Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600


Luap

Recommended Posts

Såg nu att jag skrev lite fel i första inlägget, naturligtvis menar jag att han inte kastar något som slår JJ.

 

Sant sant.

 

Däremot synar han ju på hundratals händer som blir slagna av JJ. Så jag tycker spelet är helt rätt, för det är ju ganska uppenbart att han inte slår JJ, och detta verkar vara det bästa sättet att kunna få en syn.

 

Angående defenitionen på värdebluff så har ni helt rätt, var fel ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sant sant.

 

Däremot synar han ju på hundratals händer som blir slagna av JJ. Så jag tycker spelet är helt rätt, för det är ju ganska uppenbart att han inte slår JJ, och detta verkar vara det bästa sättet att kunna få en syn.

 

Angående defenitionen på värdebluff så har ni helt rätt, var fel ute.

 

Javisst, riverspelet - värdebetten - är helt rätt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En pokerspelare med "normal" tidsuppvakning? Lyckades själv vakna vid 13-tiden igår och ska nu pressa tills klockan blir 21 då det blir en passande sängång. GL

 

Njae, normalt sett går jag upp någon gång mellan 11-14, men idag blev jag väckt av ett gäng rackarungar - alla under 10. Totalus blev det 7 timmar sömn på två dygn, vilket inte känns allt för stabilt. Antar att morgondagens uppvakning blir något brutal den med.

 

Wow såpa deluxe på pokerforum :shock: Hade inte en aning om att ni ens kände varandra.

 

Låter dock på er som ni kommer lösa det. Verkar vara schyssta båda två av det jag sett. Bara pratat med Luap iaf och där vet jag att det stämmer.

 

Lycka till, eller nått.

 

Cheers mate. Det värmer att du säger sådär :hjärter:

 

Han kanske menar mer att shoven ser lite bluffig och desperat ut och att hans hand inte är så enormt stark egentligen men att genom att spela så kan få betalt av skit som är sämre än JJ som han kanske inte hade fått på en mindre bet. Eller vad vet jag

 

Det var så jag tänktke i alla fall, även om det nu uppenbarligen inte var en värdebluff. Men men, jag får nog ta och plugga på mina termer :roll:

 

 

Anyway, ikväll blir det absolut inget poker då jag har haft en hektiskt och extremt tiltande dag. Varför är slutdiskuterat i min dagbok, men jag kan i alla fall hålla mig borta från pokern med gott samvete. Varför spela när man inte ens är sugen? Jag VET att min winrate inte kommer att vara i närheten av vad den borde vara om jag sätter mig nu, så jag tar en helkväll off och bara chillar istället. Inga pokertankar, inget spelande, inget mer pokerforum.

 

Tack för mig. Hörs imorgon!

 

Med vänliga hälsningar,

Luap - såpoperaproffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit vid samma bord som eastvin nu i 3 timmar och funderar om han verkligen är så bra? Tycker han verkar på tok för agressiv postflop för sitt eget bästa :-P

 

En annan spelare som jag ofta spelar mot NoMorePlease. Vad tycker du om honom? Han har sjuka stats, typ 29/9/1.5, alltså en riktig limpmaskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit vid samma bord som eastvin nu i 3 timmar och funderar om han verkligen är så bra? Tycker han verkar på tok för agressiv postflop för sitt eget bästa :-P

 

En annan spelare som jag ofta spelar mot NoMorePlease. Vad tycker du om honom? Han har sjuka stats, typ 29/9/1.5, alltså en riktig limpmaskin.

Spelar eastvin och edizon 24/7?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit vid samma bord som eastvin nu i 3 timmar och funderar om han verkligen är så bra? Tycker han verkar på tok för agressiv postflop för sitt eget bästa :-P

 

En annan spelare som jag ofta spelar mot NoMorePlease. Vad tycker du om honom? Han har sjuka stats, typ 29/9/1.5, alltså en riktig limpmaskin.

'

 

Eastvin är ruskigt aggresiv ja, om det däremot blir för mycket har jag inte riktigt lagt för mycket tid på. Har inte speciellt stor samplesize ännu, men jag ska försöka att titta lite extra på hans lir. Dock fick jag det bekräftat av zyr att han grindar limits ända upp till 5/10, så lite vett har han troligen bakom pannan.

