Gå till innehåll

Försvarbar turncheck?


Recommended Posts

Nä, men att inte värdebeta sina höga PP är som att ge bort pengar till Fi.

 

okej du har haft väldigt bestämda åsikter hittills men då får jag be dig sätta upp en sannolik HD hos fi med grund i mina reads och sen förklara varför bästa sättet att få betalt på är att värdebetta turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

wp, dock har du inte läst vilka reads jag hade på honom

 

Kan hålla med om att det är mindre troligt att han sitter på dessa händer givet den read du har på honom. Den kille jag fick in alla mina marker mot var mer av en synstation än en aggro spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ofta tror du att han synar ett turnbet med AJ här?

 

Motsatt vad du tror så vill jag inte alls betta om han har AJ. Chansen att han försöker bluffa rivern, fångar en J eller synar ett värdebet på rivern med A högt blir betydligt större om jag checkar turn.

 

Att beta igen visar ju oftast att jag har något medan en check visar att jag är tom och denna killen hugger på svaghet.

 

alltså, beta igen visar att du ofstast har något medan en check visar att du är tom?? sen när är det sant, en check=väldigt ofta potcontrol, en ok hand som du gärna tar en syn med på river men inte så mycket mer. en bet på turn=nåt bra/tom, har du annan åsikt?

 

argument 2: att han bluffar på river med AJ, om han gör nåt så tomtigt så tar han väl å synar på turn med AJ med, är ju 100x bättre spel.

 

får ja fråga följande helt enkelt, om han bettar ut river, kommer du någonsin höja han där eller är din tanke bara att syna? och vad gör du om det kommer ett ess och han bettar pot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du har missat ar att pa NL20 tittar folk pa sin hand och pa bradet och har dem nagot sa synar dem anda ner till rivern. Ingen som bryr sig om vad motstandaren kan tankas ha. Sa sluta analysera spelet och betta sonder fisken med alla traffar och premiumhander.

 

Betta 3 pa floppen 8 pa turn och stacka rivern. Hojer han dig pa nan gata ar det bara att stalla in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej du har haft väldigt bestämda åsikter hittills men då får jag be dig sätta upp en sannolik HD hos fi med grund i mina reads och sen förklara varför bästa sättet att få betalt på är att värdebetta turn...

 

Spelar ingen roll. Du har ju bestämt dig, trots ett antal motsägande inlägg, att ditt sätt att spela handen är bäst. Gör det då. Du vill ju inte lyssna på någon.

 

 

BTW; Skulle häls dig välkommen till SvS och 0,5/1 & 1/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför starta en tråd och tycka att all argumentation emot agerandet suger? Tycker du att ditt agerande är perfekt i den här handen så lägg inte upp den.

 

BTW, turnchecken suger.

 

jag hade hoppats att nån hade några starka motargument till hur handen skulle spelas som jag hade kunnat ta till mig men många av de tomteargument jag har hört här har fått ett vidare samtal om handen och spelet i stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll. Du har ju bestämt dig, trots ett antal motsägande inlägg, att ditt sätt att spela handen är bäst. Gör det då. Du vill ju inte lyssna på någon.

 

 

BTW; Skulle häls dig välkommen till SvS och 0,5/1 & 1/2.

 

Förlåt men jag upplever det som respektlöst och okunnigt av dig att bemöta mina frågeställningar på det här sättet. Värdebetta sönder fiskarna? Självklart, min standardlinje med starkare händer är stora betsizes på både flopp och turn men i detta fallet hade jag en bra read.

 

Hade du någonstans kommit med någorlunda relevanta åsikter som kanske grundades i den fakta om handen jag har angivit så hade jag fattat vad du gör i tråden men nu när du tar till defensiven som en barnunge när jag ber dig förklara dig bättre så blir jag osäker...

 

så backa upp dina åsikter genom att sätta upp en HD och förklara hur ett turnbet skulle kunna maximera mina vinster i handen och varför jag inte kan ge ett frikort trots att detta mkt väl kan leda till en bluff eller att jag får in ytterligare ett värdebet på rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt men jag upplever det som respektlöst och okunnigt av dig att bemöta mina frågeställningar på det här sättet. Värdebetta sönder fiskarna? Självklart, min standardlinje med starkare händer är stora betsizes på både flopp och turn men i detta fallet hade jag en bra read.

 

Hade du någonstans kommit med någorlunda relevanta åsikter som kanske grundades i den fakta om handen jag har angivit så hade jag fattat vad du gör i tråden men nu när du tar till defensiven som en barnunge när jag ber dig förklara dig bättre så blir jag osäker...

 

så backa upp dina åsikter genom att sätta upp en HD och förklara hur ett turnbet skulle kunna maximera mina vinster i handen och varför jag inte kan ge ett frikort trots att detta mkt väl kan leda till en bluff eller att jag får in ytterligare ett värdebet på rivern?

