Gå till innehåll

POKERFUSK, avslöjandet kommer!


perK69

Recommended Posts

Om det op skriver är sant och en megabomb fälls om några veckor, hur skulle ett rimligt händelsescenario se ut? Skulle det berörda nätverket konka och spelarna förlora sina stålars? Någon som har en aning? (då menar jag faktiskt en aning och inte en gissning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om det op skriver är sant och en megabomb fälls om några veckor, hur skulle ett rimligt händelsescenario se ut? Skulle det berörda nätverket konka och spelarna förlora sina stålars? Någon som har en aning? (då menar jag faktiskt en aning och inte en gissning)

 

Jag hoppas det händer och att det blir ett jävla liv om det så svinen åker dit. Tyvärr så lär det aldrig ske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det op skriver är sant och en megabomb fälls om några veckor, hur skulle ett rimligt händelsescenario se ut? Skulle det berörda nätverket konka och spelarna förlora sina stålars? Någon som har en aning? (då menar jag faktiskt en aning och inte en gissning)

 

Nätverket konkar ju direkt. Rent teoretiskt skulle de ju vara tvungna att betala tillbaka varenda pott som spelare har förlorat mot nätverkets egna botar och eftersom det inte går så blir det bara att lägga ned verksamheten. Spelares pengar ska ju hållas skilda från företagets och borde rent teoretiskt vara säkra, men det är inget som jag skulle lita ett dugg på. Om ett nätverk imploderar skulle inte jag vilja ha några pengar där. Vilken jävla soppa det skulle bli och vilken karatefylla det blir för mig om det är Ongame. Dö, Ongame, dö! Eller Prima, de får också dö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt inlägg förvirrar mig.. eller kan det vara min sexuella frustration som spökar?
Det är nog din relativa oerfarenhet som spökar, onani är standard även inom förhållanden. Har bla att göra med att ha färska spermier och att sexlusten normalt inte är perfekt synkad. Har för mig att "typförhållandet" är två gånger sex i veckan plus två gånger runk för yngre par som varit tillsammans i 1+ år.

 

Du verkar för övrigt vara lika trevlig som Hjort. Ni spelar nog för mycket poker. Hoppas du är trevligare "live". Det skadar inte att ibland bete sig som en normal människa istället för en bitter pokernörd.
Men om du inte betedde dig som en mupp med svåra vanföreställningar så skulle jag ju inte behöva vara otrevlig. Skulle du bara erkänna att du troligen inte är tillräckligt bra på poker för att vinna särskilt så har jag ju ingen kommentar på det, att inte ha tid eller talang nog att bli bra på poker är ingen karaktärsbrist. Att komma på, väldigt otroliga, konspirationer för att förklara ens dåliga resultat är det. När du dessutom börjar gagga om att andra ska hålla med dig så ser du ut som en clown med självkänsleproblem.

 

Alltså "jag vinner för lite/backar på nätet så jag spelar inte." är helt ok. "Jag vinner inte på nätet alltså är det teh rigg!!!" är bara dumt och irriterande.

 

Det bör också nämnas att livespelare är ungefär 1000 ggr dåligare än nätspelare för samma insatser. Vilket säger rätt mycket då nätnissar råsuger. Om det inte vore så frustrerande långsamt så skulle jag faktiskt orka spela live ibland.

 

Nätverket konkar ju direkt. Rent teoretiskt skulle de ju vara tvungna att betala tillbaka varenda pott som spelare har förlorat mot nätverkets egna botar
Är du på crack eller nåt?

 

Det finns knappast någon sådan lag eller överenskommelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du på crack eller nåt?

 

Det finns knappast någon sådan lag eller överenskommelse.

 

Öh, har du läst pokersajters t/c? Om man använder botar blir konton låsta och pengarna beslagtas (och drabbade spelare ersätts). Det står inte att reglerna är annorlunda bara för att det är själva sajten som ligger bakom botarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh, har du läst pokersajters t/c? Om man använder botar blir konton låsta och pengarna beslagtas (och drabbade spelare ersätts). Det står inte att reglerna är annorlunda bara för att det är själva sajten som ligger bakom botarna.
Läs om T&C:n.

 

Vad tror herr Hjort skulle kunna vara ett rimligt händelseförlopp?
Aktien dalar, de tappar en rejäl del av spelarbasen och en del människor blir av med en hel del pengar. Eller inte ett skit händer, det är inte direkt så att det finns så många exempel att gå på.

 

Är aningen oklart om varför jag skulle ha någon aning om vad som händer när det upptäcks att en site har begått stora oegentligheter. Du kan ju lika gärna spå i telöv som att fråga mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tråd på hittills 6 sidor där typ hälften av inläggen består av idioter som påstår sig veta att alla nätpokersiter är riggade fast de har inga bevis.

 

Ni är 2000-talets svar på "forskarna" som förr i tiden hävdade att jorden var platt och att när man kom till dess ände så skulle man falla över kanten.