 

 

Spelar eastvin och edizon 24/7?

 

Som back sade gör eastvin praktiskt taget det, men jag ser edizon rätt ofta han med. Ikväll blir det grind, och då ska jag lägga lite tid på att analysera de här killarna. Återkommer då!

 

MVH,

Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig nästan som den utlösande faktorn i såpoperadramat. :oops:

Jag hoppas dock att allt löser sig så småningom. Brukar vara svårt sånt där, när man väl gett sig fan på att man har rätt så är det jobbigt att inse sanningen och ta skiten, men vad vet jag. :roll:

 

Nu är det åter dags för ett besök i mitt otroligt "spännande" liv. Kanske är roligare att berätta detta IRL och för folk man känner, men det är väl alltid någon som drar lite på smilbanden.

 

SUPARHISTORIA

 

Gårdagen var mycket underhållande, dock inget lammkött som följde med "hela vägen hem" igår, men ibland är det bara skönt att somna in i dimman. Anyhow...

 

Blev lite förfestande hos en gammal klasspolare där jag knappt kände hälften av sällskapet som var där. Alltid lika roligt att träffa nytt folk iofs. Min gode vän, (Dumjävel1 kan vi kalla honom), fann sällskapets damavdelning tillfredsställande och var redan lite glad i hågen efter några glas öl. Det fanns ungefär 12 flickor i sällskapet. Hälften var i vår ålder och såg mycket bra ut, den andra hälften var ungefär 2 år äldre och var alltför snobbiga, för min stil iaf. Sist, men dock inte snyggast, så fanns det en "kvinna" i 25-årsåldern som Dumjävel1 spanade in direkt. De satt och pratade med varandra näst intill hela kvällen. Klockan blev till slut 12 och det var dags för utgång. Min andre polare, Dumjävel2, hade tagit sig några supar för mycket och blev lite klängig och slängde ur sig en del onödiga saker åt damsällskapet. Han hade även lite svårt att gå så jag lät Dumjävel1 och Kvinna25, som nu hade gått över till "strul-stadiet", att ta hand om honom på vägen till placet vi skulle till.

 

Väl där så var det som vanligt, drinkar i baren, mingel och skit. Som en utekväll ska vara helt enkelt, MEN jag såg aldrig till Dumjävel1 och 2 eller kvinna25 under hela kvällen. Gick hem med resten av sällskapet, gick och la mig och vaknade sedan av att telefonen ringde runt kl. 11. Det var Dumjävel2.

 

- Hej!

- Hallå du.

- Du kan aldrig gissa vad som hände igår...

- Ja, vart fan tog ni tre vägen?

- Vi gick hem till henne, skratt*.

- VA?

- Mm, lyssna nu;

 

"Vi gick hem till hennes lägenhet, jag minns inte så mycket, bara att Dumjävel1 och Kvinna25 var jävligt på varandra. Jag satte mig i en fåtölj och de andra två i en soffa. Jag bara flöt runt i stolen kändes det som, var helt slut. Till slut kommer Dumjävel1 fram till mig och säger att "nu är det dags!". "Dags för vad fan då?", svarade jag. Han hade antagligen lyckats att få henne att gå till hennes säng. Jag gav honom en high-five, så gott jag kunde, och önskade honom GLHF. Helt plötsligt säger han att "jag känner igen henne". Jag medgav att jag också gjorde det och till sist kom vi på varifrån. Trafikskolan! (Till historien tillhör att Dumjävel1 och 2 gick på samma trafikskola som Kvinna25). Vi babblade på om hur jävla kass hon var och att det var konstigt att hon inte tagit körkort än, trots att hon är 25. Det är då Dumjävel1 säger det mest roliga jag har hört på länge. "Jaaa, hon har då fan inte alla drag i draglådan den". Enormt skrattanfall. "Vad sa du?!?" "Joo, hon har då inte alla hästar inlåsta i frysen." Ännu mer skratt då Dumjävel1 sluddrar fram fel skämt. Det är då jag(Dumjävel2) ser att hon står bakom oss. Panik utlöper. Jag och Dumjävel1 skäms som satan, men onyktra som vi var, så var vi inte in-the-mood för att springa därifrån. Kvinna25 blev skitsur, drämde igen sovrumsdörren och kom aldrig ut mer. Vi somnade på soffan båda två, vaknade nyss och nu är vi på väg hem."

