Gå till innehåll

Flytta notes mellan Ongame-sajter?


Jackrabbit Slim

Recommended Posts

Är det någon som har klurat ut om man kan flytta sina player notes mellan olika Ongame-klienter? Jag plockar rätt mycket bonusar på Ongame och skriver rätt mycket notes. Därför är det rätt frustrerande att behöva börja om varje gång man byter klient.

 

Som jag förstår det är det bara utseendet som skiljer klienterna åt. Det finns en fil i \Resources som heter PlayerNotes.irf som jag antar innehåller allting eftersom den har olika storlek på mina klienter. Provade att kopiera denna fil till en annan klient men inget händer. Någon som lyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där, svårare än så var det inte alltså, tackar! :)

 

Det hade eventuellt hjälpt om jag öppnat filen i en vettig editor först. Det enda jag såg när jag öppnade den var skräptecken.

 

Funkar eller funkar inte? Är själv i galet behov av detta också.

 

EDIT: Funkade. Bara öppna i notebook och ändra. Tackar för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Får bumpa den här tråden..

 

Kan inte få det att funka, kopierat över och klistrat in samt bytt nick flera ggr nu helt utan resultat.

 

Fattat det som att allt man behöver göra är att kopiera filen från gamla siten, klistra in i den nya istället för den som ligger där, byta till sitt nya nick och sen ska det funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bumpa den här tråden..

 

Kan inte få det att funka, kopierat över och klistrat in samt bytt nick flera ggr nu helt utan resultat.

 

Fattat det som att allt man behöver göra är att kopiera filen från gamla siten, klistra in i den nya istället för den som ligger där, byta till sitt nya nick och sen ska det funka?

Jo, så är det. Testa dock att ta bort eller lägga till citationstecken på ditt nickname. Hade också problem på en sida, men när jag testade det så funkade det sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 11 months later...
  • 3 months later...

Satt och googlade i minst 20 minuter, men hittade bara felaktiga tips. (De funkade säkert på någon äldre version). Jag kom i alla fall på hur man gör.

 

I mappen C:\Users\dittnamn\P5JavaClientSettings så kommer det att finnas minst två mappar med namn som består av 8 siffror. (Jag antar att de numren identifierar dina pokerkonton). Om du inte har gjort några notes på den nya klienten så är en av mapparna tomma. Den andra innehåller en fil som heter playernotes.properties. Stäng pokerklienten. Kopiera playernotes.properties till den tomma mappen. Starta pokerklienten. Enjoy.

 

Om ingen av mapparna är tomma så har du nog gjort någon anteckning på den nya. Kolla storleken på filerna. Den nya (som ska ersättas av den gamla) borde vara mycket mindre. Det går också att öppna dem i Notepad och kolla vad som står i dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...