Eller kanske de som gick på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog din relativa oerfarenhet som spökar, onani är standard även inom förhållanden. Har bla att göra med att ha färska spermier och att sexlusten normalt inte är perfekt synkad. Har för mig att "typförhållandet" är två gånger sex i veckan plus två gånger runk för yngre par som varit tillsammans i 1+ år.

 

Men om du inte betedde dig som en mupp med svåra vanföreställningar så skulle jag ju inte behöva vara otrevlig. Skulle du bara erkänna att du troligen inte är tillräckligt bra på poker för att vinna särskilt så har jag ju ingen kommentar på det, att inte ha tid eller talang nog att bli bra på poker är ingen karaktärsbrist. Att komma på, väldigt otroliga, konspirationer för att förklara ens dåliga resultat är det. När du dessutom börjar gagga om att andra ska hålla med dig så ser du ut som en clown med självkänsleproblem.

 

Alltså "jag vinner för lite/backar på nätet så jag spelar inte." är helt ok. "Jag vinner inte på nätet alltså är det teh rigg!!!" är bara dumt och irriterande.

 

Det bör också nämnas att livespelare är ungefär 1000 ggr dåligare än nätspelare för samma insatser. Vilket säger rätt mycket då nätnissar råsuger. Om det inte vore så frustrerande långsamt så skulle jag faktiskt orka spela live ibland.

 

Är du på crack eller nåt?

 

Det finns knappast någon sådan lag eller överenskommelse.

 

 

Jag klagar inte för att jag förlorar på nätpokern. Jag baserar allt jag skriver på vad jag sett och upplevt. Sen om jag är kass eller inte är skit samma. Utdragningar på rivern, ess på 8 av tio floppar, alltid en tredje klöver tex på turn eller river om det är två klöver på floppen, ofta parat bord på rivern när man spelar Omaha. Klart oftare än när man spelar Texas. Osv Osv. Det finns massor med bevis...

 

Jag tillhör förmodligen mellanskiktet vad gäller poker. Något annat har jag aldrig påstått. Så att jag tror att nätpokern är riggad har inget att göra med det. Försök att fatta det.

 

Är du lika otrevlig i verkliga livet också när du diskuterar med folk som inte slickar dina fötter och håller med dig om allt? Eller är du inte lika kaxig när du inte sitter gömd bakom din stora feta dator? För en otrevlig prick det är du. Klart värst på detta forum.

 

Får jag gissa. Du är max 180 cm lång och väger strax under sjuttio kilo - trots dina extremt tjocka glasögon? Du är en mes som tar ut din frustration på nätet där du kaxar runt som en liten fjortis utan att riskera något. Du vinner massor på pokern eftersom du är sjukt bra och kan räkna pottodds och dylikt. Du är t.o.m så skicklig att du aldrig blir utdragen.

 

Alla miljarder du tjänar på pokern köper du bla lego för. En hobby du har haft sen du fyllde nitton. Resten går åt till mat, boende, bil och din andra hobby - gamla barbiedockor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men självklart förekommer inget som helst fusk inom poker. Vare sig det är nätspel eller live. Det måste ju alla begripa.

 

Kan rekommendera Igor/Borispoker.com

Toppensite, inom EU. Skattefritt alltså.

 

För livespelarna finns det fina cashgames på TaInn Hotell söder om Stockholm.

Ring någon vecka innan bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om T&C:n.

 

Okej, kollade en random sajt och det blev PokerStars. Det står att de "kan" göra ditt och datt (beslagta pengar och sånt), inte att de "ska" göra det, men det kvittar faktiskt. Om de inte agerar likadant som när vanliga användare har spelat med botar så är jag ganska säker på att de bryter mot ett gäng lagar. Och även om jag har helt fel här så kvittar det faktiskt. Om det är som OP påstår så har de med största sannolikhet gjort sig skyldiga till någon form av bedrägeri och skulle bli återbetalningsskyldiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tråd på hittills 6 sidor där typ hälften av inläggen består av idioter som påstår sig veta att alla nätpokersiter är riggade fast de har inga bevis.

 

Ni är 2000-talets svar på "forskarna" som förr i tiden hävdade att jorden var platt och att när man kom till dess ände så skulle man falla över kanten.

Eller kanske de som gick på det.

 

 

Fan vad rolig du är. Jag har aldrig skrattat så mycket förut. Du håller ju samma "höga" klass som buskisidioterna som visas på fyran.

 

Ett tips. Om du ska påpeka att folk är idioter så är det bra om du själv inte skriver som en sådan. Du bör tex inte skriva som Yoda talar. Det blir liksom fel...

 

MVH

 

/Idioten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klagar inte för att jag förlorar på nätpokern. Jag baserar allt jag skriver på vad jag sett och upplevt. Sen om jag är kass eller inte är skit samma. Utdragningar på rivern, ess på 8 av tio floppar, alltid en tredje klöver tex på turn eller river om det är två klöver på floppen, ofta parat bord på rivern när man spelar Omaha. Klart oftare än när man spelar Texas. Osv Osv. Det finns massor med bevis...