 

Jag kan nästan se det framför mig. En riktig klassiker om att göra bort sig precis innan akten. Du har lixom halva degen inne och är stensäker, men wiiipps så är allt borta. Kanske lite roligare när man känner huvudrollsinnehavarna, då dessa är fullkomliga idioter. :mrgreen:

 

Nu är det dags för powernapp. So long!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eufori

Dag blir natt

Ljus blir mörker

Lycka blir misär

Verklighet blir dröm

 

Ett nytt liv

En ny dag.

En ljus dag.

En lycklig dag.

Min dag.

 

Dagen då jag slutgiltigt tappar förståndet.

Dagen då jag äntligen hittar min frihet.

 

 

 

/Luap - full som en kastrull, men likväl lika jävla olycklig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eufori

Dag blir natt

Ljus blir mörker

Lycka blir misär

Verklighet blir dröm

 

Ett nytt liv

En ny dag.

En ljus dag.

En lycklig dag.

Min dag.

 

Dagen då jag slutgiltigt tappar förståndet.

Dagen då jag äntligen hittar min frihet.

 

hit

 

/Luap - full som en kastrull, men likväl lika jävla olycklig

 

full som en kastrull, knall som en rosa overall ändå hittar man hit :/ Nya tag imorrn. Gl me allt mannen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig nästan som den utlösande faktorn i såpoperadramat. :oops:

Jag hoppas dock att allt löser sig så småningom. Brukar vara svårt sånt där, när man väl gett sig fan på att man har rätt så är det jobbigt att inse sanningen och ta skiten, men vad vet jag. :roll:

 

Nu är det åter dags för ett besök i mitt otroligt "spännande" liv. Kanske är roligare att berätta detta IRL och för folk man känner, men det är väl alltid någon som drar lite på smilbanden.

 

SUPARHISTORIA

 

Gårdagen var mycket underhållande, dock inget lammkött som följde med "hela vägen hem" igår, men ibland är det bara skönt att somna in i dimman. Anyhow...

 

Blev lite förfestande hos en gammal klasspolare där jag knappt kände hälften av sällskapet som var där. Alltid lika roligt att träffa nytt folk iofs. Min gode vän, (Dumjävel1 kan vi kalla honom), fann sällskapets damavdelning tillfredsställande och var redan lite glad i hågen efter några glas öl. Det fanns ungefär 12 flickor i sällskapet. Hälften var i vår ålder och såg mycket bra ut, den andra hälften var ungefär 2 år äldre och var alltför snobbiga, för min stil iaf. Sist, men dock inte snyggast, så fanns det en "kvinna" i 25-årsåldern som Dumjävel1 spanade in direkt. De satt och pratade med varandra näst intill hela kvällen. Klockan blev till slut 12 och det var dags för utgång. Min andre polare, Dumjävel2, hade tagit sig några supar för mycket och blev lite klängig och slängde ur sig en del onödiga saker åt damsällskapet. Han hade även lite svårt att gå så jag lät Dumjävel1 och Kvinna25, som nu hade gått över till "strul-stadiet", att ta hand om honom på vägen till placet vi skulle till.

 

Väl där så var det som vanligt, drinkar i baren, mingel och skit. Som en utekväll ska vara helt enkelt, MEN jag såg aldrig till Dumjävel1 och 2 eller kvinna25 under hela kvällen. Gick hem med resten av sällskapet, gick och la mig och vaknade sedan av att telefonen ringde runt kl. 11. Det var Dumjävel2.

 

- Hej!

- Hallå du.

- Du kan aldrig gissa vad som hände igår...

- Ja, vart fan tog ni tre vägen?

- Vi gick hem till henne, skratt*.

- VA?

