Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600


Luap

Recommended Posts

Tja. Du verkar vara en skön kille så hoppas att det vänder på pokern. GL.

 

Tack tack. Skön vettefan, överdrivet sarkastisk och allmänt bitter? Ja. :roll:

 

gl m8 de kommer gå finfint :)

 

Tack tack. Får man fråga varför man inte ser dig på borden längre? Var har du styrt din kos? :cry:

 

Posta gärna en del HHs :P

 

Det kommer idag när liret sätter igång på riktigt, dont you worry!

 

 

 

 

Dagens topic. Hur kommer man upp på morgonen? Min taktik är att ställe klockan och lägga den längst bort i rummet, men likväl ställer jag fram alarmet och går och lägger mig igen på morgonen. Idag gjorde jag det bara en gång, men standard ligger nog på 2-4. Hur gör ni för att komma upp de gånger ni bör gå upp men inte har någon tid att passa?

 

 

MVH,

En sömnknarkande zombie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur gör ni för att komma upp de gånger ni bör gå upp men inte har någon tid att passa?

 

Man sover :) Håller med dig tiill fullo, när man inte måste gå upp så har jag inga problem att snooza en timme med mina 4 minuters intervaller. :)

 

GL också förresten :)

 

Och angående trebetsizes så håller jag med det sista, att jag betar mer om vi båda är djupa, visst man förstör implicita en del, men mest så att man underlättar för att få in mer pengar på senare gator. BT snackar om det i någon utav hans CR filmer, kommer inte ihåg vilken nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

Om jag kommer ihåg rätt så är du rätt bra på att dra in mycket playerpoints så 30k händer per månad blir nog inga problem :-P

Kul med en dagbok från ongame!

Angående 3bets pre försöker jag göra det med en hel del semistarka händer så det inte ska skrika högt pp när jag väl gör det. Vet inte om jag har plusstatistik på händer när jag reraisat pre med tex. AQ men gör det för att kunna spela mina monster likadant och vinna stora fina potter med AA, KK :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagbokssessionen avklarad. Det spelades 496 händer och jag slutade med betryggande $400 extra i bankrullen. Mina PT-stats för sessionen hamnade på 19.7/15.5/3.2. Försökte att spela solid poker utan för mycket piruetter, och det enda spektakulära jag gjorde var att spela en QQ lite tricky samt skjuta av en 100bb bluff mot nätverkets tightaste grinder. Här har ni en hand att tugga på!

 

 

HAND 1

 

Fi är LAG och spelar 30/22/3-ish. Har sett honom trebetta väldigt light och spelat marginella händer väldigt aggressivt. Ofta fyrbettar jag preflop här, men för den här gången tar jag bara en syn och hoppas på value ur sämre ess vid träff. Hur tycker ni att vi spelar vidare optimalt mot en mkt aggresiv fi? Kallsyna floppen och spela för stacks på turn sålänge en Q eller J inte faller eller committa kallingarna redan på floppen?

 

Texas Hold'em $2 NL (real money), hand #632,995,654

Table Trondheim, 25 Jul 2007 2:22 PM ET

 

Seat 1: pokermee ($485.05 in chips)

Seat 3: fylhtzyxbr ($351.75 in chips)

Seat 5: Odlaris [ King of Clubs,Ace of Clubs ] ($198.00 in chips)

Seat 10: greS II ($243.35 in chips)

ANTES/BLINDS

pokermee posts blind ($1), fylhtzyxbr posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Odlaris bets $7, greS II folds, pokermee folds, fylhtzyxbr bets $22, Odlaris calls $17.

 

FLOP [board cards Ace of Diamonds,7 of Spades,10 of Clubs ]

fylhtzyxbr bets $32, Odlaris ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna.

 

Syna flop, pusha hans bet på turn ev betta om han checkar.

