radicalen Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Vi har spelat 15-20 händer på ett bord som verkar löst och aggressivt hitills. Det har höjts varenda runda och vår fi har höjt ungefär hälften av gångerna. Vi vet alltså att han inte nötgrindar och har en bred hd, har höjt med 7-5s och diverse sc som floppat bra och gått till showdown. Vår fi limpar Utg och vi standardhöjer och får med oss två fi, varav den löse aggro spelaren som limpade synar. Floppen checkas till oss och vi gör en standard-cb och får mothugg av den aggressive, löse spelaren. Hur agerar vi? Intressant att höra era åsikter och analyser =). 5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 juli 2007 12:37:13 Eva Turbo 14 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: fi1 (981.25) Plats 2: fi2 (5221.06) Plats 3: fi3 (1422.80) Plats 4: fi4 (1090.15) Plats 5: Hero (1998.25) fi1 lägg LM 5.00 fi2 lägg SM 10.00 ** Giv ** Hero[Dh, Dr] *** Bet Runda 1 *** fi4 Syna 10.00 Hero Höj till 40.00 fi3 Syna 40.00 fi2 Lägg fi1 Lägg fi4 Syna 40.00 *** Flop(Board): *** : [10h, 5h, 3s] *** Bet Runda 2 *** fi4 Passa Hero Satsa 90.00 fi3 Lägg fi4 Höj till 220.00 Hero ?? Citera
penix Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Syn, utvärdera turn. vid blank turn och check från FI bettar jag. Tror du att han har drag väldigt ofta här så slår du om honom om han bettar annars syn för potkontroll. Citera
gazzaflush Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Lika bra att höja upp. Snubben verkar på din read som största fisken. Har han en stark T här eller liknande så betalar han troligtvis av! Finns ingen anledning att syna egentligen? Dom flesta korten på river blir actionkiller hur som helst och om han sitter på drag så ska han väl ändå inte få ta kommandot och kunna bluffa bort dig på turn? Höj! Citera
radicalen Postad 20 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2007 Härligt med två svar =). Väntar lite med att posta svar för att se om det kommer in fler eventuella svar. Förstår varför du bara vill syna här penix,men vad gör vi om turn kommer med ett scarecard? Finns ju ett antal sådana. Då får vi ett rätt svårt beslut om han skjuter en till tunna eller vad tycker du? Citera
tb2arvd Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Jag hade höjt pott, inte en chans att jag låter han eventuellt dra mot sin färg elr nån annan skit som muppen har, vem vet , han kanske höjer för att kunna checka på turn, gratis kort ! Nä för fan, höj ! Citera
Gavve Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Vi har spelat 15-20 händer på ett bord som verkar löst och aggressivt hitills. Det har höjts varenda runda och vår fi har höjt ungefär hälften av gångerna. Vi vet alltså att han inte nötgrindar och har en bred hd, har höjt med 7-5s och diverse sc som floppat bra och gått till showdown. Vår fi limpar Utg och vi standardhöjer och får med oss två fi, varav den löse aggro spelaren som limpade synar. Floppen checkas till oss och vi gör en standard-cb och får mothugg av den aggressive, löse spelaren. Hur agerar vi? Intressant att höra era åsikter och analyser =). 5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 juli 2007 12:37:13 Eva Turbo 14 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: fi1 (981.25) Plats 2: fi2 (5221.06) Plats 3: fi3 (1422.80) Plats 4: fi4 (1090.15) Plats 5: Hero (1998.25) fi1 lägg LM 5.00 fi2 lägg SM 10.00 ** Giv ** Hero[Dh, Dr] *** Bet Runda 1 *** fi4 Syna 10.00 Hero Höj till 40.00 fi3 Syna 40.00 fi2 Lägg fi1 Lägg fi4 Syna 40.00 *** Flop(Board): *** : [10h, 5h, 3s] *** Bet Runda 2 *** fi4 Passa Hero Satsa 90.00 fi3 Lägg fi4 Höj till 220.00 Hero ?? Slår du tillbaks på FI här är det stora odds, tycker jag, att han lägger ev semibluffande draghänder samt sämre händer som Tx etc. Jag skulle ha synat, för att se vad som händer på turn. Blankar turn, så är det bet som gäller, sitter flushen så är handen lätt att komma ifrån. Ibland slår jag tillbaks, men för det mesta väljer jag nog att syna på den här brädan... Litet mesigt omslag btw. Citera
-PK- Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Jag synar nog och stoppar in på i princip alla turnkort efter att han bettat. Citera