- Mm, lyssna nu;

 

"Vi gick hem till hennes lägenhet, jag minns inte så mycket, bara att Dumjävel1 och Kvinna25 var jävligt på varandra. Jag satte mig i en fåtölj och de andra två i en soffa. Jag bara flöt runt i stolen kändes det som, var helt slut. Till slut kommer Dumjävel1 fram till mig och säger att "nu är det dags!". "Dags för vad fan då?", svarade jag. Han hade antagligen lyckats att få henne att gå till hennes säng. Jag gav honom en high-five, så gott jag kunde, och önskade honom GLHF. Helt plötsligt säger han att "jag känner igen henne". Jag medgav att jag också gjorde det och till sist kom vi på varifrån. Trafikskolan! (Till historien tillhör att Dumjävel1 och 2 gick på samma trafikskola som Kvinna25). Vi babblade på om hur jävla kass hon var och att det var konstigt att hon inte tagit körkort än, trots att hon är 25. Det är då Dumjävel1 säger det mest roliga jag har hört på länge. "Jaaa, hon har då fan inte alla drag i draglådan den". Enormt skrattanfall. "Vad sa du?!?" "Joo, hon har då inte alla hästar inlåsta i frysen." Ännu mer skratt då Dumjävel1 sluddrar fram fel skämt. Det är då jag(Dumjävel2) ser att hon står bakom oss. Panik utlöper. Jag och Dumjävel1 skäms som satan, men onyktra som vi var, så var vi inte in-the-mood för att springa därifrån. Kvinna25 blev skitsur, drämde igen sovrumsdörren och kom aldrig ut mer. Vi somnade på soffan båda två, vaknade nyss och nu är vi på väg hem."

 

Jag kan nästan se det framför mig. En riktig klassiker om att göra bort sig precis innan akten. Du har lixom halva degen inne och är stensäker, men wiiipps så är allt borta. Kanske lite roligare när man känner huvudrollsinnehavarna, då dessa är fullkomliga idioter. :mrgreen:

 

Nu är det dags för powernapp. So long!

 

Haha! Grym historia :mrgreen:

 

Keep 'em coming mate ;-)

 

full som en kastrull, knall som en rosa overall ändå hittar man hit :/ Nya tag imorrn. Gl me allt mannen.

 

Thx mate. Idag är jag en gladare, och nyktrare, människa.

 

Anyway, här har ni senaste dagarnas resultat. Har inte blivit så mycket spel på grund av livstilt och lite annat strul. Well well, ikväll tänkte jag i alla fall grinda en hel del för att komma ikapp handmålet för månaden. Troligtvis blir det bara NL200 då jag inte känner mig 100% och inte speciellt varianssugen.

 

RESULTAT AUG:

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

4/8: $210

5/8: $115

8/8: $269

9/8: $1114

10/8: $625

11/8: $9

12/8: $1703

17/8: $1122

18/8: $759

19/8: $1141

20/8: $325

21/8: $767

22/8: $539

23/8: $316

 

 

Cashouts:$1750

 

BR: 29,213

 

MÅL AUG:

Vinster: $10,403 / $12,000

Händer: 20,018 / 31,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-)

 

Jag dejtade en inte alltför smart brud en gång. Jag tittar på både fotboll och hockey då jag finner att båda har bra underhållningsvärde i sig. En kväll så var morsan och farsan inte hemma, så jag bjöd helt enkelt över bruden på en "myskväll" med fotboll och hockey. Brud OCH sport, slå det ni. :mrgreen:

 

Anyhow...

 

Hon tröttnade rätt snabbt på mitt zappande mellan kanalerna, och klagade även på att jag inte var pratglad och social mot henne. De enda gånger jag pratade med tösen var i stort sett vid periodpaus och halvleksvila. Det var då hon kom på den "smarta idéen" att jag var tvungen att välja kanal och varje gång det blev mål i den match jag hade valt så skulle hon göra något diiiiiiirty med mig. Jag fick fram ett ljud som lät ungefär såhär; "nghhhä?"

I fotbollsmatchen stod det 0-1 och i hockeyn 3-2.

Ni kan ju gissa vilken sport jag valde... :oops:

 

 

Hockey - Fotboll: 1-0 :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-)

 

Jag dejtade en inte alltför smart brud en gång. Jag tittar på både fotboll och hockey då jag finner att båda har bra underhållningsvärde i sig. En kväll så var morsan och farsan inte hemma, så jag bjöd helt enkelt över bruden på en "myskväll" med fotboll och hockey. Brud OCH sport, slå det ni. :mrgreen:

 

Anyhow...

