Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600

Luap

Recommended Posts

• Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Woho! Dagboken lever, och har fått en ny trogen läsare. Vid ork ska jag fortsätta genomplöjningen av alla gamla sidor också.

Tack tack! Jag såg till att posta en artikel jag i alla fall tyckte var grym i din dagbok. Här fick den ingen vidare respons, men det kanske går bättre den här gången.

haha sjukt skönt skriver på föregående sida, klokt o inte lägga ner den, :-D llycka till

Tack!

Här kommer en rörig sammanfattning över hur augusti slutade och huruvida målen uppnåddes

-----------------------------------------------------------------

Poker

* Händer: 31,000 - Cirka 25,000 händer spelade

* Vinst: $12,000 - Vinst: ca $13,000

Utbildning

* Läsa klart Your worst enemy in poker samt läsa en till valfri pokerbok.

Läste endast ut Your worst poker enemy

* Läsa artiklar och hitta två så pass bra att de kan postas i dagboken för allas njutning

Avklarat!

* Se åtminstone 20 cardrunnersfilmer.

Avklarat!

Livet

* 12 gympass.

Endast 7 gympass under hela månaden. Skyller på förkylning

* 2 jogginrundor

0 joggingrundor, skyller på förkylning igen

* 5 raska promenader

15+ raska promenader

* Ingen pizza, hamburgare eller kebab

Blev ett par pizzor i alla fall

* Max dricka en gång i veckan

Avklarat!

* Betala räkningar i tid.

Bommade en telefonräkning

* Max sova 8 timmar per natt

Mitt sömnproblem blev bättre, men jag hade nog ett par nätter över 8 timmar ändå

------------------------------------------------------------------

RESULTAT AUG:

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

4/8: $210

5/8: $115

8/8: $269

9/8: $1114

10/8: $625

11/8: $9

12/8: $1703

17/8: $1122

18/8: $759

19/8: $1141

20/8: $325

21/8: $767

22/8: $539

23/8: $316

26/8: $1695

27/8: $225

29/8: $290

28/8: $400

Cashouts:$5050 (Mestadels till Thailand)

Vinster: $13,022

Händer: 25,512

ptbb/100: 8.32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen är nu över. Jag krigade hårt, men tog en del hårda förluster. Det första jag gjorde var att gräva ett hål på $800, och det såg länge mörkt ut. Jag krigade därefter upp mig till $115 upp, och livet verkade faktiskt bli bättre och bättre. Att ligga $115 upp kändes inte helt fel, men den goodfeelen bestod i ungefär 2 minuter innan jag var stuck för $1000.

Paniken spred sig. Skulle dagboken dö? Fanns det en väg ut? "JA! JA! DO IT!", skrek den slitne gamblern inom mig. "Men är det en bra idé? Tänk om vi åker på ännu mer skjut i rumpan?", svarade den fega kapitalisten inom mig av mig. "Fuck it. Let´s gamboool!". Det var det, och alla NL600-bord uppe öppnades. Hur skulle historien egentligen sluta? Skulle vår hjälte lyckas med en riktig hjälteutdragning för att lyckas rädda den fagra dagboken ur låsningsknappens våld?

Kampen fortsatte i motvind. JJ fick se sig sjärtpippad av en oträffad AK som checkraisebluffade den redan commitade hjälten. Med fast beslutsamhet fortsatte dock kampen - trots allt var den fagra dagboken värd att dö för. De onda demonerna på NL600 var dock en tuff kamp, och hjälten fick gång på gång se sig själv stjärtpippad. Skulle vändningen någon gång komma? Skulle riggen vända och tiltens demoner sluta närma sig?

När stjärten värkte som värst kom dock ljuset tillbaka, och efter två snabba uppdubblingar var vår hjälte tillbaka, i alla fall nästan. Kampen fortsatte med förnyad energi, och det dröjde inte längre innan de nu tragiskt dåligt fienderna fick vika undan för vårt ånglok till hjälte. Pott efter pott rejkades in, och när dammet hade lagt sig och såren omplåstrade räknades antalet erövrade dollar till $1122

Dagboken var räddad!