Shahin86 Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Det är ganska sjukt hur så många på raken utvärderar handen fel. Tänkte skriva ett par fel som folk har när dom tänker men det blev alldeles för många så orkar inte, säger som så iaf att vi släpper inte om flushen kommer eftersom vi har Qh Syn flop, låt han beta vidare på turn annars tar du hand om betningen själv. Vi har pos. Citera
calloway Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 I dessa lägen mot en lag är det push.Du är favvo här oftast.Att bara syna o får se ett A,K el färg på turn kan få dig bortbluffad. Inte ge honom chansen hitta sin 3-outare om han bluffar med sitt A el K. Har han setat är det bara gratulera honom o betala av. Citera
jojje2k Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Inte ge honom chansen hitta sin 3-outare om han bluffar med sitt A el K. lol Citera
Shahin86 Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 I dessa lägen mot en lag är det push.Du är favvo här oftast.Att bara syna o får se ett A,K el färg på turn kan få dig bortbluffad.Inte ge honom chansen hitta sin 3-outare om han bluffar med sitt A el K. Har han setat är det bara gratulera honom o betala av. ASDASDASDASD. Huuuur ska det få oss bortbluffade på turn om det kommer flush, K eller A när vi synar på alla dom korten?! Och om han bluffar, hur ska man inte ge han chansen o ge oss hela stacken om han bluffar med K eller A?! Inte ens sagt att han behöver ha det, men hälften här säger emot sig själva när dom resonerar o hittar på perfekta lägen åt sina argument som inte ens är bra. Citera
gazzaflush Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Det är ganska sjukt hur så många på raken utvärderar handen fel. Tänkte skriva ett par fel som folk har när dom tänker men det blev alldeles för många så orkar inte, säger som så iaf att vi släpper inte om flushen kommer eftersom vi har Qh Syn flop, låt han beta vidare på turn annars tar du hand om betningen själv. Vi har pos. Varför spela så passivt med den här handen som inte direkt är ett monster oavsett om vi har position eller inte? Jag håller med dig lite i dina argument men det är inte direkt fel att höja upp? Citera
Shahin86 Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Varför spela så passivt med den här handen som inte direkt är ett monster oavsett om vi har position eller inte?Jag håller med dig lite i dina argument men det är inte direkt fel att höja upp? Aldrig "fel" att höja tbx igen, sålänge man inte motiverar det som en åsna (= Citera
gazzaflush Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Aldrig "fel" att höja tbx igen, sålänge man inte motiverar det som en åsna (= Så du kallar min motivering dålig? Citera
calloway Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Det är ganska sjukt hur så många på raken utvärderar handen fel. ASDASDASDASD. Huuuur ska det få oss bortbluffade på turn om det kommer flush, K eller A när vi synar på alla dom korten?! Och om han bluffar, hur ska man inte ge han chansen o ge oss hela stacken om han bluffar med K eller A?! Inte ens sagt att han behöver ha det, men hälften här säger emot sig själva när dom resonerar o hittar på perfekta lägen åt sina argument som inte ens är bra. Så du ska håna o nedvärdera alla som har annan åsikt än du? Det här är väl ett fritt forum din jävla besserwissertönt. Citera
Shahin86 Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Så du kallar min motivering dålig? Ja. "gazzaflush Lika bra att höja upp. Dom flesta korten på river blir actionkiller hur som helst och om han sitter på drag så ska han väl ändå inte få ta kommandot och kunna bluffa bort dig på turn? Höj!" Det där är ju feltänkt som sagt. Han kan inte bluffa bort oss på turn. Om det är anledningen till varför vi ska höja så resonerar du fel. Citera
Shahin86 Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Så du ska håna o nedvärdera alla som har annan åsikt än du?Det här är väl ett fritt forum din jävla besserwissertönt. Och i detta underbara fria forum så tar jag mig ibland tiden o meddelar att MINST 50% har lite otur när dom tänker. Detta enbart för att trådskaparen inte ska tro på det som skrivs o lära sig fel. Citera
ebisumaru Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Jag synar nog och stoppar in på i princip alla turnkort efter att han bettat. Samma. Eller ställa rakt av på floppen är ok med, särskilt om du tror han kan syna med skräpiga T och mellanpar. Shahin:-D . Främsta anledningen att ställa är väl att man inte vill låta honom sakta ner med en T om färgen/överkort kommer. Citera