 

Hon tröttnade rätt snabbt på mitt zappande mellan kanalerna, och klagade även på att jag inte var pratglad och social mot henne. De enda gånger jag pratade med tösen var i stort sett vid periodpaus och halvleksvila. Det var då hon kom på den "smarta idéen" att jag var tvungen att välja kanal och varje gång det blev mål i den match jag hade valt så skulle hon göra något diiiiiiirty med mig. Jag fick fram ett ljud som lät ungefär såhär; "nghhhä?"

I fotbollsmatchen stod det 0-1 och i hockeyn 3-2.

Ni kan ju gissa vilken sport jag valde... :oops:

 

 

Hockey - Fotboll: 1-0 :twisted:

 

Hahahaha! Underhållande stories gång på gång, keep up the good work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-)

 

Jag dejtade en inte alltför smart brud en gång. Jag tittar på både fotboll och hockey då jag finner att båda har bra underhållningsvärde i sig. En kväll så var morsan och farsan inte hemma, så jag bjöd helt enkelt över bruden på en "myskväll" med fotboll och hockey. Brud OCH sport, slå det ni. :mrgreen:

 

Anyhow...

 

Hon tröttnade rätt snabbt på mitt zappande mellan kanalerna, och klagade även på att jag inte var pratglad och social mot henne. De enda gånger jag pratade med tösen var i stort sett vid periodpaus och halvleksvila. Det var då hon kom på den "smarta idéen" att jag var tvungen att välja kanal och varje gång det blev mål i den match jag hade valt så skulle hon göra något diiiiiiirty med mig. Jag fick fram ett ljud som lät ungefär såhär; "nghhhä?"

I fotbollsmatchen stod det 0-1 och i hockeyn 3-2.

Ni kan ju gissa vilken sport jag valde... :oops:

 

 

Hockey - Fotboll: 1-0 :twisted:

 

Obvious one. Fotbollen. Orka bli distraherad liksom :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kontra ditt lilla påhopp tänkte jag berätta om en liten händelse som utspelade sig igår. Det var nämligen så att jag, Alex (Crazymanpete) och Lönnmar (lonnmar @ bestpoker) var på väg in till Thailändska ambassaden för att ordna visum inför vår uppkommande thailandsvistelse. Dagen börjar med att vi båda blir väckta av en speedad Alex som kräver att vi ska åka in till thailändska ambassaden direkt. Han hade redan kollat upp allt nödvändigt dessutom, så vi satte oss bara i bilen och åkte in mot stadskärnan. Väl på väg in kläcker han ur sig att han inte visste var den låg, TROTS att han hade surfat in på deras hemsida samma morgon för att ta reda på "allt". Han hade inte heller kollat upp pris eller öppettider. "Vad kollade du upp då!?", frågade vi irriterat. "Ja.. jag vet inte." "Så du kollade typ på bilderna och sen stängde ned sidan!?" "Håll käften..."

 

Vi tiltar genast sönder, men efter ett par telefonsamtal har vi i alla fall ett hum om var byggnaden ska ligga. Väl framme är det STÄNGT. Ja, vi hade helt enkelt irrat omkring inne i stan i TVÅ härliga timmar (rusningstrafik) för att komma fram till en stängd ambassad. Trots att det helt klart står "Visa: 10-12" på en liten fin bronsskylt utanför ambassaden verkar alex ändå sugen på att försöka ta sig in. Det här påpekar vi för Alex, men han kontrar kvickt med "Men är ni dumma eller!? Vi ska ju betala med cash!".

 

Min värld vänds upp och ned. Driver han med oss? Blir vi levlade nu? Eller..? Alex släpper ut ett litet hångarv riktat mot oss medan jag och david bara står och tittar på varandra i total förvirring. Kan det vara så att..? Nej. Eller..? Sekunderna går sakta framåt, och både jag och David inser att han inte skämtar. Han tror helt seriöst, till 100%, att dem har speciella öppettider för folk som ska betala med VISA-kort. Ett litet leende sprider sig på mina läppar när jag frågar alex: "Alex... vad heter visum på engelska?" Tyst. Han är så tyst. För en gångs skull är det evigt hånande brödinkastet stängt, och en lätt rodnad sprider sig i hans ansikte. "Skojar du med mig?", kläcker han ur sig som comeback. "Nej."