Mål för september samt en liten update för min senaste tids resultat kommer senare under kvällen. Lycka till med spelet allesammans!

HAHAHAHA Sicko!!!

Länk till kommentar

Att sätta mål för september är relativt svårt då vi åker till thailand och inte vet hur pass stabil linan är ännu. Nej, det är nog inte bara svårt, det är nog rätt omöjligt. Målet får helt enkelt bli att läsa två vettiga pokerböcker (har tre nya på ingång) samt se i alla fall 15 cardrunners-filmer. Dessutom vill jag börja utveckla mitt PL omaha-spel för att ha något vettigt komplement till NL hold 'em.

Om linan skulle vara stabil i thailand blir månadsmålet $16,000 med blandat lir på NL400/NL600. Som sagt har jag 5000 bb inköpskrav, och det är något jag tänker fortsätta att spela med. Tidigare i min karriär har jag verkligen fått smaka rejält på variansen (19 buyin dipp), och jag planerar intea tt riskera min bankrulle i första taget. Tack vare Thailand-cashouts ($5050 i augusti) har inte rullen växt precis som jag vill, men jag känner mig ändå fullt bekväm på nivåerna jag lirar. Förhoppningsvis kommer jag kanske att kunna ta skott på NL1000 i början av nästa månad om allt fortsätter att gå min väg :-P

HAND 1

Fi spelar 45/21/1.25 och min read är att han kan göra relativt stora bluffar. Hur resonerar ni kring riversynen?

** Game ID 821503150 starting - 2007-09-02 00:37:20

** Maldives [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- madmel sitting in seat 1 with $97.80

- Odlaris sitting in seat 2 with $1092.47

- c1975h sitting in seat 3 with $595.60

- corleone09 sitting in seat 4 with $239.25

- Kurczak sitting in seat 5 with $1317.45 [Dealer]

- majscht sitting in seat 6 with $1451.68

majscht posted the small blind - $3.00

madmel posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Odlaris: 10 of Hearts, 10 of Clubs

Odlaris raised - $24.00

c1975h folded

corleone09 folded

Kurczak called - $24.00

majscht called - $24.00

madmel folded

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, 8 of Diamonds, 6 of Clubs

majscht checked

Odlaris checked

Kurczak bet - $78.00

majscht folded

Odlaris called - $78.00

** Dealing the turn: King of Clubs

Odlaris checked

Kurczak checked

** Dealing the river: 3 of Hearts

Odlaris checked

Kurczak bet - $165.00

Odlaris called - $165.00

HAND 2

Har inte fått upp overlayen på bordet ännu, så jag famlar i mörkret här. Vid första anblick känns det som att han försöker att köpa sig gratiskort på turn här, men kan vi egentligen göra något åt det? Är det en clear-cut fold?

** Game ID 821448453 starting - 2007-09-01 23:19:15

** Romanche [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Uncas sitting in seat 1 with $424.00

- the_t_man sitting in seat 2 with $481.80

- Odlaris sitting in seat 3 with $641.89 [Dealer]

- Linzi-C sitting in seat 4 with $317.00

- cocoloco1 sitting in seat 5 with $241.69

- reptilsnabb sitting in seat 6 with $342.50

Linzi-C posted the small blind - $2.00

cocoloco1 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Odlaris: 10 of Diamonds, Queen of Clubs

reptilsnabb folded

Uncas folded

the_t_man folded

Odlaris raised - $16.00

Linzi-C called - $16.00

cocoloco1 called - $16.00

** Dealing the flop: 10 of Spades, 7 of Spades, 2 of Spades

Linzi-C checked

cocoloco1 checked

Odlaris bet - $41.00

Linzi-C raised - $100.00

cocoloco1 folded

Odlaris ??

