Gå till innehåll

kan ett proffs äntligen ta tillbaka titeln??


kylberg

Recommended Posts

haha nåja, dom var helt okej, hachem var verkligen inte ett proffs, ingen hade ju ens hört talas om honom innan (med proffs menar jag lever på poker)

raymer spelade regelbundet men jag skulle inte kalla han proffs heller, han vann inte direkt på skicklighet, han träffade så många floppar så ja tror inte d va sant... :P

Skön dubbelmoral hörredu. Som du själv säger så är man proffs om man lever på det man håller på med. Är ganska säker på att bägge gjorde det innan deras klonkar. Hachem hade väl börjat spela på heltid efter att ha fått sluta med sitt jobbb som massör (eller nåt liknande)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

okej förlåt för att jag förstör erat forum med osmarta kommentarer.

 

låt mig formulera om frågan:

tror någon att något av de välkända pokerproffsen som är kvar kan vinna hela skiten? själv hoppas jag på scotty

Alla som är kvar kan vinna. Givetvis har "proffsen" högre chans att vinna då de bör vara bättre än sina motståndare. Men det är turnering och det kan komma oundvikliga setups som gör att även fiskarna kan vinna. Men ja, visst är det stor chans att ett av de mer kända namnen tar hem det. Jag hoppas på Scotty Nguyen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska tillrättavisa någon så kan man göra det utan spydighet. Tror alla förstod att meningen med inlägget var att få igång en diskussion om vem man tror ror hem det hela. Man borde trots vissa felaktigheter i sitt inlägg kunna slippa bli kallad "tomte" m.m.

Jag föredrar ärligt talat spydigheterna. Alla metoder som avskräcker folk som bara yrar att posta gör detta forum så mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är frivilligt att hänga här. Tror knappast du kan göra någon skillnad med ett sånt inlägg.

Jodå, det var bara min åsikt. Tycker att det blir värre och värre :evil: så jag hänger nog inte här alltför länge till. Men man var vet ju aldrig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vill du hänga med dumma och dyslektiska fiskar men som ändå är trevliga finns ju alltid Prosharks. 8-)

 

Kanske är ett alternativ.. ;-)

Nej men många här verkar verkligen ha haft en svår barndom eller nåt. Coola och stenhårda killar är det iaf, de vet allt och är bäst. Kanske nobelpris nästa!

 

Gonatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hachem var definitionsmässigt inget proffs, i och med att han slapp skatta för vinsten AUstralien (hobbyspelare slipper skatta, proffs skattar (men får göra avdrag (ett sådant system borde vi ha i Sverige för övrigt)).

 

Raymer kan nog kallas "proffs", han spelade (vinnande) som sagt mixed games 150-300 och gärna högre men hade svårt att hitta spel på högre nivåer, sa han i flera intervjuer. Dock var han som sagt arbetande som advokat också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo vill du hänga med dumma och dyslektiska fiskar men som ändå är trevliga finns ju alltid Prosharks. 8-)

 

EDIT:

Jag försökte vara duktig och det blidde bara fel :D. Men jag bjuder på denna grabbar...då har ni nåt att garva åt idag :D

 

Om du nu skall vara så låg att du låter nedlåtande och föraktande om en sjukdom, som flertalet männsikor lider av men kan vara betydligt smartare än dej så, kan du väl åtminstone själv försöka stava det ordet rätt.

 

"Ordet dyslexi kommer från engelskans dyslexia. Det engelska ordet kommer från grekiskans Dys som betyder svårt och Lexia som betyder i sin tur att man har svårt med ord och bokstäver. Man kan vara mycket begåvad men ändå stava och läsa dåligt. Antalet personer som har dyslexi är lite svårt att beräkna eftersom det är svårt att veta var man ska dra gränsen men ca 6% av befolkningen har tydlig dyslexi och ytterligare ca 4% visar vissa små tecken på dyslexi. Dyslexi och dyskalkyli förekommer ofta tillsammans med någon form av DAMP/MDB och AD/HD men har absolut inget att göra med intelligens."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu skall vara så låg att du låter nedlåtande och föraktande om en sjukdom, som flertalet männsikor lider av men kan vara betydligt smartare än dej så, kan du väl åtminstone själv försöka stava det ordet rätt.

