Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** PokerChamps Hand History for Game 233758164 *****

PL $0.05/$0.10 Texas Hold'em - Friday, July 27, 17:56:34 GMT 2007

Table Honiara 9-max (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of active players : 9

Seat 1: monty13 ( $5.81 )

Seat 2: Philidor ( $9.09 )

Seat 3: tguser ( $2.33 )

Seat 4: Arschkraut ( $3.85 )

Seat 5: josemax ( $5 )

Seat 6: kimlee ( $15.96 )

Seat 7: bob14859 ( $5.74 )

Seat 8: cpfc1972 ( $2.47 )

Seat 9: Skalle88 ( $22.60 )

bob14859 posts small blind [$0.05]

cpfc1972 posts big blind [$0.10]

josemax posts big blind [$0.10]

** Dealing down cards **

Dealt to Skalle88 [ :As:, :Ad: ]

Skalle88 raises to [$0.45]

monty13 folds

Philidor folds

tguser calls [$0.45]

Arschkraut folds

josemax calls [$0.35]

kimlee calls [$0.45]

bob14859 folds

cpfc1972 folds

** Dealing Flop ** [ :7h:, :Ks:, :7d: ]

Skalle88 checks

tguser bets [$1]

josemax calls [$1]

kimlee raises to [$2]

Skalle88 calls [$2]

tguser calls [$0.88]

tguser goes all-in

josemax calls [$1]

** Dealing Turn ** [ :6c: ]

Skalle88 checks

josemax checks

kimlee bets [$5]

Skalle88 måste fatta ett beslut

Har inga reads på nån av spelarna. Bordet har varit som man kan förvänta sig av ett NL10-bord. Jag väljer att checka floppen eftersom jag tror mig kunna få ut mer info av Fi's händer genom detta spelet och också undvika en jobbig situation på turn. Jag tror ju fortfarande att jag har bästa handen när jag checkar. Jag förväntar mig att bli HU på turn då jag förmodligen leder ut och stackar av mot en K.

Anledningen till att det inte är nån självklar fold är att jag inte tror att tguser nånsin har en 7a här med tanke på betsize och linje han tar. Jag sätter honom på en K eller 88-QQ josemax vet nog detta och kan ta synen med allt från en K till ett annat PP (beroende på hur pass fisk han är). Spelare på NL10 tänker ju inget på hur deras spel utvecklas till situationer och kan ta synen med något ganska svagt utan att tänka på spelare bakom. Annars stämmer hans spel in bra på en 7a. Han syn av miniraisen säger väl inte så mkt utan att ge mer kredit till han hand.

När kimlee miniraiar i position på en sån här torr bräda så har jag svårt att se honom raisa. Han vill nog gärna mjölka lite med en 7a och locka in mig i potten och inte skrämma bort nån. Jag sätter honom på en K.

Det är alltså först och främst josemax jag oroar mig för.

Inte sagt att inte kimlee inte kan ha en 7a men jag skulle gissa på en K.

På turn börjar skiten då jag inte vet huruvida josemax har mig slagen eller inte. Hade det varit mellan mig och kimlee hade jag ofta hittat synen.

Att alla Fi's är involverade gör att det känns som om nån har en 7a men samtidigt kan det lika vara en eller två K och ett lägre PP som fiskar sig... känns lite surt att lägga AA sådär också när jag underreppar den såpass.

Postad

Tycker floppchecken och argumentet för den är riktigt kasst. Du får mindre info och du tar inte betalt av alla passiva spelare som sitter med en kung där. På den här brädan kan man inte vara rädd att bli stackad med AA utan reads på NL10.

Du skrev att du checkade för att få mer info och när du får infon tycker jag du ska aggera utifrån den och släppa turn..

Tycker att du sätter dig i en onödig situation, speciellt med tanke på att det är NL10.

Potta floppen!

Postad

eh, vad är problemet? in med degen bara... han lär kunna göra sådär med alla kungar. alltså, om flop kommer k77 på nl10 och en kille mini-raisar och du har AA, hur tusan tänkte du släppa den??

Postad
Tycker att du låter alldeles för många se floppen och framförallt turn, reraisa ordentligt på floppen, har nån Kx skickar de förmodligen in pengarna iaf. AA vill du spela mot få spelare imo.

det är PL.

Postad
Tycker floppchecken och argumentet för den är riktigt kasst. Du får mindre info och du tar inte betalt av alla passiva spelare som sitter med en kung där. På den här brädan kan man inte vara rädd att bli stackad med AA utan reads på NL10.

Du skrev att du checkade för att få mer info och när du får infon tycker jag du ska aggera utifrån den och släppa turn..

Tycker att du sätter dig i en onödig situation, speciellt med tanke på att det är NL10.

Potta floppen!

Jag håller inte riktigt med dig här när jag är ur pos. mot 3 synare. Det vet väl att jag aldrig sitter på en 7a om de har nån logiskt förmåga. Detta betyder att kungar tex kan värderaisa flopp eller turn. Hur gör jag med 2 syner på floppen på turn? Då har jag byggt en onödigt stor pott ur position då vi jämför med checklinjen då jag får reads genom att kolla deras betsizes mm, samtidigt som jag underreppar min hand och kan få mer action av dåliga kungar.

Jag vill hellre checksyna här och utvärdera turn, då jag under de flesta utom kanske denna omständighet hade varit villig att spela om stacken. Det som gör mig misstänksam är att alla involverar sig i potten på en så torr flopp.