 

Segern var vår och Alex blev öppet hånad under hela middagen och hela vägen hem. Trots allt blev dagen ganska underhållande ändå. :mrgreen:

 

Haha, tja! Min lillbrorsa (CarlDenStore, som dock är den lille för mig) tipsade om din dagbok och nån anekdot jag bara var tvungen att läsa. Fanns ju onekligen flera stycken men jag måste erkänna att jag garvade som fan till den här om VISA (kortet?)! Klassiker!

 

Btw, jag har själv varit i Thailand på en längre vistelse för några år sedan och har bra koll på hur det mesta är och fungerar där nere. Angående just visumet får alla svenska medborgare automatiskt vistas 30 dagar i Thailand utan att behöva ansöka om visum. Ska man vara där över 30 dagar finns det två alternativ, antingen fixar man helt enkelt ett längre visum i Sverige (kostar bara några hundra och sen sätter de in något visumbevis i passet) genom Thai-ambassaden. Alt. 2 är att skita i det och helt enkelt bara åka över gränsen till ett annat land när 30 dagar gått (typ Burma, Kambodja, Malaysia, Laos) och då får ni automatiskt 30 nya dagar i Thailand. Tror jag spenderade 1 minut i Burma sen åkte jag tillbaka till Thailand igen med 30 nya dagar. Så kan man hålla på hur länge som helst! Vet ju inte hur ni har planerat er resa men är det något ni undrar över är det bara att fråga. Carls polare är mina polare!

 

Jag ska själv åka ner igen till sydostasien (sist jag var där härjade tsunamin) i vinter med några polare och kanske lurar jag med mig Carl också. Han oroar sig väl över att de inte säljer Smirnoff Ice där nere (saft om du frågar mig) men som tur är han lika lättlurad i verkligheten som i poker. Vem vet, vi kanske hookar upp nånstans!

 

Lycka till med pokern och resan! // Mvh David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, tja! Min lillbrorsa (CarlDenStore, som dock är den lille för mig) tipsade om din dagbok och nån anekdot jag bara var tvungen att läsa. Fanns ju onekligen flera stycken men jag måste erkänna att jag garvade som fan till den här om VISA (kortet?)! Klassiker!

 

Btw, jag har själv varit i Thailand på en längre vistelse för några år sedan och har bra koll på hur det mesta är och fungerar där nere. Angående just visumet får alla svenska medborgare automatiskt vistas 30 dagar i Thailand utan att behöva ansöka om visum. Ska man vara där över 30 dagar finns det två alternativ, antingen fixar man helt enkelt ett längre visum i Sverige (kostar bara några hundra och sen sätter de in något visumbevis i passet) genom Thai-ambassaden. Alt. 2 är att skita i det och helt enkelt bara åka över gränsen till ett annat land när 30 dagar gått (typ Burma, Kambodja, Malaysia, Laos) och då får ni automatiskt 30 nya dagar i Thailand. Tror jag spenderade 1 minut i Burma sen åkte jag tillbaka till Thailand igen med 30 nya dagar. Så kan man hålla på hur länge som helst! Vet ju inte hur ni har planerat er resa men är det något ni undrar över är det bara att fråga. Carls polare är mina polare!

 

Jag ska själv åka ner igen till sydostasien (sist jag var där härjade tsunamin) i vinter med några polare och kanske lurar jag med mig Carl också. Han oroar sig väl över att de inte säljer Smirnoff Ice där nere (saft om du frågar mig) men som tur är han lika lättlurad i verkligheten som i poker. Vem vet, vi kanske hookar upp nånstans!

 

Lycka till med pokern och resan! // Mvh David

 

Hahahahaha käften brosan, din jävla lyktstolpe! Det är inte saft, det är raggvirke! Hahahahahhaa HÖTCH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång text.

 

Cheers mate! Vi lär säkerligen höra av oss när vi börjar ta tag i saker och ting lite mer. Hur ska man orka ha full koll 3 veckor innan liksom? :rolleyes:

 

Dock ordnar vi med vaccin samt visum på tisdag då det känns lika bra att ha det gjort. Ha det!

