Gå till innehåll

Spela aggressivt!!


rk2005

Recommended Posts

Vid livepoker så är selektiv aggresivitet viktig.

 

Det jag tycker funkar bra för mig är att vara lite tajtare i början och observera motståndarna.

 

Sedan när man når 4e-5e blindsnivån kan det vara aktuellt att spela fler händer och reraisa mot de personer du tror kan lägga en hyfsad hand.

Här kan du välja ganska dåliga starthänder om du bedömmer att du kan ta hem potten utan showdown.

 

Se till att ha bra händer mot de spelare som ser ut att vilja gambla.

 

Senare i turneringar brukar det ju oxå bli 6-8 pers per bord och då kan du raisa och reraisa med fler händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JockePett, i grund och botten ett bra inlägg, men du fick inte med riktigt allt. Aggressivt spel handlar också om att värdebetta sina legitima händer, så man extraherar största möjliga värde från dessa. Det handlar också om att ha en balans - dina bluffar gör så att dina värdebettar blir synade, helt enkelt. Så att man spelar aggressivt för FE är inte hela sanningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyckeln är väl att veta när dem har en bra hand som dem inte släpper och när dem inte har det.

 

raisa hårt pre och varrierat så har dem aldrig en aning om vad du sitter på

Ett tips

Om du inte vet om det ska stå de eller dem så skriv dom, eller möjligen de i stället(även om det är fel så ser det bättre ut;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips

Om du inte vet om det ska stå de eller dem så skriv dom, eller möjligen de i stället(även om det är fel så ser det bättre ut;-) )

Ett tips,

 

om du inte vet hur man formulerar sig förståeligt eller styckindelar, så klaga inte på språket i andras inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips

Om du inte vet om det ska stå de eller dem så skriv dom, eller möjligen de i stället(även om det är fel så ser det bättre ut;-) )

 

Ett tips

Om du är en dryg besserwisserjävel som retar dig på petitesser och inte står ut med människor så lås in dig i nåt källarutrymme och gå bara ut när du behöver mat;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips,

 

om du inte vet hur man formulerar sig förståeligt eller styckindelar, så klaga inte på språket i andras inlägg.

 

Tack för tipset till mig.

Du verkar ju själv vara på bettet när det gäller att rätta till språket här på pf: så jag undrar varför du helt plötsligt är imot det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips

Om du är en dryg besserwisserjävel som retar dig på petitesser och inte står ut med människor så lås in dig i nåt källarutrymme och gå bara ut när du behöver mat;-)

Jag retar mig inte på det.

Det tar längre tid att förstå vad han menar bara. Och tror att det kanske är till hjälp för honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst en del i Harringtons böcker men han är främst tight så det blir ltie fel..

 

 

Harrison är ju alltid läsvärd, men testa också att läsa The Poker Tournament Formula av Arnold Snyder. Det finns en diskussion om den nånstans här i forumet och dessutom på 2+2.

 

En princip i den är att man för att spela aggressivt både utifrån dom kort man har och utifrån positionen. Aggressivt positionsspel innebär då både att stjäla blindarna från sen position om ingen annat öppnat och att kunna syna från knappen med vilka två kort som helst mot en "standardraise" om ingen annan synat och ta potten på flopp eller turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...