Gå till innehåll

Får ni någonsin dåligt samvete av att gula fiskarna


Pedroboy

Recommended Posts

Klart man inte ska ha dåligt samvete om man vinner pengar under normala omständigheter. Ska man tycka synd om den som blir knockad i boxningsringen oxo? Den som ger sej in i leken får leken tåla. Lite förenklat men ändå.

Däremot tycker jag att man ska bete sej gentlemannamässigt och inte som ett jävla svin och förnedra den man vinner av. Får verkligen lust att kräkas över pokernördar som vinner och samtidigt ska hålla pottodds-skola och skälla ut nån sämre snubbe som gör en dålig syn eller nåt, fälla massa kommentarer, himla med ögonen osv. Speciellt när de flesta livegames ändå är av social karaktär. Dessa spelare önskar jag en långsam och smärtsam gulning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf, är poker bra ur ett samhällsperspektiv då?

Näe, det bästa vore så klart om vi fyllde våra dagar med goda gärningar. Men det gör vi inte. Inte minst för att det ger dåligt med pengar (ja, nu är jag cynisk).

 

Att ge sig in i ett spel och vinna pengar över en person som satte sin (spel)existens på spel tycker jag är över gränsen till omoraliskt handlande, iaf mot okända spelare. Situationen måste åtminstone kunna verifieras på något sätt. En kompis man vet spelar om sina barns mjölkpengar är en helt annan sak. Gränsen får helt enkelt vara godtycklig utifrån ens samvete. En okänd kan man inte hjälpa, sin kompis kan man faktiskt hjälpa (eller åtminstone låta bli att ta barnens mjölkpengar ifrån).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk den människa som får för sig att fråga en boxare: Får du aldig dåligt samvete av att slå din motståndare?

 

Det vore iofs sjukt att som up and rising star i boxningsvärlden inte ha dåligt samvete över alla 14-102 Tomato Cans som boxar 10 år längre än vad som kan tänkas vara hälsosamt, för att det är ont om pengar.

 

Nu tror jag iofs att dom flesta boxare är svin, precis som i princip alla pokerspelare är det. Men inte mindre sjukt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det är formulerat fel från start.

 

Att tilta ofta => dålig

dålig !=> att tilta ofta

 

Jag tycker inte att det där stämmer.

 

Att tilta ofta => stor sannolikhet för dålig

 

Men många spelare, oftast extremet slaskaggresiva sådanna, spelar bättre eller lika bra när de tiltar. Eller så tappar de inte så mycket att de blir dåliga utan bara mindre bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore iofs sjukt att som up and rising star i boxningsvärlden inte ha dåligt samvete över alla 14-102 Tomato Cans som boxar 10 år längre än vad som kan tänkas vara hälsosamt, för att det är ont om pengar.
Är det hans fel att de är dumma i huvudet eller?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som fisk-pajas i omaha så får jag bara dåligt samvete vid ett tillfälle och det är när 4 personer limpar pre flop. Floppen kommer koordinerat; typ 678 med två i samma färg. Första pos höjer andra pos ställer in och en Ukrainare översynar detta med AAxx utan drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...