Vill du potta floppen för värde eller info/undivka en svår situation i första hand?

Postad
eh, vad är problemet? in med degen bara... han lär kunna göra sådär med alla kungar. alltså, om flop kommer k77 på nl10 och en kille mini-raisar och du har AA, hur tusan tänkte du släppa den??

det är inte killen som miniraisar jag oroar mig för i första hand och snälla använd inte en sån självklar och arrogant ton i fortsättningen.

Postad
Håller med. Du ger bort initiavet och det blir förmodligen dyrare i längden. Du får ut mer info om du värdebettar handen.

Saken är den att jag inte får speciellt mkt info av en syn eftersom både K, 7 och QQ kan göra den synen medan man ofta kan få info av NL10spelarnas betsizing och linjer i såna här situationer.

Postad
det är inte killen som miniraisar jag oroar mig för i första hand och snälla använd inte en sån självklar och arrogant ton i fortsättningen.

sry, arrogant va ej meningen, självklar var det dock :P tycker bara av erfarenhet att det är ganska rejäl ev+ att få in degen med aa i såna här lägen, speciellt på low-low-limit. beror väl på image kan ja tänka mig dock

Postad
Saken är den att jag inte får speciellt mkt info av en syn eftersom både K, 7 och QQ kan göra den synen medan man ofta kan få info av NL10spelarnas betsizing och linjer i såna här situationer.

Jösses.. Spelar du för att vinna information eller spelar du för att vinna pengar? Om du vet att de synar med allsköns bråte är det all information du behöver. Bara att beta på.

Börja spela vanlig enkel ABC-poker så ska du se att du kommer bli en vinnande spelare NL10.

Postad
Jösses.. Spelar du för att vinna information eller spelar du för att vinna pengar? Om du vet att de synar med allsköns bråte är det all information du behöver. Bara att beta på.

Börja spela vanlig enkel ABC-poker så ska du se att du kommer bli en vinnande spelare NL10.

Dagens mest ledande fråga:roll: ^^^ men faktum är att det låter smartare än det egentligen är. Gissa varför.

Jag spelar ABCpoker även om jag ibland hittar på lite annat och är stort vinnande på NL10 och NL20 så snälla ge mig klyschor som svar, det är bara förolämpande.

Postad
Dagens mest ledande fråga:roll: ^^^ men faktum är att det låter smartare än det egentligen är. Gissa varför.

Visst var det en ledande fråga, men jag får intrycket att svaret inte är så givet för dig alla gånger. Här låter du bli att beta floppen med ess för att du vet att fi synar med alla kungar, vilket inte skulle ge tillräckligt mycket information. Därmed säger du mer eller mindre uttryckligen att du föredrar information framför pengar och det är sannerligen att gå över ån efter vatten.

Postad
Visst var det en ledande fråga, men jag får intrycket att svaret inte är så givet för dig alla gånger. Här låter du bli att beta floppen med ess för att du vet att fi synar med alla kungar, vilket inte skulle ge tillräckligt mycket information. Därmed säger du mer eller mindre uttryckligen att du föredrar information framför pengar och det är sannerligen att gå över ån efter vatten.

Om det var så du tolkade mitt resonemang så förstår jag att du undrar.

Med vad jag också trodde var att jag skulle kunna både få mer info och mer värde eftersom de också kommer betta alla kungar,7or och andra mindre bra händer som QQ i förmodligen större utsträckning om jag checkar som PFR här.

Och sen vad jag menade så var att för att tjäna pengar måste man också skaffa information för att kunna spela optimalt i situationen och på så sätt tjäna pengar.

Jag ser egentligen inget fel på att betta floppen men jag tror inte man får ut lika mkt värde av dåliga kungar och sämre PP plus att det känns som en jobbig sits på turn om flera spelare synar floppen.

Postad
Jag håller inte riktigt med dig här när jag är ur pos. mot 3 synare. Det vet väl att jag aldrig sitter på en 7a om de har nån logiskt förmåga. Detta betyder att kungar tex kan värderaisa flopp eller turn. Hur gör jag med 2 syner på floppen på turn? Då har jag byggt en onödigt stor pott ur position då vi jämför med checklinjen då jag får reads genom att kolla deras betsizes mm, samtidigt som jag underreppar min hand och kan få mer action av dåliga kungar.

Jag vill hellre checksyna här och utvärdera turn, då jag under de flesta utom kanske denna omständighet hade varit villig att spela om stacken. Det som gör mig misstänksam är att alla involverar sig i potten på en så torr flopp.

Vill du potta floppen för värde eller info/undivka en svår situation i första hand?

Ja precis! Dom spelar kungar som stål här => in med degen..

NL10 är väl väldigt passivt? Då får du mer action genom att betta själv inte check syna, säg att någon sitter med K4, vad tror du är störst risk:

1. att någon bettar flopp + turn.

2. eller att någon synar flopp + turn.

Värde (info får man på köpet)! Vi vill ha syner här! Och säg att alla synar då är det ju inga problem att sakta ner på turn...

Det känns som du är för rädd att torska en stor pott... Hade potten vart heads up kan jag tänka mig att checka eftersom det är en WA/WB situation men mot så här många går det bara inte, din hand är inte tillräckligt stark eller svag för check ska va ett alternativ..

IMO så måste du kunna spela om stacken här ibland! Brädan är sjysst, du kommer oftast ha 1 spelare med dig till turn om du bettar flopp här vilkett är bra.. Och om du tycker att "alla bara synar endå" på NL10 så är det ännu bättre..