 

Grattis, du har vunnit en halvårsförbrukning av 50-öres tuggumin för världens isärklass bästa selektiva minne :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kollade en random sajt och det blev PokerStars. Det står att de "kan" göra ditt och datt (beslagta pengar och sånt), inte att de "ska" göra det, men det kvittar faktiskt. Om de inte agerar likadant som när vanliga användare har spelat med botar så är jag ganska säker på att de bryter mot ett gäng lagar. Och även om jag har helt fel här så kvittar det faktiskt. Om det är som OP påstår så har de med största sannolikhet gjort sig skyldiga till någon form av bedrägeri och skulle bli återbetalningsskyldiga.

 

De kan frysa kontot för den som haft botten, de måste inte. Det betyder att de får göra hur fan de vill, och det finns inget som helst krav på att de agerar lika från fall till fall.

 

Sen är det en överenskommelse mellan dig som spelare och siten, där du godkänner att de fryser ditt konto om du använder bottar. Det har inget att göra med vad de ska göra om de själva använder bottar.

 

Faktum är att de har all rätt i världen att använda bottar, så länge de inte aktivt gått ut och sagt att de inte gör det (vilket skulle kunna konstituera marknadsföringsbrott, men det är egentligen en frikopplad fråga).

 

---

 

Det som faktiskt skulle kunna hända är att kunderna försvinner från sajten och de konkar av den anledningen. Vilket också är anledningen till att ingen seriös site använder sig av egna bottar eller rigg. Det är en dålig affärsidé, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du lika otrevlig i verkliga livet också när du diskuterar med folk som inte slickar dina fötter och håller med dig om allt?
Nä, bara när jag diskuterar med människor som dels har grovt fel, vägrar inse det och insisterar på att diskutera med mig. Och då har det ju förstås blivit nära slagge ibland.

 

Att du hävdar att det finns en massa bevis för rigg tyder ju mest på att jag gör argumentationsmotsvarigheten av Mike Tyson vs 93 årig pensionär i boxningsringen. Du är lika kvalificerad att tala om bevis som jag är att reperara en brinnande formel1motor med en blyertspenna och en halverigerad penis.

 

Nu känner jag mig nästan taskig. :(

 

Klart värst på detta forum.
Sweet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som faktiskt skulle kunna hända är att kunderna försvinner från sajten och de konkar av den anledningen. Vilket också är anledningen till att ingen seriös site använder sig av egna bottar eller rigg. Det är en dålig affärsidé, helt enkelt.

 

Det du säger kan bara tolkas som om att du tycker att B2B-nätverket är oseriöst och en dålig affärsidé. Tur för mig att jag inte har aktier i bolaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Faktum är att de har all rätt i världen att använda bottar, så länge de inte aktivt gått ut och sagt att de inte gör det (vilket skulle kunna konstituera marknadsföringsbrott, men det är egentligen en frikopplad fråga).

 

---

 

Det som faktiskt skulle kunna hända är att kunderna försvinner från sajten och de konkar av den anledningen. Vilket också är anledningen till att ingen seriös site använder sig av egna bottar eller rigg. Det är en dålig affärsidé, helt enkelt.

 

De har så fan heller rätt att använda egna botar.

Sajterna kan skriva vilka regler dom vill, men de står inte över lagarna för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog din relativa oerfarenhet som spökar, onani är standard även inom förhållanden. Har bla att göra med att ha färska spermier och att sexlusten normalt inte är perfekt synkad. Har för mig att "typförhållandet" är två gånger sex i veckan plus två gånger runk för yngre par som varit tillsammans i 1+ år.

 

Men om du inte betedde dig som en mupp med svåra vanföreställningar så skulle jag ju inte behöva vara otrevlig. Skulle du bara erkänna att du troligen inte är tillräckligt bra på poker för att vinna särskilt så har jag ju ingen kommentar på det, att inte ha tid eller talang nog att bli bra på poker är ingen karaktärsbrist. Att komma på, väldigt otroliga, konspirationer för att förklara ens dåliga resultat är det. När du dessutom börjar gagga om att andra ska hålla med dig så ser du ut som en clown med självkänsleproblem.

 

Alltså "jag vinner för lite/backar på nätet så jag spelar inte." är helt ok. "Jag vinner inte på nätet alltså är det teh rigg!!!" är bara dumt och irriterande.

 

Det bör också nämnas att livespelare är ungefär 1000 ggr dåligare än nätspelare för samma insatser. Vilket säger rätt mycket då nätnissar råsuger. Om det inte vore så frustrerande långsamt så skulle jag faktiskt orka spela live ibland.

 

Är du på crack eller nåt?

 

Det finns knappast någon sådan lag eller överenskommelse.

 

funderat på att gå grundskolan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du säger kan bara tolkas som om att du tycker att B2B-nätverket är oseriöst och en dålig affärsidé. Tur för mig att jag inte har aktier i bolaget!

 

Haha, skön tolkning.

 

De har så fan heller rätt att använda egna botar.

Sajterna kan skriva vilka regler dom vill, men de står inte över lagarna för den delen.

 

Jag har aldrig sett Lagen (200x:yyy) om användning av pokerbottar på eget nätverk, har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...