Gå till innehåll

Luap - Incest, Tårar och Pokeresultat - NL400/NL600


Luap

Recommended Posts

Jag är en tiltad jävel. Ja, det är jag fan. Rullen är slaktad, psyket är krossat, hoppet på kärleken är borta och kroppen är vanskött. Det är jag idag. Men vad har egentligen hänt? Hur blev det såhär?

 

För att göra historian någorlunda kort kan vi börja i mars. Då tog det slut mellan mig, och vad jag trodde var, mitt livs kärlek. Pang boom. Headshot. Reality check någon? I alla fall så rasade det mesta i mitt liv. Pokern och skolan tappade all mening. Varför leva? Varför finnas? Vad är meningen med alla tankar, all smärta och alla om? Kan det någonsin bli bra? Läker tiden alla sår? Alla sade ju att det var så, men jag kan fan inte riktigt köpa det. Visst, orden låter fina, men är det sant? Fuck no säger jag. Jag har fortfarande inte kommit över henne helt, även om det trots allt känns hanterbart idag. Men men, nog om mig - jag är ändå rätt fucked up.

 

När det kommer till pokern kommer jag att börja nöta $1/2 NL igen. Rullen är ungefär halverad sen i mars, mycket på grund av en tung badstreak blandat med sporadisk stortilt. Det jag har att donera ligger på exakt $18,000, och om dessa försvinner lovar jag er ett spektakulärt basejump från katarinahissen, utan fallskärm. Givetvis. Nejdå, så illa är det väl inte riktigt, för nu ska fan trenden vändas. Spelet kommer att hållas på bestpoker där jag verkligen stortrivs, så försök inte komma och affiliatespamma mig.

 

En sak jag verkligen jobbar med är att utveckla mitt spel just nu. I min lilla karriär har jag hitills läst en 6-7 böcker och sett åtskilliga cardrunnersfilmer. Detta är något jag planerar att fortsätta med. Tumregeln är att om jag inte ser en cardrunnersfilm under dagen får jag spelförbud dagen efter. En annan regel är att jag minst ska läsa 30 sidor pokerlitteratur innan varje session. Bankrullekraven blir att ha minst 50 buyins per nivå då jag faktiskt planerar att leva på pokern under ett helt år nu. I övrigt blir 30,000 händer per månad ett minimum. Om detta inte nås får vi diskutera fram ett lämpligt och ytterst pinsamt straff tillsammans i dagboken, deal?

 

Mitt spel varierar lite, men överlag hamnar mina PT-stats oftast på något i stil med 20/17.5/2.5 för er som vet vad detta betyder. På bestpoker nickar jag Odlaris och ni hittar mig på 5-manna eller HU-borden beroende på hur grov tiltfaktorn är för dagen.

 

Anyway, nu kör vi! Wish me luck fuckers!

RESULTAT

Augusti: 13,022 Cashouts: $5050

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 642
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack Tack Tack allesammans!

 

För min del blir det först och främst 30 sidor pokerteori + cardrunners nu så att jag kan grinda senare. Därefter är planen att få lite käk i sig och förbereda sig för att mosa alla tama NL200-regulars ikväll. Kan det här slå fel? Inte en chans.

 

En sak jag har funderat en del på är 3bet-sizes preflop. Hur resonerar ni kring dessa? Min tumregel är att raisa upp till runt 3.5 raisarens bet beroende på om det har kallsynats bakom eller inte. Dessutom bombar jag aningen hårdare ur pos än i pos. Tror att det finns en BT-cardrunnersfilm som diskuterar detta, men jag orkar inte leta fram vilken det är nu. Någon som har några tankar om reraisesizes preflop? Hur anpassar ni sizen beroende på spelaren? Slår ni på hårdare eller lite mjukare mot callingstations? Regulars? LAGs?

 

Alla tankar är välkomna!

 

MVH,

Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

Angående betsizes så gör jag som du, slår upp lite hårdare ur position samt att jag slår upp mer/hårdare om någon kallsynat.

 

Fi's stats har inte så mycket att göra med hur mycket jag slår upp utan snarare med vilka händer jag slår upp med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

 

Angående betsizes så gör jag som du, slår upp lite hårdare ur position samt att jag slår upp mer/hårdare om någon kallsynat.

