Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Regler finns i den andra tråden, ifall ni inte var med senast och behöver läsa på er. Skillnaden blir att den här gången listar jag inte enpoängarna, och ger inte heller poäng för dessa.

Så utvärderar vi poängsystemet efter den här omgången.

Deadline uppskattningsvis torsdag.

1. En film med en och endast en uppföljare

2. En animerad film i framtidsmiljö

3. En film där protagonisten dör

4. En Oscarsvinnande film från åttiotalet

5. En svensk filmregissör

6. En film som handlar om idrott

7. En film som inte berättas kronologiskt

8. En film av David Lynch

9. En Hollywood film med en svensk i en framträdande roll

10. En film om ett krig som varken är Vietnam eller WW2

Postad

Hehe, tog det lång tid förra gången att rätta svaren så kommer du minst sagt få något att göra nu när du ska kolla om folk verkligen har kommit bra svar på frågorna och inte bara dragit till med något. :)

Postad

Heh alltså...poängen med tävlingen är ju att det finns inget rätt eller fel.

Man får svara Lennart Swan på alla frågor om man vill, men man kommer inte vinna :)

edit: Men jo, "svårighetsgraden" är medvetet satt lite högre den här gången. Vi betatestar fortfarande.

Postad
Heh alltså...poängen med tävlingen är ju att det finns inget rätt eller fel.

Man får svara Lennart Swan på alla frågor om man vill, men man kommer inte vinna :)

edit: Men jo, "svårighetsgraden" är medvetet satt lite högre den här gången. Vi betatestar fortfarande.

Fuck, trodde vi skulle satsa på att få så lågt som möjligt den här gången :(. Får fixa ett till konto på PF så att jag kan vinna med!

Postad

Du kan inte mena allvar med att posta dina svar i tråden. Du kan inte mena allvar.

edit: jag hann till och med call a mod on your ass

Tyckte det var så märkligt eftersom du väl var med förra omgången, och borde veta hur det går till :)

Postad
Du kan inte mena allvar med att posta dina svar i tråden. Du kan inte mena allvar.

edit: jag hann till och med call a mod on your ass

Tyckte det var så märkligt eftersom du väl var med förra omgången, och borde veta hur det går till :)

Är inte så jävla klar i huvet idag:roll:. Men jag fick bort det på under 30 sek iaf. Hoppas ingen skada är skedd...

Edit: Det är ingen idé att räkna med resultatet för nån kan ha sett...stryk mig.

Postad
Är inte så jävla klar i huvet idag:roll:. Men jag fick bort det på under 30 sek iaf. Hoppas ingen skada är skedd...

Edit: Det är ingen idé att räkna med resultatet för nån kan ha sett...stryk mig.

Gör nya svar bara så är det ju lugnt sen.

Postad

Alltså, vi kör experimentellt nu utan poäng för enpoängare.

Dessutom har jag klargjort (för mig själv) rättning på svar av typen "finns ingen", "vet inte" osv, dessa svar kommer inte att rapporteras.

20 deltagare denna gång.

1. En film med en och endast en uppföljare

Kill Bill (7)

Kommentar: Många olika förslag, Kill Bill var det enda som flera valde. Mest kreativa förslag var Dödligt Vapen 3.

2. En animerad film i framtidsmiljö

Robotar (5)

Animatrix (2)

Final Fantasy (2)

Futurama (2)

Spirited Away (2)

Transformers (2)

Postad

3. En film där protagonisten dör

Braveheart (5)

Armageddon (3)

Titanic (3)

American Beauty (2)

4. En Oscarsvinnande film från åttiotalet

Rain Man (4)

Amadeus (2)

Plutonen (2)

Raging Bull (2)

The empire strikes back (2)

Postad

En kompis erkände en gång att han grät på bio då Brucan offrade livet i Armageddon. Han tyckte det var så jävla fint gjort. Suffice to say, killen sjönk ett par pinnhål där :lol:

Fan att man missade den här listan. Men det kommer kanske fler?