag 9K för en 3+2 :lol:

GL med grindet!

Postad
Brukar du köra $3.30r 25k garantin på stars? Tycker det är bra värde i den, mycket fiskig även om den är lite seg första timmarna. Har haft två finalbord där och och iallafall ITM hälften av gångerna skulle jag tro så med tanke på vicken fisk jag är borde den ju klassas som väldigt lätt turre.

Även $11 45k men den går ju lite senare.

Har aldrig lirat den... gillar inte rebuy turneringar då det känns som att rebuy perioden i princip är lotto spel, men ibland lär man ju lira dom endå... kanske ska prova nån kväll...

funderade lite på att lira $11 45 k men är inte den bra sent?

Postad

tackar jelljun & sorkenkk för tipsen. blir nog att kika in på mio å se om dom har nåt vettigt... dock blir det ett IKEA besök till senare i veckan och det är inte bara för att käka korv å bröd utan för att se om dom fått in ramen med svart kant...

Postad

Som ni märker så har dagboken varit nere en veckan och det beror mest på att jag inte lira så mycket då jag har varit bortrest. Har iaf lirat daily fifteen grand 3 ggr och kommit itm 2 ggr med en plats runt 100 som bäst...

just nu 10 k$ garantin på stars med 33$ inköp... hyfsad start och är runt 40/356