bijou Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Tjena alla glada grinders/tomtar. Jag har lirat nl200 i 2.5 månad som regular. Jag spelar 4-5 bord max. Första månaden drog jag in $11300 med rb inräknad på nl200sh och lite fr. Andra månaden drog jag in $13700 med rb (sh-fr 80-20). Hittills den här månaden har jag dragit in ca $5k utan rb. Jag undrar vad alla ni andra grinders drar in på den nivån. Citera
sorkenkk Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Vill du få fram en bra siffra över hur bra man plussar på en nivå så bör du nog gå efter winrate. Vanligtvis så räknar men det i antalet vunna big blinds i snitt per hundra händer (bb/100). Vad ligger din på? Minus rakeback då. Citera
Zyr Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 lagom rungood, vilken sajt o hur många händer? Citera
killerwolf Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 behöver inte alls vara rungood, han kanske har lirat 75k händer med stabilt och effektivt spel sett till hur jävla dåliga dom generellt är på nl400 och nedåt... lirar själv nl400 och har inga problem alls att hitta ett jävligt bra plus på ca 15-23k händer i mån. snittar dock inte alls som honom, men med rb ligger jag väl på 7-9 i mån i snitt. Citera
LuckyStar5.1 Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 3200 händer i juli, 3100$ Gick upp till NL 1/2 1:a Juli men har haft ett skönt flyt ! Citera
sorkenkk Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 3200 händer i juli - 3100$Gick upp till NL 1/2 1:a Juli men har haft ett skönt flyt ! Självinsikt? Citera
LuckyStar5.1 Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Självinsikt? Japp.... en hel del klonk ! Citera
bijou Postad 15 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2007 Vill du få fram en bra siffra över hur bra man plussar på en nivå så bör du nog gå efter winrate. Vanligtvis så räknar men det i antalet vunna big blinds i snitt per hundra händer (bb/100). Vad ligger din på? Minus rakeback då. Min bb/100 ligger på 4.5 just nu, tror det är utan rb. Det sjuka är att bb/100 föll från 10.6 till 3 på ca 2 veckor av dåligt spel. NU börjar den sakta men säkert röra sig uppåt igen. Mitt spel under dessa 75k händer jag lirat har varit allt annat än bra. lagom rungood, vilken sajt o hur många händer? Carlos poker, ca 75k händer. behöver inte alls vara rungood, han kanske har lirat 75k händer med stabilt och effektivt spel sett till hur jävla dåliga dom generellt är på nl400 och nedåt... lirar själv nl400 och har inga problem alls att hitta ett jävligt bra plus på ca 15-23k händer i mån.snittar dock inte alls som honom, men med rb ligger jag väl på 7-9 i mån i snitt. Varit lite besviken. Lirade rätt länge nl100 på Prima under aliaset bluenaZ. PÅ 6 mån har jag snittat $8k/månad och trodde jag skulle ha typ dubbla om jag gick upp till NL200. Vore verkligen tacksamt ifall fler ville posta sina månadsresultat från NL200, Vill gjärna ha hum om vad man ska ligga på efter x antal händer på den nivån. Citera
pellepackad Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Carlos poker, ca 75k händer. vilket nätverk? Citera
limpanwe Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 Borde inte fråga i denna tråden men smyger in med den lite på kanten! När får man sin rakeback i slutet av månaden eller?(hur mycket brukar ni dra in på rake?) Citera
