Gå till innehåll

Inlägg i offentlighetens ljus

Recommended Posts

Jag upptäckte, av en tillfällighet, att det som skrivs här på forumet kan läsas av vem som helst - vederbörande behöver inte ens vara inloggad, trots att det krävs för att läsa inläggen om man går via pokerforum.nu.

Skriver man däremot in ett sökord i t. ex. Altavista, exempelvis Jim Profit, så kommer man till en sida i pokerforum.nu där en "Franco Baresi" (tror jag han kallar sig) skriver om detta i pokerforumet.

Är inte detta inkonsekvent? En sak att man kan vara anonym på forumet - men hur många förväntar sig egentligen att allt de skriver här är tillgängligt för även icke-forummedlemmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge exempel på sökningen i AltaVista?

Jag sökte på Jim Profit Pokerforum i Altavista, och hittade mycket riktigt en tråd i Off Topic-delen av forumet. Jag hittade dock ingen tråd exempelvis till Franco Baresis dagbok.

Jag har även sökt i forumets egna sökning efter Jim Profit, dels som inloggad (hittade fyra sidor svar), dels som icke inloggad (hittade en sida svar).

Ungefär hälften av forumet är öppet för alla att läsa, ungefär hälften krävs det inloggning för att läsa.

Är du säker på att sökningen i AltaVista gav träffar på den "låsta" delen av forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser