Gå till innehåll

Daglig $500 Freeroll för spelare från Norden


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Jag vill passa på att göra er uppmärksamma på vår dagliga $500 Freeroll för spelare från Norden.

 

Turneringen startar kl 19.00 varje dag (d.v.s. kl 13:00 ET i PokerStars-klienten) och är öppen för spelare från Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland samt Färöarna. Registreringen öppnar 3 timmar innan turneringen startar.

 

Turneringen brukar attrahera mellan 2.000 och 3.000 deltagare, och erbjuder ett förstapris på runt $100.

 

Välkomna och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Det fanns en $100 Freeroll för enbart svenska spelare fram till i mitten av juni. Då slogs den svenska turneringen ihop med turneringarna som var specifikt för norska, danska respektive finska spelare. Vi ökade prispotten till $500 och gjorde turneringen tillgänglig även för spelare från Island, Grönland samt Färöarna.

 

PF-frirullarna är specifika just för forumets medlemmar och kan inte begränsas till deltagare från ett specifikt land.

 

Jag ska vidarebefordra önskemålet att ha en freeroll enbart för svenskar likt Dilbas turneringar och återkommer när jag vet mer.

 

Kom gärna med mer feedback angående om ni föredrar en sammanslagen freeroll för flera länder, eller enbart en för svenska spelare men med en mindre prispott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte ha kvalificerings freerolls och de bästa 5-10 borden från varje land eller kontinent möter alla de andra kvalificerade spelarna i en gemensam turnering som ett slags champions league med större prispott?

 

Låter som en bra idé, men tror det skulle blir lite seriösare med någon slags buy-in, istället för frirulle. Om man kör ett sådant koncept dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som vill vinna på freerolls och ha möjligheten att vinna ännu mer gratis med prestigen att vinna ett öppet världsmästerskap.

 

Försöker du bygga rulle så ger det knappast mycket mer att spela satelliter till bättre frirullar än att istället använda den extra tiden till att lira fler frirullar.

 

För oss andra som lirar frirullar för skojs skull och som står för "the dead money", drar all-in med skit, signar och inte lirar, lämnar mitt i, etc så förstör det lite av nöjet när man inte kan vinna något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en trevlig turnering men jag saknar en fri rulle för enbart svenska spelare som ni hade när Dilba var med det var riktigt roligt.

 

 

Där håller jag med till 101% ang Dilba ´s frirulle och enbart för svenska spelare, att man sedan även hade ny chans inom 1 timme om man blev utslagen från frirullen, genom att köpa in sig för 90cent+10 ,även där var Dilba med - var en kanonide´som pokerstars hade, men som man tyvärr lade ner

 

Önskar att Pokerstars återinförde detta igen . Kanske inte just att Dilba var ska vara med, -men en fördel om Dilba är med :-) en väldigt trevlig tjej - kan vara en annan kändis med en Bounty på sig.

 

 

Det som irriterar mig med nuvarade frirulle i "Nordic Players" som vanligtvis har ca 2100 - 3000 anmälda spelare från hela Norden är att när turneringen drar igång - så kan 5-6 spelar vara "sitting out" vid ett och samma bord - och det blir en pina att försöka spela poker , kan ta långt över 1 timme innan alla dessa "sitting out " försvinner innan deras stack är slut..( som mörkarna måste äta upp )

 

 

Förslag till Martin på Pokerstars - gör som de flesta andra pokersiter som har högst 1 timmes anmälningstid fram till turneringsstarten - istället för dagens 3-4 timmar innan frirullen startar - allt för många anmäler sig och sedan struntar, glömmer , eller bara anmäler sig för " säkerhet skull" utifall man får " tid över" att vara med

 

 

Hoppas jag kunde förklara hur jag menar ?

 

 

Men som sagt, saknar den typen av frirolls a´la Dilbla och just nu orkar jag inte med "Nordic Player" känns så oerhört segt med alla "sitting out", det är först kanske efter en timme det kan bli frågan om pokerspel...

 

Martin på pokerstars - kan du inte ta upp det förslaget med Pokersstars ?!

 

 

Mvh

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som irriterar mig med nuvarade frirulle i "Nordic Players" som vanligtvis har ca 2100 - 3000 anmäla spelare från hela Norden är att när turneringen drar igång - så kan 5-6 spelar vara "sitting out" - och det blir en pina att försöka spela poker , kan ta långt över 1 timme innan alla dessa "sitting out " försvinner när deras stack är slut..

1

 

Va? "Sitouts" är ju helt perfekt, enkla chips att stjäla och det blir många händer/timme istället för att 5-6 wannabes ska tänka maximalt med tid för VARJE beslut de ska ta.

 

Det är väl lika mycket poker om ni är 3 vid bordet som om ni är 9 vid bordet. Däremot lär du ju behöva spela lite mer marginella händer. För den delen lär ju dessa sitouts spela mer matematiskt "korrekt" poker än många som spelar frirullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? "Sitouts" är ju helt perfekt, enkla chips att stjäla och det blir många händer/timme istället för att 5-6 wannabes ska tänka maximalt med tid för VARJE beslut de ska ta.

 

Det är väl lika mycket poker om ni är 3 vid bordet som om ni är 9 vid bordet. Däremot lär du ju behöva spela lite mer marginella händer. För den delen lär ju dessa sitouts spela mer matematiskt "korrekt" poker än många som spelar frirullen.

