Gå till innehåll

Libido @ Partypoker


nacho1337

Ska jag börja posta resultat dagligen/veckligen utöver månadsresultat?  

10 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska jag börja posta resultat dagligen/veckligen utöver månadsresultat?

    • dagliga
      8
    • veckliga
      1
    • månatliga
      1


Recommended Posts

Skratta åt vad?

Men fattar du inte hur han menar? Han kanske tyckte det lät roligt att han spelar så fast det inte känns så. Eller liknande om hans spel.

 

Tror du att han skrattar ÅT Tottyville eller? Inte konstigt att idioter är så lättprovocerade idag och slår ner folk på stan för att någon har gett dom en blick :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men fattar du inte hur han menar? Han kanske tyckte det lät roligt att han spelar så fast det inte känns så. Eller liknande om hans spel.

 

Tror du att han skrattar ÅT Tottyville eller? Inte konstigt att idioter är så lättprovocerade idag och slår ner folk på stan för att någon har gett dom en blick :rolleyes:

 

Hehe oj. Ne jag visste inte riktigt vad han skrattade åt. (därför jag ställde en lätt fråga kanske? ).

 

Ingen kraft bakom frågan. Tror du överspelar ditt inlägg lite ^^ gl. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skratta åt vad?

 

Edit: kolla igenom några händer på denna sida nu. Sick vad du överskattar FIs händer. Hur fan kan du fundera på att lägga AK bara för att fd lägger sig i tvåvägspott?? :/ Att du lägger QQ så lätt är också sick imo.

 

Jag har ett bättre tips än läsa nå böcker. Fösök fixa Deucescracked eller CardRunners. Där finns det filmer där dem verkligen går igenom grunderna på lowstakes, och det är precis vad du skulle behöva tror jag.

 

gl

 

Jag håller definitivt med dig angående AK-handen. Den kan man inte folda där. Även om jag själv spelar tight, tror jag inte att jag foldat QQ-handen heller, med tanke på stackdjupen, det hade varit värt 70 spänn att se.

 

Jag tror att en del av problemet är, att OP har spelat lite för länge på samma nivå. Naturligtvis har han sina orsaker till det, det är en annan sak. Men även om du plussar bra, så blir aldrig vinsterna så stora. Jag tror att det är lätt att därför börja överskatta Fi:s händer när man har perioder då man råkar ut för badbeats o.s.v....man kan utveckla ett onödigt vektight spel, helt enkelt.

 

För att utveckla spelet, tror jag ändå, att man bör försöka gå upp i nivå, gärna testa ett par bord 1/2, även om man tycker att rullen är i underkant. Testa med halva inköp, t. ex.:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de där om tråden som skulle komma om ett halvår lät kul

 

Någonstans måste du nog börja inse att du måste göra något om du vill bli bättre och klättra i nivå. Tycker Totty gav dig en spark i rätt riktning samt att köpa CR eller DC eller varför inte Pokercampus vore bra för dig. Tycker det är tråkigt när folk ber om hjälp och de får bra råd mtp hur mycket levlingar som ständigt pågår i dessa trådar. Ta till dig och gör något för att bli bättre istället för att skratta bort din tid på pf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ska spela 1/2 så fort jag har råd

 

Sätt upp nå mååål. Det behövs för att utvecklas.:-)

 

Fixa DC eller CR och koll igenom ett par filmer. Sen sätter du dig tex på 2 st 1/2kr bord och försöker koncentrera dig som fan på dem.

Har du ingen polare som lirar? Kolla hur dem lirar isåfall. Få lite inspiration.

 

 

glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonstans måste du nog börja inse att du måste göra något om du vill bli bättre och klättra i nivå. Tycker Totty gav dig en spark i rätt riktning samt att köpa CR eller DC eller varför inte Pokercampus vore bra för dig. Tycker det är tråkigt när folk ber om hjälp och de får bra råd mtp hur mycket levlingar som ständigt pågår i dessa trådar. Ta till dig och gör något för att bli bättre istället för att skratta bort din tid på pf

 

jag gör något varje dag för att bli bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt upp nå mååål. Det behövs för att utvecklas.:-)

 

Fixa DC eller CR och koll igenom ett par filmer. Sen sätter du dig tex på 2 st 1/2kr bord och försöker koncentrera dig som fan på dem.

Har du ingen polare som lirar? Kolla hur dem lirar isåfall. Få lite inspiration.

 

 

glgl

 

jag har polare som lirar så jag har inspiration, mål har jag också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du låter ju som en snåljåp...! Häromdagen vann du visst en tusenlapp...man måste våga lite i poker också!:-) GL!

 

klart jag vågar men när man är beroende av plusset för att betala hyran så kan man inte klättra så länge inte månadsplusset täcker hyran+rullbyggning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har polare som lirar så jag har inspiration, mål har jag också

Exempel, ty

 

och om du är beroende av att plussa för att ha råd med hyran borde du verkligen se över ditt spel ORDENTLIGT. Du kan börja med att spana in kungrikards gamla dagböcker, hans spel var ordentligt anpassat för nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar poker varje dag, jag analyserar flera händer om dagen och jag kompisar om analyser av spel.

 

Det låter som en alldeles utmärkt idé. Men du är helt främmande för det folk ger dig råd om? Cardrunners mfl är bara mumbojumbo och mest till för folk som gillar att lyssna till Townsends röst? Känns korkat att inte göra allt man kan för att bli bättre... Men du verkar ha en plan för framtiden så det är väl bara nöta på. gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel, ty

 

och om du är beroende av att plussa för att ha råd med hyran borde du verkligen se över ditt spel ORDENTLIGT. Du kan börja med att spana in kungrikards gamla dagböcker, hans spel var ordentligt anpassat för nivån.

 

han lirade fr ju det är ju en helt annan grej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som en alldeles utmärkt idé. Men du är helt främmande för det folk ger dig råd om? Cardrunners mfl är bara mumbojumbo och mest till för folk som gillar att lyssna till Townsends röst? Känns korkat att inte göra allt man kan för att bli bättre... Men du verkar ha en plan för framtiden så det är väl bara nöta på. gl

 

det kostar väl pengar att titta på cardrunners, pengar som jag inte har att lägga ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog du har igen dom slantarna illa kvickt. Tänkvärt

 

hade faktiskt tänkt att börja kika på just CR så fort jag började lira 1/2 och därmed fick lite större månadsplus så jag hade råd med det. Kan ju kanske vara värt det redan nu om det bara kostar några hundra i månaden. Som du säger kanske jag tar igen dom hundralapparna jag lägger ut på en gång. Ska fundera på det :-)

 

Nej nu blire 2½ men och sängen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

igår blev det -91 kr efter ha först legat upp 500 sen oturat ner till +200 och sen tilta man bort resten

 

Ja vart tog du vägen igår?

Du satte dig en kort stund, men försvann direkt. Det kunde ju varit kul att diskutera några händer efteråt.

Jag hade förhoppningen att jag skulle få en lektion och lära mig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...