Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja va ska man göra? funderade på att raise honom på floppen redan för att se var jag låg men jag vet att hade jag gjort det hade han synat både me en enkel 10 (stegdrag) och TQ (stege) så därför syna ja bara o hoppades på att dra in kåken. På turn dock funderar jag på om man ska syna 2/3 av potten för implicita odds om man drar in kåken eller om man ska lägga sig.

***** Hand 380086038 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 juli 2007 01:34:17

Anna Turbo 21 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: charlie82 (312.24)

Plats 2: spurs11 (125.40)

Plats 3: Libido (114.80)

Plats 4: basstarrdo (129.54)

Plats 5: Coopern (77.95)

charlie82 lägg LM 0.50

spurs11 lägg SM 1.00

** Giv **

charlie82 [N/A, N/A]

spurs11 [N/A, N/A]

Libido [9k, 8s]

basstarrdo [N/A, N/A]

Coopern [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Libido Syna 1.00

basstarrdo Lägg

Coopern Syna 1.00

charlie82 Syna 1.00

spurs11 Passa

*** Flop(Board): *** : [Knk, 8k, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

charlie82 Passa

spurs11 Satsa 4.00

Libido Syna 4.00

Coopern Syna 4.00

charlie82 Lägg

*** Turn(Board): *** : [Knk, 8k, 9s, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

spurs11 Satsa 10.00

Libido ????

Postad

Syna inte UTG med den handen preflop och som spelat måste du höja floppen ordentligt. Som spelat på flop så lägger du turn blixtsnabbt.

Mitt förslag är att du går ner till NL10/20 tills du spelar bättre eftersom du kommer förlora mkt pengar om du spelar såhär.

Postad
grattis du spela fel på alla gator.

Om du nu ska kommentera händer, gör det ordentligt. Skriv varför han spelade fel och hur han skulle spelat istället..

Mitt förslag är att du går ner till NL10/20 tills du spelar bättre eftersom du kommer förlora mkt pengar om du spelar såhär.

Han spelar antagligen på svenska spel med blinds 0.5-1 kronor.

Pre: Att limpa in med 98o UTG är inget bra spel, lägg handen..

Flopp: Du träffar lägsta 2 paret på en dragig bräda, färg och steg drag ute. Du måste höja här, nästan alla kort är scarecards. Har dom färg eller steg drag ska du låta dom betala istället för att hoppas på att få en kåk.

Turn: Han fortsätter beta in mot 2 personer, den enda handen du slår här är ett färgdrag/bluff. Jag skulle lagt mig..

Postad
trollinlägg moderator?

Endast seriösa svar tack.

förlåt men ser du själv inte att du spela handen riktigt dåligt?

du vet säkert att 89o är en svag hand och du vet säkert att position är viktigt i poker. Spela inte mer poker innan du har fått mer förstålese för spelet, mitt förslag är att du läser mkt handanalyser och pokerböcker.

Postad

Ja, fundera inte på att syna här för att träffa kåken. En motståndare är kvar att agera och kan höja.

Och du ska inte höja floppen för att se hur du ligger till, du ska höja för värde mot alla händer du har slagna här.

Postad
Jag hoppas verkligen du tar till dig råden och verkligen läser på lite innan du slänger ut mer av dina tomtespelade händer i analys sektionen.

Det är väl ändå meningen att man ska posta sina händer här som man har problem med. Om det sen är nybörjarproblem eller inte har väl inte med saken att göra. Man kan ju inte begära att någon ska spela perfekt poker innan dom ska få analys på sitt spel.

Postad
thx jack. äntligen nån på min sida :)

bra att du har lyckats ta detta personligt! är du för stolt för att försöka förbättra ditt spel så förtjänar du att förlora pengar. ta det lugnt med den där signaturen btw

mvh/skalle

Postad
bra att du har lyckats ta detta personligt! är du för stolt för att försöka förbättra ditt spel så förtjänar du att förlora pengar. ta det lugnt med den där signaturen btw

mvh/skalle

Det är så mycket fel i de här inlägget att jag inte ens vet var jag ska börja så jag skiter i att kommentera det. Jag säger bara detta. Jag tar inte råd i poker från nån som inte ens har gått ut gymnasiet. Så därför ber jag dig att aldrig mer posta något svar i någon utav mina trådar.

Ett tips för framtiden när du svarar på andras trådar är att du ger konstruktiv kritik istället för att önska dem olycka och vara förolämpande.

Postad
förlåt men ser du själv inte att du spela handen riktigt dåligt?

du vet säkert att 89o är en svag hand och du vet säkert att position är viktigt i poker. Spela inte mer poker innan du har fått mer förstålese för spelet, mitt förslag är att du läser mkt handanalyser och pokerböcker.

Hur tänker du nu? Visste du hur du skulle spela olika händer från olika positioner när du började spela poker? Han postar här för att han är osäker på om han spelade rätt.

Jag hoppas verkligen du tar till dig råden och verkligen läser på lite innan du slänger ut mer av dina tomtespelade händer i analys sektionen.

Ja, precis. Här ska man lägga ut händer som är perfekt spelade så vi slipper analysera och se fel spelade händer..

mvh/skalle

Konstigt om man tar det personligt. Ni talar ju bara om hur kasst han har spelat handen, att han inte borde posta mer händer och att han borde hålla upp med spelet tills han har läst på och blivit bättre.

Postad

mvh/skalle

Eeeh? Han skapar tråden för att be om hjälp?

Postad
Jag tycker det ej är fruktansvärt dåligt att limpa med 89, kanske inte världens bästa spel...men inte alls fruktansvärt dåligt heller!

Jo det är ett dåligt spel, hur länge har du spelat och på vilka nivåer?

Postad

alltså, om man är duktigt och dom andra är fiskar och aldrig höjer men är mer eller mindre callingstations så finns det inget fel i att spela en massa händer och däribland 89 limp-pre utg. Men då ska ju dessa om alla vara uppfyllda vilket nog inte är fallet här :P

iaf, grövsta felet är som flera har sagt tidigare att inte höja rejält på flopp. På turn får vika, syn med ett högre tvåpar dock imo

Postad
alltså, om man är duktigt och dom andra är fiskar och aldrig höjer men är mer eller mindre callingstations så finns det inget fel i att spela en massa händer och däribland 89 limp-pre utg. Men då ska ju dessa om alla vara uppfyllda vilket nog inte är fallet här :P

iaf, grövsta felet är som flera har sagt tidigare att inte höja rejält på flopp. På turn får vika, syn med ett högre tvåpar dock imo

QFT! Man anpassar sitt spel till motståndet. Eller hur?