Pedroboy Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Igår satt jag på ett bord med en fisk. En kille ville spela headsup mot fisken, men jag hoppade snabbt emellan och fick fisken att vilja spela mot mig. Först erbjöd jag att spela NL 1000 men det sa han att han inte hade, men NL 600 gick han med på. Efter 10 minuter gulade han(AQ mot j3 på ajxax flop) och fyllde på sitt sista, ca 140 dollar. Det gulade han också. Sen sa han "you hav win all my mony :(", strax där efter satt han på micro limit med några få dollar. Är det någon som får dåligt samvete av er någonsin? Citera
eurythmech Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Skulle absolut kunna få, men kan inte dra mig till minnes att det hänt mig personligen. Kanske för att jag vinner för sällan. Citera
butcha Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Jag tycker att har man något samvete överhuvudtaget så är det i dessa lägen det ska användas. Den idyll som vissa verkar leva i att det är rika affärsmän eller folk som vunnit på lotto som man huvudsakligen spelar av pengar stämmer ju inte riktigt. Min erfarenhet utav att gula sträcker sig dessutom ganska långt tillbaks, så jag vet verkligen hur dåligt man mår. Svaret för min del är då följdaktligen ja, dom få gånger jag lyckats gula någon så får jag dåligt samvete. /butcha Citera
Ängeln17 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Jo, i en millisekund ungefär Sen tycker jag mest synd om mig eftersom jag inte kan vinna mer av fisken. Citera
DrRoland Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Igår satt jag på ett bord med en fisk.En kille ville spela headsup mot fisken, men jag hoppade snabbt emellan och fick fisken att vilja spela mot mig. Först erbjöd jag att spela NL 1000 men det sa han att han inte hade, men NL 600 gick han med på. Efter 10 minuter gulade han(AQ mot j3 på ajxax flop) och fyllde på sitt sista, ca 140 dollar. Det gulade han också. Sen sa han "you hav win all my mony :(", strax där efter satt han på micro limit med några få dollar. Är det någon som får dåligt samvete av er någonsin? Inte säkert att han var dålig, men han var uppenbarligen hårt tiltad. Rätt bra beskrivning av hur det här pyramidspelet fungerar. Killen torskar en hel del på lägre bord, tappar kontrollen, kliver upp och tiltskottar på NL600 och degar in med skitkort för att desperat vinna tillbaka pengarna. Citera
butcha Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Inte säkert att han var dålig, men han var uppenbarligen hårt tiltad. Att vara dålig inbegriper att tilta ofta. Citera
manshora Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 eftersom det är just det man strävar efter hela tiden så blir man ju skit glad när det händer i stridens hetta. men.. möjligvis att man senare på kvällen kan tycka att det var lite synd om uberfisken som lyckades förlora alla sina pengar Citera
eurythmech Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Att vara dålig inbegriper att tilta ofta. Givet att om A så följer B Om B så följer A? Citera
butcha Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Givet att om A så följer BOm B så följer A? Hehe, nej givetvis inte. Vad jag menade var att om man tiltar gång på gång och på så sätt aldrig lyckas vinna på spelet så är man enligt mig då dålig, men du har rätt, det var inte vad jag sa. Citera
Hume Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Skulle jag hålla på och må dåligt inte bara när jag förlorar utan även när jag vinner skulle jag aldrig orka med poker. Nu spelar jag iofs inte speciellt mycket HU, blir lite mer opersonligt i ring games. Citera
Cleburne Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Dåligt samvete? Nja, men jag ber nästan alltid om ursäkt i chatten efter att jag har vunnit en stor pott. Citera
Driver Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Finns ingen anledning att få dåligt samvete för att man vinner tycker jag. Citera
baller Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Givet att om A så följer BOm B så följer A? Problemet är att det är formulerat fel från start. Att tilta ofta => dålig dålig !=> att tilta ofta Citera
Pey Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Ja, men samtidigt är det vad spelet går ut på. Tycker inte man ska grubbla för mycket över det heller. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Det är som som att få dåligt samvete över att nådaskjuta en skadad Hjort (moahahaha). Nåväl, jag förstår vad du menar och har haft samma moraliska överläggningar själv. Men ibland är man hjorten och ibland jägaren. Och ovanstående liknelse stämmer ganska bra. Han hade gulat ändå. Citera
Cleburne Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Det är som som att få dåligt samvete över att nådaskjuta en skadad Hjort (moahahaha). Nåväl, jag förstår vad du menar och har haft samma moraliska överläggningar själv. Men ibland är man hjorten och ibland jägaren. Och ovanstående liknelse stämmer ganska bra. Han hade gulat ändå. Har Hjort gulat? Citera
jon123 Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Jag har chatten avslagen så vet aldrig om jag gulat en person eller inte. Jag spelar även på en site där man inte kan söka upp andra spelare. Jag skulle för övrigt inte bry mig ett jota om det var personens sista slantar eller ej, då vi alla spelar på samma vilkor. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Har Hjort gulat? Eller som när man säljer heroin till niondeklassare. Om inte du gör det kommer någon annan göra det! Im with ya bro! Er humor går över mitt huvud. Langar-liknelsen funkar dock inte. Ju färre knarklangare desto bättre för samhället. Heroinister kan skapas. Citera
eurythmech Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Wtf, är poker bra ur ett samhällsperspektiv då? Citera
Hjort Postad 14 Juli , 2007 Rapport Postad 14 Juli , 2007 Har Hjort gulat?Mm, spelar fixlimit freerolls för att få rulle igen. Burkpantningen går också het. Citera
Recommended Posts