 

Det verkar som att vi hade exakt samma åsikt. Kul att höra att man inte är helt bakom flötet i alla fall :)

 

Handen slutade som så att han checkade till mig på turn där jag sköt 60 och sedan instasynade hans push. Min AK höll upp mot AQ. Kul att höra att man inte är helt bakom flötet i alla fall :)

 

 

 

 

HAND 2

 

Fortsatte hur som helst att spela ett bord samtidigt som jag msn:ade och lyckades tappa $220 på 10 minuter. Jag försvarar mina blinds ganska ivrigt ibland, och då sätter jag mig i sådana här sitsar. Checkfold turn eller vad är det som gäller? Mitt flushdrag känns inte lika värdefullt efter hans kallsyn på floppen Rent instinktivt är jag rädd för överpar med hearts eller QQ/99/88. FI spelar 37/17/1.25

 

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (real money), hand #633,289,883

Table Tours, 25 Jul 2007 3:41 PM ET

 

Seat 3: greS II ($336.85 in chips)

Seat 4: JackBurton1 ($212.75 in chips)

Seat 7: knirke1998 ($389.45 in chips)

Seat 8: barabin ($202.75 in chips)

Seat 10: Odlaris [ 9 of Diamonds,10 of Hearts ] ($202.50 in chips)

ANTES/BLINDS

barabin posts blind ($1), Odlaris posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

greS II folds, JackBurton1 folds, knirke1998 bets $8, barabin folds, Odlaris bets $25, knirke1998 calls $19.

 

FLOP [board cards 8 of Hearts,Queen of Hearts,9 of Hearts ]

Odlaris bets $44, knirke1998 calls $44.

 

TURN [board cards 8 of Hearts,Queen of Hearts,9 of Hearts,8 of Diamonds ]

Odlaris ??

 

 

HAND 3

 

Här är en riktig baddare. Jack är en standard TAG-grinder medan Gre är en otrolig synfisk (därav kallsynen på floppen). Först kände jag att esset var ett bra kort, men jag ändrade åsikt ganska kvickt efter turn CR:en. Känns som att jag nästan aldrig kan leda här, otroligt vekt eller en bra fold?

 

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #633,314,732

Table Tours, 25 Jul 2007 3:48 PM ET

 

Seat 3: greS II ($302.85 in chips)

Seat 4: JackBurton1 ($212.35 in chips)

Seat 7: knirke1998 ($453.15 in chips)

Seat 8: barabin ($195.75 in chips)

Seat 10: Odlaris [ 10 of Clubs,9 of Spades ] ($241.80 in chips)

ANTES/BLINDS

greS II posts blind ($1), JackBurton1 posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

knirke1998 folds, barabin folds, Odlaris bets $7, greS II calls $6, JackBurton1 calls $5.

 

FLOP [board cards 10 of Spades,2 of Diamonds,9 of Clubs ]

greS II checks, JackBurton1 bets $14.50, Odlaris calls $14.50, greS II calls $14.50.

 

TURN [board cards 10 of Spades,2 of Diamonds,9 of Clubs,Ace of Diamonds ]

greS II checks, JackBurton1 checks, Odlaris bets $49, greS II calls $49, JackBurton1 bets $145, Odlaris folds, greS II folds.

 

SHOWDOWN

JackBurton1 wins $304.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2, mot en sån fi 3bettar jag inte med T9 oop, han lär syna med en rätt vid range och det blir inte roligt att spela T9o oop. Som spelat checkar jag turn, han har väl antingen ett högt h eller en dam.

 

 

Hand 3, Jobbigt läge på turn, han bara syna flop sen raisa turn efter en annan synat din turn bet. Skriker styrka, skulle sätta han på högre 2par, set, eller möjligtvis JQd. Kan inte se att han gör denna turn raise som en TAG regular med nåt som du slår, och utan read är det väl en bra fold. Men jobbigt att folda 2par :P. Nån som tycker det är fel att folda turn här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 3 skulle jag slagit om turn, som spelat lutar det åt fold.

 

Jag leder ut på turn, men jag antar att du menar floppen. Jag vet att ett omslag normalt sett är självklart där, men jag är beredd att ge ett billigt kort till båda mina FI för att låta gre vara med i handen. Träffar han ett halvdant par stackar han garanterat av där.

 

 

 

Hur som helst är dagens spel avklarat! Totalt blev det 1002 händer spelade. Jag hann även med 30 sidor pokerteori samt en cardrunnersfilm. Har ett par händer att posta, men jag ser hellre mer diskussion om händerna innan, så dessa väntar vi med. Nu ska jag iväg! Ha en fin kväll! Pusshej!