RESULTAT SEP

1/9: $927

BR: $29,174

Vinster: $927

Händer: 3205

Länk till kommentar

Jag foldar garanterat i hand 2. Han visar att han är villig att spela om stackar och i stort sett committar sig direkt om han har framförallt A hög spader och då är det i stort sätt jämt skägg. Och att han har en hand som t.ex. A9 off med A i spader är i stort sett det bästa du kan hoppas på...så I don´t like the situation...

Hand 1 går jag alltid på magkänsla...Så som handen är spelad kan jag tänka mig en syn på river...Jag gillar inte hans bet på river. Det känns som han hade en hand som kanske KT i ruter (då borde han dock ha bettat turn, men alla spelar inte alltid likadant) på flopp och valuebettar kungen. Det är 50/50, svårt att säga. Jag hade hellre synat en 299$ bet =)

Länk till kommentar

Hand 1 går det egentligen inte att ge ett bra svar på. Här handlar det enbart om 'level of thinking'. Det är ju egentligen ett uruselt bluffläge (åtminstone mot en någorlunda kompetent spelare) eftersom din linje ser så svag ut och du av just denna anledning har skäl att syna ner en bluff. Men tänker han så, eller tänker han på en lägre level - "han ser svag ut, jag bluffar"?

(Eller tänker han kanske t.o.m. "det här är ett så uselt bluffläge, vilket vi båda är medvetna om, och vi vet båda att den andre är medveten om det, - så han kommer aldrig syna en bluff, jag bluffar!". Att sätta han på den här leveln brukar i folkmun kallas för FPS ;) )

Hand 2.

Hur köper man ett gratiskort oop?

Fold. I bästa fall leder du marginellt och i sämsta fall drar du mer eller mindre dött. Det blir väldigt svårt att spela fortsättningen av handen och om du synar här (en syn som isolerat inte är mer än ett marginellt misstag som värst) så sätter du dig i en situation som gör att du löper mkt hög risk att göra stora misstag senare i handen.

Länk till kommentar

Jag foldar garanterat i hand 2. Han visar att han är villig att spela om stackar och i stort sett committar sig direkt om han har framförallt A hög spader och då är det i stort sätt jämt skägg. Och att han har en hand som t.ex. A9 off med A i spader är i stort sett det bästa du kan hoppas på...så I don´t like the situation...

Hand 1 går jag alltid på magkänsla...Så som handen är spelad kan jag tänka mig en syn på river...Jag gillar inte hans bet på river. Det känns som han hade en hand som kanske KT i ruter (då borde han dock ha bettat turn, men alla spelar inte alltid likadant) på flopp och valuebettar kungen. Det är 50/50, svårt att säga. Jag hade hellre synat en 299$ bet =)

Hand 1 går det egentligen inte att ge ett bra svar på. Här handlar det enbart om 'level of thinking'. Det är ju egentligen ett uruselt bluffläge (åtminstone mot en någorlunda kompetent spelare) eftersom din linje ser så svag ut och du av just denna anledning har skäl att syna ner en bluff. Men tänker han så, eller tänker han på en lägre level - "han ser svag ut, jag bluffar"?

(Eller tänker han kanske t.o.m. "det här är ett så uselt bluffläge, vilket vi båda är medvetna om, och vi vet båda att den andre är medveten om det, - så han kommer aldrig syna en bluff, jag bluffar!". Att sätta han på den här leveln brukar i folkmun kallas för FPS ;) )

Hand 2.

Hur köper man ett gratiskort oop?

Fold. I bästa fall leder du marginellt och i sämsta fall drar du mer eller mindre dött. Det blir väldigt svårt att spela fortsättningen av handen och om du synar här (en syn som isolerat inte är mer än ett marginellt misstag som värst) så sätter du dig i en situation som gör att du löper mkt hög risk att göra stora misstag senare i handen.

Man köper nog inte gratiskort oop, jag var bara lite förvirrad när jag postade HHn :roll:. För övrigt skulle jag ha foldat hand två, men missclickade mig själv all in och toktorskade mot en KT utan spader. I hand ett synade jag och vann potten. Min tankegång var att han oftare bluffar än har KQ/set (känns som att de är de enda händerna han vågar checka bakom på turn med) eller en klonkad kung (typ KXd). Frågan är dessutom om han skulle värdebetta ensamma kungar så light. Detta tillsammans med gutfeel fick mig att välja syn, och FI visade upp en total bluff.