 

Hahahahaha käften brosan, din jävla lyktstolpe! Det är inte saft, det är raggvirke! Hahahahahhaa HÖTCH

 

Hah! Raggvirke :-P

 

Alla bara tjötar om öl dit och sprit hit. Jag dricker också smirnoff/breezers rätt ofta, och jag ser fan inget fel med det. Visst, öl är manligt, men det smakar fortfarande musprutt. Btw, någon som har fått en sådan i munnen ngn gång?

 

 

I övrigt slutade kvällens 4-timmars grind upp $1695 över cirka 2k händer. Jag flög omkring hejvilt och härjade NL200-NL600, oftast olika nivåer samtidigt. Det var lite förvirrat ibland, men det gick vägen till slut. Nu äre dags för mig att räkna får. Godnatt!

 

 

RESULTAT AUG:

1/8: $878

2/8: $2351

3/8: $620

4/8: $210

5/8: $115

8/8: $269

9/8: $1114

10/8: $625

11/8: $9

12/8: $1703

17/8: $1122

18/8: $759

19/8: $1141

20/8: $325

21/8: $767

22/8: $539

23/8: $316

26/8: $1695

 

 

Cashouts:$1750

 

BR: 30,908

 

MÅL AUG:

Vinster: $12,098 / $12,000

Händer: 22,536 / 31,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvalitetshöjande inlägg

 

HAND 1

Fi spelar 18/12/2.3. Vad gör vi på turn utöver att må illa? Jag får mardrömmar över hur många gånger jag har pushat där och fått set uppslängda i ansiktet. Vad tycker ni?

 

- Odlaris sitting in seat 1 with $418.90

- _Booobich_ sitting in seat 2 with $420.30 [Dealer]

- ANDY1956 sitting in seat 3 with $377.00

- proludo sitting in seat 4 with $36.00

- mikaelrudh sitting in seat 5 with $518.42

- AB_illusive sitting in seat 6 with $400.00

 

ANDY1956 posted the small blind - $2.00

proludo posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Odlaris: Ace of Hearts, Ace of Diamonds

mikaelrudh folded

AB_illusive folded

Odlaris raised - $16.00

_Booobich_ called - $16.00

ANDY1956 folded

proludo folded

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 7 of Clubs, 3 of Hearts

Odlaris bet - $25.00

_Booobich_ called - $25.00

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

Odlaris bet - $51.00

_Booobich_ raised - $140.00

Odlaris mår dålig och gör vad fan då?

 

 

HAND 2

Pokertracker ballade just ur helt, och statsen likaså. Hero sitter förvirrad, tiltad och hungrig. FI har vi ingen aning om vem han är, hur han spelar eller vad han åt till middag. Hur spelar man den här soppan på ett vettigt sätt?

 

** Game ID 817499758 starting - 2007-08-26 23:51:08

** Chain [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Klokkarin sitting in seat 1 with $380.00

- philty321 sitting in seat 2 with $220.60

- Odlaris sitting in seat 3 with $521.25

- samaran sitting in seat 4 with $129.00 [Dealer]

- Doc__ sitting in seat 5 with $417.90

- kuuse sitting in seat 6 with $578.50

 

Doc__ posted the small blind - $2.00

kuuse posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Odlaris: King of Clubs, Queen of Diamonds

Klokkarin folded

philty321 folded

Odlaris raised - $16.00

samaran called - $16.00

Doc__ called - $16.00

kuuse called - $16.00

 

** Dealing the flop: Queen of Clubs, King of Hearts, 9 of Hearts

Doc__ checked

kuuse checked

Odlaris bet - $51.00

samaran folded

Doc__ folded

kuuse called - $51.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

kuuse checked

Odlaris bet - $115.00

kuuse called - $115.00

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

kuuse bet - $191.53

Odlaris ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvalitetshöjande inlägg

 

HAND 1

Fi spelar 18/12/2.3. Vad gör vi på turn utöver att må illa? Jag får mardrömmar över hur många gånger jag har pushat där och fått set uppslängda i ansiktet. Vad tycker ni?

