Gå till innehåll

kan ett proffs äntligen ta tillbaka titeln??


kylberg

Recommended Posts

efter 5 år av amatörvinnare (jag räknar varkonyi som amatör), så känns det när jag tittar på live uppdateringarna och chipcounten som att det i år äntligen kan bli ett proffs som tar tillbaka titeln.

Scotty Nguyen har spelat flera asbra händer och är lika skön som alltid, gus hansen dubblade precis upp och kan nog han en chans på finalbordet. huck seed och humberto brenes har också en hel del marker kvar..

känner inte till lee watkinson så bra men jag har sett honom på wpt nån gång (lr kanske flera ggr)

dessutom har vi philip yeh att va stolta över, ja kan sätta pengar på att han tar sig till finalbordet också..

va tror ni? kan detta va proffsens år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

haha nåja, dom var helt okej, hachem var verkligen inte ett proffs, ingen hade ju ens hört talas om honom innan (med proffs menar jag lever på poker)

raymer spelade regelbundet men jag skulle inte kalla han proffs heller, han vann inte direkt på skicklighet, han träffade så många floppar så ja tror inte d va sant... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nåja, dom var helt okej, hachem var verkligen inte ett proffs, ingen hade ju ens hört talas om honom innan (med proffs menar jag lever på poker)

raymer spelade regelbundet men jag skulle inte kalla han proffs heller, han vann inte direkt på skicklighet, han träffade så många floppar så ja tror inte d va sant... :P

dock så var det isf väldigt bra att komma på plats 28(?) året efter, kanske floppade bra igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nåja, dom var helt okej, hachem var verkligen inte ett proffs, ingen hade ju ens hört talas om honom innan (med proffs menar jag lever på poker)

raymer spelade regelbundet men jag skulle inte kalla han proffs heller, han vann inte direkt på skicklighet, han träffade så många floppar så ja tror inte d va sant... :P

 

Att leva på poker innebär att man är känd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nåja, dom var helt okej, hachem var verkligen inte ett proffs, ingen hade ju ens hört talas om honom innan (med proffs menar jag lever på poker)

raymer spelade regelbundet men jag skulle inte kalla han proffs heller, han vann inte direkt på skicklighet, han träffade så många floppar så ja tror inte d va sant... :P

 

Så du tror att du hört talas om alla som lever på poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

haha shit, att man hört talas om nån å att leva på poker va två olika exempel :P

och visst, raymers 28e plats var grymt bra, han e ju en grym spelare, men när han vann skulle ja inte kallat honom ett pokerproffs direkt.

 

Med proffs menar du folk som du har sett på WPT på kanal 5 antar ja...

Verkar ju inte bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

 

Med proffs menar du folk som du har sett på WPT på kanal 5 antar ja...

Verkar ju inte bättre.

 

 

nej verkligen inte, med proffs menar jag ett pokerproffs, någon som lever på poker, eller som iallafall skulle kunna leva på poker.

 

ingen har än så länge svarat på frågan.. ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hachem vann $7.5M. Totalt i sin karriär har han vunnit $10,443,957(live), nästan $3M utöver VM vinsten. Han är mao ett follblodsproffs!

 

Trådskaparen är en typisk "No-Deposit" hunter som mellan bonusarna sitter och dräglar framför "the big game" på FullTilt, samt var natt ligger vaken och kollar på WPT på 5:an(med tyst volum så inte mamma vaknar)

 

Bara lite tankar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej verkligen inte, med proffs menar jag ett pokerproffs, någon som lever på poker, eller som iallafall skulle kunna leva på poker.

 

ingen har än så länge svarat på frågan.. ? :)

 

 

Humberto Brenes är utslagen, och både Huck Seed och Gus Hansen är shortstackade. Scotty Nguyen går däremot som tåget och ligger just nu 4a.

 

Så om någon av dom mer välkända pokerproffsen ska gå långt/vinna så verkar vara upp till Scotty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej förlåt för att jag förstör erat forum med osmarta kommentarer.

 

låt mig formulera om frågan:

tror någon att något av de välkända pokerproffsen som är kvar kan vinna hela skiten? själv hoppas jag på scotty

 

 

Bry dig inte om dom nedsättande kommentarerna, det är så det funkar.

Vet man lite mindre än alla andra så blir man sågad vid fotknölarna av alla experter här på forumet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nåja, dom var helt okej, hachem var verkligen inte ett proffs, ingen hade ju ens hört talas om honom innan (med proffs menar jag lever på poker)
Var inte mer dum i huvudet än nödvändigt, *du* visste inte vem han var. Folk som sysslade med poker hade inte några som helst problem med att få koll på honom.

 

Att snacka om att någon skulle vinna main even på skicklighet är bara IQ sub 70.

 

Du ser bara ut som en fanboy som inte har någon som helst koll på branschen när du postar sånt här. Vilket iofs är helt ok, men blir löjeväckande när du låtsas veta vad du snackar om.

 

Vet man lite mindre än alla andra så blir man sågad vid fotknölarna av alla experter här på forumet :)
Nä, det blir man bara när man är ett spån som försöker spela Allan med sina icke-existerande kunskaper.

 

Det är ju ett jävla skämt att Raymer skulle varit en nobody innan WSOP-vinsten.

 

Att ni listar några av de största bankomaterna i NL:s historia som "proffs" gör inte direkt saken bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag tror väl ödmjukt att de som säger att Raymer & Hachem träffade alla floppar och "klonkvann", har sett många fina tv-samandrag. Framförallt Hachem är väl värd sin vinst enligt den webcast jag såg.

 

Precis som många andra måste man påtala, men de hade marginalerna som krävs för att ens sitta vid ett finalbord, som självklart i en sådan turnering kräver en hel del tur!

 

Vill man vara överlägset bäst på någonting, och alltid vinna på sin obestridda skicklighet är poker fel val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det blir man bara när man är ett spån som försöker spela Allan med sina icke-existerande kunskaper.

.

 

Om man ska tillrättavisa någon så kan man göra det utan spydighet. Tror alla förstod att meningen med inlägget var att få igång en diskussion om vem man tror ror hem det hela. Man borde trots vissa felaktigheter i sitt inlägg kunna slippa bli kallad "tomte" m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...