Idag har jag inte spelt speciellt mycket, utan varit med en polare hela dagen. Dock är jag ett par hundra dollar upp och har 15.5k i sunday million. Åkte på en rejäl torsk med JJ mot QQ (35k pot), men jag har hämtat mig lite på slutet nu efter en vunnen coinflip. Average ligger på 20k och jag nickar YackFoo. Total update kommer när allt spelande är klart!

EDIT: Där åkte jag. Om jag blev utspelad eller totalt sönderfiskad kommer jag aldrig få reda på. Men ute är jag i alla fall.

Länk till kommentar

Hahaha jag älskar den här spalten...Helt rätt tänkt av dig. Man ska alltid försöka tänka en nivå högre upp än sin motståndare!

Länk till kommentar

Hade en riktigt seg pokerdag idag, och jag har faktiskt mig själv att skylla. Spelade tidvis ofokuserat, odiciplinerat och dåligt - och det syns på dagsresultatet. Det jag tror att det handlade om var brist på motivation.

Hur gör ni för att finna motivation? Cardrunners? Pokermagazine? High stakes poker? Kanske spana in saker man vill försöka grinda ihop? Onani? Städning? Träning? Kom gärna med förslag, för nu är min motivation verkligen nedkörd i botten.

RESULTAT SEP

1/9: $927

2/9: $213

BR: $29,387

Vinster: $1140

Händer: 4511

Graf för spelet på min huvuddator sedan dagboksstarten.

graph32k.JPG-for-web-LARGE.jpg

Länk till kommentar

pf.nu brukar vara min motivation.. Sitter o slösurfar här, tänker plötsligt "nä nu måste jag göra nåt konstruktivt av min tid" o sätter mig o grindar. Ibland har jag dock konflikter med tjejen om vad som är "konstruktiv användning" av tid... :roll:

:club: BTW du har svar i min DB.

Tjejer brukar ha dela vår uppfattning om vad som är konstruktivt och vad som inte är det. Mina ex har inte direkt sett poker som något bra, utan mer som djävulens påfund. Vad jag än lade fram för argument bet inte dessa, utan det var bara att inse att man aldrig kommer att hålla med varandra angående vissa punkter.

Onani är svaret på alla problem , inge snack om det:roll:

Så sant, så sant.

Länk till kommentar

Jag brukar försöka läsa poker, kolla andra spelstilar än min egen. Kolla igenom mina luckor osv.

Eller kanske ge mig ut och göra något helt annat, fika, träna, en promenad.

Kanske ta en paus ett par dagar?

Som du ser kan det diffa väldigt med vad som är motivationshöjande och det beror på hur man känner sig för stunden. Har svårt att förklara det.

Tror det även har att göra med hur du är som person? Hur laddar du energi? Är du en introvert eller en extrovert människa? Vad får dig att må riktigt bra över en längre period?

Trevlig dagbok förresten, lycka till med motivationen.

En fråga: Har du något bra tips på att träna upp disciplinen när det gäller poker? Har för lätt att ta ett skott när jag inte bör, leder till katastrof i BR. Detta grundar sig nog i att jag en gång i tiden spelade relativt högt men valde att sluta och nu har jag svårt att börja om igen.

Länk till kommentar

Jag spelar inte alls särskilt mycket och har exakt samma motivationsproblem som dig. För mig blir det typ bara värre att hålla på och göra en massa annat. Brukar ha sjukt svårt att komma in i grindtempo igen. Vettefan vad man ska göra åt det riktigt. Suger iaf, för bara man orkar grinda blir det ju pengar i slutändan. Unna mig saker funkar inte heller längre direkt. För van med att köpa allt jag någonsin kan tänkas vilja ha.

Länk till kommentar