 

- Odlaris sitting in seat 1 with $418.90

- _Booobich_ sitting in seat 2 with $420.30 [Dealer]

- ANDY1956 sitting in seat 3 with $377.00

- proludo sitting in seat 4 with $36.00

- mikaelrudh sitting in seat 5 with $518.42

- AB_illusive sitting in seat 6 with $400.00

 

ANDY1956 posted the small blind - $2.00

proludo posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Odlaris: Ace of Hearts, Ace of Diamonds

mikaelrudh folded

AB_illusive folded

Odlaris raised - $16.00

_Booobich_ called - $16.00

ANDY1956 folded

proludo folded

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 7 of Clubs, 3 of Hearts

Odlaris bet - $25.00

_Booobich_ called - $25.00

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

Odlaris bet - $51.00

_Booobich_ raised - $140.00

Odlaris mår dålig och gör vad fan då?

 

 

HAND 2

Pokertracker ballade just ur helt, och statsen likaså. Hero sitter förvirrad, tiltad och hungrig. FI har vi ingen aning om vem han är, hur han spelar eller vad han åt till middag. Hur spelar man den här soppan på ett vettigt sätt?

 

** Game ID 817499758 starting - 2007-08-26 23:51:08

** Chain [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Klokkarin sitting in seat 1 with $380.00

- philty321 sitting in seat 2 with $220.60

- Odlaris sitting in seat 3 with $521.25

- samaran sitting in seat 4 with $129.00 [Dealer]

- Doc__ sitting in seat 5 with $417.90

- kuuse sitting in seat 6 with $578.50

 

Doc__ posted the small blind - $2.00

kuuse posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Odlaris: King of Clubs, Queen of Diamonds

Klokkarin folded

philty321 folded

Odlaris raised - $16.00

samaran called - $16.00

Doc__ called - $16.00

kuuse called - $16.00

 

** Dealing the flop: Queen of Clubs, King of Hearts, 9 of Hearts

Doc__ checked

kuuse checked

Odlaris bet - $51.00

samaran folded

Doc__ folded

kuuse called - $51.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

kuuse checked

Odlaris bet - $115.00

kuuse called - $115.00

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

kuuse bet - $191.53

Odlaris ??

 

Krille, denna ska du blixtsyna annars blir jag besviken på dig. Min känsla i potten med tanke på hur ni betat osv så skriker det CALL inom mig. Jag blixtsynar iallafall den och jag leder sjukt ofta. Vi vet att han inte har A9, T9, JT...Okej, att VETA gör man aldrig i poker. Men du fattar. En hand som Q9 samt K9 ska självklart inte uteslutas men hade jag varit han hade jag nog tryckt på dig på turn med en sån hand så jag kanske inte utesluter men skulle bli förvånad om han ändå visar upp den.

 

I mina ögon ser det bara ut som han gör en dum cepepush med AK, missat färgdrag och desperatbluffar efter ilska om han hade ett bra drag. Är otroligt intresserad av att veta om du synade eller inte. Jag vill väldigt gärna veta hans hand också, om du fick reda på det =) Intressant hand faktiskt. Gonatt på dig (L) /Salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått skit på NL400 men jag hade:

 

1. Foldat, tror inte att han har sämre än dig med de statsen. Vad ska han ha isåfall? Hur ofta kommer han ha det gentemot ett set? Jag tror det AA gör sig mycket bättre i andra situationer!

Varför gav inte CarlDenStore sin opinion om den handen :(?

(Som det har gått nu hade jag callat och fått se hans set eller foldat och fått se 72o)

 

2. Callar och ser honom vända upp en hand som är sämre än vår!

(Som det har gått nu hade jag callat och fått se hans JT)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående AA så säger även jag fold. Klassiskt spelat set. Smoothcallar ditt CB och sätter in stöten på turn. Hade han haft en hand som du vill att han ska ha (KK-JJ) så borde han väl ha reraisat pre från knappen efter din CO-öppning i.m.h.o.

 

Angående KQo så säger jag syna ner. Visst, han kan ha en nia (hans range borde vara lite bredare än vanligt med tanke på pottoddsen som han får pre) och vill inte ha check-check på river. Hade han haft JT så tror jag han hade visat det tidigare i handen mot så många fi och på den brädan. Bara bita i det sura omk potten slider över till honom.

 

Angående alkohol så säger jag smirnoff ice > öl alla dar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...