 

"Ordet dyslexi kommer från engelskans dyslexia. ."

 

Hatar egentligen dessa nedsättande och helt meningslösa poster som så ofta frekventerar detta forum i enda syftet att framhäva sig själv eller göra sig lustig på någons bekostnad, ta mr Davves dagbok som exempel.

 

Här kommer jag dock säga emot mig själv lite i ovanstående mening bara för att jag tycker det är rätt kul när folk ska vara besserwissers och rätta folk men ändå har fel, för mig är det stor humor:-P

 

Om du tagit dig mödan att slå upp detta ord då du trott du hittat ett fel som inte finns, borde du ju i så fall tittat på hur ordet dyslexi böjs då ingen felstavning finns i postarens inlägg som du syftar på att förlöjliga;-)

 

Usch nu har jag bidragit med ytterligare ett nonsens inlägg till detta forum(ville bara känna hur det känns):-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu skall vara så låg att du låter nedlåtande och föraktande om en sjukdom, som flertalet männsikor lider av men kan vara betydligt smartare än dej så, kan du väl åtminstone själv försöka stava det ordet rätt.

 

"Ordet dyslexi kommer från engelskans dyslexia. Det engelska ordet kommer från grekiskans Dys som betyder svårt och Lexia som betyder i sin tur att man har svårt med ord och bokstäver. Man kan vara mycket begåvad men ändå stava och läsa dåligt. Antalet personer som har dyslexi är lite svårt att beräkna eftersom det är svårt att veta var man ska dra gränsen men ca 6% av befolkningen har tydlig dyslexi och ytterligare ca 4% visar vissa små tecken på dyslexi. Dyslexi och dyskalkyli förekommer ofta tillsammans med någon form av DAMP/MDB och AD/HD men har absolut inget att göra med intelligens."

Hahahah! Där gjorde du bort dig lite grann va? =DDDDDD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fullt möjligt att jag gjorde....som killen skriver efter tänkte jag inte på böjelsen. Och hade heller inte tänkt på att det då stavades på k... Jag klippte bara från en hemsida för folk med dyslexi.

 

Så jag kanske gjorde bort mej när jag försökte rätta.....

Jag gjorde iaf inte ett långt hahahahahahaha....som jag mer tycker tyder på omognad.

 

Oavsett om jag hade fel när jag försökte ge dej en näsbränna så är det likt förbannat lågt som fan att hoppa på folk med vissa sjukdomar som dom är födda med.

 

Jag är själv ingen hejare på att stava, jag har heller inte så stor koll på böjelser och liknande. Enda fullbordade utbildningen jag har är 9 år i grundskolan som jag gick ut innan flera av er bajsat första gången i blöjan.

 

Så jag kan göra bort mej när jag försöker leka duktig....MEN SE GRABBAR, DET BJUDER JAG PÅ :D:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omognad? Det var ju som busmusen skrev sjukt roligt att du anser att mitt inlägg var lågt och försökte göra dig själv lustig genom att lägga ner massa tid på att anmärka på att stavfel som inte ens fanns. Det är väl lågt om något. :D

 

Jaja...

 

Btw, jag försökte inte göra mej lustig. Utan jag blev mer irriterad över att du kallar folk "dumma dyslektiker" och försökte sätta dej på plats, och för den delen tog det ca 1 min att fixa det så massa tid va o ta i :D.

Men då jag inte är nån hejare själv på att stava så blidde det fel.....det kanske va sjukt kul, men som jag sa....bjuder på den idag så du kan få lite kul iaf.

 

Men jag håller mej ifrån att kalla folk dumma som har en sjukdom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...