gazzaflush Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Ja. "gazzaflush Lika bra att höja upp. Dom flesta korten på river blir actionkiller hur som helst och om han sitter på drag så ska han väl ändå inte få ta kommandot och kunna bluffa bort dig på turn? Höj!" Det där är ju feltänkt som sagt. Han kan inte bluffa bort oss på turn. Om det är anledningen till varför vi ska höja så resonerar du fel. Har tänkt igenom dina argument och det du skrivit, du har faktiskt rätt. Det finns nästan inga kort han kan bluffa ur oss potten med, men en fråga bara. Vad sätter vi han på i den här handen? Om vi sätter han på AT eller toppar-hyggligt kicker så kommer han troligtvis syna en push pga av färgdraget. Readen var ju att han var fiskig så. Citera
calloway Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Och i detta underbara fria forum så tar jag mig ibland tiden o meddelar att MINST 50% har lite otur när dom tänker. Detta enbart för att trådskaparen inte ska tro på det som skrivs o lära sig fel. Det här är inte schack,maistro.Att fatta beslut med ofullständig information kan aldrig ge dig rätten att påstå "ni har fel,jag har rätt,ni är idioter". Men jag förstår att en 20-åring som haft en flaxperiod tror han är pokerns Kasparov. Citera
ulaf Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Så du ska håna o nedvärdera alla som har annan åsikt än du?Det här är väl ett fritt forum din jävla besserwissertönt. Forumet handlar om att bra spelare lär upp de dåliga, inte att "alla har rätt till en egen åsikt". Citera
Shahin86 Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Har tänkt igenom dina argument och det du skrivit, du har faktiskt rätt. Det finns nästan inga kort han kan bluffa ur oss potten med, men en fråga bara. Vad sätter vi han på i den här handen? Om vi sätter han på AT eller toppar-hyggligt kicker så kommer han troligtvis syna en push pga av färgdraget. Readen var ju att han var fiskig så. Ja, han kommer syna en push med AT, men han kommer även syna en all in på turn ifall turn är t.ex J. Så man går inte miste om allt för mycket om man bara synar, det ENDA kortet som jag tror dödar action, är A. Iomed att kort som T9 osv är väldigt troliga. Jag tvivlar att han passar på 2H, i princip oavsett nivå passar folk inte en tia där Så alla bra händer, även händer som har oss slagna, t.ex TTT kommer gå hela vägen i 99% av fallen, men vid enbart syn så kommer vi ev. få ett bet till om han bluffar på turn. Citera
ulaf Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Säg minst 50 preflop btw! Det är för billigt med 40 när aggron limpar tycker jag. Citera
RuchYa Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Det här är inte schack,maistro.Att fatta beslut med ofullständig information kan aldrig ge dig rätten att påstå "ni har fel,jag har rätt,ni är idioter". Men jag förstår att en 20-åring som haft en flaxperiod tror han är pokerns Kasparov. Faktum är att han är pokerns Kasparov. Eller ja iaf detta pokerforums Kasparov. Du har all rätt att säga precis vad du tycker, även om det är fel som i detta fall. Shanin klankar inte ner på dig utan snarare hjälper dig att tänka "rätt". Lyssna på vad han säger så skall du se att det belönar sig =). Citera
gazzaflush Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Ja, han kommer syna en push med AT, men han kommer även syna en all in på turn ifall turn är t.ex J. Så man går inte miste om allt för mycket om man bara synar, det ENDA kortet som jag tror dödar action, är A. Iomed att kort som T9 osv är väldigt troliga. Jag tvivlar att han passar på 2H, i princip oavsett nivå passar folk inte en tia där Så alla bra händer, även händer som har oss slagna, t.ex TTT kommer gå hela vägen i 99% av fallen, men vid enbart syn så kommer vi ev. få ett bet till om han bluffar på turn. Jo jag håller fullständigt med i vad du säger. MEN, när jag spelar så brukar jag fel eller rätt vet jag inte ta vara på när folk är intresserade just vid sådana här tillfällen. Har jag överpar och jag höjt upp och floppen blir såhär relativt ofarlig och han visar styrka så höjer jag upp. Är för krigsskadad och har för dåliga bankrullekrav för att endast syna vid ett tillfälle som detta då han visar intresse genom sin höjning. Även fast syn och sen utvärdera turn kanske är det bästa spelet som får ut mest pengar i längden kanske, jag vet inte? Citera
Recommended Posts