killerwolf Postad 15 Juli , 2007 Rapport Postad 15 Juli , 2007 ditt bb/100 håller ju inte direkt någon mästarklass, antalet händer är ju däremot rätt bra... ptja, du ökar ju inte "med det dubbla" bara för att du dubblar nivå, således om din edge inte nu är exakt densamma? För att vara vinnande på lång sikt i poker så är det ju bra med en gnutta självinsikt och prova sig fram, inse sina begränsningar och harva stålar där... Eller så jagar man en "pipe dream" som de så fint säger i rounders och avancerar direkt rullen tål det Jag har då hittat ett bra läge på nl400, 2k$ upp igår, 3,5k$ upp idag(750 händer) helt skadad dag ;>... variansen är ljuvlig då den tilltalar en. Motståndet är inte direkt bättre på 5/10, i stort sett samma folk där fast mer tiltade på siten jag lirar på, men min rulle och min egna bekvämlighet är inte där än..... Har ett ganska dyrt liv med tjejen, trean och alla prylar man måste ha... å då blir inte alla pengar omsatta till bankrulle efter varje månad av slit.. lycka till med pokern ! Citera
bijou Postad 16 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2007 Tack för dina svar wolf. Dock kan jag inte riktigt förmå mig att hålla med dig till fullo. Poker är en självförtroende sport. Utan självförtronde kan du lika gjärna casha ut och investera i en korvkiosk. 75k händer känns inte överdrivet mycket för 2.5 månad? 30k/månad. ditt bb/100 håller ju inte direkt någon mästarklass, antalet händer är ju däremot rätt bra... ptja, du ökar ju inte "med det dubbla" bara för att du dubblar nivå, således om din edge inte nu är exakt densamma? För att vara vinnande på lång sikt i poker så är det ju bra med en gnutta självinsikt och prova sig fram, inse sina begränsningar och harva stålar där... Eller så jagar man en "pipe dream" som de så fint säger i rounders och avancerar direkt rullen tål det Jag har då hittat ett bra läge på nl400, 2k$ upp igår, 3,5k$ upp idag(750 händer) helt skadad dag ;>... variansen är ljuvlig då den tilltalar en. Motståndet är inte direkt bättre på 5/10, i stort sett samma folk där fast mer tiltade på siten jag lirar på, men min rulle och min egna bekvämlighet är inte där än..... Har ett ganska dyrt liv med tjejen, trean och alla prylar man måste ha... å då blir inte alla pengar omsatta till bankrulle efter varje månad av slit.. lycka till med pokern ! Citera
Klyka Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Tack för dina svar wolf. Dock kan jag inte riktigt förmå mig att hålla med dig till fullo. Poker är en självförtroende sport. Utan självförtronde kan du lika gjärna casha ut och investera i en korvkiosk. 75k händer känns inte överdrivet mycket för 2.5 månad? 30k/månad. Förvisso sant. Tror dock inte att det är nåt fel på wolfs självförtroende. Vad han talar om /tror jag) är att ha en mental rulle för nivån, att orka med de svängningar som det innebär att kliva upp, etc. Detta kan vara ett hinder oavsett hur bra man anser sig vara. Och imho är det ett gott karaktärsdrag hos en pokerspelare att ha dena spärr - det tyder på bra money management. Citera
killerwolf Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 tror ingen har missförstått mig här, men det som är allmän typiskt för pokerspelare som har hamrat sig förbi nl200 för första gången är att nu börjas det lukta efter faktiskt riktigt schyssta pengar, och visionen om att inom en snar framtid (ett par månader?) faktiskt kan med säkerhet lägga jobbet på hyllan o spela poker på heltid, ljuva liv.. dricka cola, kliva upp 2 på dagen o bara grinda in dagslönen o ringa polaren o trakassera han på morgonen på nattpasset då han står på statoil med sin guldmugg och ska kränga kaffe sju på morgonen "nu ska jag gå o lägga mig, hejdå!" *svar från sura morgontrötte arbetaren* "fittunge." iaf, monolog aside... ta det försiktigt, och bli inte allt för moneyhungry. Bespara dig ett antal nl400+ gulningar som jag redan har haft under mina tidigare år, spela safe, tappa inte fattningen och avancera då både du och rullen är mogen. Jobibgt att alltid matas av det här varje gång, men alla har inte Illari-konto eller brian-konto och sätter 75% av alla flushdrag och därmed avancerar som en oljad blixt mellan nivåerna trodde förresten att du hade krängt 75k händer på en månad,.. och att du med 75k händer månaden snittade ca 8k$ på nl200, my bad där. Lycka till i fortsättningen, ser riktigt bra ut! Passopp på det stora tröskelsteget 5/10 nl på ett tag bara kan smälla hårt då gör det alltid för mig .. Citera
