Jackrabbit Slim Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Är det någon som har klurat ut om man kan flytta sina player notes mellan olika Ongame-klienter? Jag plockar rätt mycket bonusar på Ongame och skriver rätt mycket notes. Därför är det rätt frustrerande att behöva börja om varje gång man byter klient. Som jag förstår det är det bara utseendet som skiljer klienterna åt. Det finns en fil i \Resources som heter PlayerNotes.irf som jag antar innehåller allting eftersom den har olika storlek på mina klienter. Provade att kopiera denna fil till en annan klient men inget händer. Någon som lyckats? Citera
Olyckan_77 Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Har inte testat själv, men prova att uppdatera UserName-attributet till det alias du använder på nya sajten. Citera
Jackrabbit Slim Postad 11 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2007 Se där, svårare än så var det inte alltså, tackar! Det hade eventuellt hjälpt om jag öppnat filen i en vettig editor först. Det enda jag såg när jag öppnade den var skräptecken. Citera
kraclob Postad 11 Juli , 2007 Rapport Postad 11 Juli , 2007 Se där, svårare än så var det inte alltså, tackar! Det hade eventuellt hjälpt om jag öppnat filen i en vettig editor först. Det enda jag såg när jag öppnade den var skräptecken. Funkar eller funkar inte? Är själv i galet behov av detta också. EDIT: Funkade. Bara öppna i notebook och ändra. Tackar för tipset. Citera
brynte5 Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 skulle va tacksam för en mer utförlig beskrivning av hur de där går till... Citera
kraclob Postad 3 September , 2007 Rapport Postad 3 September , 2007 skulle va tacksam för en mer utförlig beskrivning av hur de där går till... In i notebook tryck ctrl + H. Ändra till nya usernamet och lägg in filen under rätt adress så ska det funka. Citera
brynte5 Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 tackar! nu fick tom ja, de där å funka;) va lite tveksam först å funderade på va du mena me "notebook"... trodde de va nåt program först;) Citera
baloobas Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Resources/PlayerNotes.irf Den filen var det visst. Då funkade bollarna och allting. Gottish!! Citera
Chaos Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Funkar ovanstående grejer mellan alla ongamesajter? Mest intresserad av Eurobet till Betsson och Eurobet till Bestpoker Sen misstänker jag att det funkar från dator till annan dator (från stationär till laptop men fortfarande eurobet)? /Axel Citera
baloobas Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 Funkar ovanstående grejer mellan alla ongamesajter? Mest intresserad av Eurobet till Betsson och Eurobet till Bestpoker Sen misstänker jag att det funkar från dator till annan dator (från stationär till laptop men fortfarande eurobet)? /Axel funkar Citera
Peugeot407 Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 Snälla kan någon förklara lite enklare steg för steg för en som inte förstår! kopierar man filen bara och klistrar in den i den ny klienten? Mikke Citera
baloobas Postad 12 September , 2007 Rapport Postad 12 September , 2007 Resources/PlayerNotes.irf In i notebook tryck ctrl + H. Ändra till nya usernamet och lägg in filen under rätt adress så ska det funka. Spara den på samma ställe fast i den nya programvaran. Citera
nolll Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Snälla kan någon förklara lite enklare steg för steg för en som inte förstår!kopierar man filen bara och klistrar in den i den ny klienten? Mikke Ja, men du måste öppna filen med notepad och ändra ditt användarnamn på rad 3 också Citera
Fudge Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 Får bumpa den här tråden.. Kan inte få det att funka, kopierat över och klistrat in samt bytt nick flera ggr nu helt utan resultat. Fattat det som att allt man behöver göra är att kopiera filen från gamla siten, klistra in i den nya istället för den som ligger där, byta till sitt nya nick och sen ska det funka? Citera
poker_a Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 Får bumpa den här tråden.. Kan inte få det att funka, kopierat över och klistrat in samt bytt nick flera ggr nu helt utan resultat. Fattat det som att allt man behöver göra är att kopiera filen från gamla siten, klistra in i den nya istället för den som ligger där, byta till sitt nya nick och sen ska det funka? Jo, så är det. Testa dock att ta bort eller lägga till citationstecken på ditt nickname. Hade också problem på en sida, men när jag testade det så funkade det sen. Citera
Fudge Postad 28 Maj , 2009 Rapport Postad 28 Maj , 2009 Jo, så är det. Testa dock att ta bort eller lägga till citationstecken på ditt nickname. Hade också problem på en sida, men när jag testade det så funkade det sen. tytyty! Citera
poker_a Postad 31 Augusti , 2009 Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Någon som vet hur man flyttar notes med den nya programvaran P5? Har provat på det gamla sättet, men inte fått det att fungera. Citera
animalplanet Postad 3 Mars , 2011 Rapport Postad 3 Mars , 2011 Någon som vet hur man flyttar notes med den nya programvaran P5? Har provat på det gamla sättet, men inte fått det att fungera. +1? Samt färgmarkeringarna om det går att få över dom också. Citera
Luap Postad 17 Februari , 2012 Rapport Postad 17 Februari , 2012 Bump! Tror att de har ändrat systemet ytterligare än gång, för nu hamnar ens notes i en playernotes-fil som har en helt annan ändelse och annan formatering på hur notesen lagras. Någon som vet om ens playernotesP5.ifs eller vad den nu heter är helt värdelös? Citera
ffredd Postad 29 Maj , 2012 Rapport Postad 29 Maj , 2012 Satt och googlade i minst 20 minuter, men hittade bara felaktiga tips. (De funkade säkert på någon äldre version). Jag kom i alla fall på hur man gör. I mappen C:\Users\dittnamn\P5JavaClientSettings så kommer det att finnas minst två mappar med namn som består av 8 siffror. (Jag antar att de numren identifierar dina pokerkonton). Om du inte har gjort några notes på den nya klienten så är en av mapparna tomma. Den andra innehåller en fil som heter playernotes.properties. Stäng pokerklienten. Kopiera playernotes.properties till den tomma mappen. Starta pokerklienten. Enjoy. Om ingen av mapparna är tomma så har du nog gjort någon anteckning på den nya. Kolla storleken på filerna. Den nya (som ska ersättas av den gamla) borde vara mycket mindre. Det går också att öppna dem i Notepad och kolla vad som står i dem. Citera
Recommended Posts