 

Fi's stats har inte så mycket att göra med hur mycket jag slår upp utan snarare med vilka händer jag slår upp med.

 

Okey okey, låter bra det. Det där med olika händer har jag egentligen inte ägnat så mycket tid åt. Vilke händer raisar du hårdare respektive mindre med? Om vi sätter dem i fyra kategorier såsom typ låga PP, höga PP, SC och två höga kort, hur varierar du betstorleken mellan dessa? Tänker du likadant när du är först in att raisa och inte trebettar någon?

 

Jag har mina små teorier nu när jag tänker på det, men det skulle vara kul att höra hur du resonerar först 8-)

 

Hejhopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey okey, låter bra det. Det där med olika händer har jag egentligen inte ägnat så mycket tid åt. Vilke händer raisar du hårdare respektive mindre med? Om vi sätter dem i fyra kategorier såsom typ låga PP, höga PP, SC och två höga kort, hur varierar du betstorleken mellan dessa? Tänker du likadant när du är först in att raisa och inte trebettar någon?

 

Jag har mina små teorier nu när jag tänker på det, men det skulle vara kul att höra hur du resonerar först 8-)

 

Hejhopp!

 

Tror det skett ett litet missförstånd nu. Vad jag menade var att jag varierar inte betstorleken beroende på min hand. Slår jag upp så slår jag upp. Samma summa med AJ som med AA. Alltså, mot vissa fi är AJs en hand som jag slår upp med och mot vissa fi lägger jag den pre. Allt är situatonsanpassat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Tack allesammans!

 

 

King :) äntligen kom dagboken :)

 

Riktigt kul, kommer att följas. synd bara att vi inte kunde ses i visby, kommer väl fler tillfällen :)

 

Lyckan till :)

 

 

Det var riktigt synd. Såg inte ditt pm föränn jag kom hem, och jag kände att det var lite sent att svara då. Det var riktigt grymt där nere i alla fall. Ser sjukt mycket fram emot nästa bp-event :-D

 

 

 

 

Nu blir det cardrunners och sen grind. Wish me luck! Håller nog dagboken någorlunda uppdaterad under loppets gång. Pusshej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slår alltid upp 3-4ggr bettet,funkar fint ;-)

 

Jag slår ännu hårdare om ni båda är djupa, så det är mindre chans han får implicita odds på eventuellt set om han sitter med ett par.

 

EDIT: Med andra ord, en parameter till till din lista som jag för övrigt höll med om, effektivt stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår ännu hårdare om ni båda är djupa, så det är mindre chans han får implicita odds på eventuellt set om han sitter med ett par.

 

EDIT: Med andra ord, en parameter till till din lista som jag för övrigt höll med om, effektivt stackdjup.

 

Där satt den allt :D Missade den uppenbara totalt :)

 

Har läst mina 30 sidor i "Your worst enemy in poker" för kvällen och ligger härmed på sida 115 (lika bra att skriva ut det så att jag inte fuskar). Redan efter strax över 100 sidor känner jag redan att den här boken har gett mig mycket. Den sporrar mig verkligen att ta 100% ansvar för mina resultat och försöka att verkligen se klart på mitt spel, mina brister, mina motiv och mina pokerstudier. Helt klart en bok att rekomendera alla.

 

Nu är jag så taggad på pokerteori att jag kanske kör ett dubbelpass cardrunners. Den som lever får se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för spel blir det faktiskt sovdags nu. Har sett klart två cardrunnersfilmer av brian townsend och det kändes väldigt givande. Jag hittade en semiläcka i mitt spel som är att ibland coldcalla med AT ur blindsen mot en någorlunda sen raise vilket han totalt sågade och grundligen förklarade varför det var så brutalt dåligt. Dessutom diskuterade han lite om hur viktigt det är att vara agressorn i händer och vikten av att ha ett aggresivt spel överlag.

 

Imorgon ska jag kliva upp redan vid 10.30 för att försöka komma ur en jobbig sits jag har satt mig i, nämligen att sova för mycket. Som det är nu sover jag nästan alltid 9 timmar per natt vilket gör mig konstant trött och seg. Så imorgon blir det snabb promenad vid 11.00, gym vid 12.00 och pokerpass#1 vid 14.30 någon gång. Struktur är nöten.

 

Sov gott allesammans och ursäkta för avsaknaden av spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...