draft Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Lirat 54k händer på ipoker sedan starten första juni. Ungerfär 50/50 NL $100 och NL $200. Spelar 8 bord med 4PTBB/100. Brukar hamna runt $6k/månad inkl. rakeback. Om du vill kan vi utbyta nick i PM Jag nickar AmAcng på noiqpoker men mitt nick på carlos är top secret Citera
Cardshark52 Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 "Varit lite besviken. Lirade rätt länge nl100 på Prima under aliaset bluenaZ. PÅ 6 mån har jag snittat $8k/månad och trodde jag skulle ha typ dubbla om jag gick upp till NL200." "Jag har lirat nl200 i 2.5 månad som regular. Jag spelar 4-5 bord max. Första månaden drog jag in $11300 med rb inräknad på nl200sh och lite fr. Andra månaden drog jag in $13700 med rb (sh-fr 80-20). Hittills den här månaden har jag dragit in ca $5k utan rb." Okej så om jag räknat rätt så lirar du Nl200 med en $70k + BR? Citera
jojje2k Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 "Varit lite besviken. Lirade rätt länge nl100 på Prima under aliaset bluenaZ. PÅ 6 mån har jag snittat $8k/månad och trodde jag skulle ha typ dubbla om jag gick upp till NL200.""Jag har lirat nl200 i 2.5 månad som regular. Jag spelar 4-5 bord max. Första månaden drog jag in $11300 med rb inräknad på nl200sh och lite fr. Andra månaden drog jag in $13700 med rb (sh-fr 80-20). Hittills den här månaden har jag dragit in ca $5k utan rb." Okej så om jag räknat rätt så lirar du Nl200 med en $70k + BR? Han kanske vill ha något att leva på också? Citera
Hjort Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Poker är en självförtroende sport.Nej. Citera
Bodinarn Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Vadå är det tänkt att man ska tjäna pengar på poker? Citera
calloway Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Tjena alla glada grinders/tomtar. Jag har lirat nl200 i 2.5 månad som regular. Jag spelar 4-5 bord max. Första månaden drog jag in $11300 med rb inräknad på nl200sh och lite fr. Andra månaden drog jag in $13700 med rb (sh-fr 80-20). Hittills den här månaden har jag dragit in ca $5k utan rb. Jag undrar vad alla ni andra grinders drar in på den nivån. Grattis!En mycket bra bedrift vill jag påstå.Du lirar alltså drygt 2h/dag? Jag spelar som du o snittar runt 3k/mån,lirar mest på stars.Vågar inte mig på fler rb-sajter som alltid slutar i enorma downswings av någon konstig anledning(motrigg? ) Jag skulle bli överlycklig komma upp i dina summor. Hur skulle du beskriva din spelstil? Citera
sorkenkk Postad 16 Juli , 2007 Rapport Postad 16 Juli , 2007 Grattis!En mycket bra bedrift vill jag påstå.Du lirar alltså drygt 2h/dag? Jag spelar som du o snittar runt 3k/mån,lirar mest på stars.Vågar inte mig på fler rb-sajter som alltid slutar i enorma downswings av någon konstig anledning(motrigg? ) Jag skulle bli överlycklig komma upp i dina summor. Hur skulle du beskriva din spelstil? Är det större swings på fiskiga RB-sajter än i de hårda gamesen på PokerStars? Det var något nytt för mig. Citera
bijou Postad 21 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2007 tagit ut rätt mycke som jag lagt undan för regniga dagar. "Varit lite besviken. Lirade rätt länge nl100 på Prima under aliaset bluenaZ. PÅ 6 mån har jag snittat $8k/månad och trodde jag skulle ha typ dubbla om jag gick upp till NL200.""Jag har lirat nl200 i 2.5 månad som regular. Jag spelar 4-5 bord max. Första månaden drog jag in $11300 med rb inräknad på nl200sh och lite fr. Andra månaden drog jag in $13700 med rb (sh-fr 80-20). Hittills den här månaden har jag dragit in ca $5k utan rb." Okej så om jag räknat rätt så lirar du Nl200 med en $70k + BR? Citera
Recommended Posts