anegym Postad 18 Juli , 2007 Rapport Postad 18 Juli , 2007 NLT50 6-max 6 spelare Effektiva stackar 50 dollar Det enda jag vet om fi är att han raisade med 58s UTG+1 (jag kom nyss till bordet) Jag sitter i CO och FI på knappen PRF Alla lägger sig till mig, jag har och höjer till 2, Fi på knappen synar FLOPP[/b] Jag bettar 3 och FI återhöjer till 10. Jag synar TURN Jag träffar ett färgdrag, men samtidigt paras bordet. Så jag kan ju mkt väl dra dött Jag checkar och FI bettar 17. Jag synar. Hade jag inte haft färgdraget hade jag lagt mig. Samtidigt känns det nästan som en läggning nu också. Eller vad säger ni? RIVER Jag checkar, FI bettar 21 i en pott på 58 och jag vet inte vad jag slår men synar ändå. Känns som om alla gator är öppna för diskussion i den här handen. Är inte alls nöjd med hur jag spelade den. Färgdraget på turn förvirrar mig rejält. Citera
strater Postad 18 Juli , 2007 Rapport Postad 18 Juli , 2007 finns betydligt sämre saker du kan göra än spela så här, kan nog ha spelat likadant själv, går ju varken folda turn eller river. du slår faktiskt tänkbara valuebet händer som KT och liknande han försöker trycka ut lite extra kardemumma ur. iaf kan du inte folda 21 i en 58 pott du kan ju omöjligen folda turn med ett backdoor-färgdrag+tp decent kicker om du inte tror han sitter med färdig kåk... Citera
Fetto Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Var inte missnöjd med handen, helt korrekt spelad. Fold på turn är ett alternativ, men pga att folk gärna värdesatsar med ganska dåliga händer generellt sett på NL50 hade jag spelat likadant utan read. Riverbetten ser ut som en värdesatsning från en stark hand, fold finns ändå inte för mig. 77? Citera
anegym Postad 19 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2007 Tack för responsen. Känns bra att jag inte spelade fel. Om jag inte hade fått in flushdraget på turn hade ni foldat där eller? Jag vann faktiskt den här handen. Fi visade upp en ren bluff, Q9o om jag inte minns fel. Citera
Deathjester Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Jag tycker också att du spelade bra, även om jag inte hade gillat actionen på floppen, men höjningen ger dig bra nog odds att syna väl och han kan ju bluffa i det läget i tron att du c-bettar tunt. Fold utan färgdraget ja. Måste syna river där givet potten. Citera
Recommended Posts