 

 

Visste att jag skulle få ett sånt svar - OK, tycker man det är kul att sitta och sno mörkarna gratis så är det upp till dig - men jag vill ha MER poker med fullt aktiva antal deltagare vid borden.

 

Tycker i alla fall att man ska begränsa anmälingstiden till högst 1 timme innan turneringen börjar - för att minimera antalet "sitting out"

 

Vad vi har för uppfattning som är bäst är som baken...den är delad

 

 

 

Hej hej och på återseende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste att jag skulle få ett sånt svar - OK, tycker man det är kul att sitta och sno mörkarna gratis så är det upp till dig - men jag vill ha MER poker med fullt aktiva antal deltagare vid borden.

 

Tycker i alla fall att man ska begränsa anmälingstiden till högst 1 timme innan turneringen börjar - för att minimera antalet "sitting out"

 

Jag kan inte direkt förstå varför det är så mycket roligare att spela mot en spelare som går allin preflop varannan hand, 2-3 spelare som vid VARJE beslut måste tänka maximalt med tid, ytterligare 1-2 spelare som måste tänka maximalt med tid vid VARJE beslut och sedan ändå trycker CALL oavsett tidigare action 9 ggr av 10 möjliga och sedan 3-4 spelare som agerar relativt snabbt och normalt. Ifall alla agerade relativt snabbt vanligtvis kan jag hålla med dig om att det blir roligare att spela med ett fullt bord aktiva spelare.

 

Sedan är det ju självklart en aning irriterande att man ALLTID lyckas få sämsta positionen jämfört med övriga aktiva spelare när det är många sitouts. ;-)

 

En "lösning" på sitouts skulle ju kunna vara att man delade upp turneringen i en $300 frirulle som var som $500 är nu och sedan hade en $200 gtd för nordiska spelare med 1 cent som buyin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "lösning" på sitouts skulle ju kunna vara att man delade upp turneringen i en $300 frirulle som var som $500 är nu och sedan hade en $200 gtd för nordiska spelare med 1 cent som buyin.

 

Det är ju därför jag föreslår att man begränsar anmälningstiden till enbart 1 timme innan starten, istället för dagens 3-4 timmar, jag är säker på att man får ner antalet "sitting out" rejält - om det står att det är ca 2400 deltagare vid starten, är jag också säker på det kommer att stå 1500 deltagare anmälda om mna bara har 1 timmes anmälningtid....för så många verkar ju vara anmälda till "sitting out" per turnering..

 

Men å andra sidan, är ju denna turnering ett sätt för Pokerstars att få fler spelare till sin pokersite - så det finnas säkert ett syfte med att ha 3-4 timmars anmälingstid.

 

Men tills vidare orkar ajg inte med denna freeroll, för många meningslösa timmar för att fightas för enbart ca 90 dollar förutsatt att man vinner - turneringen tar väl ca 3 -4 timmar , ingen vidare timpenning... ;-) ...och kommer man bara 2:a....så blir det betydlig sämre timpenning -

Turneringen är bra för de som är nya och vill öva upp sitt pokerspespel mm - så turneringen är helt ok på det sättet !

 

 

Hej hej igen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa är väl om sitting out-spelarna blir avlägsnade som tex på absolutpoker om man inte lirat en hand på tex 15-30min eller vad det nu är.

Tror det är likadant på party där de har registrering extremt lång tid innan.

Sitting out spelare gynnar givetvis dårar som bombar på med skit mer än bättre spelare, då det ligger mer döda pengar i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa är väl om sitting out-spelarna blir avlägsnade som tex på absolutpoker om man inte lirat en hand på tex 15-30min eller vad det nu är.

Tror det är likadant på party där de har registrering extremt lång tid innan.

Sitting out spelare gynnar givetvis dårar som bombar på med skit mer än bättre spelare, då det ligger mer döda pengar i potten.

 

Så skulle det vars på pokerstars också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitting out spelare gynnar givetvis dårar som bombar på med skit mer än bättre spelare, då det ligger mer döda pengar i potten.

 

Du har helt rätt men vad är fel med det? Bättre spelare gynnas väl redan av spelare som spelar icke-optimalt, dvs bombar på med skit.

 

Om vi nu ska gynna bättre spelare istället för spelare som maximerar sin volatilitet borde vi väl spela Pot Limit i stället för No Limit till och börja med. Sedan borde vi väl byta från Texas Hold'em som är den spelform där slumpen spelar störst roll till någon annan pokerform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt men vad är fel med det? Bättre spelare gynnas väl redan av spelare som spelar icke-optimalt, dvs bombar på med skit.

 

En dålig spelare som bombar på med skit hela tiden spelar inte hälften så icke optimalt, som när de där döda pengarna från sitting out spelarna inte ligger där.

 

Om vi nu ska gynna bättre spelare istället för spelare som maximerar sin volatilitet borde vi väl spela Pot Limit i stället för No Limit till och börja med. Sedan borde vi väl byta från Texas Hold'em som är den spelform där slumpen spelar störst roll till någon annan pokerform.

 

Jag håller inte med om det. Texas no limit holdem är nog det spel där det finns mest skicklighet inblandat pga att spelare ges utrymme till att göra väldigt grova fel. I limit går det knappt att spela fel efter floppen.

Ska du spela pott-limit eller limit så måste du istället använda en mycket brantare struktur på mörkarna, vilket ökar slump-momentet mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...