Deffe Postad 23 Juli , 2007 Rapport Postad 23 Juli , 2007 Hej.. Hur gör man? Det som ställer till problem för mig är: Bank/Branch Address ??? Swift Code ??? IBAN Code ??? Samt all info under som inte krävs: Intermediary Bank Details vad e det för någe knasiga grejer under ? Citera
brainslicer Postad 23 Juli , 2007 Rapport Postad 23 Juli , 2007 Hej.. Hur gör man? Det som ställer till problem för mig är: Bank/Branch Address ??? Swift Code ??? IBAN Code ??? Samt all info under som inte krävs: Intermediary Bank Details vad e det för någe knasiga grejer under ? http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Utlandsbetalningar/IBAN/208254.html Citera
Deffe Postad 23 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2007 IBAN går itne att hitta.. står att man ska logga in och leta där men hittar det inte alls :-\ Citera
brainslicer Postad 23 Juli , 2007 Rapport Postad 23 Juli , 2007 IBAN går itne att hitta.. står att man ska logga in och leta där men hittar det inte alls :-\ Har inte Nordea, men nog lär de väl finnas där om man har konto o kan logga in.... IBAN slutar som ditt normala kontonummer, med en massa internationella koder framför. Citera
jinxad Postad 23 Juli , 2007 Rapport Postad 23 Juli , 2007 Har inte Nordea, men nog lär de väl finnas där om man har konto o kan logga in.... IBAN slutar som ditt normala kontonummer, med en massa internationella koder framför. Du måste gå till ditt kontoutdrga, dvs översikten över ditt konto. Därifrån scrollar du längst ner och där finns en länk till en sida där du hittar ditt IBAN. Annars står detta IBAN-nummer på dina kvartalskontoutdrag du får i brevlådan, och i annat fall kan du ringa Nordea så säger de vad du har för nummer. BIC är NDEASESS. Citera
hocer Postad 23 Juli , 2007 Rapport Postad 23 Juli , 2007 Som gammal nordeasupport får jag väl svara. IBAN står under Vilkor längst ner på sidan när du tryckt in dig på rätt konto. Du måste logga in med engångskoder för o se detta. Du får inte reda på IBAN per telefon. Citera
Deffe Postad 23 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2007 Nu har jag allt förrutom detta "Branch Address"... e det bankens adress eller någe? tack för hjälpen alla.. vill inte att det blir fel liksom därför man e lite orolig.. hårt förvärrvade slantar Citera
hocer Postad 23 Juli , 2007 Rapport Postad 23 Juli , 2007 ja bankens adress, används inte egentligen, men du kan hitta den på nordeas hemsida. Citera
jinxad Postad 23 Juli , 2007 Rapport Postad 23 Juli , 2007 Som gammal nordeasupport får jag väl svara. IBAN står under Vilkor längst ner på sidan när du tryckt in dig på rätt konto. Du måste logga in med engångskoder för o se detta. Du får inte reda på IBAN per telefon. Har fått det 2 ggr. Man anger ju sitt kontonr + personlig kod i början av samtalet. Varför skulle man inte få det? Är ju bara ens kontonummer i annan form om jag fattat det rätt? Citera
FraXioN Postad 23 Juli , 2007 Rapport Postad 23 Juli , 2007 Har fått det 2 ggr. Man anger ju sitt kontonr + personlig kod i början av samtalet. Varför skulle man inte få det? Är ju bara ens kontonummer i annan form om jag fattat det rätt? Precis, är en väldigt konstig policy från Nordea. Hos Swedbank går du bara in på denna sida: http://www.swedbank.se/sst/inf/kort-och-betalningar/0,,21900,00.html Och skriver in ditt vanliga svenska kontonummer så får du fram ditt IBAN. Citera
hocer Postad 27 Juli , 2007 Rapport Postad 27 Juli , 2007 Ja det är väl en tolkning av lagen att man inte får uppge kontonummer per telefon. Men kan ha ändrats, jobbar ju inte kvar Citera
Recommended Posts