NinjaSwede Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 Tjena! Jag vill bara höra vad ni gör, när ni kommer in i en märkbar pokersvacka, där inget går din väg. Jag har inte kommit i pengarna i 8 dagar, förutom en liten tröstplats i ITM igår. Men annars har det bara varit en fasanfull otursperiod och hur mycket jag taggar mig själv att I dag skall det gå, så går det bara inte. Om ni går in på officialpokerrankings och söker mitt namn NinjaSwede, så kan man se att i de första 14 dagar i denna månad, så är jag i pengarna varje dag. Och sen uteblir det. Det finns bara 2 möjligheter. Att jag har drabbats av otur eller att pokerklienten på något sätt inte vill att jag skall komma längre i turneringarna.. jag vet att det sistnämnda låter långsökt, men ibland undrar man.. Jag funderar själv nu att inte spela resten av juli månad och ta ut min profit från denna period. Och vänta in augusti, när jag är i thailand. Kanske god thaimat, träning och sol ger positiva vibbar till mit pokerspel? Ps. Finns det ett pokerord till formsvacka? hilsen Ninja Citera
JockePett Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 Downswing? Nej, inget tips. Är det tilt som ska jagas bort brukar jag slaska ett par inköp på riktigt låg nivå. Dåligt spel kan analyseras. Varians kan accepteras. Återvänd till HH dina och kolla om det var varians eller kasst spel. Citera
NinjaSwede Postad 24 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2007 Jag får väl acceptera att min varians är negativ. Har analyserat mitt spel och jag har spelat samma spel och det som har varit bemärkningsvärt är mina allinsituationer som jag har förlorat med bättre hand. Oftast par mot par. Där den andres mindre par hittar trissen. Men som sagt. det där lilla extra flytet är inte där för tiden. Flytet och turen man skall ha för att nå långt i turneríngar. hilsen Ninja Citera
radicalen Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 Du har den s.k motriggen helt enkelt. Vet hur det är att ha det varenda jävla månad efter att man plussat bra hela månaden igenom så vänder det sedan i slutet av månaden. Det är bra sjukt det. Jag har samma oflyt som du. AA mot 99, moståndare träffar set, AA vs KK, motståndare träffar set på turn. Hela tiden, och det är inte för att jag spelar annorlunda eller har läckor, det är den äckliga riggen. Spela bara när du har den med dig, den går inte att lura. Citera
Frenter Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 varför olika resultat när man söker upp ditt namn på official poker rankings och på sharkscopes? Citera
ltdrichard Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Nä det bästa att göra när man kommer in i en "otursperiod" är att helt enkelt inte spela poker, för när man spelat mycket under en kort tid så tröttnar man helt enkelt, eller man tar det för givet, ungefär som man gör man sin flickvänn efter ett par år eller så. Ta helt enkelt en paus, eller gör det du känner är bäst för att hitta tillbaka till passionen, om det nu må vara att gå på bio eller skaffa ett ab. på cardrunners, gör det bara gör´t! Citera
martenmania Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Tappa 30-40 inköp i MTT:s är ju mer eller mindre vardagsmat. Bara att köra på. Att du bara orkar gnälla med över 100% i ROI senaste månaden liksom... Citera
Gäst Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 varför olika resultat när man söker upp ditt namn på official poker rankings och på sharkscopes? Sharkscope: SNG OPR: MTT ------ Detta kan väl knappt klassas som downswing btw. Citera
Flesh2Flesh Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Jag brukar gula rullen. När man får en sån downswing vilar en förbannelse över rullen så det är lika bra att gula och börja om från början med en ny färsk rulle. Citera
hawg Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 I en downswing (cg) brukar jag testa lite nya grejer, t.ex. 7CS, 5CD etc. tills den rätta "pokerkänslan" kommer tillbaka. Citera
NinjaSwede Postad 25 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2007 Nä det bästa att göra när man kommer in i en "otursperiod" är att helt enkelt inte spela poker, för när man spelat mycket under en kort tid så tröttnar man helt enkelt, eller man tar det för givet, ungefär som man gör man sin flickvänn efter ett par år eller så. Ta helt enkelt en paus, eller gör det du känner är bäst för att hitta tillbaka till passionen, om det nu må vara att gå på bio eller skaffa ett ab. på cardrunners, gör det bara gör´t! Mycket tankeväckande! Tack för ditt svar. hilsen Ninja Citera
NinjaSwede Postad 25 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2007 Tappa 30-40 inköp i MTT:s är ju mer eller mindre vardagsmat. Bara att köra på. Att du bara orkar gnälla med över 100% i ROI senaste månaden liksom... Du har helt rätt! Jag skall ju egentligen inte gnälla:-D hilsen Ninja Citera
Recommended Posts