Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Yes, hade tänkt det iaf.

Om mig:

Är en 18-årig stundent som ska börja 3e året på energiprogrammet någonstans sisådär i mellansverige. Har lirat poker några gånger tidigare fast bara med polare, så det här blir min första gång att prova på internetpokern.

Hade tänkt spela mestadels CG på pokerstars och förhoppningsvis bygga rulle. Om jag nu spelar något annat så kommer det bli någon MTT.

Mening med dagboken?

Att få kommentarer på handhistorys, och försöka utveckla mitt spel så mycket som det bara går. Jag har väl rätt stor koll på det här med pott/kortodds osv. Dock under mitt livespel så har jag märkt själv att då jag får mycket chips så blir jag väldigt slaskig och synar mycket onödigt :) Ska försöka träna bort det.

Mål?

Uppdaterat; Jag tänker försöka spela in 100 k tills nästa år. Sen om det är möjligt vet jag inte, men jag ska försöka.

Tänkt att ta mellan mc-kort och köpa en hoj ink alla tillbehör osv så 100 k borde täcka det.

Nu har man något att sikta på också. Ni får gärna skriva någon kommentar om vad ni tror om mina chanser att lyckas, från att gå till 0.5/0.10 till en nivå som är rimlig för att klara målet på 100 k. Är 1 år för litet?

Hur mycket ska jag sätta in?

Uppdaterat; Sätter in 2000 kr motsvarande ganska exakt 300 $ i dagens kurs. Så det håller ju bankrulle kraven för 0.5/0.10.

Tänker dock skicka in datorn för reparation om några dagar, och den blir väl borta i ett par veckor? Så under den tiden blir det nog väldigt lite spel, men jag hinner väl spela någon dag innan dess. Så om ni tycker dagboken är lite uppdaterad de kommande veckorna så vet ni varför.

_

Då hade jag väl inte så mycket mer att säga, lets go!