 

Den sundaste kritik du har fått är just att du överanalyserar. Mao din read kanske inte är lika stensäker som du tror, även om det kanske funkade denna gången. Men då du svarar kritiken med "jo, men, jag hade faktiskt en HD på honom, och för den HDn passade mitt spel perfekt" så blir diskussionen svår att hålla. Det kanske är därför du uppfattar intelligenta och sansande människor som respektlösa och burdusa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt men jag upplever det som respektlöst och okunnigt av dig att bemöta mina frågeställningar på det här sättet. Värdebetta sönder fiskarna? Självklart, min standardlinje med starkare händer är stora betsizes på både flopp och turn men i detta fallet hade jag en bra read.

 

Hade du någonstans kommit med någorlunda relevanta åsikter som kanske grundades i den fakta om handen jag har angivit så hade jag fattat vad du gör i tråden men nu när du tar till defensiven som en barnunge när jag ber dig förklara dig bättre så blir jag osäker...

 

så backa upp dina åsikter genom att sätta upp en HD och förklara hur ett turnbet skulle kunna maximera mina vinster i handen och varför jag inte kan ge ett frikort trots att detta mkt väl kan leda till en bluff eller att jag får in ytterligare ett värdebet på rivern?

 

 

Suck, I rest my case. Vill du inte lyssna så gör inte det. Vill du inte ta till dig vad jag skrivit, fine, skit i det då. Men försök att förstå vad andra har skrivit i tråden i alla fall. Det är någon eller kanske några fler, här i tråden, som har sagt ungefär samma sak som jag. Varför uppfinna hjulet igen då?

 

Och vad barnunge anbelangar så kan jag tänka mig att jag troligen är gammal nog att vara far till dig.

 

Men var nu en säll pojke/flicka och kom inte med fler inlägg riktade till mig för jag har stängt av prenumerationen på tråden i och med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, du fick ju en hel del seriösa svar i början av tråden och jag försökte ett antal gånger tom göra längre inlägg men som andra sagt, då du verkar ha bestämt dig för att du spelade perfekt och vill övertyga andra att det är perfekt, varför då lägga upp handen? Oavsett vad du säger kommer ingen som säger turnchecken suger nånsin bli övertygad att det var ett bra spel :P lets move on

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag antingen sätter honom på två överkort, eller ett set efter floppen så blir det svårt att stacka honom.

 

 

ok, men det är ju helt omöjligt att sätta honom på din Hd, du menar alltså att han skulle pushat alla par redan? och kvar finns bara slowplay och överkort drag. det har du lyckats lista ut efter 50 händer?. satan. ja vill ha dina skillzzz.

 

 

vad du inte verkar förstå att det är en enkel turnbet av tusen olika skäl. Men absolut viktigast för att du förlorar värde. Varför? därför att du inriktar dig på att få värde av helt fel del av hans HD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

äh, va fan, ja fortsätter. bygg inte upp ditt spel på att din nl20 FI synar din cbet i en trebettad pott med Air i en plan att köra en fet multistreet bluff på dig som dessutom börjar med check och sen call!!!

 

 

och vi skiter i vilka 50händers read du har på honom. om han är så spewig som du påstår, då kommer du få betalt! betta turn i nån 2/3 grej och han c/r AI med 77 för att inte blir utdragen av din bluffande AK etc etc.

 

 

helt enkelt va inte så rädd att han ska folda när han inte har nåt utan se till så att du får alla hans pengar utifall att han har nåt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte att ett mindre bet är bättre om det kan få Fi att:

 

Syna eller bluffa med en hand som AJ direkt på floppen eller betta ut turn?

Hårdspela ett sämre överpar med en stor checkraise?

 

Jag tror inte svaga cb inducerar bluffar särskilt ofta. Jag vill ha in mycket pengar medan Fi fortfarande har överpar/toppar.

 

Tänk såhär: om du inte skjuter ett andra skott på turn med KK här, vilka händer ska du då göra det med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka händer som han inte checkraisa floppen med?

 

Varför ska han checkraisa floppen med lågt överpar eller toppar? Då gör han sin hand till en bluff.

 

Alltså, jag tycker du har ett bra resonemang och det finns som sagt absolut lägen att checka överpar bakom, men det här är inte ett sånt. Brädan är till att börja med för låg. Och du kan helt enkelt inte ha en så stark read efter 50 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte svaga cb inducerar bluffar särskilt ofta. Jag vill ha in mycket pengar medan Fi fortfarande har överpar/toppar.

 

Tänk såhär: om du inte skjuter ett andra skott på turn med KK här, vilka händer ska du då göra det med?

 

Ang. balansspelet så tänker jag inte speciellt mkt på det på denna nivån såvida jag inte spelar HU. Fi är överlag helt enkelt för dålig för att uppmärksamma detta och utnyttja det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...