 

25/7: $610

 

BR: 18,610

 

 

:hjärter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgon kära dagbok. Idag klev jag upp alldeles för sent efter ett filmmaraton hemma hos en kompis igår. Planen för idag blir att hinna med, som vanligt, 30 sidor pokerteori, en cardrunnersfilm och 1000 händer. Om det går, det får vi se.

 

 

 

 

hittat div. nya jaktmarker( läs: prima) känns jobbigt att lämna bestpoker ändå, hur var det i visby ? :)

 

Visby var sick :D Du och anton borde fan ha kommit ned, det var nog den grymmaste utekvällen i mitt liv. Sjukt bra värde där ;-)

 

 

GL HF!

 

Det var kul att träffa en PF:are i verkligheten.

 

Nu är det slut på semester och dags för grind. Ses på borden.

 

Det var riktigt trevligt att stå och snacka lite skit med dig också. Hur gick det i oskarshamn sen? Mådde du i alla fall okej dagen efter? Själv mådde jag apa efter all jävla skumpa, men that´s life.

 

blir nog comeback snart, så mkt fisk hittar man inte nån annanstans 8-) so dont worry, i'll be back ;-)

 

Storfisken väntar på dig :hjärter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Status: +$400

 

Jag är även otroligt bajsnödig, men jag vill inte bli sitout. Dilemma?

 

 

Här är ett litet exempel på vad jag kan få för mig att göra när jag spelar för lite bord. För en gångs skull gjorde han precis som jag ville också :twisted:

 

 

Seat 3: buft30 ($21.80 in chips)

Seat 5: HumFrum ($92.00 in chips)

Seat 7: knirke1998 ($427.90 in chips)

Seat 8: IWillEatYou. ($148.00 in chips)

Seat 10: Odlaris [ Ace of Hearts,7 of Hearts ] ($414.70 in chips)

ANTES/BLINDS

knirke1998 posts blind ($1), IWillEatYou. posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Odlaris bets $7, buft30 folds, HumFrum calls $7, knirke1998 folds, IWillEatYou. folds.

 

FLOP [board cards 5 of Spades,7 of Clubs,7 of Diamonds ]

Odlaris bets $14, HumFrum bets $30, Odlaris calls $16.

 

TURN [board cards 5 of Spades,7 of Clubs,7 of Diamonds,7 of Spades ]

Odlaris bets $2, HumFrum bets $55 and is all-in, Odlaris calls $53.

 

RIVER [board cards 5 of Spades,7 of Clubs,7 of Diamonds,7 of Spades,6 of Diamonds ]

 

SHOWDOWN

HumFrum shows [ 9 of Clubs,9 of Spades ]

Odlaris shows [ Ace of Hearts,7 of Hearts ]

Odlaris wins $184

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe nej, inte så förtjust i bur men beror ju på vilka man känner osv. hann dock med alla ställen på vår 5 dagars fylla :)

 

jag som är trött nu kanske men bp?

 

 

 

5 dagars fylla är nöten. Vilket ställe tyckte du var allra bäst då? Själv gillar jag faktiskt underbar om man bara ska det lite lugnare. Vattenpipor är ju inte helt fel :)

 

Bp är bestpoker. Fick bara för mig att du var en lirare hos dem såhär mitt i natten. My bad :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj vilken tung session jag har hitills. Hitills har jag blivit, hör och häpna gott folk, 2-3outad vid all in situationer 3 gånger dragen vill inte riktigt sitta. Back ungefär $1000 just nu, men det är bara att tugga på. Kommer att sitta vidare eftersom jag inte känner mig det minsta tiltad alls just nu. Det har jag nog pokerpsykologiboken att tacka.

 

Återkommer med en update om en halvtimme eller så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj vilken tung session jag har hitills. Hitills har jag blivit, hör och häpna gott folk, 2-3outad vid all in situationer 3 gånger dragen vill inte riktigt sitta. Back ungefär $1000 just nu, men det är bara att tugga på. Kommer att sitta vidare eftersom jag inte känner mig det minsta tiltad alls just nu. Det har jag nog pokerpsykologiboken att tacka.

 

Återkommer med en update om en halvtimme eller så!

Härligt att du kan koncentrera dig fastän du blivit bad beatad.:-P Något jag själv måste jobba lite på. Ska nog ta å börja läsa den där boken snart. ;-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...